Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten. 13 héten keresztül, június 3-a és augusztus 26-a között minden héten a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk.
Ebben a részben arról a bizonyítottan működő marketing stratégiáról lesz szó, amit a legsikeresebb online vállalkozók is használnak.
A legtöbben vállalkozóként nem szeretünk eladni, ügyfélként pedig kifejezetten utáljuk, ha el akarnak adni nekünk.
Vásárolni viszont szeretnünk, különösen olyan dolgokat, aminél azt látjuk, hogy jobbá tehetik az életünket.
Ahhoz, hogy valakitől vásároljunk valamit, először is az kell tehát, hogy a termék pontosan nekünk szóljon, és egy olyan problémát oldjon meg, ami számunkra fontos.
És még kell valami ahhoz, hogy pont attól a vállalkozótól vásároljunk: ezt a valamit pedig úgy hívják, hogy bizalom.
Ahogy Seth Godin megfogalmazta:
“Ma attól vásárolunk szívesen, akit ismerünk, akiben bízunk és akit kedvelünk.”
Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy hogy érjük el azt, hogy megismerjenek minket a leendő ügyfeleink, és kialakuljon a vásárláshoz szükséges bizalom.
Amikor elindítottam a viszláttaposómalom.hu blogot, először autodidakta módon kezdtem el építeni a blogomat.
Csak annyit láttam, hogy akik sikeresek, azok rendszeresen írnak és email listát építenek. Szóval elkezdtem lemásolni a módszer, amit másoktól láttam, anélkül, hogy pontosan értettem volna pl. az email lista jelentőségét.
Persze még így nagyon lassan haladtam, mert nem tudtam például, hogy hogyan tereljek forgalmat az oldalamra, és hogyan építsem hatékonyan az email listámat.
Aztán egyre többet kezdtem el érteni abból, hogy mi és miért működik ma az interneten. Közben rátaláltam egy vállalkozásépítési rendszerre, amit el tudtam kezdeni lépésről lépésre követni. Ennek eredményeképpen elkezdtek jönni az első jelentősebb eredmények is.
Ezért is hoztam létre a saját hasonló képzési programomat VTM Bootcamp néven, mert meggyőződésem, hogy ez ilyen lépésről lépésre rendszer tud leginkább segíteni a haladásunkban, mivel így nem nekünk kell kikísérletezni, hogy mikor mit csináljunk.
Szóval a rendszerem darabjai már megvoltak – rendszeresen írtam blogbejegyzéseket, építettem az email listámat és elkezdtem pénzt keresni.
Csak jóval később találkoztam az ATM stratégia elnevezéssel, ami pont arról a stratégiáról szól, amit én is követek. Ez a stratégia valójában nem bonyolult, de azért egy kis magyarázatot igényel.
Az ATM terv viszont könnyen érthetővé teszi ezt a stratégiát, és jól mutatja, hogy mi kell ahhoz, hogy valódi kapcsolatot építhessünk fel a leendő ügyfeleinkkel, és természetessé váljon az értékesítés folyamata.
A ATM stratégiához készítettem egy PDF-et Laptop Vállalkozás Terv címmel, ahol vizuálisan is láthatod, hogy pontosan miből áll össze ez a rendszer, illetve további magyarázatot is találsz a működéséről.
Kattints a linkre, és töltsd le a Laptop Vállalkozás Terv PDF-et.
Ahhoz, hogy az interneten pénzt tudj keresni, először is szükséged lesz egy témára, amivel foglalkozni szeretnél.
Feltételezem, hogy már van kiválasztott témád. Ha még nincs, akkor 7. podcast adásomban további segítséget találsz a témaválasztáshoz.
Ezt követően három rendszer felépítésére lesz szükséged, és ezeket jelképezi az ATM elnevezés.
Először is szükséged lesz egy közönségvonzó rendszerre, ami folyamatosan új látogatókat, olvasókat, hallgatókat terel a weboldaladra
Szükséged lesz egy bizalomépítő rendszerre is, ami az egyszeri látogatódat a közösséged elkötelezett tagjává változtatja.
Végül szükséged lesz egy pénzteremtő rendszerre, amivel az eddig elvégzett munkádat pénzre válthatod.
Ha a rendszerek angol nyelvű kezdőbetűit összeolvassuk (Audience, Trust, Monetization) az ATM rövidítést kapjuk, ami nagyon találó, mivel pontosan erre a stratégiára lesz szükséged egy pénztermelő vállalkozás felépítéséhez.
Most nézzük meg részletesebben is, hogy az egyes rendszereknek pontosan mi a feladatuk, és milyen eszközöket használhatsz.
A formula első eleme a közönségvonzó rendszered. Ide tartozik bármilyen eszköz, platform, csatorna, amin keresztül a közönséged tagjait meg tudod szólítani, és a figyelmüket meg tudod ragadni.
A figyelem megragadására a legalkalmasabbak az értékes tartalmak, vagyis a blogod, a podcast csatornád, a közösségi média megjelenéseid, bármi, ami alkalmas arra, hogy be tudd vonzani az embereket a felületeidre.
A közönségvonzó rendszer többféle eszköz kombinációjából állhat össze, pl.:
Az egyik legkönnyebben elindítható platform a blog, amin keresztül értékes tartalmakat tehetsz közzé rendszeresen.
A blogindításról részletesen nem lesz szó a nyári különkiadásban, mert a sikeres blogindításhoz több témából áll össze, köztük technikai kérdésekből. Viszont egy nagyon részletes blogindítás képzést találsz a VTM Bootcamp tagsági program részeként.
A képzésből választ kapsz arra, hogy miről írj, hogyan írj, milyen részekből áll egy jó blogbejegyzés, milyen eszközöket használj, hogyan néz ki a hatékony blogírás folyamata, illetve hogyan javíthatsz folyamatosan a bejegyzéseid minőségén. Sőt, még a keresőoptimalizálás alapjait is megtanulhatod a VTM Bootcamp program tagjaként.
A következő rendszer, amire szükséged lesz, a bizalomépítésről szól.
Az emberek a legtöbb esetben nem azonnal vásárolnak, ahogy rád találnak. Ez különösen igaz nagyobb értékű digitális termékek, vagy személyes szolgáltatások esetén.
Az emberek attól vásárolnak, akit ismernek, kedvelnek, és akiben bíznak.
Mivel a bizalomépítés legjobb eszköze az email- vagy hírlevélküldés, a bizalomépítő rendszered középpontjában az email listád építése és ápolása áll.
A közönségvonzó eszközeid, a közösségi média felületeid alkalmasak arra, hogy egyszer megszólítsd vele a közönséged tagjait. A rendszeres, tervezhető és bizalomépítő kommunikációhoz viszont az emailcsatorna a legideálisabb.
Az előző, közönségvonzó rendszerben tehát sok új látogatót szereztünk a weboldalunkra, a YouTube csatornánkra, valamelyik közösségi média felületünkre. Itt pedig az lesz a feladatunk, hogy rávegyük őket, iratkozzanak fel az email listánkra.
Mondjuk, hogy naponta 100 új ember látogat a weboldalunkra, és olvassa a blogbejegyzéseinket. Ha felajánljuk nekik, hogy iratkozzanak fel az emaillistánkra, egy kis részük élni fog ezzel a lehetőséggel. Nagyon gyakori az 1%-os feliratkozási arány, de 5% már jónak számít, 10% pedig kiemelkedő arány.
A feliratkozási arányt azzal tudjuk a leginkább javítani, ha egy értékes, ingyenesen letölthető tartalmakat (lead mágnes vagy csali) ajánlunk fel a feliratkozásért cserébe.
A feliratkozást követően a feliratkozóinkkal már el tudunk kezdeni rendszeresen kommunikálni, további értéket adni nekik, és bizalmat, kapcsolatot építeni.
Ebbe a rendszerbe tartoznak majd a termékeid, szolgáltatásaid, illetve az automatizált értékesítő rendszereid. Bármi, amivel a befektetett munkádat pénzre válthatod.
A pénzkeresés különféle módszereiről részletesebben is lesz szó egy következő epizódban. Sokféle módon tudod ugyanis a befektetett munkádat pénzre váltani később. Ilyen pl. affiliate marketing módszer vagy szponzorált tartalmak közzététele.
Azt gondolom viszont, hogy az izgalmas dolgok akkor kezdőknek, amikor saját terméket hozol létre. Először egyszerűeket, mint például egy a személyes mentorálás. Később viszont indíthatsz akár egy kiscsoportos mentorprogramot is, sőt, digitális termékeket is létrehozhatsz, mint pl. egy online kurzus.
A jövedelmed legnagyobb része várhatóan az email feliratkozóidtól fog érkezni, a jövedelmed nagysága pedig a listád méretétől illetve a felépített bizalomtól függ.
A bizalomépítés fázisát tehát nem érdemes kihagyni.
Kérdésed van? Írj nekem emailt!
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!