Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten. 13 héten keresztül, június 3-a és augusztus 26-a között minden héten a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk.
Az email lista egy online vállalkozás legértékesebb “vagyontárgya”. Akinek van egy jól felépített email listája, az valójában bármikor tud pénzt keresni.
Ebben az epizódban azt fogom megosztani veled, hogy hogyan állj neki a listád építésének.
Az email listát már sokan temették, mert mindig felbukkan valami hatékonyabbnak tűnő módszer. Viszont végül mindig kiderül, hogy nincs egyelőre jobb csatorna és kommunikációs módszer a hírlevélküldésnél.
A ma legjobban működő marketing stratégia lényege, hogy nem elég megszólítani és kapcsolatba kerülni a közönségünkkel, mert az emberek többsége nem kész azonnal a vásárlásra.
Szükség van arra hogy először kapcsolatot és bizalmat építsünk a közönségünk tagjaival. Sőt, sok esetben arra is, hogy tanítsuk őket a témával, a termékünkkel kapcsolatban. Erre pedig az email küldés a legalkalmasabb.
A közösségi média felületeken hiába vannak követőid, egy algoritmus változás egyik napról a másikra elvághat tőlük, és már csak fizetett módon érheted el őket. Az email listád feliratkozóival viszont folyamatosan kapcsolatban maradhatsz.
Aki megadja az email címét, az elkötelezettebb a téma iránt, mint aki csak keresget az ingyenes tartalmak között.
A csatornába fektetett tőke és idő megtérülése minden más csatornánál magasabb.
Talán mindennél többet elmond az email lista jelentőségéről ez: ha ma már sikeres online vállalkozókat kérdezünk arról, hogy mit csinálnának máshogy, ha ma indulnának, nagyon sokan azt válaszolják, hogy az első naptól építenék az email listájukat.
Sokan tudják, milyen hasznos lenne egy email lista, mégsem építik. Mi lehet ennek az oka?
A leggyakoribb válaszok ezek:
Akármi is legyen az, ami visszatart, egy biztos:
Ha stabil online vállalkozást szeretnél, akkor email listát kell építened.
Az email lista az egyik legfontosabb eleme az online vállalkozásoknak. Az egész vállalkozásépítés sokkal könnyebbé válik, ha van egy jól felépített email listád. Ráadásul nem szükséges nagy email lista ahhoz, hogy sikeres legyél. A lista minősége ugyanis sokkal fontosabb, mint a mérete.
Ha az tartott eddig vissza, hogy nem tudtad, hogyan állj neki, vagy a technika, ezen ma segíteni fogunk. Ebből a bejegyzésből megismerheted az email lista építés három legfontosabb lépését.
Először is tisztázzuk, hogy mit is jelent az Email Marketing Szolgáltató, vagy ahogyan még nevezik: Hírlevél Küldő Rendszer, Email Marketing Platform.
Az Email Marketing Szolgáltató vagy Platform egy szoftver, ami az email listádat tárolja, és ami az email marketing tevékenységedhez szükséges eszközöket, erőforrásokat és funkciókat biztosítja.
Ezt a szolgáltatást használjuk az email listánk építésére, tárolására, és ennek a segítségével tudunk a feliratkozóinknak emaileket küldeni. Mindezt úgy, hogy közben megfelelünk az GDPR adatkezelési szabályozásnak.
Mindig lesznek új szolgáltatók és a meglévők is fejlődnek, új funkciók jelennek meg rajtuk, de jelen pillanatban én 3+1 szolgáltatót javaslok, akik közül szerintem érdemes választani.
ConvertKit
A ConvertKit a top javaslatom, amit én a blogom elindítása óta használok.
A ConvertKitet úgy választottam ki, hogy megnéztem, hogy külföldi bloggerek, akik kb. ugyanazt csinálták, amire én készültem, milyen szoftvert használtak és mit ajánlottak-Nem véletlen, hogy a ConvertKitet nagyon sokan javasolták, mivel kifejezettem bloggerek és digitális tartalmak készítői számára hozták létre.
Én a ConvertKitet használom négy éve, és az összes szoftver közül, amit használok, ez a kedvencem. Mindent tud, amire szükségem van, és mégis egyszerű a használata. Az oktatóanyagai és az ügyfélszolgálata pedig kiemelkedő.
Hátránya: legalább egy kicsit kell tudni angolul a használatához.
Mailchimp és MailerLite
A MailChimp illetve a MailerLite szintén jó szoftverek. Nagy előnyük, hogy egy ideig ingyenesek, viszont előbb utóbb kinőheted őket.
A MailerLite egy feltörekvő szereplő, komoly fejlesztéseken megy folyamatosan keresztül, ennek megfelelően az ára is növekszik. A használata viszont tényleg könnyű.
Hátrányuk: hasonlóan a ConvertKithez, a használatukhoz legalább egy kicsit kell tudni angolul.
Ezeken kívül számos más angol nyelvű Email marketing szoftver létezik, viszont ezeknek a használata általában már bonyolultabbak, és sok olyan funkciót is tartalmazhatnak, amire valószínűleg soha nem lesz szükséged.
ListaMester
Végül egy magyar nyelvű opció azok kedvéért, akik nem beszélnek angolul: a ListaMester
Ez egy megbízható és könnyen használható szoftver, az elérhető funkciókat tekintve viszont elég korlátozottak a lehetőségek. Ez azt jelenti, hogy sok lehetőségről le kell mondanod azért, hogy magyar nyelvű szoftvert használhass.
Ha az email marketing szoftver kiválasztásának a szempontjait szeretnéd részletesebben is megismerni, tölts le az ingyenes Email Lista Indítás útmutatót.
A weboldalad látogatói rátalálnak az oldaladon az email feliratkozás lehetőségére, és ha tetszett nekik, amit az oldaladon találtak, és szívesen kapnának több értékes tartalmat is tőled, akkor feliratkoznak az email listádra.
Általában a látogatók egy kis része (általában 1% alatt) kész arra, hogy megadja az email címét azzal a céllal, hogy további tartalmakat, információkat kapjon tőled.
Hogyan tudjuk elérni, hogy a látogatóink közül többen is email feliratkozóinkká váljanak?
Úgy, hogy egy értékes, ingyenes tartalom letöltésével ösztönözzük a feliratkozási kedvet. Ez az értékes, ingyenesen letölthető tartalmat Lead Mágnesnek, vagy Csalinak is hívjuk.
Mi lehet egy ilyen értékes tartalom? Sok minden, pl. egy PDF formátumú útmutató, egy ellenőrzőlista, vagy egy videó.
A forma kevésbé fontos, a lényeg inkább az, hogy annyira értékes legyen a tartalom, hogy amikor a feliratkozás után megkapja az új feliratkozónk a tartalmat, ez legyen a reakciója:
“ El sem hiszem, hogy ez ingyen van, annyira hasznos!”
Érdemes a Lead Mágnesben azokra a visszatérő kérdésekre választ amit, gyakran feltesznek a közönséged tagjai.
Miközben számos ilyen kérdés lehet, érdemes egyetlen Lead Mágnessel indulni, majd később újabb Lead Mágneseket is készíteni.
Fontos, hogy a Lead Mágneseket teszteljük, vagyis mérjük feliratkozási arányokat, mivel így érhetjük el a lejobb feliratkozási arányokat.
Ha elkészültünk az első Lead Mágnesünkkel, közzé kell tennünk a weboldalunkon, hogy az emberek megtalálják, és fel tudjanak iratkozni az email listánkra.
A legjobb módszer a megosztásra valójában az, ha értékes tartalmakat hozunk létre rendszeresen: mondjuk hetente írunk egy új, izgalmas blogbejegyzést, vagy készítünk egy új podcast epizódot.
Én is pontosan így építem az email listámat: rendszeresen teszek közzé új blogbejegyzéseket és podcast epizódokat, ezeken keresztül pedig felajánlok a témához kapcsolódó ingyenes letölthető tartalmakat.
Az email lista építése tehát valójában egyszerű, ha rendszeresen teszel közzé értékes blogbejegyzéseket, podcast adásokat vagy YouTube videókat.
További segítségért töltsd le az ingyenes Email lista indítás útmutatót, amiben a ConvertKit és a Mailchimp szoftvereket hasonlítom össze részletesebben. Ebben az útmutatóban megtalálod az email marketing szoftver kiválasztás legfontosabb szempontjait.
Szeretnéd megtanulni az email marketing minden apró trükkjét, többek között, azt hogy…
Ebben az esetben szeretnélek meginvitálni a VTB Bootcamp programomba. A Bootcamp képzéseiben részletesen is megmutatok neked mindent, amit az email marketingről elméletben és gyakorlatban tudni kell. Sőt, a program részeként email mintákat és szoftverbemutatót is találsz.
Kérdésed van? Írj nekem emailt!
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!