Mivel kezdjek? Erre a 3 dologra fókuszálj az elindulás után!

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

22 Shares

Érezted már azt, hogy teljesen elveszel a rengeteg tanulnivaló vagy feladat között? Vagy hogy fogalmad sincs, mi legyen az első és a következő lépés?

Akár teljesen új vagy az online vállalkozások világában, akár már benne vagy 1-2 éve, tudj róla, hogy nem vagy egyedül! Hozzám is gyakran érkeznek hasonló  kérdések az olvasóimtól:

Mivel kezdjek? Mit csináljak először? Utána mire fókuszáljak?

 

A válasz nem is olyan bonyolult, hiszen az elején csak néhány kulcsterületre kell fókuszálnunk. Ha ezeket ismerjük, akkor ezzel egyrészt csökkenteni tudjuk az előttünk tornyosuló feladatokat, másrészt ezek olyan témák, melyek az alapokat adják a hosszú távú sikerünkhöz.

Könnyű viszont kihagyni ezeket az alapozó feladatokat, ha siettetni próbáljuk a vállalkozásépítési folyamatot, és minél gyorsabban a látványos sikerre fókuszálunk.

A listánk tehát rövid és követhető lesz, viszont nagy elkötelezettséget igényel, hogy ezeken a feladatokon tudjuk tartani a fókuszunkat az elején.

Akár teljesen kezdő vagy, akár már benne vagy egy online vállalkozásban egy ideje, erre a 3 területre fókuszálj az elején!

1. Tudd, hogy miért csinálod!

Az első és legfontosabb kérdés, amit tegyél fel magadnak:

Miért is szeretnéd felépíteni ezt az online vállalkozást?

Buta kérdésnek tűnhet, pedig fontos, hogy ezt pontosan meg tudd magadnak fogalmazni. Nem elég ugyanis elindítani egy online vállalkozást, végig is kell tudni csinálni. És időnként lesznek keményebb időszakok – ezt már saját tapasztalatból is tudom.

Ilyenkor pedig a MIÉRT-ed lesz az, ami segít a legrosszabb napokon is kikelni az ágyból, és tovább csinálni. Ezért fontos, hogy ezt tudatosítsd magadban, és kötelezd el magad mellette.

A célodnak nem kell az elején nagynak és magasztosnak lenni – később talán eljön majd ennek is az ideje. Éppen elég MIÉRT-nek az elején, ha nem szeretnél annyit távol lenni a családodtól. Vagy te szeretnéd beosztani a saját idődet. Vagy eleged van abból, hogy az ébren töltött időd nagy részében egy főnök utasításait kell követned. Kinek mi…

Később, amikor ezt már elérted, jöhetnek akár nagyobb MIÉRT-ek is, például, hogy segíts más emberek életét jobbá tenni, vagy hozzájárulj egy jobb világhoz.

Bármi legyen is a MIÉRT-ed, ez csak a tiéd, nem kell, hogy bárkivel megoszd, vagy a jóváhagyást kérj hozzá. Fontos viszont, hogy tudd, miért csinálod, mert ez lesz az, ami miatt a nehezebb időszakokban is felkelsz reggelente, és munkához látsz.

2.Tudd, hogy kinek szeretnél segíteni a vállalkozásoddal

Ha pontos elképzelésed van arról, hogy kikből áll az ideális célcsoportod, és mire vágynak, minden későbbi döntésed sokkal könnyebb lesz. Ha viszont nem látod pontosan, hogy kinek és miért hozod létre azt a terméket vagy szolgáltatást, a későbbi döntéseid nehézkesek lesznek.

Volt már olyan érzésed, mintha egy szakértő vagy vállalkozás hozzád beszélne? Ez azért van, mert ők pontosan tudják, hogy kik tartoznak az ideális célközönségükhöz (pl. te), és mire vágynak.

Te is elérheted, hogy emberek úgy érezzék, pontosan hozzájuk beszélsz. Ehhez viszont először meg kell ismerned őket. És a vállalkozásod első időszakában ez lesz az egyik legfontosabb feladatod – megismerni jobban a célközönségedet.

De mégis hogyan? Ehhez a közösségi média beszélgetésektől kezdve a kérdőívekig sokféle módszert használhatsz. Ez egy olyan kulcsfeladat, amely odafigyelést, empátiát és sok türelmet igényel. Viszont nagyon megéri a befektetett energia, mert ezáltal sokkal több embert és könnyebben tudsz később elérni.

Légy kíváncsi, kérdezz, lépj kapcsolatba az ideális közönségeddel! Posztolj, segíts az embereknek! Ismerd meg a valódi problémáikat! Ehhez tedd fel ezt a mágikus kérdést nekik:

Ha lenne egy varázspálcád, mit oldanál meg az életedben vagy … (ide jön a témád) kapcsolatban azonnal?

Miközben jobban megismered a célcsoportodat, a vállalkozási ötleted is rengeteget fejlődhet. A legtöbb online vállalkozó ezt a lépést sajnos teljesen kihagyja. Mindenkihez és bárkihez beszél, ezért nem érik el az üzeneteik az embereket.

A célcsoportunk jobb megismerése tehát fontosabb az elején, mint hogy megpróbálj pénzt keresni gyorsan például egy online képzéssel, vagy más termékkel.  (Ha nincs más jövedelemforrásod, és fenn kell tartanod magad valamiből, miközben az online vállalkozásod alapjain dolgozol, inkább szolgáltatás nyújtásában, kivitelezésben, vagy affiliate marketingben gondolkozz).

3.Indíts egy egyszerű weboldalt, világos üzenetekkel!

Az elinduláshoz nem lesz szükséged gyönyörű weboldalra, szóval ne a weboldalad csinosításával töltsd az idődet! Számos vállalkozó indult el egy nagyon egyszerű WordPress weboldallal, és lett sikeres vele. Ráérsz egy valóban szép weboldalba időt és pénzt fektetni később, amikor már biztosabb vagy abban, hogy milyen funkciókra lesz szükséged.

A weboldaladnak viszont 3 fontos feladata lesz már az az első időszakban is:

Közvetítsen világos üzeneteket

Amikor valaki ellátogat az oldaladra, azonnal látnia kell, hogy miről szól az oldalad, és miben tudsz neki segíteni.

Ez derüljön ki a nyitóoldaladon néhány másodperc alatt. Jó példa erre a TudásPiac oldala, amit többször látogattam mostanában. Rövid és egyértelmű az üzenete, amiből a látogató azonnal tudja, hogy miről szól az oldal.

Ezen kívül fontos még a Rólam oldal, ami sokszor hiányzik, vagy nem a helyes szemlélettel készült el.  A Rólam oldal ugyanis nem a szakmai önéletrajz online verziója. A célja sokkal inkább az, hogy amikor a megfelelő látogató rátalál az oldaladra, azonnal érezze, hogy érted őt, és pont a megfelelő helyre érkezett.

Könnyen fel tudjon iratkozni a látogatód az email listádra

Az email lista egy online vállalkozás legértékesebb eszköze.  A látogatók ugyanis rátalálnak az oldaladra, de utána elmennek, és ki tudja, mikor jönnek vissza hozzád legközelebb. Ha viszont feliratkoznak az email listádra, akkor el tudsz kezdeni velük egy hosszú távú, bizalmon alapuló kapcsolatot kiépíteni, aminek vásárlás lehet az eredménye – gyakran több alkalommal is.

Ezt a hosszú távú kapcsolatot közösségi médián keresztül nem tudjuk felépíteni. Ha a közösségünket csak a közösségi médián építjük, akkor ez ráadásul olyan, mintha bérelt területre építkeznénk. A közösségi platformok ugyanis bármikor változhatnak az algoritmusukon, ami meghatározza, hogy egyáltalán kit érhetünk el a saját követőink közül. Az email listánk viszont a sajátunk.

Ezért az első napon kezdjünk neki az email listánk építésének, és tegyük a látogatóink számára vonzóvá és könnyűvé az feliratkozást a listánkra!

Itt egy példa a Sumo-tól, ami egyébként pont az email lista építésében segít kisvállalkozásoknak jól használható feliratkozó formokkal. A Sumo oldalán jól látszik, hogy ők is nagy hangsúlyt fektetnek az email listájuk építésére, mivel egyszerre több helyen is lehetőség van a feliratkozásra.

 

A weboldalad egy helyen tárolja a tartalmaidat

Amikor egyre ismertebbé válsz egy adott témában, az emberek elkezdenek odafigyelni rád. Ezt a figyelmet pedig a rendszeres, értékes tartalmakkal tudod a legjobban elérni, amiért semmit nem kérsz cserébe.

Az elején viszont csak 1 fajta tartalmat gyárts, ami lehet blogbejegyzés, podcast vagy videó. Bármelyiket választod is, a lényeg, hogy következetesen és rendszeresen hozz létre új, értékes tartalmakat a témádban. A tartalommarketing stratégia alkalmas arra, hogy

  • új követőket szerezz
  • a meglévő követőiddel pedig bizalmon alapuló kapcsolatot tudj kiépíteni.

Az elején 2 fő feladatod lesz a tartalmaiddal kapcsolatban: ingyenes tartalmak gyártása és közzététele.

A közzététel viszont nem egyenlő azzal, hogy elkészíted a tartalmat, és posztolod pl. a bejegyzésedet. El is kell juttatnod az emberekhez. Ezért a tartalmakra fordított időd felét fordítsd a tartalmaid promóciójára, pl. a közösségi médiák vagy a Google keresőn keresztül.

Végezetül…

Ahogy egy háznak, egy online vállalkozásnak is stabil alapra van szüksége.

Igen, tudom, már alig várod, hogy izgalmasabb dolgokkal foglalkozhass, és főleg, hogy élvezhesd a munkád gyümölcsét. Mégsem érdemes átugorni ezt az alapozó szakaszt, mert valójában így fogsz gyorsabban haladni.

Ezért miután elindultál, fókuszálj a fenti 3 területre, mert ezek fogják a vállalkozásod alapját adni. Ahhoz, hogy a fókuszod ne vonják el gyors sikert ígérő lehetőségek, értened kell, hogy mit, miért csinálsz az elején, és ki kell tartanod mellette.

A látványos, nagy dolgok is jöhetnek hamarosan, de csak ha már készen vannak az alapok.

Ha hasznosnak találtad ezt a bejegyzést, és szeretnél az elindulásodhoz további segítséget kapni tőlem, tarts velem! Nemsokára indul egy új kiscsoportos Workshop képzésem, aminek a célja, hogy segítsek neked az ötleted kidolgozásában és az elindulásban – lépésről lépésre.

Ha érdekel a Workshop, iratkozz fel a  VIP listámra, és emailen minden részletet elküldök neked hamarosan.

 

 

 

Ezek is érdekelhetnek