Pikáns történetek és webáruház – Így keres pénzt az interneten egy 15 hónapos baba anyukája

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

35 Shares

Ebben az interjúban egy egyáltalán nem átlagos vállalkozói történetet ismerhetsz meg. Timi vállalkozói pályafutása 40 fölött kismamaként egy erotikus e-könyvvel indult, majd egy női webáruházzal, és luxusfehérneműk promózására szolgáló pikáns bloggal folytatódott. Mindez egy 15 hónapos baba mellett.

Tóvizi Tímeával beszélgettem az e-könyv kiadásáról, a webáruház indításáról, a blogok erejéről, és egy friss online vállalkozó tapasztalatairól.

Mit csináltál a vállalkozásod előtt?

Közgazdásznak tanultam és 19 évesen egy mobilos céghez kerültem. Az egyetemet a második kisfiammal várandósan kezdtem, később egy nagyobb vállalathoz kerültem először pénzügyesnek, majd könyvelőnek. Később továbbléptem más cégekhez és egyre feljebb és feljebb kerültem a ranglétrán.

Sosem voltam vezető típus, így komolyabb vezető beosztást sosem vállaltam. Lelkiismeretesen végeztem a munkámat, amit jól meg is fizettek. Mondjuk ehhez elég sokat is kellett dolgoznom.

Közben elváltunk az első férjemmel, a válás után pedig megtaláltam a páromat. Sok görbe kanyar után összecsiszolódtunk és össze is házasodtunk.

Egy idő után közös babát is szerettünk volna. Akkor még 40 alatt voltam, de sajnos nem jött össze.  40 felett elengedtük a babakérdést, és láss csodát, amikor már nem vártuk, megfogant a baba. Most 15 hónapos és éppen édesen alszik a kiságyban.

Miért lettél vállalkozó a baba mellett?

Azt tudtam, hogyha a baba összejön, nem szeretnék többé 8-10 órát munkával, plusz napi 2 órát utazással tölteni.

Babázni szeretnék, ott lenni minden egyes eseményen, ezért ahogy kerekedett a pocak és a beszámolókat is beadtam, átadtam a cégeimet a jövő nemzedékének.

Rögtön elkezdtem agyalni, mihez kezdjek, merre induljak. Olyan munka kellett, amit itthonról, vagy maximum napi 4 órában távolról végezhetek, és emellett jövedelmez is.

Hogyan indultál el?

Bevallom őszintén, a terhességem utolsó harmadában főként a korom miatt letiltottak a házaséletről. Így egy nagy adag fantázia került a fizikai örömök helyére a gondolataimban, amit ki kellett adjak magamból.

Így elkezdtem könyvet írni.

Sosem csináltam ilyet korábban, és most nyilván a valódi írók forgatják a szemüket, hogy itt egy kontár, de mindezek ellenére egész jól sikerült. Viszont eléggé pikánsra sikeredett, így csak az erotikus részlegen állja meg a helyét. De ez is én vagyok, mármint ez a könyv az én fantáziám szüleménye.

Kicsit utána olvastam, hisz volt időm rá, és rájöttem, hogy ha papír alapon akarom kiadni a könyvemet, akkor nulla haszonnal zárok még akkor is, ha minden könyvet eladok.

A könyv bolti árának a fele nagyjából a nyomtatás és tördelés költsége, míg a másik fele az értékesítő jutaléka. Bár csodás illusztrációk születtek a könyvemhez, mégis le kellett mondjak arról, hogy nyomtatásban megjelenjen.

Így az e-könyv kiadás felé mozdultam.

Hogy képzeljük el egy e-könyv kiadást?

Én arra jutottam, hogy kell egy cég, akinek a tevékenységi körében benne van a könyvkiadás. Ezzel a céggel szerződni szükséges, hogy a könyved értékesítéséről számlát tudjanak adni. Vagy lehetsz egyéni vállalkozó is, és akkor magad intézed a számlázást.

Kell egy jó könyv alapanyag, egy érdekes téma, lektorált minőségben, amit a megfelelő formátumokra lehet konvertálni (PDF, EPUB, MOBI). Erre én a Draft2Digital programot használtam. Azon keresztül még az iTunes-ra is sikerült feltennem a könyvet.

Kell egy ISBN számot kérni a hivatalból. Ha kész, szerződni kell az e-könyv értékesítő cégekkel. Én minden nagyobb e-könyv értékesítő portállal szerződtem. Fogyogat is a könyv a neten, de nem annyira, hogy megéljek belőle.

Így tovább gondolkodtam, hogy mivel foglalkozzak. Tudtam, hogy van rá bő 2 évem, hogy megvalósítsam önmagam, a vágyaimat, az álmaimat.

Végül egy webáruház indítása mellett döntöttél. Miért?

Kismamaként kismamaruhát kerestem, és csak horror áron találtam párat, ami tetszett. Ezért tovább kutattam, hol van még kismamaruha lelőhely.

Rá is akadtam egy európai gyártóra, akinek beleszerettem a termékskálájába.

Ez a lengyel PeeKaBoo, akinek a termékeit ma már forgalmazom a webáruházamban. Nem drágák és igazán jó minőségűek, csak a méretet kell jól eltalálni. Nem a szokványos fast fashion ruhák, hanem egyedi, különleges fazonú és talán kevésbé ismert márka. Nekem ez tetszett benne a legjobban.

Addig nézegettem, amíg rájöttem, hogy én ezzel szeretnék foglalkozni.

Beletelt pár hónapba, amíg megérett a gondolat, és elkészült a saját üzleti tervem. Végre nem másoknak dolgoztam, és kidolgoztam, hogy hogyan indítom el a Beauty InTheBox webáruházat.

Hogyan indítottad el a webáruházad?

Alapítottam egy egyszemélyes Kft-t és kerestem egy weboldal készítő céget. Kaptam is szuper ajánlatokat, de ahhoz drága volt számomra, hogy egy bizonytalan dologba ekkora összeget belefektessek.

Ezért a bérelt webáruház mellett döntöttem, és nem bántam meg.

Napi szinten szükségem van segítségre a webáruházzal kapcsolatban, mert mindig újabb és újabb dolgokat fedezek fel és alakítok át rajta, amihez szerencsére a bérelt webáruház mögött ott van a szakértő gárda.

Minden más munkát te csinálsz?

A kreatív anyagokhoz regisztráltam egy bannerkészítő szoftvercéghez. Pár hasznos fizetős alkalmazást használok, köztük a felugró pop-up oldalakat, és most már a konverziók elemzésére is találtam egy megfelelő alkalmazást.

De mindent magam csinálok, még a könyvelést is. Ennyiben maradtam az eredeti szakmámnál.

Honnan érkeznek a vevőid?

A Google Analyticsben mérem a konverziót és figyelem, honnan érkezik a legtöbb vevőm.

Azt látom, hogy hiába a sok nyereményjáték a Facebookon és az Instagramon, és hiába a sok influencer, számomra a legtöbb vásárlót a Google kereső hozza. Ez egyébként nem szokatlan, teljesen normál tendencia.

Ahhoz viszont, hogy a Google keresőben megtaláljanak, érteni kell a SEO-hoz is.

Sok mindent meg kellett tanulnom. Szó szerint minden új volt, lassan tanultam csak bele, és még innen is van hova fejlődni. A marketing még nem az erősségem, de folyamatosan tanulok.

Mindezt úgy, hogy közben a bébi baba 15 hónapos, és csak akkor dolgozom, amikor ő alszik.

Így néha nehéz, mert éjszakába nyúlóan dolgozom. Szerencsére ott az én drága, megértő férjem, aki támogat abban, hogy megvalósítsam önmagam, és a két nagy fiam, akik sokat játszanak a babával, amikor már nagyon fáradt vagyok, és pihennék egy kicsit.

Lesz folytatása az írói karrierednek?

A pikáns történetek írása továbbra is megmaradt a kedvenc elfoglaltságomnak, és egy kis kulisszatitkot elárulok:  Beauty Babe Blog  Facebook csoport és a hozzá tartozó oldal többek között ezért is jött létre.

Arra jöttem rá ugyanis, hogy az exkluzív fehérneműk, melyeket a boltomban árulok, nem olyan könnyen reklámozhatóak. Gyakran 18+os szöveget sikerül a reklámszövegbe írni, így pedig sem a Facebook, sem a Google nem szereti, nehéz hirdetni.

Ezért azt találtam ki, hogy a blogomban különféle korosztályoknak szóló pikáns történeteket írok, és bele-bele csempészek egy-egy szexi vagy luxusfehérneműt.

Így a blogot használom az exkluzív fehérneműk promózására.

Még viszonylag az elején vagy a vállalkozásodnak. Mik számodra a legnagyobb kihívások?

A legnagyobb kihívást a marketing okozza számomra. Ott van még mit tanulnom.

Sokan vannak a piacon és nem mindig jó helyen próbálkozom. Volt már pár sikertelen reklámom, ami nem hozott egy vásárlót sem, pedig rengeteg energiát és pénzt beleöltem. Egy év tapasztalat után már valószínűleg jobban fog működni.

Az első év a tanuló év. Természetesen megpróbálom a maximumot kihozni magamból, mert csak így vagyok elégedett önmagammal és a vállalkozásommal.

Mi lenne a tanácsod annak, aki szeretne vállalkozóként elindulni az interneten?

Ha egyedül szeretnéd csinálni a vállalkozást és nincs pénzed marketingesre, webfejlesztőre, akkor jó analitikus készséggel, Excel tudással és némi közösségi média jártassággal valószínű, hogy pár hónap alatt beindul az üzlet.

Légy türelmes önmagadhoz és a vállalkozásodhoz! Ne várd, hogy azonnal jöjjön az eredmény! Még akkor is tarts ki, ha hónapokig nem történik nagyobb áttörés a vállalkozásodban, nem lendül a forgalom. A kitartó munkának egyszer meg lesz a gyümölcse!

Ha nem bírod kivárni, fordulj marketinges szakemberhez, aki segítségedre lesz! Köss együttműködéseket, építs kapcsolatokat, kamatoztasd kapcsolati tőkédet!

És blogolj, blogolj és blogolj! Nekem erre kevés időm jut, de én ebben látom a vállalkozások sikerét.

Ezek is érdekelhetnek