Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Hogyan találd ki, hogy mire vágynak a hírlevél feliratkozóid? (esettanulmány)

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Mi a sikeres vállalkozók közös jellemzője?

Például a kitartás, teszik a dolgukat a félelmeik ellenére is, és van víziójuk.

Itt van viszont egy meglepőbb közös jellemző is:

a sikeres vállalkozók kiküszöbölik a találgatást a munkájukból.

  • Találgatás helyett először kérdeznek, tesztelnek és megfigyelnek.
  • Megértik, hogy mire vágynak a leendő ügyfeleik.
  • Ezt követően pedig pontosan azt hozzák létre, amit a közönségük szeretne.

Sok vállalkozó mégis egy fordított utat választ:

  • Először létrehozzák a terméket, és utána kezdik el keresni, hogy kinek lehetne eladni.
  • Ez a megközelítés jórészt találgatáson alapszik, és elég kétséges az eredményessége.

 

Nagy különbség van a két út között.

Ebben a bejegyzésben szeretnék megosztani veled egy saját példát, ami jól mutatja, hogy mennyire hasznos tud lenni a kérdezés az online vállalkozók életében, például akkor, amikor az email feliratkozóink preferenciáit szeretnénk jobban megismerni.

 

Kezdjük egy érdekes gondolattal, ami a Harvard Business Review-ban jelent meg:

A legértékesebb dolog, amit a Harvard-on az üzletről tanítanak, az empátia.

A bejegyzés a Netflixet hozza példának.

A 2000-es évek elején a Blockbusteré volt a piac 60%-a. A Netflix közben odafigyelt az ügyfelekre, és megértette, hogy valójában mit akarnak.

A Blockbuster látta a Nexflix felemelkedését, de nem lépett, mert ragaszkodott a korábbi termékéhez és abból származó profithoz. Ezért továbbra is azt adta el az ügyfeleknek, amit ő akart eladni, és nem azt, amire az emberek valójában vágytak.

A többi már történelem…

Jelenleg 71% körül van a Netflix globális piacrészesedése.

Miért érdemes kérdezni online vállalkozóként?

A Netflix történetének az egyik tanulság ez:

  • Nem tudhatunk mindent az ügyfeleinkről. Ezért érdemes kíváncsisággal és empátiával  nekiállni a vállalkozásunk építésének. Fontos, hogy megtanuljuk nem a saját, hanem a az ügyfeleink szemszögéből látni a piacot.

 

A másik pedig ez:

  • Kérdezés segítségével akár egy telítettebb piacon is megtalálhatjuk a helyünket. Új szereplőként is. Jól hangzik?

 

Ennyi „tudományos” bevezető után jöjjön a legújabb esettanulmányom arról, hogy hogyan derítettem ki, hogy mire vágynak a hírlevél feliratkozóim.

Először saját magam próbáltam kitalálni a válaszokat arra, hogy mire vágyik az email közösségem.

Ez csak további bizonytalanságot okozott.

Majd megkérdeztem a feliratkozóimat egy rövid kérdőívben.

A válaszok alapján már pontosan láttam, hogy min és hogyan kell módosítanom.

 

 

Mire vágynak a Viszlát Taposómalom hírlevél feliratkozói? – esettanulmány

Az esettanulmányban azt szeretném megmutatni, hogy találgatás helyett hogyan derítheted ki te is, hogy pontosan mire vágynak a hírlevél feliratkozóid egy rövid, könnyen elkészíthető kérdőív segítségével.

Az esettanulmányban szereplő kérdőívet 2019 szeptemberében hoztam létre két fő céllal:

  • 2019. szeptemberben pénteki napra változtattam a heti hírlevelem kiküldésének a napját, ami korábba kedd volt. Nem voltam viszont meggyőzve, hogy ez jó döntés volt-e.
  • Azon szintén gondolkodtam egy ideje, hogy milyen egyéb témákról írhatnék a „szakmaibb” bejegyzések mellett.

 

Végül úgy döntöttem, nem találgatok tovább egyedül ezekben a kérdésekben, hanem megkérdezem az email közösségem tagjait:  ők mit szeretnének.

A tanulság röviden összefoglalva:

Kezdem azzal, hogy ha megfogadod a tanácsomat, és elkezded építeni az email listádat, akkor ilyen csodás email közösséget kívánok neked is!

A kérdőívemre több mint 50 választ kaptam, ami messze felülmúlta minden várakozásomat.

Nem beszélve a sok kedves és bátorító visszajelzésről: pont erre volt szükségem ahhoz, hogy új erőre kapjak!

Két fő tanulság, amit a kérdőívből tanultam:

  • Amin hetek óta gondolkozom, azokat a kérdéseket a közösségem megválaszolta nekem egy hétvége alatt.
  • Néha jó nagy különbség van aközött, amit mi gondolunk, és amire a közönségünk valójában vágyik.

 

A kérdőív kérdései és az eredmények

Menjünk végig a kérdőív hat kérdésén!

Mindegyik kérdésnél először leírom, hogy mi volt az én fejemben a kérdőív előtt, és utána jöjjenek a kérdőív eredményei!

 

Kérdés #1 – Milyen gyakran szeretnél tőlem hírlevelet kapni?

Mi volt az én fejemben?

Valójában nem szerettem volna a heti 1-2 emailen változtatni, viszont szerettem volna tudni, hogy ez jó-e így.

Eredmény:

Jó visszaigazolás volt, hogy a legtöbben a heti 1 emailt választották. Kellemes meglepetés volt viszont, hogy sokan ennél gyakoribb email küldésnek is örülnének, amire egyáltalán nem számítottam.

Kérdés #2 – Melyik napon kapnál tőlem legszívesebben emailt?

Mi volt az én fejemben?

Amikor elkezdtem emaileket küldeni, találtam néhány statisztikát, ami alapján kijelöltem a küldési napot.

Én a CoSchedule táblázatát használtam, ami 14 különböző kutatás alapján készült.

Ez az email küldésre legalkalmasabb 3 napot mutatja:

  1. Kedd
  2. Csütörtök
  3. Szerda

 

Forrás: CoSchedule

 

Én eredetileg a keddi napot választottam.

Szeptemberben viszont áttértem a pénteki napra egyszerűen a megérzéseimre hagyatkozva és kíváncsiságból. Az utóbbi hetekben mégis elbizonytalanodtam , és azt terveztem, hogy visszatérek a keddhez.

Ehhez szerettem volna megerősítést vagy új információkat az email közösségemtől.

Eredmények: 

 

Nos, ez önmagáért beszél…

A pénteket gyanítom, azért is választották sokan, mert jelen pillanatban ezen a napon küldöm a hírlevelet, és az olvasóim úgy gondolják, hogy ez így rendben van.

Az is nagyon megnyugtató, hogy sokan választották a „Mindegy” opciót.

Viszont nagyon meglepett, hogy a statisztikáknak ellentmondva az én közönségem a keddi napot részesíti előnye a legkevésbé.

Ez megerősíti:

Kiindulási pont lehet egy statisztika vagy a saját elképzeléseink, de végül egyetlen dolog számít:

Mit szeretne a közösségünk?

 

Kérdés #3 Mi az a 2-3 legfontosabb kérdés számodra, amire választ szeretnél kapni a hírleveleimen keresztül?

Az ehhez hasonló, nyitott kérdésekből jobban megérthetjük a közönségünk legsürgetőbb problémáit.

Nekem a válaszok nagy segítségemet jelentenek a tartalomnaptáram összeállításánál.

36 szöveges választ kaptam, ebből néhány példa:

  • “A blogolás, illetve üzleti oldal kezdeti időszakáról szívesen olvasnék.”
  • “Milyen módon érdemes elkezdeni a követők email listáját építeni?”
  • “Hogyan tudom a legyorsabban beazonosítani a célcsoportomat?”
  • “Hogy lehet kapcsolati tőkét szerezni? Honnan vannak az email kapcsolataid?”
  • “Személyes márkaépítés”

 

Kérdés #4 – Milyen témakörökről olvasnál a hírlevelemben vagy a blogomon szívesen?

Mi volt az én fejemben?

Ennél a kérdésnél én adtam meg olyan témaköröket, amiről úgy éreztem, hogy jól kapcsolódnak az online vállalkozásépítés témához, vagy jól kiegészítik.

Az eredmények:

Ezt a kérdést egyébként feltettem az Élj többet Facebook csoportom tagjainak is, amiből szintén azt láttam, hogy az olvasóim örülnének, ha más témákról is olvashatnának.

 

 

Kérdés #5 – Az írott blogon kívül tervezem hogy indítok egy podcast csatornát, és készítek videókat is. Milyen formában kapnál tőlem legszívesebben infókat a jövőben?

Mi volt az én fejemben?

Sokak szerint a videó előbb utóbb átveszi az írott blog helyét. Kíváncsi voltam, hogy ezt hogy látja az én közösségem.

Az is érdekelt,  hogy a podcast-et, ami viszonylag új kommunikációs forma, hogyan fogadná a célcsoportom.

Eredmények:

 

Mostantól még jobban hiszek benne: az írott blognak még sokáig lesz helye!

Az eredményeknek azért örülök nagyon, mert ez tökéletesen illeszkedik az én elképzeléseimhez! (blog + podcast)

 

Kérdés #6 – Van-e valami, amit kifejezetten szeretsz, vagy nem szeretsz a tőlem kapott emailekben?

Mi volt az én fejemben?

Felkészítettem magam néhány keményebb kritikára is. Ahogy írtam is, ezekből lehet tanulni!

Eredmények:

35 választ kaptam, és köztük „legkeményebb kritika” az volt, hogy tehetnék fel magamról gyakrabban friss fotókat, illetve közös fotót az interjúalanyokkal. (Megjegyzem: ez teljesen jogos észrevétel és köszönöm!)

Minden visszajelzést nagyon köszönök! Itt van néhány a kedvenceim közül:

  • “Szeretem, hogy nagyon informatívak a cikkeid, látszik, hogy komoly munkát és időt fordítasz rájuk, különösen az affiliate cikkeken érzem, hogy jobb, mint a magyar átlag, mert tényleg beleteszed magad, körüljárod a témát, tanácsot adsz, nem csak a sablon szöveget és a vásárlási linket teszed ki. Csak így tovább! “
  • “Nincsen olyan, hogy kifejezetten szeretem vagy nem szeretem, mindegyik bejegyzés nagyon inspiráló számomra”
  • “Nagyon sokat tanulok tőled! Köszönöm! Örülök, hogy megismertelek!”
  • “… reményt nyújtasz nekem, hogy nőként is lehet sikereket elérni…”

Hogyan tudsz a legegyszerűbben kérdőívet készíteni?

A kérdőív szoftver, amit én használtam, a Surveymonkey.

(2021.novemberi megjegyzés: sajnos már nem ingyenes a használata). 

Hasonló, de ingyenes kérdőív eszköz a Google Űrlap (Forms) is.

Néhány gyors tipp a kérdőív elkészítéséhez:

  • Az én 6 kérdésemnél az átlagos kitöltési idő 4 perc körül volt. Nem érdemes hosszú kérdőívet csinálni.
  • A legfontosabb kérdésekkel kezdj, mert lesznek, akik nem csinálják végig a kérdőívet. Így viszont a legfontosabb kérdéseidre jó eséllyel választ kapsz.
  • A nyitott kérdések, melyekre szabad szöveges válaszokat vársz, rendkívül értékesek! Viszont ne tegyél túl sok ilyen kérdést a kérdőívbe! Nekem a 6 kérdésből 2 volt nyitott kérdés, ez jól működött.

Még egyszer a kérdezés fontosságáról…

Remélem sikerült megmutatnom neked, hogy a kérdezés az egyik legnagyszerűbb eszköz egy vállalkozó kezében.

Kérdéseket nem csak kérdőíven keresztül tehetünk fel a közönségünk tagjainak, bár ez az egyik legegyszerűbb módszer, aminek a segítségével jobban megismerhetjük a közönségünket, a problémáikat, a vágyaikat, a preferenciáikat.

Néhány további érv a kérdezés mellett:

  • Nem tudhatunk mindent! Ha ezt elfogadod, és inkább a célcsoportod iránti kíváncsisággal indítod a vállalkozásodat, nagy nyomást tudsz magadról levenni.
  • Időt spórolhatsz magadnak. Ahelyett, hogy hetekig próbálnál kitalálni valamit egyedül, konkrét válaszokat kaphatsz a célközönségedtől.
  • Csökkentheted vele a hibázási és a kudarc lehetőségét. Azt hozhatod létre, amire a közönséged valóban vágyik.
  • A kérdezés és válaszadás interaktív, így kapcsolatépítési lehetőség is a célközönségeddel. Mindannyian szeretjük, ha megkérdeznek minket,  és elmondhatjuk a véleményünket!

Ha mindez nem lenne még elég, akkor bónuszként rengeteg plusz motivációt és megerősítést kaphatsz, ami segít kitartani a nehezebb időkben is!

 

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

Hírlevél Küldés Útmutató; Hogyan építs hűséges közönséget emailen keresztül?

Email lista építés – a következő nagy dobás?

A Piackutatás Fogalma, 5+1 Módszere és Lépései

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség