Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Hogyan lesz egy Álomból sikeres Online Magazin?

Ebben az interjúsorozatban olyan emberek történetét ismerheted meg, akik már megvalósították álmaikat, vagy jó úton vannak a megvalósításuk felé.

Ez alkalommal Hidasi Judittal beszélgettem a Good Stuff magazin indulásáról, az első rázós évekről, a munka-magánélet egyensúlyról, és az álma valóra válásáról 5 év elteltével.

 

Good Stuff magazin története

Mesélj kérlek magadról egy kicsit!

Újságíró, szerkesztő az eredeti szakmám, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az írás egyben a hobbim is. 14-15 éves korom óta valamit mindig folyamatosan írok. Nemrég jelent meg a 8. könyvem, a 99 gondolat a szeretetről.  Egyébként pedig egy 6 éves örökmozgó kisfiú édesanyja vagyok.

Hogyan született meg a Good Stuff ötlete?

5 éve kezdtem el foglalkozni a gondolattal, hogy kellene csinálni egy magazint. Az ötlet onnan jött, hogy olyan médiumnál szerettem volna dolgozni, amit nem kötnek politikai szálak semerre, de nem találtam ilyet.

Ezért megálmodtam egy olyan magazint, ami szociálisan érzékeny, és ahova kikapcsolódni jönnek az emberek. Kérhetsz receptet, lelki tanácsadást, szókimondó, őszinte, kicsit vagány.

Hogyan indultál el a magazinnal?

Elég rázós volt az indulás. Én egy türelmetlen ember vagyok, egy coach barátnőm viszont az tanácsolta, hogy szánjak rá fél évet a tervezésre.

Hallgattam rá, készítettem egy tematikát, pénzügyi tervet. Kitaláltam, hogy kikkel és hogyan fogok otthonról dolgozni.

Aztán elindult a rendszerem, és egy hónap múlva bedőlt.

Ott álltam, hogy akkor most mi legyen. Szeretném ezt csinálni, tudom, hogy ott van egy piaci rés, tudom, hogy miről kell írni. De a csapat, amit kitaláltam, az egyszerűen nem működött, és estek ki mellőlem az emberek.

2 hónappal az indulás után kezdhettem elölről az egészet. Amikor már benne volt egy csomó pénzem, meg majdnem egy év tervezés. Ha akkor nincs a férjem, és az édesanyám, akik maximálisan bíztak bennem, lehet, hogy kiszálltam volna.

Mi lendített át ezen a mélyponton?

Itt segített a véletlen, mert bejelentkezett hozzám egy szerkesztő, aki nagyon jó volt az online marketingben.

Nekem ugyanis alig volt online tapasztalatom. Nem tudtam például, hogy 8000 karakteres cikkeket nem olvasnak az interneten. Felvettem ezt a hölgyet vezető szerkesztőnek, és nagyon sok tanultam tőle.

Aztán a kettőnk együttműködéséből kialakult egy tematika, ami elkezdett nagyon gyorsan működni. Az ő munkájának a 3. hetére megháromszoroztuk az olvasottságot.

Hogy néz ki a magazin üzleti modell?

A Good Stuff úgy működik, hogy nekünk nincs szerkesztőségünk, mert ez sok pénzbe kerülne. Nálunk mindenki külsősként dolgozik – az újságírók, a grafikusok, az informatikusok is. Ez talán tapasztalt szerkesztőségi kollégáknak furcsa lehet.

Mi emailben vagy telefonon szoktunk ötletelni, és évente egyszer, karácsonykor találkozunk. A magazinkészítés ebből a szempontból elég magányos dolog.

Egy magazinnál minimum 2 év a befektetési időszak, pénzben, energiában, ötletben. Amíg nincs megfelelő olvasottság, ezt az elején az ember saját zsebből finanszírozza. Vagy keres egy szponzort, de ő bele fog szólni a tartalomba is. Én saját magam finanszíroztam az első éveket, mert hosszú távú tervem van vele, és szeretem csinálni.

A gyors meggazdagodást tehát nem egy magazin alapításától kell várni.

Mi volt a legfontosabb, ami nélkül nem mertél volna belevágni?

A szakmai tapasztalatom. Az elmúlt években sok olyan magazin indult, ami mögött nem volt szerkesztőségi, írói tapasztalat. Ez egy szakma, érteni kell hozzá, nem elég a fióknak írni.

Ha saját magazint alapítasz, pontosan kell meghatároznod a célközönséget. Tudnod kell szerkeszteni, szerkesztőséget vezetni, még úgyis, hogy az csak virtuálisan van jelen. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a pénzügyeket is irányítani kell amellett, hogy mondjuk pontosan tudod milyen címet vagy milyen nyitóképet adj egy cikknek ahhoz, hogy a célközönséged kattintson.

Ezt évek alatt lehet megtanulni, és a sok bedőlt online magazint tekintve, kell is. Meg kell tanulni, nincs mese.

Szerencsére nekem volt elég tapasztalatom és önbizalmam, hogy belevágjak.

Mikor és hogyan kezdtél el pénzt keresni a magazinnal?

Nekem másfél év múlva jött el az a pont, amikor az esélytelenek nyugalmával megkerestem 3 reklámügynökségeket az olvasottsági statisztikáimmal.

Akkor volt napi 30 ezer olvasóm, ami kicsinek számít. A háromból egy ügynökség nem is jelzett vissza. Egy másik azt mondta, hogy ha kétszer ekkora lesz a szám, majd akkor beszélgessünk. Volt viszont egy kisebb, amelyik bevette a Good Stuffot a portfoliójában, és elkezdett hirdetőkkel tárgyalni.

2017 októberben az első hirdetőm a Hyundai volt. Akkor nem értettem, hogy miért nálam akarnak hirdetni, amikor vannak sokkal nagyobb magazinok is. Mint megtudtam, azzal nyertem, hogy nagyon szép a magazin, és nincsen benne politika.

Szóval elkezdett csordogálni a pénz. Az október, november és a karácsonyi időszak nagyon jó volt.

Majd januárban mintha elvágták volna. Áprilisra láttam, hogy ott nem nagyon lesz folytatás.

Ott álltam, hogy még mindig nem vagyunk sehol, pedig már 3 éve küzdöttem az egésszel. Kénytelen voltam 5-ről 2-re csökkenteni az újságíróim számát, és nekiálltam én kétszer annyit írni. Megint pénzt raktam bele, a családomat pedig alig láttam közben.

2018. júniusra meguntam ezt a helyzetet. Felhívtam újra azt az ügynökséget, akik korábban azt mondták, hogy majd ha kétszer akkora lesz a magazin, akkor beszéljünk.

Óriási szerencsém volt, mert pont bővíteni akarták a női magazin portfóliójukat, és bevették a Good Stuffot. Ezután kb. 3 hónapig tárgyaltak a hirdetőkkel, majd végül 2018. szeptemberében végre újra lett hirdetés az magazinban.

A saját sztorim alapján azt gondolom, hogy egy magazin indítása 3-4 év befektetés. Ezért nehéz ez a modell, és csak kevesen tartanak ki eddig.

Google hirdetéssel próbálkoztál közben?

Persze. Felvettem a kapcsolatot 2 fiatal sráccal, akik kifejezetten Google hirdetésekkel foglalkoznak.

Az olvasottsági statisztikáimat látva azt válaszolták, hogy ők 1 millió kattintás alatt nem állnak szóba senkivel. Úgyhogy elhajtottak.

A mostani ügynökségem tanácsára viszont megy Google hirdetés is a magazinban, mert ez valamennyit akkor is hoz, ha esetleg nincs ügynökségi hirdetésünk.

Csak hogy lásd, mit jelent ez pénzben: egymillió kattintás után kb. 40.000 Ft-ot kapok a Google hirdetésekből.

Én azt gondolom, hogy a blogírásban, online magazinokban rengeteg potenciál van.  Azon viszont jussunk már túl, hogy „Majd Google hirdetésekből fogok élni!”, mert abból kevés pénz fog bejönni.

Szóval szerintem a pénzkereseti lehetőségeket kreatív módon kell megközelíteni. Ha van egy szakmai blogod, miért ne írhatnál egy e-könyvet? Én is régóta gondolkozom egy kezdő íróknak szóló online kurzuson, mint újabb pénzkereseti lehetőség.

Hogy áll most a Good Stuff?

Már bőven 1 millió fölött van az olvasottságunk havonta. De ami talán még fontosabb, hogy nagyon sok olyan levelet kapunk, hogy milyen sok erőt adott egy-egy cikkünk, meg hogy minden nap itt kezd nálunk, és itt töltődik fel. Igazából ezért csináljuk ezt az egészet.

Rendszeresen nézzük, hogy mi érdekli leginkább az olvasókat, és azt vettük észre, hogy a lelki ügyek és párkapcsolati témák nagyon mennek, ezért mi erre jobban fókuszálunk.

Neked hogy fér bele a család és a magazin is az életedbe?

Nagyon szeretek a kisfiammal lenni, ezért nagyon szigorú szabályokat kellett magamnak bevezetni. Délután 4-től este 9-ig nem dolgozom. Emaileket sem nézek, és letiltottam az értesítéseket is a telefonomon.

Amikor a Good Stuffot indítottam, akkor volt a kisfiam 2-3 éves. Abban az időszakban nagyon keveset tudtam a családommal lenni, mert rengeteget dolgoztam. Ezt nagyon bánom egyébként.

Meg lehet egyébként tartani egy vállalkozás elején az egyensúlyt?

Én azt gondolom, hogy az elején nagyon nehéz. Akinek a vállalkozása nem a következő gyereke, akit ugyanúgy szeret, mint a többit, az nagyon ritkán lesz sikeres.

Persze, nagyon kell törekedni az egyensúlyra, de az elején szerintem nem lehet. Ha viszont eljutsz odáig, hogy valamennyire már látod az utat, akkor muszáj megállni és újratervezni az egész életedet, mert annyira gyorsan elmegy az idő.

1,5 éve ment a Good Stuff, amikor pont a kiégésről írtam, és hogy el vagyok fáradva. Kaptam egy levelet egy nagymama korú olvasómtól, hogy nagyon gyorsan gondoljam át az életem, mert iszonyú gyorsan elmúlik.

Ez teljesen fejbe vert. Emlékszem, hogy csak ültem. Első körben felháborodtam. Mégis hogy gondolja, hogy így ismeretlenül leszid, hogy a gyerek a legfontosabb? Aztán rájöttem, hogy igaza van.

Biztos, hogy meg kell próbálni ezt tudatosan csinálni. Aztán kérdés, hogy kinek mennyire sikerül ez az elején.

Mi volt a legnagyobb tanulsága számodra ennek a közel 5 évnek?

Azt gondolom, hogy ez a széria most jó. Látom a számokat, nagyon jó az olvasottság. Írtam 2 könyvet egy év alatt, és készítek elő most egy újabbat, nem is kérhetnék többet. Imádom a férjemet, olyan kollégákkal dolgozom együtt, akikkel mindig is akartam.

Ha csak szakmailag nézzük, akkor én azt látom, hogy minden üzlet úgy tud működni, ha nagyon akarjuk csinálni. Nekem egyébként nem is volt sok választásom, miután befektettem egy lakás árát. Nem hagyhattam veszni.

A sok nehézség ellenére azért én nagyon odatettem magam ebben az 5 évben. Ugyanakkor szerencsém is volt több alkalommal.

A tanulság talán az, hogy fontos, jó úton légy. Az úton a szerencse viszont azok mellé szegődik, akiknél megvan elkötelezettség, és akik nem félnek beletenni a munkát.

 

Good Stuff magazin történet

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség