Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast nyári különkiadása arról a vállalkozásépítési stratégiáról szól, ami ma a legjobb módszer azoknak, aki nulláról szeretnének belevágni egy saját vállalkozás felépítésébe az interneten.
13 héten keresztül a vállalkozásépítés 1-1 fontos kérdéséről beszélgetünk.
A Nyári Különkiadás utolsó részében arról tudhatsz meg többet, hogy mit csinálj akkor, ha már egy éve benne vagy már az online vállalkozásodban, de úgy érzed, nem úgy haladsz, ahogy szeretnél.
A Nyári különkiadás során átbeszéltük az online vállalkozásépítés folyamatát, és ezen belül a vállalkozásépítés néhány fontos lépését.
A Nyári különkiadás utolsó részében most arról lesz szó, hogy mit csinálj akkor, ha már több hónapja, vagy akár egy éve benne vagy az online vállalkozásodban, és úgy érzed, nem haladsz.
Ennek számos oka lehet. Ha ezeket a lehetséges okokat ismered, könnyen megvizsgálhatod, te mit és hogyan csinálsz.
Ha pedig megtaláltad az okot, akkor ezen tudsz módosítani, javítani is.
Ebben a bejegyzésben 5+1 lehetséges okot fogok mutatni.
Ha blogot írsz vagy podcast csatornád van, akkor egyértelmű, hogy miről van szó.
Ha egy év alatt tíz bejegyzést tettél közzé, akkor hiába vársz el nagy eredményeket.
Ha viszont rendszeresen publikálsz – mondjuk heti egy bejegyzést teszel közzé-, így már sokkal több esélyed van eredmények elérésére.
A legtöbb esetben ugyanis a számok játékáról van szó: minél többet csinálsz abból, ami kulcsfontosságú a vállalkozásod sikere szempontjából, annál többet tanulsz.
Minél többet tanulsz, annál jobb lesz a stratégiád, és annál jobb eredményeket érhetsz el.
A mennyiség tehát nélkülözhetetlen a jobb minőség eléréséhez is.
Célközönség és avatar. Ha egy éve benne vagy már az online vállalkozások világában, akkor ezek a fogalmak már biztos ismerősek számodra.
Lehet viszont, hogy még nem foglalkoztál eleget a saját üzletedben ezekkel a fontos kérdésekkel.
Az online vállalkozás ugyanis az értékadásról szól. Ha viszont nem tudod, hogy kihez beszélsz, akkor azt sem tudhatod, hogy hogyan adj elég értéket a tartalmaidon keresztül.
Mit tehetsz, ha még bizonytalan vagy abban, hogy kit is szeretnél elérni?
A legegyszerűbb, ha találsz egy olyan valós vagy elképzelt személyt, aki ideális közönséged, ügyfeled lehetne, és akiről legalább egy keveset tudsz.
Célozd meg ezt az egyetlen személyt, és hozzá beszélj, számra hozd létre a tartalmaidat, termékedet.
Ha nem figyelsz eléggé az ideális közönségedre, ügyfeledre, akkor nem fogod azt sem tudni, hogy mi a legfőbb problémája, vágya.
Így viszont nem fogod tudni megszólítani sem. Ezért fontos , hogy kiderítsd, mi foglalkoztatja leginkább a közönséged tagjait a témáddal kapcsolatban, vagyis mivel küzdenek, mire vágynak, mire van szükségük.
Ha a tartalmaid ezekről a kérdésről szólnak, akkor tudod megszólítani őket a legjobban.
Ha már tudod, hogy kihez szeretnél szólni, és miről szeretnél beszélni, akkor az is fontos, hogy olyan nyelven szólj a közönségedhez, amit pontosan értenek.
Ha pontosan arról beszélsz, ami foglalkoztatja őket, és úgy, hogy az üzeneteiddel el is éred őket, akkor azt mondhatjuk, hogy rezonálnak az üzeneteid.
Ha nem érsz el eredményeket, akkor lehet, hogy ez a rezonálás hiányzik.
Ez olyan mintha ugyanarról a dologról beszélnétek, de más nyelven.
A rezonálás alapja az odafigyelés, a meghallgatás, az empátia.
Ha nem úgy haladsz, ahogy szeretnél, akkor lehet, hogy még nem töltöttél elég időt azzal, hogy jobban értsd a közönséged tagjait.
Kérdezd meg a leendő ügyfeleidet, figyelj oda rájuk, ismerd meg, hogy pontosan hogyan gondolkoznak, milyen nyelvet használnak.
Gyakran előfordul, hogy egy nagy tapasztalattal rendelkező szakértő üzenetei nem érik el a témában kezdőnek számító közönséget.
Egyszerűen más nyelvet beszélnek.
Ilyenkor a szakértelem a marketing ellen dolgozik.
Ha sikerül megszólítanod a közönséged tagjait, vannak látogatóid, érdeklődők a weboldaladon, de például nem iratkoznak fel az email listádra, akkor konverziós problémáról van szó.
Ennek gyakori oka lehet, ha nem elég határozottan és egyértelműek az üzenetek.
Érdemes megvizsgálnod, hogy
Amikor pedig a termékeid megvásárlásáról van szó, a határozott és világos üzeneteknek még nagyobb jelentősége van.
Mondjuk, hogy hónapok óta dolgozol a vállalkozásodon, és még nem tudsz felmutatni semmilyen látványos eredményt.
Ilyenkor jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy ez normális-e. Ezért fontos, hogy először is arról beszéljünk, hogy mi számít egyáltalán normálisnak.
Amikor ugyanis úgy érzed, hogy alig haladsz, az az elvárásaidról is szól.
Milyen eredményeket várhatsz el magadtól néhány hónap elteltével?
Sokan ugyanis egy sprintre számítanak, amikor online vállalkozást indítanak, miközben itt sokkal inkább egy maratonról van szó.
Valójában nem létezik olyan mérőszám, ami pontosan mutatná, hogy mikor hol kellene tartanod.
Ez a kérdés sokkal inkább a gondolkodásmódunkról és a hozzáállásunkról szól, mint konkrét számokról.
Érdemes megismerni John Lee Dumas (Entrepreneurs On Fire) példáját, aki elhatározta, hogy napi podcastot indít vállalkozóknak.
Egy éven keresztül minden nap egy új epizódot tett közzé. Egy év elteltével viszont még mindig szinte nulla kézzelfogható eredményt ért el.
A 13. hónapban viszont valami átfordult, és elkezdtek jönni az eredmények. Azóta pedig az egyik legsikeresebb angol nyelvű podcast csatornát működteti vállalkozás témában.
Az egész téma legfőbb kérdése tehát leginkább az, hogy egyáltalán mit várhatsz el magadtól. Ez pedig elvezet minket a célkitűzések kérdésére.
Fontos kérdés ugyanis, hogy milyen célokat tűzzünk ki, és hogyan kötelezzük el magunkat a céljaink elérése mellett.
Vannak olyan célok, amik külső körülményektől is függenek. Ilyenek például az elért jövedelem, profit, feliratkozószám stb. célok.
Ha ezeket a célokat nem érjük el, csalódottak leszünk, és felmerülhet bennünk, hogy elég jók vagyunk -e egyáltalán vállalkozónak.
Ha viszont olyan célok mellett kötelezzük el magunkat, ami fölött teljes kontrolunk van, akkor csak rajtunk múlik, hogy ezek a célok teljesülnek-e.
És mi az, amit teljesen ellenőrzés alatt tudunk tartani?
Ez nem más, mint a vállalkozásunk építésébe fektetett energia és a elvégzett munkánk.
Teljes kontrollunk van például afölött, hogy hány bejegyzést vagy podcast epizódot teszünk közzé az első hónapban vagy évben. Ha itt teljesítjük a céljainkat, az eredmények is előbb utóbb megérkeznek.
Ha az elvárásaidat tehát az elvégzett feladatokra fókuszálod, az egész vállalkozásodat sokkal jobban kontroll alatt fogod érezni, és sokkal jobban fogod élvezni a folyamatot.
Érdemes megfontolni Gary Vaynerchuk gondolatát:
“Micro speed, macro patience”
Ez azt jelenti, hogy legyél türelmetlen a mindennapos kis feladatok elvégzésével kapcsolatban, de türelmes a hosszútávú eredményeket illetően.
Kérdésed van? Írj nekem emailt!
Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!