Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

10 egyszerű lépés, amivel 2024-ben eljuthatsz az online pénzkeresésig

Az interneten számos módszerrel kereshetünk pénzt.

Indíthatunk webáruházat, fejleszthetünk applikációkat, vagy készíthetünk értékes tartalmakat blog, podkaszt vagy videó formájában.

A tartalomgyártásra épülő vállalkozás nagyon népszerű online pénzkeresési forma, hiszen ha a tartalmaink segítségével felépítettünk egy követőtábort, utána számos módszerrel kereshetünk pénzt online.  

Az egyszerűség kedvéért nevezzük ezt a formát blogvállalkozásnak. A sikeres felépítéséhez egyszerű lépésekkel juthatunk el.

online pénzkeresés lépései

 

A blogvállalkozás az egyik legnépszerűbb online vállalkozási forma. Nem véletlen, hiszen számos előnnyel jár: minimális befektetéssel elindítható, rugalmas időbeosztást tesz lehetővé, egy idő után passzív jövedelemszerzésre is lehetőség nyílik.

Ezt úgy érhetjük el, hogy a közönségünk számára digitális termékeket hozunk létre, melyekkel a személyes közreműködésünk nélkül is tudunk pénzt keresni. Ilyenek pl. egy e-könyv, egy online tanfolyam, egy tagsági rendszer, de az affiliate marketing is hasonló előnyökkel jár.

Ha gondolkodsz már egy ideje az online pénzkeresésen, valószínűleg felmerült benned is, hogy milyen lépésekkel juthatnál el te is a sikeres blogvállalkozásig és az online pénzkeresésig. Ezeket a lépéseket vesszük végig ebben a bejegyzésben.

Út a sikeres online pénzkeresésig

Mielőtt a konkrét lépésekre áttérnénk, fontos megemlíteni, hogy a vállalkozásépítésnek van egy jól bevált folyamata. Ez bármilyen vállalkozásra igaz, nem csak az online vállalkozásokra, bár könnyű belátni, hogy a módszer más lesz egy pékség és egy online tagsági rendszer esetében.

Ez a bejegyzés a blogvállalkozások felépítéséről szól, és egy blog elindításának a lépéseivel kezdődik. Ennek az oka, hogy a kezdő tartalomgyártóknak egy bloggal a legegyszerűbb elindulni. Ugyanakkor egy podkaszt vagy YouTube csatorna ugyanúgy alkalmas a közönséggel történő kapcsolatépítésre, és a lépések is nagyon hasonlóak.

Így tehát blogvállalkozásban gondolkodsz, választhatsz bátran a blog, podkaszt vagy videós tartalmak készítése között, miközben követed a bevált lépéseket.

Ami a stabil, hosszú távon is sikeres pénzkeresést illeti, legalább 10 lépésen kell átmennie mindenkinek, hogy sikeres legyen a blogvilágban.

Ezek a lépések egyszerűek, viszont a sikerhez munka, idő, energia befektetésére lesz szükség, ahogy nélkülözhetetlen a koncentráció és a tudásod folyamatos fejlesztése is.

Ezért fontos kiemelni, hogy a pénzkeresés általában nem azonnal történik meg. Az elején munkát kell befektetni, és végig kell menni egy tanulási folyamaton. A lépések viszont egyszerűek, és bárki számára teljesíthetőek, és ha követed őket, a pénzügyi siker sem marad el.

Ha úgy érzed, te is hajlandó vagy elsajátítani azokat az új készségeket, melyek a sikeres online vállalkozás felépítéséhez szükségesek, és megvan benned a lelkesedés és kitartás, vágjunk is be, és kezdjük az első lépéssel.

1. Lépés: Kezdj a fókusszal!

Az elinduláshoz szükséged lesz majd egy blogra, előtte viszont elkerülhetetlen egy kis tervezés.

Egy blogban ugyanis nem elég csak úgy bármiről írni, ami éppen az eszedbe jut. A sikeres blogok mind jól átgondolt és határozott fókusszal rendelkeznek.

Ezért első lépésként, mielőtt bármilyen weboldalt indítanál, határozd meg a tevékenységed fókuszát, vagyis hogy kinek, miről és miért szeretnél írni.

Minél pontosabban meg tudod határozni a fókuszt, annál könnyebben kapcsolatba tudsz lépni a célcsoportoddal. Ez rendkívül fontos, mivel akkor tudod odavonzani a célközönséget a weboldaladra, a témád kapcsolódik a közönséged gondolataihoz, problémáihoz, és a tartalmad segít a céljaik elérésében.

Ha bizonytalan vagy abban, hogy milyen témával kellene foglalkoznod, akkor érdemes egy kis piackutatással kezdeni. Érdemes olyan nagy piacokban gondolkozni, ahol nagy a kereslet és sok a szereplő, hiszen ezek bizonyítottan működő piacok. Természetesen a nagy piacon belül találnod kell majd egy szűkebb témát vagy célcsoportot, ami még nincs elég jól „kiszolgálva”, vagyis ahol te valami egyedit, különbözőt tudnál létrehozni.

A fókuszod kiválasztásánál természetesen az is fontos, hogy figyelembe vedd a saját készségeidet, képességeidet, érdeklődési köröd.

2. Lépés: Hozd létre a weboldalad!

Ha meghatároztad a fókuszt, itt az ideje, hogy létrehozd a weboldalad és a blogod. Ha már van blogod, akkor átugorhatsz ezen a részen!

Ha még nincs blogod, akkor először is ki kell választanod egy domain nevet a webhelyedhez, majd választanod kell egy tárhelyszolgáltatást a webhelyed számára.

Ezen kívül ki kell választanod egy sablont, ami a weboldalad profi megjelenéséért felel. Ugyanakkor nem érdemes az elején nagy költségekbe verni magunkat a sablonvásárlásnál. Sok ingyenes vagy kedvező árú prémium sablon létezik, melyek megfelelő megjelenést biztosít a blogunknak, amivel könnyen elindulhatunk.

Később, ha már átment az ötletünk a teszten, változtathatunk a sablonunkon, ha szükségesnek látjuk.

3. Lépés: Hozz létre hasznos tartalmakat!

Miután leszűkítetted a fókuszt, a következő lépés az, hogy elkezdj tartalmakat készíteni a célközönséged számára.

Ezeknek a tartalmaknak a célja, hogy inspirálják az olvasóidat, új készségeket tanítsanak nekik, amivel könnyebben elérhetik a céljaikat. Adj jó tanácsot a döntéseikhez! Mutass motiváló példákat! Járj elől te jó példával! Arra fókuszálj, ami a közönséged számára fontos, és amivel segíteni tudod a haladásukat!

Miközben segíted a közönséged az ingyenes tartalmaiddal, megmutathatod nekik a tudásodat, tapasztalatodat, és értékes kapcsolatot építhetsz a célközönséged tagjaival.

4. Lépés: Építsd a közönséged egyesével!

A kezdetekben az olvasói bázisod építése lassabban történik. Ha nincs jelentős kapcsolati hálód, vagy ha nem olyan témában indultál, amiért „sorban állnak” az emberek, azzal számolj, hogy a közönségépítés időt vesz majd igénybe.

Tekints minden olvasódra úgy, mintha a legfontosabb olvasód lenne! Ez azt jelenti, hogy válaszolj minden olvasód megkeresésére, hallgasd meg az véleményüket, problémáikat! A blogod nem létezik olvasók nélkül, így az olvasóid visszajelzése rendkívül fontos.

Azt tartsd szem előtt, hogy nem fogsz tudni mindenkinek megfelelni. Ezért csak azokra összpontosíts, akik a legjobb eredményeket tudják a segítségeddel elérni. Ők azok, akik cserébe a legtöbbet segítenek majd a blogod növekedésében.

5. Lépés: Alakítsd ki a blogod marketingstratégiáját!

Sok sikeres blogvállalkozó úgy indult el, hogy az elején az ideje kisebb részét fordította tartalomírásra, az ideje nagyobb részét viszont marketinggel és kapcsolatépítéssel töltötte.

Sokan pont fordítva gondolkoznak: közzéteszik a tartalmaikat, és várják, hogy jöjjenek az olvasók. Ez a stratégia ritkán működik.

Ahhoz, hogy észrevegyenek, ott kell lenned az emberek között. Kommunikálj minél több emberrel! Használj ki minden lehetőséget, hogy meghalljanak!

Írhatsz például más blogokon vendégszerzőként. Beszélgethetsz az emberekkel különböző közösségi média platformokon. Együttműködhetsz más bloggerekkel, például közös webinárium formájában.

Később, ahogy a blogod nőni kezd, érdemes egyre több időt tölteni a meglévő közönségeddel, és ápolni a kialakított kapcsolatot.

Ha elég keményen dolgozol az elején, a marketing erőfeszítéseid végül megtérülnek, és segítenek neked létrehozni egy növekvő rajongói bázist.

6. Lépés: Építs e-mail listát!

Az e-mail lista rendkívül fontos, ha komolyan gondolod a blogvállalkozásod sikerét.

Egy e-mail lista segítségével folyamatosan tarthatod a kapcsolatot a közönségeddel. Bizalmat építhetsz és elkötelezheted az olvasóidat anélkül, hogy arra várnál, hogy ők keressenek téged. Bármikor küldhetsz nekik e-mailt, ha új tartalom került fel a blogodra, vagy ha egyéb hasznos információt szeretnél megosztani velük.

Az e-mail küldés nemcsak az ingyenes tartalmaid megosztására nagyszerű eszköz. Alkalmas arra is, hogy visszajelzést kérj a tartalmaid és a termékeid fejlesztéséhez, illetve bemutasd a termékeidet.

Az e-mail lista a legbiztosabb kommunikációs csatorna közted és a közönséged között. Ezért a legtöbb blogvállalkozó az e-mail listája építését és ápolását tekinti a legfontosabb marketing feladatnak.

7. Lépés: Hozd létre az első terméked vagy szolgáltatásod!

Ahogy épül a közönséged, valószínűleg találsz majd egy vagy több olyan problémát, aminek a megoldásáért az olvasóid hajlandók fizetni is.

Ezekre a problémákra úgy találhatsz rá, hogy megkérdezed őket, mi a legfontosabb problémájuk vagy vágyuk a témával kapcsolatban. Ez alapján létrehozhatsz olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek segítenek ezeknek a problémáknak a megoldásában vagy a közönséged vágyainak az megvalósításában.

Ha nem szeretnél saját terméket létrehozni, lehetőséged van affiliate termékek ajánlására. Ez szintén nagyszerű pénzkeresési módszer különösen kezdő online vállalkozóknak, mivel ilyenkor nem rád hárul a termékfejlesztés összetett feladata.

Ha az affiliate marketinget választod, a feladatod „csak” annyi, hogy találj nagyszerű termékeket a közönséged számára, és tanítsd meg nekik, hogyan segíthetnek nekik ezek a termékek a céljaikat elérésében. Ha a közönségedből valaki úgy dönt, hogy az ajánlásod alapján megveszi az affiliate terméket, akkor te jutalékot kapsz az eladás után.

8. lépés: Kérj visszajelzést!

Visszajelzés nélkül szinte lehetetlen tudni, hogy jó irányba haladsz-e. Ezért fontos, hogy rendszeresen kérjünk és kapjunk visszajelzést a közönségünktől.

Amikor a közönséged visszajelzést ad, azt felhasználhatod számos dolog fejlesztésére a vállalkozásodban. Megtudhatod, mennyire érik el és érintik meg őket a tartalmaid, könnyen navigálható-e a weboldalad, illetve hogy megkapják-e azt az értéket, amit a tartalmaidon és a termékeiden keresztül kínálsz.

Az analitikákból szintén sok információt szerezhetsz a látogatóid érdeklődéséről. Megtudhatod, hol töltik az oldaladon a legtöbb időt, honnan érkeznek, megosztják-e a tartalmadat. Ezeket az információkat fel tudod használni a weboldalad irányának kialakításához és fejlesztéséhez.

9. lépés: Fejleszd magad, a tartalmaidat, a termékeidet!

Miközben építed a blogod, fontos, hogy folyamatosan képezd magad, bővítsd az ismereteidet, hogy azt nyújthasd az olvasóidnak, amire vágynak.

Minél több tudásod van a témádban, annál jobban hozzá tudsz járulni a közönséged problémáinak a megoldásához, és annál értékesebb szakértőnek fognak tekinteni, amikor segítségre van szükségük valamiben.

A tudatos tanulás mellett sokat tanulhatunk a hibákból is. Ne hagyd, hogy a hibáktól való félelem visszatartson az elindulástól vagy új módszerek kipróbálásától, hiszen a hibák a vállalkozói lét természetes részei. Rengeteget tanulhatunk belőlük, amitől még értékesebb szakértőkké válhatunk a témánkban.

Ha már van egy jól működő terméked, ezen a ponton nyugodtan bővítheted a portfóliódat újabb termékekkel, szolgáltatásokkal a közönséged igényeinek megfelelően. Így nemcsak a vállalkozásod bevételeit növelheted, hanem a saját anyagi biztonságodat is, hiszen a jövedelmed így nem csak egyetlen termék sikerétől függ majd, vagyis több lábon állhatsz.

10. lépés: Ismételj!

Ahogyan növekszik a közönséged és az online bevételed, fontos néha visszatekinteni az alapokra, és tudatosítani, hogyan jutottál el eddig.

Ha a meglévő vállalkozásodat szeretnéd továbbfejleszteni, akkor érdemes olyan módszereket találni, melyekkel javíthatsz a stratégiádon vagy automatizálhatod a folyamataidat. Menj végig minden lépésen, kezdve a weboldal létrehozásával, minőségi tartalom írásával, közönség építésével, termékek eladásával és visszajelzés begyűjtésével, és találd meg, hogyan tudod hatékonyabbá és jobbá tenni a folyamataidat.

Dönthetsz viszont úgy is, hogy a meglévő vállalkozásod mellett indítasz egy következő vállalkozást ugyanannak a célközönségnek egy másik témában, vagy akár választhatsz egy teljesen új piacot is.

Ilyenkor különösen fontos, hogy újra átgondold, milyen lépésekkel haladtál és jutottál el eddig, hiszen ezeket a bevált lépéseket érdemes megismételni – most már a megszerzett tapasztalatod és tudásod birtokában.

Szeretnél további segítséget az elinduláshoz és a lépések teljesítéséhez?

Kitartás, hamarosan érkezik a segítség!

2024. február 9-én indul a Viszlát Taposómalom képzési programja, a VTM Bootcamp! Több 100 kezdő online vállalkozó tanulta már meg a VTM Bootcamp segítségével mindazt, ami a sikeres elinduláshoz és és online pénzkereséshez szükséges.

Figyeld majd a tőlem érkező e-maileket, előzetes információkért pedig nézd meg a vtmbootcamp.hu oldalt!

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség