Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Blogindítás hétvégi vállalkozóként – Ducsai Sándorral

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Ducsai Sándor családapaként, a főállása mellett indította el blogját egy éve.
 
Teljesen nulláról, kezdőként indult  a témájában, így az első év fő célja a kísérletezés volt. Emellett három mérhető célt is kitűzött maga elé, amiről egy korábbi podcast epizódban mesélt.
 
Ebben az interjúban az eddig elért eredményeiről beszélgettünk , illetve arról, hogy milyen nehézségekkel szembesült és milyen pozitív élményekkel gazdagodott a blogindítás óra eltelt egy évben. 

 

Paulányi Bea: Hogyan választottad ki a blogod témáját?

Ducsai Sándor: A KontentLabor.hu indításakor nem rendelkeztem kristálytiszta célokkal, nem volt konkrét témám sem. A blogom első éve pont arról szólt, hogy megtaláljam a fő témámat. Ezt pedig úgy akartam elérni, hogy egyszerűen elkezdek írni valami olyasmiről, amit szeretek, ami érdekel.

Igazából az volt a célom, hogy kísérletezzek. Hogy megszerezzem az első tapasztalatokat a blogírással és az olvasókkal kapcsolatban. Egyébként épp ezért csempésztem bele a blogom nevébe a “labor” szót, ami erre a kísérletezésre utal.

Bevallom, ez a folyamat még most is tart, és nagyon élvezem. Aki most kezdi el olvasni az írásaimat, az láthatja, hogy teljesen a nulláról indulok. Nem játszom el a mindent tudó profit, ehelyett igyekszem inkább az igazi arcomat mutatni, mert szerintem ebben sokkal több olvasó ismerhet magára.

Egy egyszerű alkalmazott vagyok, aki sokéves tapasztalattal és jó szakmai tudással rendelkezik. Akitől egyelőre távol áll a vállalkozók világa, de hisz abban, hogy a munkahelye mellett ezen a terepen is profivá tud válni. Talán erről az útról szól leginkább a KontentLabor.hu.

A blogomnak köszönhetően nagyon jófej emberekkel ismerkedhettem meg, az olvasóimtól több hasznos visszajelzést és biztatást kaptam. Ezek a visszajelzések pedig alakították a céljaimat. A cikkeimben most épp arra fókuszálok, hogy miként lehet munkahely mellett vállalkozni. Hogyan tud valaki elindítani egy kisebb online vállalkozást úgy, hogy közben nem mond fel a munkahelyén. Szerintem sok ember vágyik erre az élethelyzetre, azaz egy második bevételi forrásra.

Azt már mindenki tudja, hogy lehet munkahely mellett vállalkozni, a kérdés inkább csak az, hogy hogyan? Innen is jött az ötlet, hogy hozzám hasonló hétvégi vállalkozókat szólítsak meg.

Mikor indultál és mik voltak az első célkitűzéseid?

2020 novemberében indítottam a blogomat. Eredeti szándékom szerint januárban akartam élesíteni az oldalamat, de egy kis online közösség – amelynek tagja vagyok mai napig – felismerte, hogy túl sokáig rajzolgatom a terveimet. Ami nem jó.

Ezért ennek a támogató közösségnek a tagjai rám parancsoltak, hogy egy héten belül indítsam el a projektet, és ne szöszöljek vele tovább. Szót fogadtam. Utólag pedig belátom, hogy abszolút igazuk volt. Az elején felesleges túl sok időt fordítani a részletekre, mert ha akarsz, akkor sem tudsz tökéleteset alkotni.

Induláskor három fő célt tűztem ki magam elé, amelyek teljesítésére 365 napot adtam magamnak. Megfogadtam, hogy megírok minimum 24 blogbejegyzést. Célként tűztem ki azt is, hogy elnyerjem 250 felhasználó bizalmát, akik feliratkoznak a hírlevéllistámra. Illetve elhatároztam hogy elsajátítok két új marketingkészséget is legalább alapszinten. Ezek talán kis céloknak tűnnek, de munka és nagycsalád mellett teljesíthetők voltak számomra.

Mindhárom célom kiválasztása tudatos volt. Az első célomat a tartalommarketingbe vetett hitem szülte. A második, tehát az érdeklődők gyűjtése és megismerése a legfontosabb alap bármilyen vállalkozás számára. A harmadik célomat pedig azért tűztem ki, mert szeretnék fejlődni, tanulni, jobbá válni.

Ducsai Sándor hétvégi vállalkozóként

Mi volt könnyű számodra?

Hát….őszintén szólva csak a témaötletelés volt könnyű számomra. Az viszont nagyon. Sokszor látom azt, hogy másoknak kínszenvedés kitalálni, hogy miről írjanak cikket, vagy milyen ingyenes anyagot találjanak ki a feliratkozóik számára. Én viszont ezekkel sosem szenvedtem. Iszonyat sok ötletem és tervem van.

Fájdalmas érzés, hogy ezekből nem tudok mindent megvalósítani, mert egyszerűen nincs rá kapacitásom. De azt hiszem, hogy a vállalkozóvá válásnak ez is az egyik feltétele, hogy az ember tudjon lemondani jó ötletekről és tudjon kizárólag arra koncentrálni, ami leginkább az érdekeit szolgálja. Napi szinten kell félredobnunk jó ötleteket, mert ha nem tesszük, megszivatjuk magunkat.

Mik voltak a legnagyobb kihívások és hogyan jutottál túl ezeken?

A legnagyobb kihívásom egyértelműen a blogom ideális olvasójának meghatározása volt. Bevallom, még most sem 100 százalékos a fejemben ez az elképzelt személy. Pedig amíg nem látom őt tisztán, addig nem tudok teljes erőbedobással haladni előre.

Eleinte nehéz volt belőni, hogy kinek írjak. Tudtam, hogy mi az a buyer persona, sokat olvastam erről, mégsem fordítottam elég energiát a megalkotására. Az igaz, hogy kezdőként nehéz meghatározni a célközönségünket, de legalább egy kezdeti verzión el kell gondolkodnunk. Valamit mindenképp ki kell préselnünk magunkból. Tudni kell hogy nagyjából mennyi idős, hol él, mi érdekli, milyen kihívásai lehetnek azoknak, akik olvasnak minket. Csak így lehet jó tartalmakat írni.

Az ideális célszemély meghatározása egy kezdő számára a legnehezebb. Bosszantott, hogy bárhol próbálok utánaolvasni ennek a témának, mindenhol abból indulnak ki, hogy már vannak ügyfeleim, olvasóim, vásárlóim. És őket kell alaposan kikérdezni mielőtt megalkotjuk az un. avatarunkat.

Na de mit tegyen az, aki most indítja a vállalkozását? Aki most írja az első cikket a blogjában? Ő honnan szerezzen információkat a nem létező ügyfeleiről? Erről szinte soha senki sem ír. Pedig sokakat érint. Éppen ezért vettem a fáradtságot és írtam a témáról egy külön cikket a blogomra.

Milyen eredményeket sikerült eddig elérned, amire büszke vagy?

Egy év alatt írtam 25 cikket, lett 203 feliratkozóm és elsajátítottam 2 új marketingkészséget. Tisztában vagyok vele, hogy ezek apró eredmények, mégis erőt meríthetek belőlük. Mert azt bizonyítják, hogy szisztematikus munkával – ha lassan is, de – közelebb lehet jutni az álmainkhoz.

Egy 8 órás munkahely és 3 gyerek mellett ez nagy szó! Nem igaz, hogy egy családfenntartónak, aki egyébként alkalmazottként dolgozik, eleve le kell mondania arról, hogy felépítsen egy második bevételi forrást.

A blogomnak köszönhetően olyan kapcsolatokat alakíthattam ki, ami hosszú távon is hasznos lehet számomra. Például kaptam munkaajánlatokat, bár azokkal nem éltem, mert egyelőre a blogomra akarok koncentrálni. Megismerkedtem több olyan emberrel, akik pár lépéssel előttem járnak, így ideális, követendő példák lehetnek számomra. Ők nagyon sokat segítettek azzal, hogy megosztották velem a tapasztalataikat.

 

Ducsai Sándor hétközben alkalmazottént

Mik a következő célok?

A céljaim között egészen biztos, hogy újra szerepelni fog a tartalomgyártás. Itt elsősorban a szöveges tartalmak gyártására gondolok. A tartalommarketing szerintem jelenleg az egyik legfontosabb és leghasznosabb terület az online térben. Aki nem figyel erre, az szerintem könnyen lemarad a versenyben.

Tudom, hogy a blogra, mint kommunikációs csatornára sokan legyintenek, a '90-es és 2000-es évekből visszamaradt, unalmas kommunikációs formának tartják. Szerintem ez nagy hiba. Ugyanis a külföldi példák azt mutatják, hogy a blogolással nagyon komolyan számolni kell a jövőben is. Éppen ezért a továbbiakban sokkal nagyobb figyelmet fogok szentelni a SEO-szövegírásra, azaz a releváns kulcsszavakra írt cikkekre.

Emellett szeretnék magamhoz képest szintet ugrani a feliratkozók számában. Jelenleg egy mikro listával rendelkezem, de csöppet sem szégyellem. Nulláról indultam, ahogy azok is, akik ma már több ezres listára küldik ki a leveleiket. Ha mások képesek voltak ilyen közösségeket építeni, akkor szerintem nekem is sikerülni fog.

A listaépítés iszonyat fontos feladat. Látva a Facebookkal kapcsolatos véleményeket, szerintem a saját hírlevéllista jelentősége fel fog értékelődni a következő években.

Mit tanácsolnál azoknak, akik még csak gondolkoznak a blogindításon?

Egy kezdő bloggernek azt tanácsolom, hogy legyen kitartó és türelmes. Tudom, hogy ezt millióan elmondták már előttem mások is, de szerintem nem lehet eléggé hangsúlyozni.

A blogírás tényleg hosszútáv-futás. Ha ezt valaki nem tudatosítja magában még az elején, akkor könnyen el fog menni tőle a kedve. Nekem bizonyos szempontból könnyű volt, mert korábbi munkáim miatt kb. sejtettem, hogy mire számítsak. Ráadásul tinédzser koromban évekig írtam hagyományos naplót, tehát tudtam milyen érzés lesz az, amikor kb. csak én olvasom a saját mondataimat.

A másik tanácsom pedig az, hogy a kezdő bloggerek tanuljanak írni. Fejlesszék az írástudásukat! Elnézést, ha ez picit bántóan hangzik, nem az a célom vele. Én 15 éve dolgozok olyan munkahelyeken, ahol napi szinten kell írnom, de még nekem is nagyon sokat kell tanulnom és gyakorolnom. Bőven lehet kritizálni a cikkeimet. De úgy gondolom, hogy ha valaki színvonalas blogot szeretne írni, főleg, ha arra vállalkozást is szeretne építeni, akkor igenis jól kell tudnia írni.

Az írott szó évszázadok óta a legfontosabb marketingeszköz. Szerintem minden híresztelés ellenére még nagyon sokáig az is marad.

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség