Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Könyvből Üzlet – Hogyan segít a könyvírás új ügyfelekhez eljutni?

Ha szeretnénk az üzletünket több emberrel megismertetni, bizalmat építeni, szakértővé válni a közönségünk szemében, ennek az egyik legjobb módja, ha blogot, vlogot vagy podcast csatornát indítunk.

A tartalomgyártás nagyon hatékony marketing módszer, és ezt mára sok vállalkozó felismerte.

A könyvírás viszont egy kevésbé ismert ügyfélszerző módszer, ezért kevesen használják az üzletük támogatására. A tanácsadók leginkább azért javasolják a könyvírást, mert így gyorsabban szakértővé válhatunk a közönségünk szemében.

Ennél viszont sokkal többről van szó.

Egy könyv megírása sokkal többet tehet a vállalkozásunkért, mint gondolnánk. Ráadásul nem is olyan nehéz egy könyvet megírni, mint ahogy elsőre tűnik.

Ebben a bejegyzésben arról olvashatsz, hogy hogyan működik a könyv, mint marketing eszköz, és hogyan válhat a vállalkozásunk gerincévé.

könyvírásból üzlet

Én 3 év blogírás után éreztem azt, hogy könyvet kell írnom.

3 éve személyes pénzügyek témában indítottam a blogomat, közben témát váltottam, és ma az online vállalkozásindításról szól a blogom. Sok dolgot kipróbáltam, sok mindenről írtam, a blogomon keresztül pedig nagyszerű emberekkel ismerkedhettem meg. Közben tapasztalatokat gyűjtöttem a piacomról, és több lehetséges új irányt is találtam a témámon belül, amivel szívesen foglalkoznék a jövőben.

Az interneten viszont nélkülözhetetlen a határozott fókusz.

Ezért úgy éreztem, rendet kell tennem a saját fejemben, ki kell alakítanom egy irányt, amire a jövőben lézerfókusszal tekinthetek. Minél többet gondolkoztam ezen, annál jobban azt éreztem:

Könyvet kell írnom.

Egy könyvet, amiben pontosan megfogalmazhatom, hogy ki vagyok én, mit és miért szeretnék csinálni, kiknek és miben tudok segíteni.

Úgy gondoltam, hogy egy könyv megírása 2-3 hét kemény munkát igényel, viszont ez jó időbefektetésnek tűnt. A könyvet ugyanis könnyű eljuttathatni a közönségem tagjaihoz, akik ennek a segítségével jobban fogják érteni a lehetőségeiket, illetve hogy hogyan érhetik el a céljaikat.

Ezekkel a gondolatokkal vágtam bele a könyvem megírásába július végén, amikor a kisfiam 2,5 hétre elutazott az apukájával. Történt viszont egy érdekes dolog, ami megerősített abban, hogy a könyvírás egy jó lépés lesz részemről.

Már az anyagokat gyűjtöttem a könyvemhez, amikor egyszer csak érkezett egy hírlevél Lin Eleoff-tól, aki arról számolt be az emailben, hogy megjelent a legújabb könyve, ami a könyvről, mint marketing eszközről szól. Nekem a Book to Business (Könyvből Üzlet) című könyve a lehető legjobbkor jött!

A könyv szerzője online vállalkozó, üzleti coach, webjogász, 4 gyermekes anyuka.  Glorious Life Coach című első könyve 2016-ban jelent meg, én ennek kapcsán találkoztam vele. Az első könyvét eredetileg azért írta, hogy tudjon valamit adni az ügyfeleinek ajándékba, ami megválaszolja a leggyakoribb kérdéseket az online vállalkozásindítással kapcsolatban.

Bár nem ez volt az eredeti célja, azt tapasztalta, hogy az olvasóiból rendszeresen lesznek új tanítványai, ügyfelei. Közben elkezdte tanítani másoknak is a módszerét, vagyis hogy hogyan válhat egy könyv hatékony közönségvonzó eszközzé. Most pedig könyvet is írt erről a modellről Book to Business címmel.

Számomra sok hasznos felismerést hozott ez a könyv, ami másnak is hasznos lehet. Ezért ebben a bejegyzésben röviden megosztom, hogy mit tanultam Lin Eleoff könyvéből.

 

A Book to Business könyv fő üzenete, hogy egy jól megírt könyv nagyszerű marketing eszköz lehet a vállalkozók kezében.

A könyvírás fő célja, hogy rajta keresztül egyben adhassuk át a leendő ügyfeleinknek a vállalkozásunkkal kapcsolatos legfontosabb információkat.  Gyakorlatilag a vállalkozásunk alapjait fektetjük le benne, és osztjuk meg a könyvön keresztül.

A Book to Business (Könyvből Üzlet) modell akkor is működik, ha nem vagy író, és akkor is, ha még csak most indítod az online vállalkozásodat.

Hogy néz ki egy marketing céllal írt rövid könyv, és mit tehet a vállalkozásodért?

Pontokba szedtem a legfontosabb tudnivalókat a marketing céllal írt könyvvel kapcsolatban:

1. Névjegykártya

Érdemes erre a könyvre úgy tekinteni, mint a névjegykártyára.

A névjegykártya célja az lenne, hogy megragadjuk vele az emberek figyelmét, és ha tetszik nekik, amit rajta olvastak, felhívjanak minket, mert többet szeretnének tőlünk.

A névjegykártya viszont már nem működik, és általában a szemétben végzi.

Ezt a szerepet töltheti be egy rövid könyv, amiben a fő üzeneteidet juttathatod el az ideális ügyfeleidhez.

2. Információátadás 50-100 oldalban

Itt egy rövid, 50-100 oldalas könyvről van szó, ami tömény, értékes tartalom, minden sallang nélkül. Ez a könyv nem szórakoztatásról szól, hanem információátadási céllal készül.

A cél az, hogy segíts valaki problémájának a megoldásában a lehető legrövidebb idő alatt. Mivel az emberek gyorsan akarnak választ kapni a kérdéseikre, olyan könyvet érdemes írnunk, amit gyorsan el tudnak olvasni.

A több oldal tehát nem jelent több értéket, sőt, inkább a minőség rovására megy.

Nem szükséges nyomtatott formában sem kiadni, Lin Eleoff legújabb könyve a saját weboldalán vásárolható meg PDF formátumban.

3. Kulcsüzenet

A sikeres online vállalkozás egyik legfontosabb alkotóeleme az ügyfélvonzó kulcsüzenet, ami azonnal kapcsolatot teremt közötted és az ideális ügyfeleid között.

Az embereknek tudniuk kell, hogy mit képviselsz, miről szól a vállalkozásod, miért érdemes rád figyelni. Ez az, amivel kitűnhetsz a versenytársaid közül. A tökéletes üzenet az, amivel azonosulni tud a célközönséged, és ami miatt vásárolni akarnak tőled.

Az értékeken alapuló kulcsüzenetek adják a vállalkozás szilárd alapjait. A könyv pedig nagyszerű eszköz ezeknek a kulcsüzeneteknek a fókuszált átadására.

4. Segít a kommunikációnk egységesítésében

Fontos, hogy a weboldalad, a webinárod, a podcast adásaid, a blogbejegyzéseid, a közösségi média tartalmaid üzenetei mind egységesek legyenek.

A könyved feladata az, hogy a legjobb tartalmaid esszenciáját összefoglalja 50-100 oldalban, és az olvasónak mindent átadjon rólad és az üzleted lényegéről, amit tudniuk kell.

5. Segít erős alapokat építeni

A vállalkozások nagy része nem azért bukik meg az első években, mert nem volt pénz az üzletben, hanem azért, mert nem az alapoknál kezdték el felépíteni, hanem a tetőnél.

A tetőnél kezdett vállalkozásépítéssel ez a probléma: feltételezésekre és találgatásokra épít, és abban reménykedik, hogy a csillogó, világmegváltó új taktikák majd behozzák az ügyfeleket.

Lin Eleoff ezt spagetti marketingnek nevezi. Ilyenkor mindenféle ötletet spagettiként dobálunk a falra, abban a reményben, hogy valamelyik majd csak ott ragad. Ha valamelyik ott is ragad, a módszer általában nem fenntartható vagy nem működik folyamatosan.

Ilyenkor nincs más út, csak az, hogy vissza kell menni a tervezőasztalhoz, amihez a könyvírás egy kitűnő eszköz.

6. Az üzleted tervezete

Itt egy olyan könyv megírásáról van szó, ami a teljes üzleted tervezetévé, a vállalkozásod gerincévé is válik. Ezért a könyvírás nagyszerű lehetőség arra is, hogy alaposan átgondoljuk, hogyan építjük a vállalkozásunkat, mi a miértünk, mik a kulcsüzeneteink.

A könyvírás egy egész embert igénylő feladat, amit csak teljes erőbedobással lehet csinálni. Komoly belső munkát igényel, cserébe viszont egy olyan eszközt kapsz a kezedbe, ami a befektetett idő, energia és ügyfélvonzó képesség szempontjából különlegesen sokat tehet a vállalkozásodért.

7. Bevonzza az ideális ügyfeleidet

A könyvön keresztül az olvasó megismerheti a szerzőt, a látásmódját, a gondolkodásmódját, és gyorsan kiderül, hogy tud-e azonosulni ezekkel, vagy sem.

Amikor a vállalkozásunkat építjük, fontos, hogy energiánkat olyan emberekre fókuszáljuk, akik a legnagyobb valószínűség szerint szeretnének majd velünk dolgozni. A könyv elvégzi helyettünk a munkát, és kiválogatja nekünk az olvasók közül az ideális ügyféljelölteket.

Olyan, mint egy első randevú, ami reményt ad egy hosszú távú kapcsolatra.

8. Előkészíti a vásárlást

Mivel egy könyv megvásárlása minimális befektetést igényel az olvasó részéről egy kurzus vagy mondjuk egy egyéni coaching szolgáltatáshoz képest, tökéletes első, “belépő” termék lehet az értékesítési csatornánkban. A könyv képes arra is, hogy a „hideg” látogatókat – akik még soha nem hallottak rólunk –  hűséges követőinkké változtassa, akik már hajlandók fizetni egy magasabb árú szolgáltatásért is.

Fontos megérteni, hogy egy ilyen könyv megírásának nem a pénzkeresés a fő célja, hanem az ideális ügyfelek bevonzása, és a vásárlás előkészítése. Ezért a könyvet érdemes úgy árazni, hogy ellenállhatatlan legyen a leendő olvasók szemében. (Lin Eleoff 10 dollár alatti árról beszél)

A könyv után következő lépésként jöhet tehát egy magasabb árú ajánlat, amire a könyvünkben érdemes kitérni. Ha a könyved jól teljesítette a feladatát, és segített az olvasónak a probléma jobb megértésében, nem lesz szükséged trükkös értékesítési taktikákra.

Az olvasó pontosan fogja érteni, hogy ki vagy te, és hogyan segíthet neki az ajánlatod.

9. A könyvolvasás különleges élmény

A könyvolvasás más élmény, mint egy weboldal vagy blogbejegyzések olvasása. A könyvolvasás közben az emberek fókuszálnak, csak rád figyelnek. Nincsenek felugró ablakok, reklámok, technikai problémák, így ezzel a módszerrel hatékonyan adhatod át az üzeneteidet.  Valójában a könyv egy utazásra viszi az embereket, ahol egy problémával indulunk, és a végén egy megoldáshoz jutunk el.

Természetesen egyetlen könyv sem vállalkozhat arra, hogy megoldja az emberek problémáit függetlenül attól, hogy mekkora ez a probléma. Arra viszont vállalkozhat, hogy megmutassa, létezik megoldás.

10. Segít a tartalomgyártásban

Miután kész a könyved, a fő üzeneteit, részeit felhasználhatod más tartalmak – blogbejegyzésed, videók, podcast adások- létrehozásánál. A könyv tehát segít egyrészt a tartalomnaptárad kialakításában, másrészt az üzeneteid egységesítésében is.

11. Szakértővé válhatsz a közönséged szemében

Egy jól megírt könyv nem utolsó sorban a hitelességedet és szakértőségedet is építi a közönséged szemében. Biztosítja az embereket arról, hogy tudod, miről beszélsz.

 

Ez jól hangzik, de…

Lin Eleoff tapasztalata, hogy ha könyvírásra gondolnak, a vállalkozók első gondolata általában ez:

„Ez jól hangzik, de én nem vagyok író, nem tudok könyvet írni.”

Ezért külön is kiemeli: egy regény elolvasása teljesen más, mint egy önképző könyv elolvasása. Az utóbbi célja nem a szórakoztatás, hanem a gyors problémamegoldás információátadáson keresztül.

Itt tehát nem arról van szó, hogy mennyire vagy jó író, hanem arról, hogy megoszd, amit tudsz. Arról, hogy segíts másoknak jobban érteni a problémájukat, és mutasd meg, hogy van megoldás.

A legnépszerűbb szakkönyveket nem írók, hanem szakértők írták, akik könyv formájában osztották meg a tudásukat. Ráadásul a leggyakorlottabb írók is szerkesztővel dolgoznak, aki a megjelenés előtt rendbeszedi az írásuk első verzióját.

Nekem személy szerint az egész könyvből egy Anne Lamott-tól származó idézet volt a legemlékezetesebb, ami valószínűleg jó időre meghatározza, hogy milyen szemlélettel fogom továbbépíteni a vállalkozásomat:

„ A világítótornyok nem rohangálnak keresztül a szigeten, hogy megmentésre szoruló hajókat keressenek, csak állnak ott és világítanak”.

Én ebben látom a könyv legfontosabb szerepét: képes átadni a legfontosabb információkat olyan formában, hogy az ideális közönségünk számára világítótoronnyá váljunk.

Mostanra nagyjából a könyvem felénél tartok. Még sok munka vár rám, de nekem már eddig is nagyon sokat segített a könyvírás a fókuszom átgondolásában. Ha semmi másért nem, nekem már ezért megérte belevágni.

A könyvírás folyamatával kapcsolatos tapasztalataimat, illetve a könyvvel elért eredményeimet egy későbbi bejegyzésben megosztom majd.

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség