7 gyakori hiba, amit online vállalkozók elkövetnek

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

Vállalkozóként mindannyian tévedünk, nem is egyszer. Ezekből a hibákból viszont rengeteget tanulhatunk.  Egy vállalkozás tehát egy tanulási folyamat is egyben.

Probléma akkor van, amikor ugyanazokat a hibákat újra és újra elkövetjük, vagy ha látjuk, hogy mások elkövetik ezeket a hibákat, de nem tanulunk belőle.

 

 

Vannak olyan gyakran előforduló hibák, melyeket könnyen elkerülhetünk, ha  ismerjük őket, és előre felkészülünk az elkerülésükre. Több ilyen példával találkoztam én is az elmúlt időszakban, ezért most összegyűjtöttem néhány gyakori tévedést.

Ha ezekre odafigyelünk, könnyen elkerülhetjük őket, vagy ha rajtakapjuk magunkat, hogy éppen egy ilyet követünk el, még időben tudunk korrigálni!

 

7 gyakori hiba, amit online vállalkozók elkövetnek

1. A vállalkozásunkat mindenkinek és bárkinek hozzuk létre

Ha olyan terméket hozunk létre, amivel mindenki igényének meg szeretnénk felelni, akkor valójában senkinek sem fogunk tudni elég jó terméket létrehozni. Az emberek ugyanis nagyon különbözőek és sokféle problémára keresnek a megoldást.

Sok vállalkozás, termék üzenete viszont annyira általános, hogy nem talál célba senkinél.

Egy példa: egy ember kifejlesztett egy olyan irtószert, aminek az volt a különlegessége, hogy a létező összes bogár ellen hatásos volt. Azt gondolta, hogy világszenzáció lesz és viszik majd, mint a cukrot. Sajnos nem így történt. Ha valakinek ugyanis hangyák lepik el a házát, akkor nem egy általános irtószert szeretne, hanem azt, ami a leghatásosabb a hangyák ellen. Ha csótányt szeretne irtani, akkor a legjobb csótányirtó szert fogja keresni.

A kudarcból tanulva az emberünk felismerte, hogy a speciális problémákra speciális megoldásokat keresnek az emberek. Ezért egyszerűen átcsomagolta a termékét.

Csinált egy külön csomagolást minden problémára ugyanazzal a hatóanyaggal. Külön hangyák ellen, külön csótányok ellen, stb. A termékeit pedig elkezdték vinni.

 

2. Egy nem fontos problémát próbálunk megoldani

Ha az a probléma, aminek a megoldásában segíteni szeretnél embereknek, elég fontos, nem kell nagy erőfeszítéseket tenned azért, hogy ügyfeleket találj. Gondolj például újra egy hangyákkal elárasztott házra, vagy egy komoly betegségre. Az emberek keresni fogják a megoldást.

Sok vállalkozás azért bukik meg, mert olyan problémát próbál megoldani, ami senkit nem érdekel. Sok esetben a probléma nem is létezik.

Ha egy terméket senki nem vásárol, akkor nem az a megoldás, hogy még erőteljesebben reklámozzuk. Jó eséllyel ugyanis magával az ötlettel van a baj. A megoldás pedig nem egy még nagyobb közönség elérése. Helyette érdemesebb inkább megvizsgálni a probléma fontosságát.

3. Nem kérdezzük meg az ügyfeleinket

Ha nem hallgatjuk meg az ügyfeleinket, nem fogjuk tudni, hogy milyen nagy problémákkal küzdenek. Ha pedig nem tudjuk pontosan, hogy mire vágynak, akkor nem fogjuk tudni ezt számukra létrehozni sem. Ügyfelek, vásárlók nélkül pedig nem lesz vállalkozásunk.

Amire neked nincs meg a válaszod, ott felesleges találgatni. A válaszokat a leendő ügyfeleidnél érdemes keresni.

(Tipp: az Életképes Vállalkozási Ötlet képzésemen megmutatom, hogy pontosan mit kell tenned ezeknek a hibáknak az elkerüléséhez, és a valóban fontos problémák megtalálásához)

 

4. Nem különbözünk eléggé a versenytársaktól

A legtöbb piacon már vannak versenytársak, ami azt is jelenti, hogy az ügyfeleknek van választási lehetősége.

Ha a te piacodon van már verseny, akkor jó okot kell adod arra az ügyfeleidnek, hogy téged válasszanak. Ezért nem jó stratégia, ha találsz egy jövedelmező piacot, és elkezded másolni, amit más sikeres vállalkozók csinálnak. Megijedni sem kell viszont a versenytársaktól, hiszen ahol verseny van, ott van piac is.

Mit csinálj helyette? A válasz nem feltétlenül az, hogy legyél jobb a versenytársaidnál, mivel ez sokszor szubjektív. Elég, ha más vagy, illetve ha másban hiszel, mint a versenytársaid.

Ezzel máris könnyebben meg tudod ragadni a közönséged figyelmét.

5. Összekeverjük a blogírást egy vállalkozással

A blogírás nagyszerű dolog, és sokaknak jelenti a kreativitásuk és a személyiségük kiteljesedését.  Egy blog viszont nem egyenlő egy vállalkozással.

Egy blog, podcast vagy YouTube csatorna indítása nagyszerű eszköz arra, hogy az üzeneteinket megosszuk, kapcsolatba kerüljünk emberekkel és építsük a közönségünket. Az ingyenes tartalomgyártás viszont nem egyenlő az üzlettel. Ez egy eszköz a kapcsolatépítésre és a hitelességünk felépítésére.

Sokan reklámmal vagy szponzorok által szeretnének pénzt keresni az ingyenes tartalmaikból.  Ez egy nehéz út, mert itt a jövedelemszerzéshez nagy közönség kell. Sokkal érdemesebb direkt pénzkeresési módszereket találni, ehhez pedig a célcsoportunk problémáit kell először nagyon jól megismernünk.

 

6. Túl sokat gondolkodunk, és túl keveset cselekszünk

Egy vállalkozó fontos feladata a tervezés, különösen az elindulás előtt.

Viszont ha később is az időd nagy része tervezéssel telik, különösen, ha egyszemélyes vállalkozó vagy, akkor a vállalkozásod nem fog épülni. Kezdő vagy egyszemélyes vállalkozóként az időd nagy részét a megvalósításra érdemes fordítani.

7. El sem indulunk

Sokan annyira félnek a lehetséges hibáktól, hogy emiatt inkább el sem indulnak.

Egy vállalkozás elindítása valóban jár kockázatokkal. Egész biztosan fogsz elkövetni hibákat, és lesznek mélypontok. Ezek a folyamat részei, és szinte mindig korrigálhatóak.

Tanulni, jobbá válni viszont igazán csak menet közben lehet. Ezért a legjobb, amit tehetsz, hogy elindulsz, és közben tanulsz és fejlődsz.

Az egyetlen biztos mód a kudarcra ugyanis az, ha meg sem próbálod.

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

Milyen készségek kellenek egy online vállalkozás indításához 2019-ben? Ez a 7 „skill” nélkülözhetetlen lesz

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

Hogyan keress pénzt online, ha kevés időd van? 12 TIPP Mark Masontól

Ezek is érdekelhetnek