7+1 könnyen elindítható vállalkozási ötlet 2020-ban – kezdőknek is, példákkal

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

13 Shares

Egy sikeres vállalkozási ötlet segítségével rendbe hozhatod a pénzügyeidet, de akkora üzletté is nőhet, amivel otthagyhatod a munkahelyedet. Így több időt tölthetsz a családoddal, és rugalmasan, helytől és időtől függetlenül dolgozhatsz.

Az internetnek hála a vállalkozási ötletek jó része főállás vagy gyereknevelés mellett is egyszerűen elindítható, így egyre többen tudunk saját vállalkozást indítani és szabadabb életet élni.

A bejegyzésben összeszedtem a legjobb 2020-as vállalkozási ötleteket, melyekkel te is nagyobb szabadságot érhetsz el.

 

üzleti ötlet

 

Milyen vállalkozást érdemes indítani 2020-ban?

2020-ban mindenképpen érdemes kihasználni az internet előnyeit, és online vállalkozást érdemes indítani.

A klasszikus „offline” vállalkozási ötletek ugyanis gyakran jelentősebb tőkebefektetést igényelnek. Ezzel szemben az internetes vállalkozási ötletek többsége minimális tőkével elindítható.

Az internetes vállalkozási ötletek nagy előnye még a helyfüggetlenség.

A munkád elvégzéséhez általában csak arra van szükség, hogy fel tudj csatlakozni az internetre. Ezt pedig megteheted otthonról, egy kávéházból, vagy akár a tengerpartról is.

Emiatt az online vállalkozási ötletek nagy szabadságot adhatnak nekünk.

5 jó ok, amiért az online vállalkozási ötletek lehetnek számodra is a legjobbak 2020-ban

  • kiegészítheted a főállású jövedelmed internetes pénzkereséssel
  • helytől független saját vállalkozást hozhatsz létre
  • aktív és passzív jövedelemforrásokat építhetsz ki
  • azzal foglalkozhatsz, amit szenvedélyesen szeretsz
  • nagyobb szabadságot érhetsz el az életedben, több időt tölthetsz a gyerekeiddel vagy a hobbiddal

Hogyan lehet pénzt keresni az interneten?

Mielőtt megnézzük a legjobb ölteteket, érdemes egy fontos elvet tisztázni.

Az internetes pénzkeresés titka ugyanis nem különbözik a sikeres vállalkozások titkától:

ahhoz, hogy pénzt keress online, másokat kell szolgálnod, és értéket kell tudod adni.

Ehhez fontos, hogy találj egy problémát vagy vágyat, amire az emberek aktívan keresik a megoldást, illetve hajlandóak fizetni is érte.

Sok vállalkozási ötlet ezen bukik meg, viszont ha ezt az elvet mindig szem előtt tartod, akkor könnyebb életképes vállalkozási ötleteket találni.

Milyen vállalkozást indítsak?

Amikor vállalkozási ötleteket keresel, fontos, hogy pontosan lásd, mit is szeretnél elérni a vállalkozásod segítségével rövid és hosszú távon.

Olyan vállalkozási ötlet ugyanis, amivel pénzt lehet keresni, rengeteg létezik. De még ha nyereséges vállalkozást építesz is fel, nem biztos, hogy mindegyiket sikerként fogod megélni, ha nem éred el vele a személyes céljaidat.

Mik a személyes céljaid? Mit szeretnél 3-5 év múlva elérni a vállalkozásod segítségével?

Elismert szakértő szeretnél lenni?  Gazdag szeretnél lenni? A világot járva pénzt keresni? Vagy jobban jelen szeretnél lenni a gyerekeid életében? Mi az a téma vagy vállalkozási modell, amit szenvedéllyel tudnál csinálni több év múlva is?

A vállalkozási ötleteket a személyes céljaid alapján érdemes megvizsgálni.

 Nem csak az számít, hogy mennyi pénzt keresel, hanem az is, hogy hogyan.

Semmivel nem leszel ugyanis előrébb, ha az alkalmazotti taposómalom után a vállalkozói taposómalomban találod magad, mert nem érzed jól magad a vállalkozásodban, amit létrehoztál.

Ha nem csak egyszerűen egy pénzt termelő vállalkozást szeretnél, hanem egy olyat, ami elégedettséget és szabadságot is hoz az életedben, akkor érdemes a rövid távú eredmények helyett a hosszabb távú célokra koncentrálni, ennek megfelelő vállalkozási ötletet és üzleti modellt választani.

Érdemes megnézni ezt A Siker 8 Titka című 3 perces TED előadás, ami 500 sikeres emberrel folytatott interjú alapján készült a sikeres vállalkozások titkáról (magyar feliratot be lehet kapcsolni):

A legjobb vállalkozási ötletek 2020-ban

Az interneten valójában rengeteg módon tudunk pénzt keresni. Most olyan egyszerű vállalkozási ötleteket gyűjtöttem össze, melyeket kezdőként vagy kevés tapasztalattal is el tudunk indítani 2020-ban.

Ezekről lesz szó a bejegyzésben:

#1. Szabadúszó vállalkozások

#2. Tanítás az interneten keresztül

#3. Blog indítása

#4. Podcast csatorna indítása

#5.  Video csatorna indítása

#6. Webáruház indítása

#7. Infotermékek létrehozása

+1. Személyes márka építése

Vállalkozási ötletek 2020 #1. Indíts vállalkozást szabadúszóként!

Sok olyan szolgáltatást tudsz az interneten keresztül nyújtani, amihez elég egy laptop és valamilyen készség, amivel rendelkezel. Ha pedig még nem rendelkezel ilyen készségekkel, fedezd fel azt a témát, amely közel áll az érdeklődési körödhöz. Több olyan szolgáltatás is létezik ugyanis, aminek az alapjait viszonylag gyorsan meg lehet tanulni, kortól függetlenül. Ne gondold azt, hogy csak a fiatalok számára van lehetőség pénzt keresni az interneten!

Utána szabadúszóként általában kisvállalkozások, de akár nagyvállalatok részére is nyújthatsz szolgáltatásokat.

Példák: virtuális asszisztens, közösségi média menedzser, webfejlesztő, szövegíró, keresesőoptimalizálás szakértő, sales funnel szakértő, grafikus, tanácsadó, stb.

Vállalkozási ötletek 2020 #2. Taníts az interneten keresztül!

Az internet segítségével ma már anélkül is megoszthatod a tudásodat másokkal, hogy fizikailag jelen lennél.

Ha megvan hozzá a képesítésed vagy a tudásod, akkor taníthatsz az interneten keresztül iskolai tantárgyakat, mint pl. matematika, kémia, vagy nyelveket, de akár új technológiák használatát is.

Nem csak szakmai ismereteket taníthatsz az interneten keresztül, hanem készségeket is (pl. hatékony kommunikáció, prezentáció), vagy egy konkrét cél elérésében segíthetsz másoknak coach-ként (pl. fogyás- Halfsizeme).

A coaching jól kiegészíthet más online pénzkeresési lehetőségeket is. Ha pl. azt tanítod embereknek, hogy hogyan váljanak jobb vezetővé, ezt teheted pl. online képzés, workshopok vagy e-book útján. Viszont ha vannak olyan ügyfeleid, akik igénylik, hogy személyesen is tanítsd őket, akkor az interneten keresztül coaching szolgáltatással is kereshetsz pénzt.

Nem szükséges, hogy közel lakjatok egymáshoz. Taníthatsz emailen, telefonon vagy Skype-on keresztül, akár a világ másik feléről is. A Skype mellett számtalan videó hívás platform létezik, én a Zoom rendszert használom.

Vállalkozási ötletek 2020 #3. Indíts blogot!

Egy blog indítása nagyszerű lehetőség arra, hogy az ötleteidet, tapasztalataidat megoszd a világgal, vagy egy hobbiban, témában jobban elmélyedj és megoszd másokkal, hogy mit tanultál, hogyan fejlődsz.

Hogyan lehet pénzt keresni egy bloggal?

  • Az első lehetőség: kereshetsz pénzt reklámhelyeid értékesítésével, illetve szponzorált tartalmak írásával
  • A második lehetőség: termékeket és szolgáltatások létrehozásával, melyek jól kapcsolódnak a témádhoz és a közönséged igényeihez. Ha pl. divat témában indítasz blogot, akkor a blogodhoz kapcsolhatsz egy divat kiegészítő webáruházat, vagy nyújthatsz az olvasóidnak stílus tanácsadás szolgáltatást.

Egy bloghoz kapcsolható és jól automatizálható ötleteket a #7. pontban (infotermékek) olvashatsz, de plusz infokért érdemes elolvasni ezt a korábbi bejegyzésemet is:

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

Vállalkozási ötletek 2020 #4. Indítsd podcast csatornát!

A podcast vagy podkaszt hasonlóan működik a bloghoz, csak itt az írott platform helyett audio platformon, hanganyag formájában teszed közzé a tartalmadat.

Mivel a podcast-ek általában ingyenesek, az online vállalkozók a saját márkájuk, termékeik, szolgáltatásuk népszerűsítésére használják a podcast-et, vagy szponzorált tartalmakon keresztül történik a pénzkeresés az interneten.

Ezen kívül léteznek előfizetéses podcast-ek is, ahol a prémium vagy extra tartalmakhoz tagsági rendszeren keresztül férhetnek hozzá a hallgatók.

Vállalkozási ötletek 2020 #5. Indítsd Youtube csatornát!

A Youtuber, aki videós tartalmakat hoz létre, gyakorlatilag egy médiavállalkozó, aki az általa közzétett tartalomból generál jövedelmet.

Ha egyedi tartalmat tudsz létrehozni, és ez népszerűvé válik a videó megosztó oldalon, akkor cégek, akiknek ez a közönség értékes, a tartalmadon keresztül hirdethetnek. Ez passzív jövedelemforrás lehet, mivel jövedelmet tud generálni, ameddig fent van a videód az oldalon.

Kézenfekvő jövedelemszerzési forma a reklámjövedelem vagy fizetett csatornatagságYouTube Partnerprogramon keresztül. Ezen kívül sok más módon lehet visszatérő jövedelmet generálni videós tartalomból,  például a leírásba elhelyezett affiliate linken keresztül.

Ennél az ötletnél a hirdetésből származó jövedelem nehezebben tervezhető (pl. a változó algoritmusok miatt), és viszonylag sokáig tart, mire jelentősebb pénzt lehet keresni hirdetésekkel. Egyéni megállapodások esetén pedig egyszerre kell tartalmat gyártani és a hirdetőkkel vagy szponzorokkal tárgyalni.

Minőségi videók készítése és vágása időigényes és gyakorlatot igényel. A videók szerkesztése viszont kiszervezhető szabadúszóknak, így több időd jut a minőségi tartalmak létrehozásra.

Példák: Laura in the Kitchen


Vállalkozási ötletek 2020 #6. Indíts webáruházat!

Egy webáruház indítása az online pénzkeresés egyik legnépszerűbb formája.

Itt a termékek fizikai kezelése, a raktározás, szállítás, stb. miatt kevésbé tudsz élni az online pénzkeresés legnagyobb előnyével: a helyfüggetlenséggel. Kivétel ez alól, ha ezeket a feladatokat más végzi helyetted.

Erre több jó megoldás is létezik: alkalmazottakra bízod a logisztikai feladatokat, kiszervezed, vagy eleve nem te intézed a termékek logisztikáját.

Ugyanakkor a legtöbb kezdő vállalkozó általában nem úgy indítja a vállalkozását, hogy rögtön felvesz több embert a logisztikai feladatok ellátására, vagy kiszervezi. Így ha nem szeretnél komolyabb befektetéssel indítani, de nem szeretnéd saját magad sem végezni a termékek fizikai kezelését, akkor a dropshipping és az affiliate marketing jó megoldások lehetnek.

1. Dropshipping

A dropshipping egy olyan üzleti modell, ahol a te feladatod a termékek marketingje és értékesítése, viszont a termékek raktározását és szállítását egy másik vállalkozás végzi.

A dropshipping gyakorlatilag a klasszikus nagykereskedő-kiskereskedő  kapcsolat újragondolása, amikor te alacsonyabb áron megveszed a terméket, és a saját árrésedet hozzáadva értékesíted. A különbség annyi, hogy itt a partnered végzi az áru kezelését. Amikor egy vásárló rendel tőled, a rendelést továbbküldöd a „nagykereskedő” partnerednek, aki teljesíti a rendelést. Ugyanakkor továbbra is te foglalkozol az ügyfélszolgálattal.

A dropshipping szépsége, hogy egyszerre több „nagykereskedő” termékei is bekerülhetnek az online áruházadba, feltéve, hogy mindegyik az általad választott réspiacnak szól.

A kihívás itt az, hogy olyan partnereket kell találnod, akikben teljesen megbízol, mivel egy rosszul teljesítő partner a te márkádra is rossz fényt vet. Ezért fontos, hogy saját magad rendelj először egy terméket, és ellenőrizd a kiszállítási folyamat megbízhatóságát.

Miután felépítetted a rendszeredet és kialakítottad a partneri kapcsolataidat, viszonylag kis időbefektetéssel működtethető ez a modell.

Példa: ShopalikeWayfairBrilliant

2. Affiliate marketing

Az affiliate marketinggel a magyar piacon partnerprogram, ajánlói rendszer vagy ajánlói program néven is találkozhatsz

Ez hasonló ahhoz, mint amikor értékesítőként dolgozol valahol jutalékos rendszerben. A különbség annyi, hogy itt nem a cégnél dolgozol, hanem valójában csak a céghez irányítod az érdeklődőket, de nem veszel részt az értékesítés lebonyolításában.

Ha az érdeklődő vásárol, mindent a partnered bonyolít, te pedig a „marketing munkáért” jutalékot kapsz.

Kezdő online vállalkozók számára sok előnnyel jár ez a modell, és jól működik termékek és szolgáltatások esetén is.  Nagyon jó jövedelemszerzési mód lehet egy blog, podcast, vagy vlog esetén is.

Az affiliate marketingről és a saját tapasztalataimról ebben a bejegyzésemben olvashatsz bővebben:

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?

Vállalkozási ötletek 2020 #7 Hozz létre infotermékeket!

A digitális vagy infotermék bármilyen olyan termék lehet, amit az interneten keresztül tudsz értékesíteni, de nincs fizikai formája vagy összetevője, és a szolgáltatásokkal ellentétben nem igényli a személyes részvételedet.

Ilyen pl. egy weboldal sablon, vagy egy e-könyv. Ezeket nem tudod a kezedben tartani vagy megszagolni, mint egy fizikai terméket, és miután létrehoztad, nem szükséges, hogy jelen legyél ahhoz, hogy teljesüljön a szolgáltatásod.

Én személy szerint lelkes rajongója vagyok a digitális vagy infótermékeknek, mivel számtalan előnyük van a fizikai termékekkel szemben a vállalkozó szempontjából is:

  • a raktárkészlet soha nem jelent problémát (sem a túl magas, sem a túl alacsony készlet)
  • nincs szükséged raktárhelyiségre
  • a vásárlók fizetés után általában azonnal hozzáférnek a termékhez
  • nincs anyag vagy összeszerelési költség
  • emiatt a profitráta általában magas

 

Ez persze nem azt jelenti, hogy egy digitális terméket elég „összecsapni”. A minőség és az egyediség ugyanannyira fontos, mint egy fizikai terméknél.

A digitális termékeket viszont csak egyszer kell létrehozni, és utána további gyártási és szállítási költség nélkül sokszor lehet értékesíteni. Természetesen szükség esetén frissíteni kell az termékedet, hogy naprakész maradjon a nyújtott információ.

A termékeidet értékesítheted létező platformokon keresztül, melyek gyakorlatilag virtuális piacterek egy adott témában. Ilyenek például: Etsy, Shutterstock, Webuni, Udemy. Ez sokszor egy jól járható út egyes termékfajtáknál.

Vannak viszont olyanok, ahol akkor jársz a legjobban, ha a saját weboldaladon keresztül teszed elérhetővé a termékedet, és saját márka építésével támogatod a terméked értékesítését (pl. képzések, e-könyv).

Nézzünk példákat digitális termékekre:

1. Online képzések

Egy online képzés nagyon hasonló egy tantermi képzéshez, kivéve, hogy itt nem személyesen, hanem előre elkészített szöveg, videó vagy hanganyag útján tanítasz. Egyszer létrehozod a képzést, amit ezt követően a hallgatók megvásárolnak, és a saját tempójukban, bárhol elvégezhetik a tanfolyamodat.

Még csak szakértőnek sem kell lenned ahhoz, hogy mások számára értékes online képzéseket tudj létrehozni. Ha sikeresen megoldottál egy problémát, vagy az átlagnál jobb vagy valamiben, akkor hasznos segítséget nyújthatsz másoknak egy online kurzussal.

Példa:  Online lakberendezési kurzusok

Angol nyelvű platformok: Udemy, Skillshareegyéb

Magyar nyelvű platform: Webuni

2. E-könyv

Rengeteg olyan probléma van, amire az emberek az interneten keresztül keresnek megoldást. Ha a megoldás nem igényel feltétlenül vizuális bemutatást mondjuk videón keresztül, akkor egy e-könyv ideális termék lehet a célcsoportod problémájának a megoldására.

Nagy előnye, hogy egyszer kell létrehoznod minimális költséggel, és utána nincs gyártási költsége, mivel digitális termékről van szó, az értékesítése pedig könnyen automatizálható.

Példák: Fehérjemítosz szakácskönyv

 

3. Fotók

Ha megvan a szükséges tudásod minőségi fotók készítéséhez, akkor fotómegosztó platformon keresztül tudsz a fotóiddal pénzt keresni.

Egy képmegosztó oldal gyakorlatilag az e-kereskedelem egy speciális formája, ahova te feltöltöd a nagy felbontású fotóidat, amit az emberek díj ellenében letölthetnek és használhatnak egy vagy több alkalommal. Te pedig minden letöltés vagy felhasználás után jogdíjat kapsz a fotód után.

Ha a fotók elkészítése nem probléma számodra, akkor a könnyű elindulni ezzel a modellel, hiszen csak fel kell töltened a fotókat. Egy kis piackutatás viszont fontos lesz az elején, hogy lásd, mire van igény.

Ameddig a fotóid fel vannak töltve, sok munkád nem lesz velük, és potenciális jövedelemforrásként szolgálnak.

Képmegosztó oldal példák: ShutterstockPixabayUnsplashEtsy

4. Zene, hangfelvételek

Már nem a hanglemezkiadókon múlik, hogy milyen zene megy be a fejünkbe a fülhallgatókon keresztül. Mivel a zenénk publikálásához már nincs szükség fizikai termékre, (mint pl. a CD), digitális fájlként is elérhetővé tudod tenni.

Ezt követően az emberek MP3 lejátszón, a számítógépükön vagy egyéb eszközökön keresztül le tudják játszani.

Megosztó oldalak: Tunecore,  SpotifyShutterstock, egyéb

5. Web alkotóelemek

Nagy kereslet van ma digitális web alkotóelemekre, mint pl. egy weboldal sablon, de egyéb web design elemekre is (pl. nyomógombok, betűkészletek, ikonok, stb.)

Piactér példa: Graphicriver, Envato

6. Kutatási adatok

Egy saját kutatás lebonyolítása és az adatok rendszerezése időigényes feladat, és sokan lesznek, akik nem szeretnének vagy nem tudnak időt és energiát fektetni egy saját kutatásba. Ha viszont neked rendelkezésedre állnak adatok saját kutatásból egy adott iparágban, akkor ezeknek az adatoknak az értékesítése más vállalkozásoknak szintén nagyszerű online pénzkeresési lehetőség lehet.

 

7. Kézikönyvek és útmutatók

Való igaz, hogy sok ingyenes kézikönyv és útmutató található az interneten szinte bármilyen témában.

Viszont ha tudsz készíteni egy hosszabbat, részletesebbet, magasabb minőségűt jól rendszerezett formában, akkor ezt digitális termékként tudod értékesíteni. Az emberek egyszerű és gyors megoldásokat keresnek, olyat, amivel a legkönnyebben eljuthatnak A-ból B pontba.

Egy kézikönyv vagy útmutató célja pedig pontosan ez: gyorsan és hatékonyan segíteni egy probléma megoldásában.

Gondolj arra, hogy sokan szeretik a „csináld magad” megoldásokat, amely sok esetben gyorsabb és olcsóbb, mint fizetni valakinek a kivitelezésért. Egy jó útmutató pedig időt és pénzt takarít meg a felhasználónak. Az útmutatók formátuma témától függően lehet video, szöveg vagy hanganyag.

Példa: Lakáskeresési munkafüzet

8. Szoftverek, applikációk

A szoftverek általában egy-egy konkrét problémát oldanak meg nekünk vagy helyettünk, ezért nagyon szeretjük őket. Legyen szó akár a hatékonyságunk javításáról, dizájnról, videó vágásról, kvízről, a szoftverek nagy segítségünkre vannak kisebb, de összetettebb feladatok megoldásában is.

Manapság sok szoftver használatáért nem egyszeri díjat, hanem havi vagy éves előfizetési díjat kell fizetnünk, ami azt jelenti, hogy ameddig fizetünk, addig van hozzáférésük a szoftverhez. Ez azt jelenti, hogy vállalkozóként szoftverek létrehozásával akár visszatérő és növekvő jövedelmet is elérhetünk.

Az appok a szoftverekhez hasonló szerepet töltenek be az életünkben: problémát oldanak meg, vagy szórakoztatnak okostelefonon vagy tableten keresztül. Vannak app-ok, melyekhez egy minimális díj ellenében kapunk hozzáférést, míg az egyik leggyakoribb modell az, hogy külön díj nélkül hozzáférést kapunk az ingyenes,  „freemium” kiadáshoz, de az extra funkciókért, prémium jellemzőkért, infókért viszont már fizetni kell.

Nem szükséges, hogy technikai guru legyél ahhoz, hogy app-ot hozz létre. Ha van egy jó ötleted, megbízhatsz egy szabadúszó app fejlesztőt az ötleted megvalósításával.

9. Receptek

A szakácskönyvek mindig is a legkeresettebb könyvek között voltak. Az emberek keresik a kedvenc receptjeiket új változatban, és sokan nyitottak más konyhák megismerésére is.

Persze a legtöbb receptet ingyen megtalálod az interneten, de emellett az emberek vásárolnak szakácskönyveket is. Feltételezzük ugyanis, hogy azok a dolgok, melyekért fizetünk, magasabb minőségűek és értékesebbek. Ha egy kreatív vállalkozási ötletet keresel, szeretsz főzni, akkor egy ilyen vállalkozás igazán Neked való.

Persze recepteket nem csak szakácskönyv formájában értékesíthetünk: léteznek app-ok vagy előfizetési szolgáltatások, amelyek recepteket szállítanak az előfizetőknek.

Példa: Fitmencook app

 

10. Grafikák

A legtöbb vállalkozó nem tudja, hogyan kell grafikus elemeket tervezni. Ezért ingyenes vagy prémium grafikai elemekre van szüksége pl. ajándéktárgyak, kiadványok vagy weboldalak készítéséhez letölthető formában. Így ha képes vagy ilyen elemek létrehozására, szintén visszatérő jövedelemforrást építhetsz ki a segítségükkel.

Mik lehetnek ilyen grafikai elemek? Hátterek, ikonok, betűkészletek, e-könyv borító, névjegykártya, póló, tetoválás dizájn, stb.

Piactér példák: GraphicriverShutterstockegyéb

11. Kalkulátorok

Hasonlóan a kézikönyvekhez és útmutatókhoz, a kalkulátor is abban segíthet embereknek, hogy a legegyszerűbben eljussanak A-ból B pontba és megoldjanak egy problémát.

Általában az alapfunkciók használata ingyenes, a prémium funkciók pedig fizetősek.

Példa kalória kalkulátorra: Myfitnesspal

12. Minták, nyomtatható anyagok

Kézműves hobbikhoz, illetve rendszerezéshez kínálhatsz olyan digitális termékeket is, melyeket a vevőid vásárlás után a saját helyükön nyomtatva tudnak használni. Ilyenek lehetnek pl. kötésminták, bögre grafikák, nyomtatható idézetek, fal minták, kártyák, naptárak, tervezők, scrapbook elemek, stb.

Példa piactérre: Etsy

+1 Bónusz: A legjobb vállalkozási ötlet 2020-ban- Építs személyes márkát!

A személyes márka építés, mint vállalkozási ötlet legnagyobb előnye, hogy időtálló. Így ha hosszú távon gondolkozol, ez lehet a legjövedelmezőbb és a legnagyobb kiteljesedést adó vállalkozási ötlet.

Itt ugyanis arról van szó, hogy a saját személyiséged, tapasztalataid, történeted köré építed fel a márkádat. Te leszel a vállalkozásod „arca”, és amiben te hiszel, amiben te egyedi vagy, az fogja megkülönböztetni a piacon a brandedet más brandektől.

Példa: Lewis Howes, Szafi Receptek Blog

 

Miért időtálló?

Mert te egyedi és megismételhetetlen vagy, és ezzel senki nem fog tudni versenyezni vagy lemásolni.

A legtöbb vállalkozás pont emiatt szenved: nehezen tudnak kitűnni a piacon a többi versenytárs közül. Jobbak akarnak lenni valamiben, de sokszor egy eszköz marad a kezükben: az árverseny. Pedig nem is kellene feltétlenül jobbnak lenniük valamiben, csak másnak kellene lenniük. Ehhez pedig egy nagyszerű eszköz, ha a márkád a saját személyed köré épül.

A személyes márka nagy előnye, hogy többféle jövedelemforrást is ki lehet idővel alakítani egy ilyen brand köré. Szemben egy termékfókuszú vállalkozással, ami sérülékeny lehet, ha a verseny, a piac vagy a trendek változhatnak, egy személyes márka rugalmasan tud a változásokhoz igazodni.

Persze mielőtt sikeres branded és jövedelmező vállalkozásod lenne, először fel kell építeni a bizalmat a közönségeddel, és a témádban „szakértőként” kell, hogy tekintsenek rád.

Ehhez viszont nem szüksége végzettség vagy papír. A szakértői elismertséget az interneten más módon lehet megszerezni. A legjobb elindulás ebbe az irányba pedig egy blog, vlog vagy podcast indítása egy jól meghatározott témában.

Összegzés

Végére értünk a legjobb 2020-as vállalkozási ötletek listájának. Választhatsz közülük olyat, amivel plusz pénzt tudsz keresni, vagy olyat, amivel hosszú távú, stabil, önálló jövedelemforrásokat tudsz kiépíteni.

Mi kell hozzá? Egy döntés, sok tanulás és kitartás.

A szabadúszóként és szolgáltatások nyújtásával gyorsabban tudsz pénzt keresni. Más ötletekkel viszont olyan automatizált rendszereket is létrehozhatsz, melyek az aktív jelenléted nélkül is pénzt termelnek neked, vagyis passzív jövedelemforrások.

Ami fontos: ne várj a tökéletes ötletre, mert ilyen nincs!

Indulj el a legjobb ötleteddel! Miközben elkezded megvalósítani a vállalkozási ötletedet, egyre jobban megismered a piacodat, és új  lehetőségeket,a l efedetlen igényeket fogsz felfedezni. A legjobb vállalkozási ötletek pedig ilyenkor, útközben születnek meg!

 

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

 6+1 TOP Online Pénzkeresés lehetőség a tudásoddal 2020-ban

TOP 3 Online Passzív Jövedelem lehetőség 2020-ban

7 TOP vállalkozás ötlet kevés pénzből, amit az interneten el tudsz indítani

 

Ezek is érdekelhetnek