Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

#46 Hogyan kereshetsz pénzt az interneten? 9 nyerő üzleti modell

Iratkozz fel a csatornámra!

Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten. 13 héten keresztül, június 3-a és augusztus 26-a között minden héten a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk.

Ennek az epizódnak a témája a pénzkeresés. Ez nagyon izgalmas téma, mert ameddig nem kezdünk el pénzt keresni, addig valójában nem is beszélhetünk vállalkozásról. 

Ebben az epizódban néhány gyakori online jövedelemszerzési formáról fogunk beszélni. 

Az adásban említett linkek

VIP infóforrás és támogatás

Hogyan kereshetsz pénzt az interneten? 9 nyerő üzleti modell

Sokan, aki blogot, podcast csatornát vagy online vállalkozást indítanának, az elején nem látják pontosan, hogy az interneten milyen módszerekkel lehet pénzt keresni.

Ha van is ötletük, hogy milyen terméket hozhatnának létre vagy milyen szolgáltatást nyújthatnának, nem igazán nézik meg, hogy milyen más lehetőségük lenne még a pénzkeresésre.  

Pedig nagyon hasznos, ha tisztában vagyunk azzal, hogy milyen sokféle formában kereshetünk pénzt az interneten . Így legalább tudjuk, miből választhatunk, és el tudunk kezdeni tervezni.  

Ebbe a bejegyzésben 9 gyakori üzleti modellről olvashatsz, vagyis olyan módszerekről, amivel pénzt kereshetsz az interneten. 

 

Hogyan kezdtem el pénzt keresni?

Amikor én négy éve – akkor még pénzügyi témában –  elkezdtem blogot írni, csak affiliate marketing módszerrel szerettem volna pénzt keresni. Az első affiliate jutalékomat meg is kaptam az elindulásom utáni negyedik hónapban. Ez nagyon lelkessé tett, és azóta is az affiliate marketing az egyik kedvenc jövedelemforrásom. 

Azóta viszont sikerült az online pénzkeresési módszereimet még hét újabb jövedelemszerzési módszerrel bővíteni. 

Az elején viszont több módszerről fogalmam sem volt, és ezeket csak évek alatt, útközben fedeztem fel. 

Ha te most indítod a blogod vagy podcast csatornád, nem szükséges még az elején eldöntened, hogy hogyan szeretnél pénzt keresni. Mindenképpen érdemes viszont megismerni a lehetőségeket, hogy tudd, miből választhatsz majd.

Ebből a bejegyzésből kilenc gyakori üzleti modellt ismerhetsz meg valós példákkal. 

 

9 gyakori online pénzkeresési modell

 

1. A „tanár” modell

A tanár egy adott téma szakértője, aki olyan stratégiákat, taktikákat, módszereket tanít, amivel segít a “tanítványainak”  egy probléma megoldásában. 

Nem oldja meg tehát a feladatot az ügyfél helyett, mint egy kivitelező. Helyette élő képzések vagy digitális termékek – mint például egy e-könyv, egy online képzés vagy tagsági oldal – segítéségével a probléma megoldásához szükséges módszereket tanítja meg. 

Példa:

Én is ide tartozom, de érdemes megismerni például az Otthonfa Önismereti közösség történetét, ami nagyon jó példa arra, hogy milyen sikeres vállalkozást lehet létrehozni ennek a modellnek a segítségével. 

Az Otthonfa önismereti közösséget Losonczi János és Kárpáti Boglárka hozta létre, bár elmondásuk szerint az elején semmilyen pénzkeresési tervük nem volt.  Boginak sokat segített az önismeret a saját és mások problémáinak megoldásában, és szeretett volna többet foglalkozni a témával. Párja pedig megkérdezte tőle, hogy nincs-e kedve blogot indítani ebben a témában.

Sok év telt el azóta, és mára egy komoly közösséget építettek fel, ahol az önismeret lényegét, módszereit és fontosságát tanítják.

 

2. A véleményvezér, „guru” modell

A véleményvezér egy adott téma elismert szakértője, aki kutatásokat végez, új ötleteket mutat be könyvkiadás, előadások, konferenciák útján.

Példa: 

Jó példa erre Mengyán Eszter története, aki a fenntartható divat témával kezdett el foglalkozni, és néhány év alatt a téma elismert szakértőjévé vált. Rendszeresen hívják nagy cégek fizetett előadást tartani, sőt volt TedX előadó is.

Eszter egyáltalán nem tartja magát gurunak, mégis rengeteg emberre van hatással az , amit csinál.

 

3. A médiavállalkozó modell

Egy médiavállalkozás sokféle formát önthet. 

Médiavállalkozóként kereshet pénzt egy utazási blogger, egy podcaster, egy online magazin tulajdonosa. Ami közös bennük, hogy pénzt affiliate marketing módszerrel,  reklámhelyek értékesítésével, szponzorált tartalmak közzétételével, esetleg adományok útján keresnek. 

Nincs tehát saját termékük, hanem a tartalmaik segítségével keresnek pénzt. Ilyenkor maga a közönség a termékük, és azzal keresnek pénzt, hogy más termékek hirdetéseit juttatják el a közönségükhöz.

Példa:

Jó példa erre Kerekesi Éva, aki keresőoptimalizálással foglalkozik, és a saját weboldalain Google Adsense módszerrel keres pénzt. Több weboldala is van különféle témákban, ahol Google hirdetéseket helyez el.

Egy másik példa a Goodstuff online magazin. Hidasi Judittal, a magazin alapító főszerkesztőjével korábban a blogomban készítettem egy interjút, amiben elmesélte a Goodstuff történetét, illetve részletesebben is beszélt ennek az üzleti modellnek a lényegéről. 

 

4. A Szabadúszó, kivitelező modell

A kivitelezők a saját készségeiket használják arra, hogy másoknak segítsenek egy probléma megoldásában. Vagyis elvégeznek egy speciális tudást, készséget igénylő feladatot. 

Ilyen piacképes készség lehet pl. a webfejlesztő, szövegíró, stockfotós, a Facebook hirdetés vagy közösségi média menedzser tapasztalata és tudása.

 Kivitelezők dolgozhatnak egyedül vagy többen együtt egy ügynökség keretein belül.

Sok üzleti tanácsadó a kivitelezést javasolja első pénzkeresési formának, mivel ezzel a legegyszerűbb elindulni, közben pedig sokat tanulhatunk a piacról és az ügyfelek igényeiről. 

Példa:

Példaként Nagy Attilát említeném,  Wp Kurzus egyik alapítóját. Attiláék WordPress weboldalkészítést tanítanak, de mellette testvérével kivitelezést is vállalnak. 

Ide tartoznak azok is, akik már nem egyedül, hanem ügynökség formájában vállalnak kivitelezést. Ügynökségi formában vállalkozik pl. Mikos Ákos, a Showcast podcast ügynökség egyik alapítója, vagy Balogh Dávid, a Boom Marketing ügynökség tulajdonosa. 

 

5. A mentor, coach, tanácsadó modell

Ezeknek a módszereknek a lényege, hogy ezek a szakemberek a saját céljaidat segítenek elérni azáltal, hogy előhozzák belőled a legjobb készségeidet, vagy segítenek végigmenni egy folyamaton, vagy egy konkrét kérdésre segítenek megtalálni a legjobb választ. 

Ezekben a szakemberekben közös, hogy általában egyetlen ügyféllel, vagy egy kisebb csoporttal dolgoznak együtt. A lényeg, hogy  az együttműködés lehetőséget adjon egyéni kérdések, helyzetek, kihívások átbeszélésére és megoldására. 

Példa:

Mengyán Esztert említeném újra, aki az előadások mellett színtanácsadást is vállal. A korábban már szintén említett WP Kurzus is vállal egyéni tanácsadást.

De említhetném példának Nardai Brigittát is, aki coach és szervezetfejlesztési szakértő, illetve Berényi Irént, aki szintén coach.

 

6. A kreatív művész modell

A művész termékével nem tanít, és nem klasszikus problémákat old meg. Helyette a termék esztétikai vagy emocionális értéket képvisel. 

A művész terméke lehet például egy festmény, fotó, szobor, rajz amit közvetlenül egyéni ügyfélnek értékesít.

Mivel én elsősorban infó- és digitális termékekkel, illetve szolgáltatásokkal foglalkozom, ezért ez a modell kicsit kiesik az én fókuszomon. 

Biztos vagyok viszont benne, hogy el tudod képzelni, hogy mit csinál egy ilyen kreatív művész, és hogyan értékesíti a termékeit.

 

7. A kézműves modell

A kézműves olyan egyedi termékeket készít, aminek elsősorban funkcionális használati értéke van. Ilyen termékek lehetnek az ékszerek, bútorok, táskák. A kézműves általában e-kereskedelmi platformokon, piactereken keresztül értékesíti a termékeit.

 

8. A “kurátor” modell

A kurátor egy adott termékkör szakértője, aki mások kézműves vagy egyéb termékeit vásárolja fel és értékesíti tovább.

Példa: 

Példaként egy személyes ismerősöm angol nyelvű weboldalát említeném, aki fiatal kora óta egyiptológia témájú könyvritkaságokat gyűjt. Időközben rájött, hogy ezeknek a könyveknek az adásvétele még mindig elég nehézkes, mivel minden a hagyományos módon –  antikváriumokon vagy személyes kapcsolatokon keresztül – történt. Ezt a piacot elkerülte a digitalizáció. 

Ezért létrehozta gyűjtők számára a Meretseger Books weboldalt, ami néhány év alatt az ókori világról szóló könyvritkaságok online központjává vált. 

 

9. A mérnök modell

A mérnök a technológia segítségével hoz létre új, hatékonyabb eszközöket egy probléma megoldására.

Ilyen vállalkozók például az email marketing szoftverek vagy tanfolyamkezelő platformok fejlesztői, vagy bárki, aki egy szoftver vagy applikáció fejlesztésével segít egy probléma megoldásában.

Példa: 

Példaként Dr. Pál Zoltánt említeném, aki adatvédelmi és infókommunikációs szakjogász, és Adatkezelési Tájékoztatók, ÁSZF dokumentumok készítésével és GDPR témákkal foglalkozik.

A cégük egyéni megbízások és dokumentumok elkészítése helyett viszont egy innovatív, felhő alapú megoldást fejlesztett ki. Ennek nagy előnye, hogy a hagyományos dokumentumokhoz képeset ezek a felhő alapú dokumentumok könnyen beilleszthetők egy weboldalba és szükség esetén könnyen frissíthetők a háttérből. 

 

Egyéb modellek

A felsorolt kilenc modellen kívül sok egyéb pénzkeresési forma létezik még. Ilyen például a  klasszikus webáruház modell, amiről más blogokon nagyon részletesen olvashatsz. Vagy ilyen pénzkeresési forma az is, amikor egy blog vagy podcast az olvasók támogatásából tartja fenn magát. 

Bármelyik modell mellett döntesz is, néhány alapelvet érdemes szem előtt tartani: 

  • egy modellel érdemes elindulni
  • ha ezzel már jól működik a pénzkeresés, újabb modellekkel bővítheted a jövedelemszerzési módszereid körét. 

 

A különféle modelleket ugyanis jó lehet kombinálni. Sőt érdemes is több lábon állni, mivel az mindig nagyobb stabilitást jelent.

 

Szeretnél még többet tudni az online pénzkeresés módszereiről? 

Ha szeretnéd tudni, hogy milyen modellek milyen személyiségtípusokhoz illeszkednek a legjobban, akkor töltsd le a “Hogyan keress több pénzt a blogoddal?” című ingyenesen letölthető PDF-et, amiből még többet megtudhatsz ezekről a pénzkeresési módszerekről is. 

Ha pedig szeretnél mindent megtanulni, amire a sikeres affiliate marketing pénzkereséshez szükséged lesz, vagy online kurzust indítanál, a VTM Bootcamp tagként mindezt részletes kurzusok segítségével megtanulhatod. 

Ezt a posztot más formátumban is eléred