Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Kezdő Online Vállalkozó Fókusz Útmutató

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Mire fókuszáljunk és mire ne az elindulásnál?

Ez az egyik legfontosabb kérdés, amire kezdő bloggerként, online vállalkozóként választ kell találnunk.

Ha ugyanis túl sok mindennel foglalkozunk egyszerre, akkor semmivel nem fogunk megfelelően haladni.

 

 

Amikor néhány éve elindítottam a Viszlát Taposómalom blogot, az elején teljesen elveszettnek éreztem magam.

  • A technikai kérésektől kezdve a blogíráson át minden kínai volt számomra.
  • Nem értettem a folyamatot. Nem láttam, hogy mivel kellene most foglalkoznom, és mi az, ami később is ráér.
  • Mindent egyszerre akartam csinálni, így semmivel nem jutottam előbbre.

 

Hat hónapig egy helyben topogtam, miközben elfoglaltabb voltam, mint valaha.

Azt láttam, hogy rengeteg a tanulnivaló. Viszont minél többet tanultam, annál nagyobb káosz lett a fejemben.

Csak arra vágytam, hogy valaki mutassa meg végre, hogy valójában mi fontos az elindulásnál.

Te voltál már hasonló helyzetben? Vagy lehet, hogy éppen most érzed úgy, hogy elárasztanak az információk, miközben fogalmad sincs, hogy mivel foglalkozz?

Nekem a káoszból a kiutat egy képzés hozta meg, ami segített átlátni a teljes folyamatot, és megmutatta a pontos lépéseket. Így hat hónap küzdelem után végre pontosan láttam, hogy mikor mire fókuszáljak. Az eredmények pedig gyorsan elkezdtek jönni.

Később azzal a céllal indítottam el a VTM Bootcamp tagsági programot, hogy másoknak is meg tudjam mutatni a folyamatot,  és segítsek az egyes lépések sikeres teljesítésében.

Ebben a bejegyzésben megmutatom neked, hogy mire fókuszálj az elindulásnál, és mire ne. Ha ugyanis a megfelelő dolgokra fókuszálsz, kevesebb idő alatt többet érhetsz el.

3 dolog, ami a leginkább elvonhatja a fókuszodat

Mielőtt megbeszélnénk, hogy mire fókuszálj, beszéljünk három olyan dologról, ami teljesen el tudja vonni a figyelmed a fontos dolgokról, miközben rengeteg időt igényelnek.

 

1. A Facebook csoportok

Természetes, hogy szeretnél hozzád hasonló, vállalkozó szellemű emberekkel találkozni, ezért becsatlakozol néhány Facebook csoportba.

Nekiállsz olvasgatni a csoportban, ahol rengeteg véleménnyel, tapasztalattal találkozol. A csoportokban sok olyan kérdés is felmerülhet, ami lehet, hogy neked még eszedbe sem jutott. Ebből pedig könnyen arra a következtetésre juthatsz, hogy még annál is kevesebbet tudsz, mint gondoltad.

Az egész vállalkozási folyamat egyre bonyolultabbnak tűnhet, és egy idő után pedig könnyen összezavarodhatsz.

Pontosan mivel foglalkozz?  Kitől kérj tanácsot? Kire hallgass?

Először is fontos, hogy csak olyan embertől kérj és fogadj el tanácsot, akinek olyan eredményei vannak, mint amire te is vágysz.

A legtöbb vállalkozási szakértő azt tanácsolja, hogy egyetlen mentort válassz magadnak, akit követni fogsz és akitől tanácsokat fogadsz el a következő nagyobb mérföldkőig.

Ezzel együtt a Facebook csoportok is nagyon hasznosak tudnak lenni, hiszen motivációt és támogatást kaphatsz a többi tagtól.

Tanácsot viszont nem itt érdemes kérni. Ha szeretnéd magad megkímélni a frusztrációtól, és még időt is spórolnál, akkor óvatosan kérj tanácsot Facebook csoportokban!

 

 

2. Eltúlzott tanulási ambíciók

Kezdő bloggerként, online vállalkozóként rengeteg információ áll a rendelkezésünkre:

  • blogbejegyzések
  • podcast adások
  • videók
  • webinárok
  • online képzések stb.

 

Mindig lesz új információ, tanulnivaló.

Sokan hajlamosak viszont megragadni az elméleti tanulás fázisánál, mert szeretnének mindenben biztosak lenni, mielőtt elindulnának.

Ezt az állapotot nevezik „analysis paralysis”-nek.

Aki ebben az állapotban van, az tanul, de a gyakorlatban nem dolgozik a vállalkozásán.

Te ne ess bele ebbe a csapdába! Az elinduláshoz valójában sokkal kevesebb információra van szükséged, mint gondolnád. Jobban jársz, ha kevesebbet tanulsz, de azt rögtön alkalmazod is a gyakorlatban.

Sokat segít ezen, ha a “Just in time learning” elvet követed,  vagyis csak annak a megtanulására fókuszálsz, amire a következő lépéshez feltétlenül szükséged van.

Minden más információt félre kell tenni addig, ameddig nem érsz el ahhoz a lépéshez, ahol szükséged van rá.

 

3. Legyünk jelen mindenhol

Fontos, hogy a közösségi médiában is jelen legyél a márkáddal, blogoddal, hiszen értékes kapcsolatokat építhetsz rajta keresztül a közönséged tagjaival.

Nagy lehet viszont a kísértés, hogy mindenhol megpróbálj jelen lenni: a Facebookon, az Instán, a Pinteresten, a LinkedInen, a TikTokon, a YouTube-on stb.

Ez természetesen fizikai képtelenség az elején. Ha  nem tudsz ellenállni a csábításnak, és mindent egyszerre szeretnél, akkor ez teljesen elveheti a fókuszodat és az idődet a valóban fontos dolgoktól.

Ráadásul nem is szükséges minden platformon megjelenni az elindulásnál, ahogy az sem szükséges, hogy 10 percenként ellenőrizd a kommentek vagy a like-ok számát.

Helyette az elindulásnál válassz ki egyetlen platformot, illetve jelölj ki a nap folyamán egy rövidebb időszakot, amit ezen a közösségi médián töltesz kapcsolatépítéssel.

 

Mire fókuszálj, amikor elindulsz?

Ezek után nézzük meg, hogy mik a valóban fontos dolgok, amire az elindulásod utáni időszakban fókuszálnod kell!

 

1. Készíts tartalmakat

Az első időszakban a legfontosabb feladatod, hogy rátalálj a saját stílusodra, és kezdj el rendszeresen tartalmakat gyártani.

Az üzeneteidet, az egyediségedet ugyanis a tartalmaidon keresztül tudod a legjobban átadni. Az értékes tartalom, mint például egy blogbejegyzés, egy podcast adás vagy egy videó – a legjobb eszköz ahhoz, hogy megszólítsd vele a célközönséged tagjait.

Ha nem vagy tisztában azzal, hogy ki vagy, mit szeretnél elmondani és hogyan, akkor nem fogják elolvasni az írásaidat. Akkor pedig nem számít igazán, hogy hány közösségi médián vagy jelen.

Saját, egyedi stílust és egyértelmű, határozott üzeneteket csak egyetlen módon tudsz kifejleszteni: gyakorlással.

 

 

2. Építs fel egy kisebb közönséget

A tartalmaidat nem elég elkészíteni, el is kell juttatni őket a közönségedhez.

Ezt a legjobban kiemelkedő tartalmak készítésével érheted el. Az ilyen tartalmakat ugyanis szívesen megosztják az első követőid, amivel újabb emberekhez juthatsz el.

Az elindulásnál nagyot tud lendíteni az ismertségeden az is, ha kapcsolatot építesz a témádban működő más bloggerekkel, online vállalkozókkal is. Sokan nyitottak lesznek arra, hogy megosszák a tartalmaidat a saját közönségükkel.

A kapcsolatépítés tehát fontos kezdeti lépés az első olvasóid, követőid megtalálásához.

 

3. Ismerd meg a közönséged

A következő kulcsfontosságú feladatod az, hogy megtudd, kikből áll a közönséged.

Minél többet tudsz róluk, annál könnyebb lesz megszólítani őket, hiszen fogod tudni, hogy miről és hogyan beszélj hozzájuk.

Az egyik fő fókuszod az legyen tehát, hogy minél alaposabban megismerd a célközönséged, és meghatározd az avatarodat, vagyis az egyetlen ideális olvasódat.

Ezekre a kérdésekre keresd a választ a közönséged tagjaival folytatott beszélgetések során:

  • Ki az ideális olvasód, aki alig várja, hogy új tartalmad jelenjen meg?
  • Mi az álma, mire vágyik?
  • Mik a céljai? Mi motiválja?
  • Mivel küzdd? Milyen problémákkal, akadályokkal találkozik?
  • Mitől fél, mi az, ami miatt álmatlanul forgolódik éjszaka?

 

Ha nem tudod ezekre a kérdésekre a válaszokat azonnal, semmi gond!

Ahogy minden kapcsolatban, itt is idő kell a másik megismeréséhez.

Csak kezdj el írni, kezdj el kapcsolatot építeni és beszélgetni az közönségedet, és egyre tisztább képed lesz az ideális közönségedről!

Olvasd el ezt a bejegyzést is:

Hogyan határozd meg az ideális célcsoportod?

 

Mire NE fókuszálj az elején?

1. Pénzkeresés

Amikor elindulsz, ne aggódj azon, hogy hogyan fogsz majd pénzt keresni!

Jó, ha van ez hosszú távú víziód arról, hogy milyen módszerekkel kereshetnél pénzt, mert ez jó motiváció lehet számodra. Egyelőre viszont ne foglalkozz részletekkel!

Fókuszálj a tartalmaidra, a tartalmaid népszerűsítésére és a közönséged megismerésére! Pont azzal fogsz később könnyebben pénzt keresni, ha most, az elején az alapokra fókuszálsz.

2. Közösségi média számok

Ne aggódj azon, hogy mekkora követőtáborod van a közösségi médián és hány platformon vagy jelen!

Ha a számokra fókuszálsz, sokkal fontosabb feladatoktól veszel el időt az elején. Sokakat beránt a közösségi média, mert azt látják, hogy másoknak már hány követőjük van, és nem szeretnének lemaradni.

Ha még nincsenek meg a határozott és világos üzeneteid, nincs értelme nagy közösségi média jelenlétre törekedni. A közösségi média számok növelésére ráérsz később is fókuszálni.

3. Termékfejlesztés

Egy termék létrehozása sok időt, pénzt és energiát igényel.

Az elindulásnál pedig fontos, hogy ezt az energiádat a tartalmaid létrehozására fordítsd. Ne vágj bele addig termékfejlesztésbe, ameddig nem ismerted meg eléggé a közönségedet, illetve nem derítetted ki, hogy miben és hogyan segíthetnél nekik.

A sikeres termékfejlesztéshez a célközönség megismerésén keresztül vezet az út, ezért először az utóbbira fókuszálj.

4. Weboldal design

Nyilvánvaló, hogy szükséged lesz egy weboldalra, amin a blogod is megtalálható.

Az sem árt, ha a weboldalad jól néz ki és nem riasztja el a látogatókat.

Rengeteg ember van viszont, aki leragad a blog kinézeténél, a színek és betűtípusok módosítgatásánál. Hetek mennek el a weboldal csinosítgatásával, közben pedig nem készít értékes tartalmakat, amivel megszólíthatná a közönségét.

A letisztult, szép megjelenéshez sokkal kevesebb kell, mint gondolnád. Ezért ne aggódj túl sokat a tökéletes megjelenés miatt! Az értékes tartalmak sokkal fontosabbak az elején a weboldalad megjelenésénél.

Hozd létre az oldalad első, elfogadható verzióját, indítsd el és tegyél közzé rajta keresztül nagyszerű tartalmakat!

A weboldalad tökéletesítésével ráérsz később foglalkozni.

5. Hosszú távú tervek

Fontos, hogy ne akarj részletes 5 éves üzleti tervet az elindulásod előtt!

Nem baj, ha nem látod, hogy pontosan mit fogsz kihozni a blogodból, és az sem baj, ha nem tudod, hogyan fogsz pénzt keresni az interneten.

Rengeteg időd lesz ezt később kitalálni, amikor már jobban ismered a közönségedet.

Ráadásul sok olyan lehetőség lehet, amiről ma még talán nem is tudsz. Ezeknek a megismeréséhez is idő kell, amit legjobban menet közben fedezhetsz fel.

6. Facebook hirdetés

Nem kell egyelőre Facebook vagy Google hirdetésekkel, sőt semmilyen kampánnyal foglalkoznod!  Egyelőre még nincs mit reklámozni.

Ha megtaláltad a saját hangod és üzeneteidet, akkor csak a nagyszerű tartalmaid közzétételével is felépíthetsz egy kisebb közönséget. Hirdetésekkel foglalkozni ráérsz később, amikor már lesznek bizonyítottan piacképes termékeid.

Persze hirdetésekkel sok munkát kiválthatsz, ha nagyon kevés az időd a tartalmaid népszerűsítésére. Az egyedi hangot, a világos üzeneteket, illetve a közönséged megismerését viszont nem tudod hirdetéssel helyettesíteni.

Szóval, ha hirdetés mellett döntesz is, a fő fókuszod akkor is ezen a három dolgon legyen:

  • találd meg az egyedi hangod és üzeneteidet,
  • készíts kiemelkedő tartalmakat,
  • ismerd meg a közönségedet!

 

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség