Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

#36 A VTM Térkép: Így mondj búcsút a taposómalomnak és válj a saját főnököddé 10 lépésben

Iratkozz fel a csatornámra!

Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten. 13 héten keresztül, június 3-a és augusztus 26-a között minden héten a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk. 

A stratégiánkat könnyen követheted a Viszlát Taposómalom Térkép segítségével, ami a vállalkozásépítési folyamat 4 szakaszát és 10 fő lépését mutatja be. 

A nyári különkiadás első epizódjában megismerheted, hogy miért nélkülözhetetlen egy ilyen térkép, illetve hogyan áll össze a szakaszokból és a lépésekből a teljes folyamat. 

Az adásban említett linkek

VIP infóforrás és támogatás

A Viszlát Taposómalom Térkép 10 lépése

Sokan vágynak egy jövedelmező online vállalkozásra, amivel szabadabb életet teremthetnek maguknak. 

Mégis túl sok tehetség, tapasztalat és tudás marad kihasználatlanul, és túl sok álom megvalósítatlanul azért, nem a legtöbben nem tudják, hogy mégis milyen lépésekkel indulhatnának el vagy nem a megfelelő lépéseket követik. Ezen szeretnék segíteni ebben a nyári különkiadásban. 

Ez azt jeleni, hogy az Online Vállalkozás Egyszerűen csatornán minden  héten egy új epizódot hallgathatsz meg, ami az elinduláshoz és az online vállalkozásod felépítéshez szükséges legfontosabb kérdésekről fog szólni. Minden héten tanítok neked valamit, ami közelebb visz annak a megértéséhez, hogy mivel foglalkozhatnál, mi kell a sikeres vállalkozáshoz és néhány fontos lépést, módszert is megismerhetsz.


Miért fontos, hogy legyen egy módszer, amit lépésről lépésre követhetünk?

Amikor 4 éve elindítottam a blogomat , nem volt semmilyen rendszerem és 6 hónapig teljesen elveszve próbálkoztam mindennel az interneten és alig értem el bármilyen eredményt. Utána viszont rátaláltam egy lépésről lépésre módszerre, ami mutatta, hogy mikor mivel foglalkozzak. 

Rájöttem, hogy azért nem haladtam, mert  csináltam ugyan valamit, de nem a jó lépéseket. Olyan dolgokkal foglalkoztam, amivel az elején teljesen fölöslegesen töltöttem az időmet, viszont nem csináltam meg olyan fontos feladatokat, ami az elején a legnagyobb lökést tudja adni az üzletednek.

Ma azt látom, hogy sok kezdő vállalkozó elakad az elindulásnál. Vagy nem látja, hogy milyen lépésekkel induljon, vagy ösztönösen áll neki a folyamatnak és hozzám hasonlóan nem a megfelelő lépésekkel foglalkozik az elején. Ezért egy ideje dolgozok egy olyan Térképen, ami pontosan mutatja a fő szakaszokat és lépéseket, ezért a segítségével a megfelelő lépésekkel haladhatunk és építhetünk fel egy jövedelmező online vállalkozást a nulláról. 


Mi az a Térkép?

A térkép egy olyan stratégiai terv, ami lépésről lépésre végigvezet az online vállalkozásépítés lépésein – az álmaidtól a tervezésen át, a megvalósításig, odáig, hogy ki tudd váltani a főállásodat.

Ez óriási változást hozhat a te életedben is, mind ahogy velem is ez történt, amikor rátaláltam egy hasonló tervre. Azóta sok tapasztalatot gyűjtöttem össze arról, hogy hol akadnak meg gyakran a kezdő vállalkozók és milyen fontos lépések maradnak ki, amik később rengeteg problémát okoznak. 

A saját vállalkozásépítési módszeremet ötvöztem ezekkel a tapasztalatokkal és így jött létre a Térkép, ami vállalkozási ötlettől, témától függetlenül működik. Ugyanazon a folyamaton és lépéseken kell ugyanis végigmenni akármilyen típusú vállalkozást szeretnél létrehozni. Tervezés nélkül például nehéz hosszú távon is stabil jövedelemforrásokat építeni, vagy megfelelően átgondolt marketing stratégia nélkül nehéz folyamatosan új ügyféljelöltekkel kapcsolatba kerülni.

A Térkép tehát mutatja a teljes folyamatot, a megfelelő lépések sorrendjét. Így a legkönnyebben és a legkisebb kockázattal építheted fel a saját sikeres és jövedelmező online vállalkozásodat. 

Töltsd le a Térképet, mivel a nyári különkiadás minden egyes részében jelezni fogom, hogy a Térkép melyik lépésénél járunk éppen. 


A Térkép 4 fő szakasza

Az online vállalkozásépítési út 4 fő szakaszból áll:

  1. Tervezés, létrehozás
  2. Építés
  3. Pénzkeresés
  4. Növekedés


Akik nulláról indulnak, természetesen nekik a tervezésnél érdemes kezdeni. Akik viszont már felépítettek egy kis közönséget az interneten, esetleg már van termékük is, bekapcsolódhatnak bárhol a folyamatba, feltéve, hogy az alapokat jól átgondolták.

Ha van kétség efelől, érdemes visszamenni az elejére és újragondolni, hogy miről is és kinek is szól a vállalkozásunk.

1. szakasz: A tervezés, létrehozás szakasza

Ebben a szakaszban tesszük le a leendő vállalkozásunk biztos alapjait, vagyis itt dől el, hogy mit fogsz építeni és kinek fogod az egészet csinálni.

1. lépés- A MIÉRTED

Itt az első és legfontosabb kérdés, a Miérted átgondolása. Ha ugyanis ez nem elég erős és nem vagy tisztában a saját legbelső miérteddel, akkor valószínű, hogy nem fogsz kitartani az út végéig. Ha pedig nem látod pontosan, hogy hova szeretnél eljutni, akkor honnan tudod, hogy elérted-e a célodat? Van lehet, hogy egy olyan vállalkozást építesz fel, amit ugyanúgy munkának érzel csak és ahonnan menekülsz. 

Sok választási lehetőséged lesz az út során. Például: 

  • Milyen típusú terméket hozz létre?
  • Egyedül dolgoznál vagy csapatot szeretnél építeni?


A kérdések megválaszolásánál pedig fontos, hogy a személyes céljaidra prioritásként tekints.

2. lépés – AZ ÖTLET

A miért után jön az ötlet megtalálása, kiválasztása. 

Ez egy kritikus lépés. mivel könnyű rossz ötlettel elindulni, vagy úgy, hogy nincsenek az alapok átgondolva. Az is gyakori helyzet, hogy  a jó ötlet ellenére a leendő vállalkozó megragad a tervezés fázisánál és évekig nem történik semmi, csak információgyűjtés.

Ha pontosan tudjuk, hogy mire és milyen mélységű információra van szükség az elinduláshoz, és egyáltalán mennyire számít az eredeti ötletünk, akkor sokkal bátrabban el tudunk indulni.

Az ötlet lépésen belül nagyon fontos, hogy a témán kívül azt is meghatározzuk: kinek is csináljuk ezt az egészet. 

A célközönség pontos meghatározásának a  hiányából sok későbbi nehézség származhat, ezért ezzel a kérdéssel hamarosan részletesebben is fogunk foglalkozni.  

3. lépés – A RENDSZER

 Ehhez a lépéshez tartozik az induló eszközök, rendszerek, platformok kiválasztása, létrehozása. Itt fontos kihangsúlyozni, hogy itt egyszerű rendszerekről van szó. Az elinduláshoz általában ideális egy egy oldalas weboldal, ami  alkalmas a legfontosabb üzenetek közvetítésére, viszont a létrehozás nem igényel túl sok időt és befektetést. 

4.lépés – ELINDULÁS

Ha lefektettük a vállalkozásunk alapjait, ezzel már el tudunk indulni és kiléphetünk a közönségünk elé. Az elindulásnak is megvan a megfelelő menetrendje annak érdekében, hogy a legnagyobb lendülettel tudd indítani a vállalkozásod. 

2. szakasz: Építés szakasza

Elérkezünk a 2. nagy szakaszhoz, ami a közönségépítésről szól.

A közönségünk építése és az érdeklődőszerzés egy folyamatos feladat, hiszen szeretnénk újabb és újabb emberekkel kapcsolatban kerülni.  A 2. szakasz tehát nem ér véget, amikor átlépünk a 3. nagy szakaszba.

Mikor tudunk hatékonyan és eredményesen közönséget építeni? Ha tudjuk hogy kit szeretnénk elérni, vagyis ha az első szakaszban megfelelően meghatároztuk a célközönségünket. Mindenhol ugyanis nem  fogunk tudni jelen lenni az interneten, mert az időnk korlátozott- Ha jól átgondoltuk viszont, hogy kit szeretnénk elérni,  és kiderítettük, hogy hol tölt időt a közönségünk, akkor 1-2 csatornára fókuszálhatunk. 

Amikor viszont már van egy kicsi közönségünk, akiket el tudunk kezdeni beszélgetni a problémáikról, akkor átléphetünk a 3. szakaszba és elkezdhetünk gondolkodni az első termékünkön.

3. szakasz: Pénzkeresés szakasza

Itt kifejlesztjük az első termékötletünket és ennek a módszeréről egy későbbi epizódban fogok beszéni.

Itt könnyen előfordulhat, hogy az első termékötleteink nem lesznek olyan sikeresek, mit ahogy tervezzük. Ezzel semmi gond nincs, hiszen mi eleve termék-teszttel fogunk kezdeni, ami azt jelenti, hogy a lehető legkisebb idő és pénzbefektetést mellett szeretnénk kideríteni, hogy mennyire életképes a termékötletünk.  A terméktesztelésre számtalan egyszerű módszer létezik, és az egyes tesztek után könnyen javíthatunk a termékünk kommunikációján, jellemzőin. 

A harmadik szakasz tehát a termékteszt-javítás-teszt-javítás szakasza.  Ez eltarthat egy ideig, de a folyamat végén már annyi információ birtokában leszel, hogy egész biztosan találsz egy olyan termékötletet, amivel  el tudsz kezdeni pénzt keresni.

Ennek a szakasznak egy fontos célja, hogy a végére elérj egy olyan kis jövedelmet, amiből ha szerényen is, de már meg tudsz élni. Ha eddig főállás mellett csináltad, akkor itt akár kiválthatod az online jövedelmedet, és innentől főállásban, csak a vállalkozásod építésére fókuszálhatsz.

4. szakasz – Növekedés szakasza

Amikor kicsiben már működik a termékünk, akkor érdemes komolyabb fejlesztésekbe, hirdetésbe, a termék támogatásába befektetni. Itt már általában jön annyi jövedelem a vállalkozásunkból, hogy újabb termékek fejlesztésébe, újabb csatornák kiépítésébe tudunk fogni, illetve a folyamatainkat automatizálni tudjuk, hogy úgy tudjuk növelni a bevételeinket, hogy közben kevesebbet dolgozunk.

Ez a cégépítés szakasza, amikor általában már nem egyedül dolgozunk, hanem kiszervezzük a feladatainkat vagy alkalmazottakat veszünk fel. Ha egyedül is folytatjuk tovább, akkor szoftverek segítségével sok folyamatot automatizálhatunk.


Miről lesz szó a Nyári Különkiadásban? 

Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast csatornámon és a Viszlát Taposómalom blogomban az egész nyarat a térképnek fogjuk szentelni. A következő 12 részben olyan kérdésekről lesz szó, amivel kapcsolatban sok kérdés érkezik hozzám, vagy amiről fontos, hogy beszéljünk. 

A legtöbb kezdő online vállalkozó nehezen igazodik ki a rengeteg elérhető információ között, és rengeteg segélykiáltás érkezik hozzám: 

„Valójában nem tudom, hogy most éppen mire lenne szükségem. Légyszi segíts és mutasd meg a lépéseket.” 

Az egyik célja a Nyári különkiadásnak, hogy egy kicsit “rendet tegyünk ” az információk között, és rendszerben lásd a fő lépéseket. 

Ezért minden epizódban jelzem majd, hogy a Térképen hova kapcsolódik a lépés,  és így fogod tudni, hogy ezzel a kérdéssel most a gyakorlatban is érdemes-e foglalkoznod, vagy csak érdemes az információkat meghallgatni, eltárolni, de egyelőre azokra a lépésekre fókuszálni, ahol tartasz.


Gyorsabban haladnál vagy még több segítséget szeretnél?

Ha pedig szeretnél még gyorsabban haladni, akkor VTM Bootcamp VIP programomat javaslom neked, ami egy képzési és tagsági program, és a célja, hogy a legjobb segítséget adja neked az online vállalkozásod elindításához és építéséhez – lépésről lépésre.

A Bootcamp képzési program teljesen a Térkép 4 nagy szakaszára és 10 lépésére épül.  A szakaszokon és fő lépéseken belül ugyanis még sok kis feladatot kell elvégeznünk. Ezeken a  kis lépéseken, feladatokon vezet végig a Bootcamp képzés lépésről lépésre, elsősorban videóképzések segítségével. 

Valljuk be: egyedül még akkor is nehéz végigmenni a vállalkozói úton, hogy pontosan ismered a lépéseket. 

A Bootcamp program ezért nem csak a képzésekről szól. Ez valójában egy  csoportos mentorprogram, amiben az egyéni mentorálás töredékéért vehetsz részt.

 A siker szempontjából fontos ugyanis az is, hogy egy támogató közösség része is legyél, ahol gyorsan választ kapsz a kérdéseidre, és ahol megfelelő támogatást kaphatsz, ha kihívásokkal szembesülsz. Az út során ugyanis nemcsak a sok új készség, tudás elsajátításával kell megküzdened, hanem pl. a saját félelmeiddel, bizonytalanságoddal is. Ha pedig egyedül vagy ezekkel, akkor nagyon könnyű feladni. 


Ezt a posztot többféle formátumban is eléred