fbpx

Online vállalkozás beindítása 2019-ben – lépésről lépésre útmutató

26 Shares

Egy online vállalkozást többféle módon lehet indítani és sikerre vinni. Ha szeretnéd az utat a sikerig lerövidíteni, és minél kisebb kockázattal beindítani a vállalkozásodat, akkor érdemes egy már kipróbált utat követni, amivel A-ból eljuthatsz B-be.

Ismerd meg a fő lépéseket, amivel érdemes az online vállalkozásodat beindítani és felépíteni!

 

Vállalkozás indítása útmutató

 

Egy online vállalkozás indításának rengeteg előnye van. Felépíthetsz vele plusz jövedelemforrásokat, ha pedig szabadabb életre vágysz, akkor idővel kiválthatod vele a főállásodat is.

Mindezt jelentősebb tőke befektetése nélkül akár főállás mellett, mellékállásban is elindíthatod, miközben tanulással és befektetett munkával belőled is sikeres online vállalkozó válhat.

Ez az előny viszont egyben hátrány is.

Mivel jelentősebb önerő nélkül bárki indíthat saját weboldalt, nagyon egyszerűnek tűnik egy online vállalkozás beindítása. Sokan ezért megfelelő tudás és módszerek nélkül vágnak bele a vállalkozási kalandba az interneten. Így pedig sok a biztos alapok nélkül elindított kísérlet és csalódott online vállalkozó.

Bár egyszerű az interneten beindítani egy vállalkozást,  sikeresen felépíteni nem könnyű. Egy vállalkozás beindítása és építése ugyanis egymást logikusan követő lépések sorozata, és gyakran pont azok az első lépések maradnak ki, melyek szilárd alapokat adnának egy vállalkozásnak.

Ezért nagy segítség, ha egy bevált  „vállalkozásépítési módszert” követünk.

Ez ugyanis olyan, mint egy jó térkép:  lépésről lépésre végigvezet az úton az online vállalkozásod beindításától a sikeres vállalkozás felépítéséig.

Én egy ilyen térképet kerestem attól a perctől kezdve, hogy eldöntöttem, online vállalkozást indítok. Online marketing képzést ugyanis rengeteget találtam, például Facebook, Instagram, vagy értékesítési tölcsér témában, viszont ezek nem segítettek a vállalkozásom beindításában, vagyis abban, hogy mik legyenek az első lépések, sőt! Egy információs káosz kellős közepén éreztem magam!

Szóval ha hasonlóan érzel, teljesen megértelek. Ami nekem segített, az egy rendszer, egy olyan útmutató, amivel rendet tudtam tenni a elérhető információk között.

Ebben a bejegyzésben egy olyan módszert fogok megmutatni, amit nagyon sok sikeres online vállalkozó követ, és én is ez a folyamatot használom, mint “térkép”.

Miért érdemes a vállalkozás beindításához egy lépésről lépésre módszert követni?

Ha egy jól bevált folyamatot követsz a vállalkozásod beindításához és építéséhez, ennek számos előnye van:

  • mutaja, hogy mikor milyen lépés következik
  • lerövidíti a célodhoz vezető utat
  • segít a kockázatokat csökkeni
  • mutatja, hogy mikor milyen új tudásra, információkra van szükséged
  • osszességében pedig sok pénzt és időt tudsz vele megspórolni

Vállalkozás beindítása és építése 9 lépésben

A vállalkozás beindításánál az első lépésre érdemes fókuszálni, és utána is mindig csak a következő lépésre.

Viszont sokat segít, ha egyben látod nagy vonalakban a teljes utat. Ezért készítettem egy vizuális térképet, nyomtatható formában, ami a vállalkozásépítés 3 fő szakaszát és azt a 9 lépést mutatja, amin ha lépésről lépésre végigmész, felépíthetsz egy jól jövedelmező online vállalkozást!

Kattints a linkre és töltsd le a 9 lépéses vállalkozásépítési térképet, amiben megtalálod az is, hogy melyik lépésnél milyen tudás megszerzésére érdemes fókuszálnod!

Online vállalkozás beindítása 1. szakasz – Tervezés és létrehozás

 1. lépés: Tervezd meg, hogy milyen életre vágysz!

Nagyon kevés képzés foglalkozik ezzel, pedig ez egy fontos első lépés. A legtöbben ugyanis nem a maximális profit miatt szeretnénk online vállalkozásba kezdeni, hanem mert úgy szeretnénk pénzt keresni, hogy közben nagyobb szabadságunk legyen az életünkben.

Viszont ha nem határozod meg, hogy milyen az az élet, amit meg szeretnél valósítani a vállalkozásod segítségével, akkor könnyű máshova érkezni.

Fontos, hogy tisztában légy azokkal az értékekkel, amik neked a legfontosabbak, mert ezek szűrőként működnek, amikor döntéseket kell hozni a vállalkozásoddal kapcsolatban. Én például tudom, hogy nekem az időfüggetlenség és a gyerekemmel töltött idő sokkal fontosabb, mint a profit, ezért ezt szűrőként használom, amikor dönteni kell.  Ha valami nem visz közelebb a céljaimhoz, akkor elvetem a lehetőséget.

 2. lépés: Tervezd meg az online vállalkozásodat!

Ha hosszú távon gondolkodsz, akkor tervezéssel érdemes kezdeni. Rövid távon lehet, hogy tervek nélkül is tudsz valamennyi pénzt keresni az interneten, viszont ha hosszú távon is rendszeres jövedelemben gondolkodsz, akkor biztosabb alapokra van szükség.

Először is szükséged lesz egy vállalkozási ötletre, aminek a megvalósításán el tudsz kezdeni dolgozni.

Itt 2 helyzet állhat fent: 1) nincs még ötleted; 2) van vállalkozási ötleted -talán több is.

Mindenesetre ahhoz, hogy egy életképes vállalkozási ötleted legyen, érdemes a vállalkozások univerzális törvényéből kiindulni:

Ahhoz hogy pénzt tudj keresni az interneten, értéket kell létrehozod. Érték pedig az, amikor segíteni tudsz valaki problémájának a megoldásában, vagy egy vágy megvalósításában.

Ez az interneten sincs másként: minden sikeres online vállalkozás valójában egy megoldás valaki problémájára vagy vágyára.

Egy probléma vagy vágy sok minden lehet: egy konkrét informatikai kihívás megoldásától kezdve a szórakozásig rengeteg minden. A lényeg: az ötleteinket  a probléma-megoldás elv mentén érdemes keresni.

A vállalkozási ötlet és terv

A vállalkozásunk tényleges beindítása előtt tehát meg kell határoznunk, hogy kinek és milyen probléma megoldásában fogunk segíteni.  Ezt nevezhetjük egy nagyon egyszerű üzleti tervnek is. Ebben meghatározzuk a témát, amivel foglalkozni fogunk, és hogy kiket szeretnénk szolgálni majd a vállalkozásunkkal.

Az ötletük tesztje

Ami fontos: ha biztosak szeretnénk lenni benne, hogy valóban életképes ötlettel induljunk, először minden ötletet úgy érdemes kezelni, mint egy elképzelést, ami igazolásra vár, .

Sok módon tesztelhetjük az ötletünket, de itt van 2 egyszerű teszt módszer az ötletünk igazolására:

  • Ha van a témánkban már sikeresen működő versenytárs, ez mindennél jobban igazolja az ötletünk életképességét.
  • A legtöbb esetben jól működik, ha megkérdezzük a célcsoportunk néhány tagját, hogy a témával kapcsolatban mi a problémájuk és mi lenne számukra az ideális megoldás.  Ebből rengeteget tanulhatunk és pontosíthatjuk a terveinket.

Márkanév

A márka vagy brand nevünket csak akkor érdemes kiválasztani, ha nagy vonalakban kész van a tervünk. Ekkor már lesz annyi információnk és átfogóbb képünk a vállalkozási ötletükről, hogy tudunk választani hozzá egy megfelelő nevet.

Néhány gyors tipp a jó márkanév választáshoz:

  • Nem érdemes a választásnál leragadni és várni a tökéletes márkanév ötletre. Érdemes összeírni több ötletet, és kiválasztani a legkevésbé rossz verziót és továbbhaladni vele.
  • A rövid és könnyen megjegyezhető/leírható neveket érdemes előnybe részesíteni.
  • Ellenőrizzük ötletelés közben, hogy szabad-e ez a domain név.
  • Érdemes kicsit “tágabb” kifejezést választani, amiben később van mozgástér bővíteni a témát vagy a célcsoportot.

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket:

Hogyan teszteld a vállalkozási ötleted, mielőtt időt és pénzt veszítenél vele?

Milyen témában vállalkozzak? 4 lépéses útmutató a legjobb témád kiválasztásához

Nélkülözhetetlen TIPPEK a célcsoport meghatározásához

 3. lépés: Hozd létre a weboldalad!

Szerencsére az online vállalkozások világa nem csak az informatikai guruknak van fenntartva. Erre én is jó bizonyíték vagyok, hiszen minden informatikai előképzettség és tehetség nélkül képes voltam létrehozni egy saját domain alatt futó WordPress weboldalt, ami most már több, mint havi 7000 látogatóval is jól működik.

Szóval, ha esetleg ez tartana vissza a vállalkozásod beindításától, csak bátorítani tudlak:

úgy van minden kitalálva, hogy egy átlagember is képes létrehozni egy egyszerű weboldalt a vállalkozása beindításához.

Javaslom, hogy az induláshoz hozd létre a weboldaladat saját magad. A cél ugyanis egy egyszerű, letisztult, néhány oldalból álló, jól működő oldal létrehozása, amivel el tudsz indulni. Igazi “profi” oldalt ráérsz később csinálni vagy csináltatni.

Ha viszont nagyon visszariadsz attól, hogy saját magad csináld meg az oldalad, ne akadj el ennél a lépésnél, egyszerűen bízz meg vele egy WordPress webfejlesztőt!

Ezekben a bejegyzésekben bővebben is írtam a WordPress weboldal készítésről, illetve készítettem egy ingyenes videótréninget az alapján, ahogy én megcsináltam a saját viszlattaposomalom.hu oldalamat.

A TOP 3 eszköz, ami nélkülözhetetlen egy vállalkozás elindításához

Blog készítés kezdőknek 15 lépésben

WordPress weboldal – Egyszerűen videóképzés

Fontos kiemelés: az egyik leghatékonyabb marketing és kapcsolatépítési eszköz ma is az email lista. Ezért javaslom, hogy már a legelején kezdd el az email listádat építeni a weboldaladon keresztül.

 2. szakasz – Beindítás

A közönséged felépítésére sok út létezik. A Google és Facebook hirdetésektől kezdve, a közösségi médiákon át, más szereplőkkel kialakított különféle együttműködésekig sokféle módon építheted a közösségedet.

Javaslom, hogy maximum 1-2 módszerre fókuszálj az indulásnál, és a fő célod a közönséged megismerése legyen.

A tartalommaketing (pl. blog indítása) nem az egyetlen módszer a közönséged felépítésére, de szerintem keresőoptimalizálással kombinálva az egyik legjobb, mert költséghatékony, és rengeteget segít a közönséged megismerésében és a kapcsolatépítésben.

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket:

Vállalkozás ÚJ STÍLUSBAN: Hogyan keress pénzt az interneten ELADÁS NÉLKÜL?

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

Az elindítás szakasz egyik fő célja, hogy megismerd annyira a célcsoportodat, hogy az első sikeres jövedelemforrásodat fel tudd építeni. A terméked lehet a sajátod vagy másé, és a témádtól függően függően fizikai, digitális termék, szolgáltatás, stb.

A lényeg, hogy érdemes mindent kicsiben tesztelni, különösen ha saját termék létrehozásáról van szó, és addig javítani tesztekkel, ameddig nincs egy olyan életképes terméked, amivel rendszeresen tudsz jövedelmet generálni.

 3. szakasz – Optimalizálás, automatizálás, növekedés

Növekedni, komolyabban befektetni hirdetésekbe, szebb weboldalt fejlesztetni, a folyamatokat javítani és automatizálni véleményem szerint akkor érdemes, amikor van egy élesben is letesztelt, működő ötleted, terméked.

Jó kérdés, hogy mikor érdemes jogi értelemben is elindítani a vállalkozásodat. Egy vállalkozás beindítása ugyanis nem egyenlő a jogi értelemben vett vállalkozás indítással.

Én azon a véleményen vagyok, hogy akkor érdemes jogi értelemben vállalkozást létrehozni, amikor rendelkezel egy letesztelt és néhányszor már sikeresen eladott „termékkel”, amivel rendszeres jövedelmet tudsz elérni.

 

Vállalkozás beindítása- költségek

Egy online vállalkozást valójában minimális technikai költséggel el tudsz indítani. Ezek nagyjából így néznek ki:

  • C vagy laptop + internet – feltételezzük, hogy ezekkel eleve rendelkezel
  • .hu domain név regisztráció: kb. 2400 Ft/2 év
  • Hosting (tárhely szolgáltatás) 5000-10000 Ft/év
  • WorldPress: ingyen
  • WordPress sablon: 0 – 40000-Ft
  • hírlevél küldő szolgáltatás: 0 – 10000 Ft/hó ( szolgáltatástól függően)

Ezt a weboldalt kb. 20ezer forintból indítottam, és néhány ezer forint havi költségem van vele.

Amibe viszont nagyon érdemes tudatosan befektetni, az a saját képzésünk.

Én rendszeresen olvasok könyvet és a témámhoz kapcsolódó blogokat, emellett kevés, de minőségi képzésekben veszek részt, melyek gyakran jelentősebb költséget jelentenek. A képzésekre viszont valódi befektetésként tekintek, mivel hosszú távon nagyon sok időt és pénzt tudok velük megtakarítani.

A lépésről lépésre térképem pedig segít abban, hogy mindig a szintemnek megfelelő és a következő lépéshez szükséges tudás megszerzésére tudjak koncentrálni.

Kattints a linkre és töltsd le a 9 lépéses vállalkozásépítési térképet, amiben megtalálod az is, hogy melyik lépésnél milyen tudás megszerzésére érdemes fókuszálnod!

Összefoglalás

Egy online vállalkozást egyszerű elindítani, de nem könnyű felépíteni. Akkor indulsz a legjobb esélyekkel, ha első lépésként időt szánsz a vállalkozásod és az életstílusod megtervezésére. Így tudsz ugyanis olyan hosszú távon is jövedelmező vállalkozást építeni, amit örömmel csinálsz.

A tervezésben és az építésben pedig nagy segítségedre lehet, ha nem egy ismeretlen úton próbálsz eljutni a célodig, hanem egy másoknál már bevált “térképpel”, ami lépésről lépésre segít a vállalkozásod beindításában és építésében.

Internet vállalkozás elindításának lépései

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.