Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Hogyan tűnj ki a blogoddal a többi közül?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Ha búcsút szeretnél mondani a taposómalomnak, és olyan munkából szeretnél megélni, amit szeretsz, a blogindítás az egyik legjobb lépés, amit ennek érdekében tehetsz.

Egy WordPress blog elindítása ma már egyszerű feladat. Ha viszont szeretnél kitűnni a témádban működő többi blog közül, akkor néhány fontos dologra érdemes odafigyelni.

Ebben a bejegyzésben négy kérdésről lesz szó, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy ki tudj tűnni a többi blog közül.

 

A legtöbb témában már számos blogot találhatunk az interneten, így jogos a kérdés, hogy miért éppen a te blogodat olvassák az emberek.

Bennem is felmerültek hasonló kérdések, hiszen több sikeres blog is foglalkozott már a témámmal, amikor az én blogom még el sem indult.

Azt tanultam viszont, hogy a sikeres blogoktól nem kell feltétlenül megijedni, sőt, örülni kell nekik. Mások sikere ugyanis azt bizonyítja, hogy érdemes blogírással foglalkozni az adott témában.

A blog ráadásul egy olyan különleges műfaj, ahol mindig lesz hely friss szereplők számára, akik új ötletekkel, látásmóddal jelennek meg, és nem félnek munkát fektetni egy blog felépítésébe.

Ahhoz viszont, hogy meg tudd szólítani a közönségedet a blogodon keresztül, ki kell tudnod tűnni a többi blog közül.

Erre a négy kérdésre különösen érdemes figyelni, ha kiemelkedő blogot szeretnél létrehozni!

1. Világos üzenetek

Az első és legfontosabb, hogy mennyire világosak az üzeneteid a célközönséged számára.

Minél pontosabban meg tudod fogalmazni saját magad számára a fő üzeneteidet, annál jobban át tudod majd adni ezeket a közönségednek is. A világos üzenetek pedig egyértelművé teszik számukra is, hogy miért érdemes téged olvasni, követni.

Az egyértelmű üzenetek tehát nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a megfelelő emberekből alakuljon ki a közönséged.

Ehhez két kérdést érdemes különösen átgondolni:

A „miérted”

A „miérted” egyszerűen az az ok vagy küldetés, ami miatt elindítod a blogodat, amiért létrehozod a weboldaladat, amiben hiszel, amiért az egészet csinálod.

Oszd meg a közönségeddel a miértedet! Ezzel tudod ugyanis a legjobban megszólítani azokat, akik hasonlóan látják a világot, mint te, és akik ugyanabban hisznek, mint te. Ennek hatalmas ereje van.

Simon Sinek: Hogyan inspirálnak minket cselekvésre a jó vezetők? című TED előadásában elmagyarázza a „miért” erejét. Az előadás legfontosabb gondolata:

„Az emberek nem azt veszik meg amit csinálsz, azért veszik meg, amiért csinálod.” Simon Sinek

 

 

(Az előadás angol nyelvű, de be tudsz hozzá kapcsolni magyar nyelvű feliratot).

Nagyszerű példa a világos miértre Mengyán Eszter Holy Duck című oldala. Eszter – miután szembesült a divatipar káros hatásaival –   a fenntartható divat és a tudatos öltözködés nagykövete lett.  A fő üzenete: változtatni kell!

Eszter az információk megosztásán kívül személyes példamutatással is inspirálja azokat, akik hasonlóan gondolkoznak a környezetvédelem fontosságáról, és tenni is hajlandóak érte.

 

Kinek csinálod?

A világos üzenetekhez választ kell tudnod adni arra a kérdésre is, hogy kinek csinálod az egészet.

A „Ki a célközönséged?” vagy „Ki az avatarod?” kérdés marketinges hókusz-pókusznak hangozhat. Valójában viszont ez az egyik legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned magadnak, ha világos üzeneteket szeretnél.

  • Először is meg kell tudnod határozni, hogy kiket is szeretnél megszólítani.
  • Utána pedig ki kell derítened, hogy hogyan tudod ezeket az embereket megszólítani.

 

Ahhoz, hogy a közönséged tagjait meg tudd szólítani, egy nyelvet kell tudnod beszélni velük.

Ha tudod, hogy milyen érzések, kérdések, félelmek jelennek meg a közönséged fejében, akkor ezekhez kapcsolódni tudsz az üzeneteiddel.

Még jobb, ha pontosan azokkal a szavakat, kifejezéseket használod, amit a közönséged tagjai is, hiszen így azonnal érezni fogják, hogy hozzájuk szólsz.

Minél jobban ismered tehát az avatarodat, annál könnyebben meg tudod szólítani. Ezekre a kérdésekre keresd a választ:

  • Ki az ideális olvasód, hallgatód, leendő ügyfeled, akit meg szeretnél szólítani?
  • Milyen kihívásokon megy keresztül? Milyen érzéseket él át?
  • Hogyan beszél a problémáról?
  • Milyen szavakat használ?

 

Ha ezt le tudod írni, nagyszerű. Ha egyelőre még nem, akkor sincs semmi gond.

Senki nem ismeri tökéletesen a közönségét, amikor elindítja a blogját.  Ebben az esetben viszont az lesz az egyik legfontosabb feladatod, hogy többet megtudj a közönségedről.

Talán nem meglepő, de a legjobb módszer a közönséged megismeréséhez, ha beszélgetsz velük.

Igen, szó szerint beszélgetsz. Nem csak kérdőíveken vagy a közösségi médián keresztül, hanem telefonon, Zoomon, sőt, még jobb, ha személyesen. Igaz, hogy az interneten keresztül sok hasznos információt gyűjthetsz, de amit egy személyes beszélgetésből megtudhatsz a közönségedről, a problémáiról, az érzéseikről, az felbecsülhetetlen értékű.

Indulj el tehát azzal a tudással, amivel most rendelkezel, de törekedj arra, hogy megismerd a célközönségedet!

Jó példa a világos célközönségre a Stray Curls oldala. Az oldal azoknak a kreatív női bloggereknek szól, akik a kreativitásukkal szeretnének kitűnni a többi blog közül. A világos célközönséget az oldal design-ja is rögtön tükrözi.

 

2. Rendszeresség és következetesség

Ha szeretnél kitűnni a témádban működő hasonló blogok közül, a következő fontos kérdés a rendszeresség és következetesség.

A rendszeresség ugyanis megbízhatóságot sugároz, ez pedig rögtön kiemel a rendszertelenül publikáló blogok közül. Nem is beszélve azokról, akik csak akkor írnak neked, amikor valamilyen ajánlatuk van számodra.

A rendszerességhez először is az ideális gyakoriságot érdemes jól meghatározni. vagyis hogy milyen gyakran fogsz új bejegyzéseket közzétenni.

Az ideális gyakoriság az, ami mellett hosszú távon is képes vagy minőségi tartalmakat létrehozni. Ha ez heti két bejegyzés, akkor két bejegyzés, ha ez heti egy, akkor egy bejegyzés.

A hangsúly nem a gyakoriságon van, hanem a rendszerességen.

Ha tehát kialakítottad a számodra ideális gyakoriságot, akkor kötelezd el magad mellette! Sokat segít ebben, ha tartalmaidat több hónapra előre megtervezed egy egyszerű tartalomnaptár segítségével.

Érdemes többféle tartalomtípust is létrehozni, és meghatározni a különféle típusok gyakoriságát. Nekem sokat segített ebben, hogy tartalompiramisként gondolkozom a különféle tartalmaimról.

A rendszerességet persze nem könnyű fenntartani, hiszen mindig lesz valami, ami közbejön, vagy ami fontosabbnak, izgalmasabbnak, gyorsabb módszernek tűnik. Ezek pedig elveszik az időt a tartalomgyártástól.

Ezért érdemes megtanulni nemet mondani azokra a lehetőségekre, amik rövid távú előnyöket kínálnak ugyan, de veszélyeztetik a hosszú távú célokat.

3. Közösség

Segít kitűnni a hasonló blogok közül, ha nem csak közönségben, hanem közösségben gondolkodsz.

A közönség és a közösség között a fő különbség az elkötelezettség mértéke.

A közönség azokat az embereket jelenti, akik rendszeresen olvassák a tartalmaidat. A közösség viszont aktívan is részt vesz a blogod életében.

A közösséged tagjai lesznek azok, akik megosztják a bejegyzéseidet, új tagokat hoznak, részt vesznek a beszélgetésekben, visszajelzéseket, tanácsokat adnak neked.

Mi, emberek, társas lények vagyunk, és szeretünk hasonlóan  gondolkodó emberek között lenni. Szeretünk valaminek a részesei lenni, ami nagyobb náluk, egy közösségnek, mozgalomnak, egy célnak.

Simon Sinek szerint a közösség olyan emberek csoportja, akik egyetértenek abban, hogy közösen fognak növekedni.

A sikeres bloggerek tapasztalatai ezt mutatják:

Az emberek a tartalom miatt jönnek, de a közösség miatt maradnak.

A közösség tehát fontos alkotóeleme lehet egy sikeres blognak, és kiemel azok a blogok közül, ahol csak tartalmak közzététele vagy a termékek promóciója történik.

Érdemes tehát lehetőséget adni a közönséged tagjainak, hogy közösséggé válhassanak legalább egy Facebook csoport elindításán keresztül.

Emellett számos programot indíthatsz, ami szintén segít a közösségé válásban. Ilyenek lehetnek a rendszeres kihívások, amikor egy rövid ideig ugyanazért a célért dolgoznak együtt a közösséged tagjai.

4. Légy önmagad

A végére hagytam a legfontosabb kérdést, amivel kitűnhetsz a többi blog közül. Ez pedig az, hogy légy önmagad, és merd megmutatni a csodálatos személyiségedet a blogodon keresztül is.

Persze, tudom: amikor elindulsz, ez az egyik legfélelmetesebb feladat, hiszen már az a gondolat is félelmetes lehet, hogy egy bejegyzést közzétegyél, nemhogy őszintén megmutasd magad a blogodon keresztül.

Ha így érzel, nagyon megértelek. Én pontosan ezt éreztem, amikor elindítottam a blogom. És tudod, hogy nekem mi segített a félelmeim legyőzésében? Az, hogy rájöttem, nem a tökéletesség számít.

Senki nem ír tökéletes bejegyzéseket, és nem is várják el az olvasók.

Ami sokkal fontosabb az elején, az a hitelesség és az őszinteség.

Emberek emberekhez szeretnének kapcsolódni. A legjobb, amit tehetsz a blogodért az, ha őszintén megosztod a történeted, megmutatod, hogy ki vagy, hogyan gondolkodsz, miben hiszel, miért indítod el a blogod. Ehhez tudnak az emberek a leginkább kapcsolódni.

Rajtad kívül senki nem látja úgy a világot, ahogy te, senkinek nincs ugyanolyan története, mint neked. Hiába írtak már valamiről százszor is előtted. Ahogy te írsz, úgy senki más nem fog arról írni.

A világnak szüksége van rád, a történetedre, az egyéniségedre, az egyedi látásmódodra, az ötleteidre, az energiádra. Szóval csak bátorítani tudlak: mutasd meg magad a blogod mögött, mert ettől lesz rögtön egyedi és utánozhatatlan a blogod!

 

Sok egyéb módszer létezik még, amivel ki tudsz tűnni a többi blog közül, ezek voltak viszont a legfontosabbak.

Emberek emberekhez kapcsolódnak, és ez igaz az interneten is.

A közönséged tagjai minél inkább úgy érzik, hogy személyesen hozzájuk szólsz, és minél inkább meg tudod mutatni önmagadat is, annál jobban kitűnhetsz a személytelen és általános üzeneteket közvetítő blogok tömegéből.

A rendszeresség pedig megbízhatóságot mutat. Ez szintén kiemel a rendszertelenül publikáló blogok közül, ahogy az is, ha nem csak közönséget, hanem aktív és elkötelezett közösséget építesz a blogod köré.

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

9+1 blogírás TIPP, amivel gyorsan javíthatsz az íráskészségeden

Miről írjak a blogomban? 10+1 tipp, hogy soha ne fogyj ki új ötletekből

9 ütős blogbejegyzés ötlet, amivel könnyen elindulhatsz kezdőként is

 

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség