Hogyan értem el havi 73 ezer megtekintést a Pinteresten, és hogyan érheted el te is?

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

19 Shares

A legtöbben nem úgy indulunk el egy vállalkozással, hogy jelentősebb keretünk lenne online hirdetésekre. Ezért az egyik fő probléma, amivel kezdő online vállalkozók küszködnek, a látogatók szerzése organikus (ingyenes) módszerekkel.

Ennek egy kevésbé ismert, de nagyon hatékony módja lehet a Pinterest.

Pinterest magyarul

Kezdjük azzal, hogy egyre nehezebb ingyenesen forgalmat generálni egy weboldalra.

Ha 10 évvel ezelőtt indítottad el az online vállalkozásodat, akkor más volt a helyzet, mint most. Sokkal kisebb volt még a verseny, és a közösségi médiák is más algoritmusokkal működtek.

Az organikus (ingyenes) forgalom két legfontosabb csatornájának általában a Google-t és a Facebook-ot tekintik, most már az Instagrammal kiegészülve.

Ez részben igaz ma is, mivel rengeteg embert elérhetünk el rajtuk keresztül. Viszont egyre nehezebb rajtuk keresztül a weboldalunkra forgalmat terelni, ezt én is tapasztalom. Ami korábban működött, az ma már nem működik, vagy alig, ezért érdemes alkalmazkodni a változásokhoz, és új módszereket találni.

Mi a baj a legnagyobb platformokkal?

Google:

A Google egy keresőmotor. Ha a felhasználón rákeres egy kifejezésre (kulcsszó), a Google megmutatja a felhasználónak az algoritmusa szerinti legjobb tartalmakat. A fő gond az, hogy ma már magyar nyelven is nagy verseny van a legjobb kulcsszavakért.

A keresőoptimalizált tartalmak elkészítése emellett komoly munkát és tudást igényel, és ha egy-egy népszerű kulcsszóra jó helyen szeretnél megjelenni, ez sokszor hónapokat kell várni.

Ennek ellenére nem lehetetlen küldetés a Google találtani listáin előre kerülni.  Itt elolvashatod a saját tapasztalataimat:

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

Facebook:

10 évvel ezelőtt ez a közösségi média nagyszerű lehetőség volt ingyenes forgalom generálására.

Mára viszont a Facebook üzleti célja, hogy a fizetett hirdetések felé tolja az üzleti felhasználókat. Ezért ingyenesen már nagyon nehéz új látogatókat terelni egy weboldalra a Facebookról. Mi több, a saját követőkidet is egyre kisebb arányban tudod elérni az algoritmusváltásoknak hála.

Instagram:

Népszerű közösségi média és szuper eszköz a márkaépítésre. Nekem úgy tűnik, hogy már mindenki rajta van, vagy ott akar lenni. Visztont egy dologra kevésbé alkalmas: egy weboldal forgalmának a növelésére, különösen az indulásnál. Az Instagramra ugyanis nem tudsz kattintható linkeket kitenni.

Persze vannak trükkök, és ha eléred a 10.000 követőt, akkor már elhelyezhetsz linkeket is.

 

Szóval maradnak a fizetett hirdetések?

Nem egészen. Itt jöhet be a Pinterest a képbe, amivel ingyenes forgalmat lehet az oldalunkra terelni.

A Pinterest ugyanis egy viszonylag új platform (2010-ben indult), ezért még nagyon támogatja az új tartalmakat és az organikus találatokat.

Miért írok most a Pinterestről?

Korábban azt láttam, hogy sok angol nyelvű blog és weboldal legnagyobb forgalma a Pinterestről érkezik.  Meglepő, hogy ennek ellenére szakértők még ott is  alulértékelt platformként utalnak rá.

Ehhez képest magyar nyelven tényleg kevesen használják üzleti célokra a Pinterestet, és pont ebben van a lehetőség.

Ugyanis már 2018-ban 1 millió fölött volt a magyar felhasználók száma, miközben még kicsi az üzleti verseny. Hasonló lehetett a Facebook 10 évvel ezelőtt.

Forrás: Közösségi Kalandozások, 2018-as adatok

 

Mivel jó lehetőséget láttam a Pinterestben, és nem jelentett nagy erőfeszítést elindulni ezen a felületen, ezért csináltam egy üzleti fiókot, és elkezdtem feltölteni a bejegyzéseimhez készített képeket.

Sokáig nem történt semmi, bár havi 2-3 ezer megtekintésem általában volt, és ennek eredményeképpen néhány átkattintást az weboldalamra.

November elején viszont elkezdett érdekelni, hogy hogyan lehet jobban keresőoptimalizálni a Pinterest tartalmaimat. Ezért kicsit átrendeztem, átneveztem a tábláimat, és néhány pint.

Ahogy a diagramon látszik, egy kis átrendezés és keresőoptimalizálás eredményeképpen a Pinterest elővett régebbi, több hónappal korábban közzétett pineket a tábláimról, és új megtekintéseket generált nekem.

Ezzel a korábbi havi 2-3 ezer megtekintés elkezdett nőni november 21-től, ami jelenleg közel havi 74 ezernél tart.

Pinterest analitika példa
VTM Pinteres analitika

 

Elég látványos a változás számokban is:

az előző 30 naphoz képest 2692%-kal több megtekintésem volt a Pinteresten, és 3357 %-kal nőtt a mások által mentett tartalmaim száma.

De ami a lényeg: 399 látogató átjött az oldalamra a képre kattintva. Teljesen organikusan, több hónappal korábban kirakott képeknek köszönhetően.

 

Pinterest üzletközpont példa
VTM Pinterest forgalomnövekedés

 

Ha ezzel sikerült egy kis kedvet csinálnom neked a Pinteresthez, akkor összegyűjtöttem pár alapinfot az elinduláshoz:

Mi is az a Pinterest, és miért érdemes foglalkozni vele?

A Pinterest egy vizuális keresőmotor és közösségi média hibrid, ahol minden pin (kép) valójában egy direkt link egy weboldaladra vagy egy bejegyzésre.

A képeket a felhasználók témák szerint táblákra tűzik ki (pinelik), és nekünk is érdemes a saját képeinket a táblák segítségével jól rendszerezni. Így a Pinterest keresője, illetve a többi felhasználó is könnyebben megtalálja a keresett tartalmakat.

Hogyan működik a Pinterest?

Keresőként működik olyan szempontból, hogy a felhasználók kulcsszavakra keresnek, a Pinterest pedig megjeleníti a témával kapcsolatos legjobb pineket a saját algoritmusa alapján. Ezek elsősorban képek, de a képek mellett már videókat is pinelhetünk.

Közösségi médiaként működik viszont olyan szempontból, hogy te is megoszthatod mások tartalmait, ha repineled őket a saját tábláidra, illetve a te tartalmaidat is megoszthatják mások. Így eljuthatsz mások követőihez is a képeiden keresztül.

Miben más a Pinterest a többi platformtól?

A Pinterestet először is az különbözteti meg a többi közösségi médiától, hogy itt (egyelőre) nincs olyan algoritmus, ami az organikus találatokat visszaszorítaná a fizetett hirdetésekkel szemben. Így látogatók százait irányíthatod át a weboldaladra direkt linken keresztül.

A Pinterest másik nagy előnye, hogy nem számít, mióta vagy jelen, hány követőd van, vagy mennyire hiteles az oldalad. Ezért kezdőként is van esélyed megjelenni a legnépszerűbb kulcsszavakra is.

Sőt, sokan úgy tapasztalták, hogy a Pinterest mintha extra segítséget adna az új üzleti felhasználóknak követők találásához.

Hogyan kezdj neki a Pinterestnek?

Mivel nem vagyok Pinterest szakértő, csak néhány alaplépést írok le:

1. Üzleti fiók létrehozása

A Pinterest regisztrációs felülete magyarul van, a lépéseket a Pinterest oldalán elolvashatod.

Ami viszont fontos: érdemes beállítani a Rich Pin-ek használatát. Ezt azt jelenti, hogy blogbejegyzéseidre szeretnéd a linken keresztül irányítani a látogatókat, és közvetlenül a blogbejegyzésből pinelsz egy képet a Pinterestre, akkor a képen kívül más fontos adatokat is átvesz a Pinterest (pl. metaleírás).

A Rich Pin beállításának módját itt találod.

2. Kulcsszó keresés

Ez hasonlóan működik, mint a Google esetén, de egyszerűbb.

A Google-nél ugyanis egy új weboldallal leginkább a kevésbé keresett „long tail” kulcsszavaknál van esélyed jó helyen megjelenni a találati listán. A Pinteresten viszont rögtön a legnépszerűbb kulcsszavakra célozhatsz.

Hogyan keress a témádban releváns kulszavakat?

Kétféle módon nézheted meg, hogy másokat milyen témák érdekelnek:

  • A legnépszerűbb témaköröket itt tudod megnézni: Kategóriák
  • Kezdj el beírni a Pinterest keresőjébe a témádhoz kapcsolódó kulcsszavakat, és a Pinterest további keresési javaslatokat fog neked megjeleníteni. Innen láthatod, hogy mások milyen kifejezésekre keresnek, és ezekre a kulcsszavakra érdemes célozni.

Nézzük meg példának az én témámhoz kapcsolódó egyik kulcsszót, az “otthoni munkát”, amire ezeket a további kulcsszavakat javasolja még a Pinterest.

3. Az ideális pin formátum

Mivel a legtöbb felhasználó mobilon használja a Pinterestet, ezért a képeket érdemes ennek megfelelően elkészíteni:

  • A kép függőleges formátumú legyen. Minimum 600×900 pixel (2:3 arány), de maximum 600×1200 pixel (1:2 arány). Ha ennél hosszabb a kép, a Pinterest levágja a hosszabb részt.
  • Ne legyen sötét a kép, inkább a világosabb képekre kattintanak.
  • Ne legyenek nehezen olvasható betűtípusok (gondolj bele, hogy mekkora egy mobil kijelzője, amin olvasni fogják a szöveget).
  • Érdemes legalább 1 élénk színt (narancs-piros) használni, amivel a pin kitűnik a többi közül.

 

Nagyszerű eszköz a pinek létrehozására például a Canva szoftver. Csak regisztrálni kell, az alapfunkciók használata ingyenes, és rengeteg ingyenes stock fotó közül is választhatsz.

Ha a bal sávban a “Create a design” gombra kattintasz, utána megjelenik egy kereső. Ide kezdd el beírni, hogy Pinterest, majd kattints a Pinterest Graphic-ra. Így a Canva automatikusan megadja az Pinterest képek ideális méretét.

Csodás ingyenes sablonokból (Templates) is választhatsz utána, így csak át kell írnod a szöveget, esetleg cserélni a háttérképet.

Canva használata

 

Szóval nem szükséges, hogy grafikus légy ahhoz, hogy gyönyörű pineket hozz létre.

A Canva-nak van egy  Canva Pro fizetős opciója, amit érdemes megfontolni, mivel ezzel egy elkészült képet bármilyen más méretre át lehet méretezni. Ezért mondtam azt korábban, hogy nagy erőfeszítésembe nem került elindulni a Pinteresten, mert a bejegyzéseimhez készített kiemelt képeket pár gombnyomással Pinterest méretűre alakítottam.

3. Pinek keresőoptimalizálása

Ha be van állítva a Rich Pin opció az üzleti fiókodban, akkor bejegyzésed SEO beállításait (pl. ha használod a Yoast SEO WordPress plugint, akkor az ott megadott meta leírást) automatikusan átveszi a Pinterest.

Ezeket utólag módosíthatod vagy manuálisan is beállíthatod. Ezekre kell általában odafigyelni, hogy egy adott kulcsszóra keresve rátaláljanak a pinedre:

  • A saját profilunk leírásában szerepeljenek a legfontosabb kulcsszavak.
  • A tábláink nevében és leírásában szintén szerepeljenek a kulcsszavak.
  • Szerepeljen a kulcsszó a pin címében, leírásában is, ezen kívül használhatunk hashtageket is.
  • Arra a táblára mentsük el először, aminek a nevében szerepel a kulcsszó.
  • A pinhez tartozó link természetesen a weboldalunkra vagy bejegyzésünkre mutasson.

 

Itt egy saját pin példa, ami direkt link egy bejegyzésemre:

Tudástár Klub pin

 

Nem túl bonyolult, ugye?

Még egyszer hangsúlyoznám, hogy nem vagyok Pinterest szakértő. Ezek az alapok, és még nekem is sokat kell tanulnom a Pinterest működéséről.

Viszont mivel komoly potenciált látok benne, és nem csak magamnak, azért azt gondoltam, hogy megosztom a kezdeti eredményeimet is egy kis motivációnak.

Ha szeretnél többet tudni a Pinterestről, ezeken az oldalon sokat tanulhatsz:

Minden a Pinterstről

Anastasia Blogger

Még néhány gondolat…

Zárásként még néhány gondolat, hogy mire érdemes figyelni a Pinteresttel kapcsolatban:

1. Kezdőként EGY közösségi médiára érdemes fókuszálni.

Hiába látjuk azt, hogy mások már minden közösségi médián jelen vannak, mi ne induljunk el egyszerre mindenhol! Akik  több helyen is sikeresek ma, valószínűleg EGY közösségi médiával kezdtek.

Az organikus forgalom ugyanis nem ingyenes. A folyamatos jelenlét egy közösségi médián és minőségi tartalmak gyártása idő és komoly munka, és az elején egyedül képtelenség egyszerre több helyen ott lenni. Ha a Pinterestet választod, akkor érdemes legalább egy évig erre fókuszálni.

2. Átgondolt stratégia nélkül nincs értelme a Pinteresten sem elindulni.

Már én is látom, hogy ha szeretném tovább építeni a közösségemet a Pinteresten, akkor gyorsan változtatnom kell az eddigi stratégiámon (vagyis inkább a stratégiám hiányán).

Sokkal rendszeresebben és tudatosabban kell például pinelni.

3. A Pinterest egy keresőmotor és közösségi média egyben.

Ezért nem jó stratégia, ha csak mindig a saját pineket raksz ki a tábládra. A látogatottságodat ugyanis azzal is nagyban tudod növelni, ha mások a saját táblájukra újrapinelik az általad készített képeket.

A Pinterest “profik” a Pareto elvet javasolják: 80%ban mások tartalmát pineld, és 20%ban a sajátodat.

Fontos a kapcsolatépítés is más felhasználókkal, ha szeretnénk, hogy mások is megosszák a képeinket a saját tábláikon. A kapcsolatépítésre a Pinterest számos lehetőséget ad a platform keretein belül.

4. A Pinterestnek időre van szüksége.

A Pinterest először a saját követőidnél teszteli az új képeidet, és csak ezután fogja másoknak is megmutatni. Ezért időre van szüksége ahhoz, hogy megértse és rangsorolja a pineket.

Ez azt jelenti, hogy ha mondjuk szezonális témáról szól a pined, akkor jóval előbb (4-6 hét) érdemes közzétenni, mint más közösségi médiák esetén.

5. A titok a rendszeres és kitartó pinelés.

Nem érdemes egyszerre sok pint felrakni, és elárasztani vele a tábláidat (ahogy én csináltam eddig, teljesen rosszul). Helyette egyszerre kevesebbet, de rendszeresen érdemes kirakni. A „profik” naponta többször is pinelnek.

Ehhez nagyon hasznos eszköz a Buffer vagy a Tailwind, amellyel időzíteni tudod előre a pineket.

Hogyan kezdj el ismerkedni a Pinteresttel?

Ha egyelőre csak ismerkednél a Pinteresttel, akkor felhasználóként is szuper eszköz és érdemes kipróbálni.

Egyrészt, rengeteg hasznos dolgot és ötleteket lehet rajta találni, másrészt, ha találtál valamit, akkor elmentheted valamelyik tábládra. Így rendszerezheted a számodra érdekes infokat, és bármikor könnyen visszakeresheted.

Próbáld ki:

Ha még nincs, csinálj egy Pinterest fiókot magadnak!

Ha hasznosnak találtad például ezt a bejegyzést, akkor menj a következő kép fölé, és kattints a bal sarokban megjelenő Pinterest ikonra (nálam ez nem működik mobilon), VAGY a bejegyzésem legelején található Pinterest megosztás ikonra, és mentsd el a bejegyzéshez tartozó pint az egyik Pinterest tábládra.

A Pinterest tábláidon elmentett pinekre kattinta könnyen megtalálhatod a számodra hasznos infokat később is.

online marketing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

 6+1 TOP Online Pénzkeresés lehetőség a tudásoddal 2020-ban

TOP 3 Online Passzív Jövedelem lehetőség 2020-ban

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

Ezek is érdekelhetnek