Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten.
13 héten keresztül a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk.
Egy blog, weboldal vagy YouTube csatorna elindítása néhány egyszerű lépésből áll, és bárki meg tudja csinálni. Az online vállalkozás akkor kezd igazán érdekessé válni, amikor szeretnél pénzt is keresni az interneten keresztül.
Az epizód témája az online pénzkeresés egyik fontos kérdése lesz:
Hogy hogyan derítsd ki, hogy mire vágyik a közönséged és miért lenne hajlandó fizetni is neked?
Az online vállalkozás elindításának egy nagyszerű első lépése egy blog vagy podcast csatorna indítása.
A pénzkereséshez viszont nem elég egy blog vagy podcast csatorna.
Kell hozzá egy termék.
Először is beszéljünk arról, hogy mennyi minden lehet termék.
A termék valami, ami értéket képvisel és amiért pénzt fizetnek az ügyfelek, vásárlók. Termék lehet pl.:
A fő kérdés az, hogy honnan gyűjthetsz termékötleteket és hogyan derítheted ki, hogy miért hajlandók majd fizetni is a leendő ügyfeleid.
Mielőtt belevágunk a termékötlet kidolgozásának a folyamatába, először érdemes tisztázni, hogy mikor érdemes erről a kérdésről egyáltalán elkezdeni gondolkozni.
Sokan ugyanis ezzel a kérdéssel kezdik a teljes vállalkozásépítési folyamatot. Ez pedig sok későbbi probléma forrása lehet.
Nézzük át újra, hogy a Térképünkön, vagyis a vállalkozásépítési stratégiánkban hova illeszkedik a termékfejlesztés.
Ismétlésképpen a vállalkozásépítés 4 nagy szakasza így néz ki:
A pénzkeresés lépést megelőzi, hogy értékes tartalmak segítségével felépítsünk egy kisebb közönséget, és megismerjük őket.
Ahhoz, hogy pénzt tudjunk keresni, két dologra lesz tehát szükségünk:
Az online pénzkereséshez tehát először is be kell tudnunk azonosítani egy problémát, aminek a megoldásában a termékünk segíteni fog.
Termék = egy probléma megoldása.
Ha pedig a közönséget és a terméket összerajuk, akkor abból lesz a jövedelem.
A probléma tágan értelmezve sok minden lehet: pl. az is egy probléma, hogy unatkozom, ezért szórakoztatásra van szükségem.
Nézzük meg az online vállalkozásokra jellemző leggyakoribb terméktípusokat. Termék lehet:
A kérdés az, hogy mi az amiért hajlandók fizetni a célközönséged tagjai.
Minél előbb kideríted, hogy hol a témádban hol van üzleti lehetőség, vagy van-e egyáltalán, annál kisebb kockázatot vállalsz.
Nem érdemes több évet eltölteni blogírással egy témában, hogy csak utána derüljön ki, a közönséged nem akar fizetni semmiért.
Az üzleted, a pénzkeresési ötleted valójában egy hipotézis egész addig, ameddig nem tesztelted és ha szükséges, módosítottad.
Ezt egész addig kell csinálnod, ameddig nem találtál valamit, amiért valóban hajlandók fizetni.
Ha megtanulsz így gondolkozni az ötleteidről, akkor nagyon sok stressztől megkímélheted magad. Ha a Térképet követed, akkor ezek a lépések nyilvánvalók lesznek számodra. Nem minden ötletből lehet ugyanis pénzt keresni.
Nem jó elindulás az, amikor így gondolkodsz az ötletedről:
„ Az embereknek pont erre van szükségük.”
Amit mi gondolunk, az sok esetben nem pont az, amit a közönségünk akar.
Nem érdemes tehát rögtön időt és energiát fektetni valaminek a létrehozásába, amiről csak később derül ki, hogy senkinek nem kell.
Helyette tesztelni kell az ötleteinket kicsiben.
Az ötletünk tesztje valójában azt jelenti, hogy bizonyítékokat keresünk arra, hogy érdemes időt és energiát befektetni a létrehozásába.
Nagyon hasznos, ha előzetesen végzel egy kis piackutatást, és megnézed például, hogy a versenytársaktól milyen termékeket vásárolnak az emberek.
Valójában viszont akkor fogod látni, hogy mire van igény, amikor valódi emberek elé valami valódi dolgot raksz ki, és megnézed, hogy megvásárolják-e.
A bizonyíték megszerzéséhez ráadásul nem szükséges, hogy sok időt tölts termékfejlesztéssel. Elég, ha létrehozod a terméked minimálisan életképes első verzióját.
Az MVP (Minimum Viable Product) célja, hogy valódi emberek elé ki tudj rakni egy valódi valamit, amit a lehető legkisebb idő és energiabefektetéssel hozol létre.
Ezzel élesben tesztelheted, hogy életképes-e az ötleted, vagyis hajlandók-e fizetni érte.
Ráadásul sok hasznos visszajelzést kaphatsz a termékedről, aminek a segítségével továbbfejlesztheted a termékötleted, vagy szükség esetén módosíthatsz rajta.
Milyen fontos kérdésekre kaphatsz választ egy termékteszt során?
Ezeket a kérdéseket ritkán tudod egyedül megválaszolni.
Szükséged lesz hozzá a közönséged segítségére, hiszen nekik hozod létre a terméket, az ő véleményük, visszajelzésük számít valójában.
Ha a tesztelést a folyamataid részévé teszed, akkor a kérdés nem az, hogy sikeres leszel-e egyáltalán, hanem az, hogy mikor.
Ha követed a VTM Bootcamp program lépéseit, és a Bootcamp képzéseiből megtanulsz néhány egyszerű tesztelési módszert, akkor előbb utóbb rátalálsz valamire, ami működik.
Ha szívesen megismernél néhány valós történetet arról, hogy ma már sikeres vállalkozók hogyan derítették ki, hogy mire vágyik a közönségük, akkor javaslom neked a Légy a saját főnököd! című e-könyvemet, amiből több példát is megismerhetsz.
Kérdésed van? Írj nekem emailt!
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!