Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

Amikor elindítottam a blogomat 2018. közepén, csak halvány elképzeléseim voltak, hogy mit kell majd pontosan csinálnom.

Azt tudtam, hogy azoknak szeretnék segíteni, akik hozzám hasonlóan szabadabb életre vágynak. Mások példájából láttam, hogy egy blog szuper kiindulási pont lehet, amiből később sokféle módon lehet majd vállalkozást építeni.

Nálam elsődleges cél volt az első pillanattól az email lista építés, tehát fel sem merült, hogy ne saját domain név alatt indítsam el a blogomat. Így viszont egyedül az én feladatom volt, hogy látogatókat szerezzek az oldalamra.

Ebben a bejegyzésben megosztom néhány tapasztalatomat a látogatószerzéssel kapcsolatban, illetve hogy mivel sikerült elérnem, hogy ma már több, mint 5000 olvasója van havonta a blogomnak.

 

keresőoptimalizálás eredmények esettanulmány

 

Egy saját domain név alatt indított bloghoz 2 dolgot kell jól csinálni az elején:

  1. minőségi tartalmakat kell gyártani (egy blog esetén írni)
  2. minőségi forgalmat kell terelni az oldalra

A minőségi forgalom fontos, hiszen olyan olvasókra lesz szükségünk, akiket érdekel a témánk, és akikkel hosszabb távú kapcsolatot tudunk felépíteni, például emailen keresztül.

Ehhez viszont először az kell, hogy rátaláljanak az bejegyzésünkre, és meglátogassák az oldalunkat.

Látogatószerzés módszerei – Honnan érkezhetnek az oldalunkra látogatók?

Sok módszerről olvasni, amivel látogatókat tudunk az oldalunkra terelni. Ilyenek például:

  • organikus találatok – amikor valaki az Google-ban keres rá egy témára és így talál rá az oldalunkra a találatok között
  • direkt forgalom – amikor valaki közvetlenül az oldalunk címét írja be a keresőbe
  • email forgalom – amikor valaki az email listánknak küldött email hatására keresi fel az oldalt
  • közösségi médiából érkező forgalom
  • egy másik weboldal ajánlásán keresztül érkező forgalom
  • fizetett hirdetések (Google, Facebook, stb. hirdetések)

Mivel minden módszer egy külön kis terület, rengeteg új ismerettel, érdemes az elején maximum 2 módszerre fókuszálni, és azokat jól megtanulni.

Mi volt a célom az indulásnál?

Mivel kevés az időm, én olyan módszert kerestem, amivel idő- és költséghatékony módszerrel tudok látogatókat vinni az oldalamra.

Az indulásnál elköteleztem magam, hogy minimum heti egy bejegyzést fogok írni, és ezeket a bejegyzéseket fogom népszerűsíteni. A tervem az volt, hogy kipróbálok néhány módszert, és megnézem, hogy nekem mi működik a legjobban.

Az első 6 hónapban ezeket a módszereket próbáltam ki:

  • Közösségi média jelenlét (Facebook oldal és csoport, illetve Pinterest)
  • Hozzászólás és bejegyzések megosztása más Facebook csoportokban
  • Facebook hirdetés

Google hirdetést nem használtam, illetve nem indultam el más közösségi felületeken sem (pl. Instagram vagy YouTube) időhiány miatt.

Eredmények az első 6 hónapban

A kipróbált módszerek mind hoztak eredményt és email feliratkozókat, de lassan.

Az alábbi ábrán láthatod a blogom látogatóinak a számát az első hat hónapban. A legjobb hónap a szeptember volt 1402 látogatással.

 

A közösségi média akkor hoz eredményt, ha aktívan foglalkozunk vele (időigényes), vagy folyamatosan fizetünk a hirdetésekért (költség).

  • Kezdetben heti 2-3 órát töltöttem a Facebookon, ami a blogomra hetente fordított időmnek kb. a 10%-a, és ez sok. Ezt szerettem volna lecsökkenteni heti 30-60 percre.
  • Facebook hirdetésekre kb. 15 ezer forintot költöttem összesen. Ezzel sikerült sok új látogatót hozni az oldalamra, és fogom is használni a módszert a későbbiekben.

Úgy láttam, hogy jó megoldás lenne, ha nagyobb lenne az oldalamon az organikus forgalom, vagyis a témámra aktívan keresők rátalálnának a blogomra a Google keresőn keresztül.

Ez a keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO.

Korábban (az első 6 hónapban) nem foglalkoztam komolyabban a keresőoptimalizálással, 2 fő ok miatt:

  1. Az eredeti témám a személyes pénzügyek volt. Ehhez a témához kapcsolódóan viszonylag kevés aktív keresés van a Google-ban.
  2. Az online vállalkozásindítás témához kapcsolódóan bőven van keresés a Google-on keresztül, itt viszont nagy a verseny, és nálam sokkal nagyobb szereplők jelennek meg találatként.

Mivel nem láttam sok esélyt, hogy a Google találatoknál az elsők között megjelenjek, ezért valójában nem optimalizáltam a bejegyzéseimet.

Ez év elején viszont úgy döntöttem, hogy sokkal jobban fogok a blogomban az online vállalkozásindítás témára fókuszálni, ezért előkerült a keresőoptimalizálás lehetősége.

Kerekesi Évával korábban készítettem egy interjút.  Ő SEO szakember, így megkérdeztem tőle, hogy lát-e reális esélyt arra, hogy organikus (Google keresőből érkező) találatokból jöjjenek az oldalamra látogatók.

Azt válaszolta, hogy esély mindig van rá, de ez hosszú idő, mire eredményt hoz.

Ez történt azóta…

Most Kerekesi Éva összefoglalója következik. 

(Éva) 2019 elején kezdtünk közösen dolgozni a viszlattaposomalom.hu keresőoptimalizálásán, hogy megnöveljük a weboldal látogatottságát. Az alábbiakban bemutatom, hogy mit tettünk annak érdekében, hogy az átlagosan havi 1500 látogatóból elérjük az 5000-et.

 

1.lépés – kulcsszó kutatás

Készítettem egy kulcsszó kutatást, ami a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb alapja. Meg kell vizsgálni, hogy a témánkban milyen szavakra, kifejezések keresnek az emberek és hányszor.

Minden témakörben több száz, akár több ezer ilyen kifejezést lehet találni, és mindig találunk olyan kifejezéseket, amire magunktól sosem gondoltunk volna.

Gyakran előfordul, hogy két kifejezés ugyanazt jelenti, szinonimák, például “vállalkozási ötletek vidéken” és “vállalkozási ötletek falun”. Viszont az egyikre sokkal többen keresnek, mint a másikra, ilyenkor nagy jelentősége van, hogy mi melyik kifejezésre optimalizálunk.

Az első cél az volt, hogy vállalkozási ötletek témakörben fejlesszük a honlapot, így a kulcsszólistát az alábbiakra szűkítettük.

A számok azt mutatják, hogy havonta átlagosan hányszor keresnek az adott kifejezésre.

 

vállalkozás ötletek 2400
vállalkozási ötletek külföldről 320
vállalkozás ötlet fiataloknak 210
vállalkozási ötletek kevés pénzből 210
vállalkozási ötletek vidéken 210
vállalkozási ötletek falun 140
vállalkozási ötletek nőknek 90
vállalkozási ötletek 2019 10
online vállalkozás ötletek 70
vállalkozás másodállásban ötletek 10
otthoni vállalkozási ötletek 20

2. lépés – Mit kezdjünk a kulcsszavakkal?

Ha megvannak a kulcsszavak, akkor olyan témájú cikkeket kell készítenünk, ami választ ad ezekre a keresésekre. Azt javasoltam, hogy az első cikket a “vállalkozási ötletek kevés pénzből” kulcsszóra írjuk. Ez meglepő lehet, mivel erre sokkal kevesebben keresnek, mint a “vállalkozás ötletek”-re.

A témában a legnagyobb keresésű kifejezésre a Google első oldalára kerülni olyan, mintha egy kezdő sportoló döntőbe szeretne kerülni az olimpián. Amíg valaki nem bizonyít kisebb versenyeken, indulni sem engedik az olimpián, nem hogy a döntőbe.

Hasonlóan működik a Google is. Először bizonyítani kell a weboldalnak a Google felé, hogy vállalkozás ötletek témakörében szakértő, és olyan cikkeket találnak itt az olvasók, amikkel elégedettek lesznek.

Kisebb keresésű kulcsszavakkal könnyebb bizonyítani, mert kisebb a verseny, a legtöbb weboldal tulajdonos csak a nagy keresésű kulcsszavakkal próbálkozik.

3. lépés – Írjuk meg kulcsszóra optimalizáltan a cikket!

Bea megírta a cikket, én pedig megcsináltam a SEO beállításokat.

A keresőoptimalizált szövegírásnak van egy speciális technikája, bizonyos dolgokra figyelni kell, amitől a cikk egy bizonyos kulcsszóra lesz optimalizálva.

Megfelelő mennyiségben és helyeken kell szerepeltetni a kulcsszót, optimalizálni kell a cikkben használt képeket, figyelni kell a címsorok használatára. Ezen kívül fontos még a figyelemfelkeltő cím használata, és azt is optimalizálni kell, hogyan fog megjelenni a honlapunk a Google találati listájában.

A SEO szövegírásról részletesen a linkre kattintva tudsz olvasni.

Az alábbi cikkek készültek el kulcsszóra optimalizáltan megírva:

A keresőoptimalizálással elért eredmények

A Vállalkozási ötletek kevés pénzből cikket 2019. február 15-én publikáltuk.

Az alábbi grafikonon látszódik, a Google-ből érkező kattintások száma. Az első pár napban még csak napi néhány látogató jött erre a cikkre a Google-ből, de aztán fokozatosan nőtt a kattintások száma, ahogy a Google egyre előrébb jelenítette meg a találati listában.

Májusban már 1930 látogató érkezett erre a cikkre a Google-ből, gyakorlatilag passzív módon, mert májusban semmit nem csináltunk ezzel a cikkel.

 

Milyen gyorsan lehet a Google első oldalára kerülni?

A publikálást követően a “vállalkozási ötletek kevés pénzből” kulcsszóra a bejegyzés egyből a Google első oldalára került, a hatodik helyen jelent meg, és kb. egy hónap múlva, március elején már az első volt.

 

Attól, hogy mi a cikket a “vállalkozási ötletek kevés pénzből” kifejezésre optimalizáltuk, a Google megjeleníti egyéb keresésekre is, például a “vállalkozás ötletek” és “vállalkozás” kifejezésekre is az első oldalon!

 

 

Gyakorlatilag az összes cikk, amit keresőoptimalizáltan írtunk, vagy egyből a Google első oldalán volt, vagy nagyon rövid időn belül az első oldalra került.

Bevallom ez még engem is meglepett, mert általában hosszabb időre van szükség a jó eredményekhez. Volt már olyan cikkem, ami 4 hónap alatt került az első oldalra.

Sokat számít az is, hogy milyenek a versenytársak.

A vállalkozás ötletek témában hozzánk hasonló kaliberű honlapok vannak. Lehet, hogy vannak, akik már sokkal régebb óta ezzel foglalkoznak, de általában egy fő által írt blogokkal kellett versenyezni, ezért is jöttek gyorsan az eredmények.

Ha valaki például fogyókúra témában indít weboldalt, a hazipatika.com, vital.hu, life.hu médiavállalatok lesznek a versenytársai, akik egész más erőt képviselnek, mint egy egyszemélyes blog. Ilyen témában is lehet eredményeket elérni, csak több időt és munkát kell rááldozni.

Mennyi hirdetési költséget spóroltunk a SEO-val?

A Google találati lista elejére nem csak keresőoptimalizálással, hanem hirdetéssel is fel lehet kerülni. A Google Ads hirdetésekért kattintásonként kell fizetni, ez a kattintásonkénti hirdetési díj több tényezőtől függ (pl. a témától, a versenytársak aktivitásától, stb).

 

 

Vállalkozás ötletek témakörében 1 kattintás ára 47 – 247 Ft között mozog.

2019. májusban 4120 kattintás érkezett a honlapra a Google-ből. Ha egy kattintásonkénti alacsony ajánlattal, 50 Ft/kattintás hirdetési költséggel kalkulálunk, ez a májusi hónapra 206.000 Ft-ba került volna.

 

Honnan jöttek a látogatók?

2019. májusban összesen 5649 látogatás volt a honlapon, de honnan érkeztek ezek a látogatók?

Az alábbi grafikonon látszik, hogy a látogatók 86 %-a a Google-ből érkezett, 8,7 % direkt forgalom (a hírlevél olvasók és akik már maguktól felkeresték a honlapot), és 6,5 % a közösségi médiából.

Tanulság

(Bea) Több nagyszerű forgalomépítési módszer létezik. Az én célom ugyanakkor az volt, hogy idő-és költséghatékony módon tudjak az oldalamra látogatókat vonzani.

Ehhez a keresőoptimalizálás egy nagyon ideális módszer. Ahogy a példából látszik, ez a módszer is tud egész gyors eredményeket hozni, különösen, ha egy jó SEO szakember van melletted.

Mindenesetre érdemes úgy nekiállni a keresőoptimalizálásnak, mint egy vállalkozásnak:

először be kell fektetni a munkát (meg kell írni jól a bejegyzéseket), utána pedig élvezhetjük a gyümölcseit (organikus forgalom).

Viszont fontos megjegyezni: ahogy egy vállalkozásnak is fontos, hogy több lábon álljon, egy weboldalnál is fontos, hogy több forrásból legyenek látogatói! 

Több vállalkozás csődbe ment, mikor a Facebook  következtében lecsökkent a látogatóik száma, mivel kizárólag egy forrásra, a Facebookról érkező forgalomra építettek.

Ezért egyfelől boldog vagyok, hogy a keresőoptimalizálásnak köszönhetően sikerül így megnövelni az oldalam látogatottságát, de fontos célom, hogy más forrásokból is több látogató legyen, hogy ne függjön az oldalam látogatottsága túlságosan a Google-től.

Erre a legbiztosabb módszer a email hírlevél lista építése, mert e-mailen keresztül közvetlenül kapcsolatba lehet kerülni az olvasókkal, nem függünk a Facebook vagy Google változtatásaitól.

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

Online vállalkozás beindítása 2019-ben – lépésről lépésre útmutató

Vállalkozás ÚJ STÍLUSBAN: Hogyan keress pénzt az interneten ELADÁS NÉLKÜL?

16 csúcs TIPP blog szakértőktől kezdőknek

Blog készítés 15 lépésben

 

Weboldal látogatottság hirdetés nélkül

 

 

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség