Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Online vállalkozás beindítása és építése 9 lépésben

Egy online vállalkozást többféle módon lehet indítani és sikerre vinni.

Ha szeretnéd az utat a sikerig lerövidíteni, és minél kisebb kockázattal beindítani a vállalkozásodat, akkor érdemes egy már kipróbált módszert követni, amivel A-ból eljuthatsz B-be.

Ismerd meg az a 9 lépéset, amivel beindíthatod és felépítheted az online vállalkozásodat!

 

Vállalkozásindítás lépései az interneten

 

Egy online vállalkozás indításának rengeteg előnye van. Felépíthetsz vele plusz jövedelemforrásokat, ha pedig szabadabb életre vágysz, akkor idővel kiválthatod vele a főállásodat is.

Mindezt jelentősebb tőke befektetése nélkül akár főállás mellett, mellékállásban is elindíthatod, miközben tanulással és befektetett munkával belőled is sikeres online vállalkozó válhat.

Ez az előny viszont egyben hátrány is. Mivel jelentősebb önerő nélkül bárki indíthat saját weboldalt, nagyon egyszerűnek tűnik egy online vállalkozás beindítása. Sokan ezért megfelelő tudás és módszerek nélkül vágnak bele a vállalkozási kalandba az interneten. Így pedig sok a biztos alapok nélkül elindított kísérlet és csalódott online vállalkozó.

Bár egyszerű az interneten beindítani egy vállalkozást,  sikeresen felépíteni nem könnyű. Egy vállalkozás beindítása és építése ugyanis egymást logikusan követő lépések sorozata, és gyakran pont azok az első lépések maradnak ki, melyek szilárd alapokat adnának egy vállalkozásnak.

Ezért nagy segítség, ha egy bevált  „vállalkozásépítési módszert” követünk.

Ez ugyanis olyan, mint egy jó térkép:  lépésről lépésre végigvezet az úton az online vállalkozásod beindításától a sikeres vállalkozás felépítéséig.

Én egy ilyen térképet kerestem attól a perctől kezdve, hogy eldöntöttem, online vállalkozást indítok.

Online marketing képzést ugyanis rengeteget találtam, például Facebook, Instagram, vagy értékesítési tölcsér témában, viszont ezek nem segítettek a vállalkozásom beindításában, vagyis abban, hogy mik legyenek az első lépések, sőt! Egy idő után információs káosz kellős közepén éreztem magam!

Szóval ha hasonlóan érzel, teljesen megértelek. Ami nekem segített, az egy rendszer, egy olyan útmutató, amivel rendet tudtam tenni a elérhető információk között.

Ebben a bejegyzésben egy olyan módszert fogok megmutatni, amit nagyon sok sikeres online vállalkozó követ, és én is ez a folyamatot használom, mint “térkép”.

Miért érdemes a vállalkozás beindításához egy lépésről lépésre módszert követni?

Ha egy jól bevált módszert és folyamatot követsz a vállalkozásod beindításához és építéséhez, ennek számos előnye van:

  • mutatja, hogy mikor milyen lépés következik
  • lerövidíti a célodhoz vezető utat
  • segít csökkenteni a kockázatokat
  • mutatja, hogy mikor milyen új tudásra, információkra van szükséged
  • összességében sok pénzt és időt takaríthatsz meg

Vállalkozás beindítása és építése 9 lépésben

A vállalkozás beindításánál az első lépésre érdemes fókuszálni, és utána is mindig csak a következő lépésre.

Viszont sokat segít, ha egyben látod nagy vonalakban a teljes utat. Ebben a bejegyzésben megismerheted az online vállalkozásépítés szakaszait és 9 fontos mérföldkövét.

 

 1. szakasz – Az online vállalkozásod megtervezése

 1. lépés: Tervezd meg, hogy milyen életre vágysz!

Nagyon kevés képzés foglalkozik ezzel, pedig ez egy fontos első lépés. A legtöbben ugyanis nem a maximális profit miatt szeretnénk online vállalkozásba kezdeni, hanem mert úgy szeretnénk pénzt keresni, hogy közben nagyobb szabadságunk legyen az életünkben.

Viszont ha nem határozod meg, hogy milyen az az élet, amit meg szeretnél valósítani a vállalkozásod segítségével, akkor könnyű máshova érkezni.

Fontos, hogy tisztában légy azokkal az értékekkel, amik neked a legfontosabbak, mert ezek szűrőként működnek, amikor döntéseket kell hozni a vállalkozásoddal kapcsolatban. Én például tudom, hogy nekem az időfüggetlenség és a gyerekemmel töltött idő sokkal fontosabb, mint a profit, ezért ezt szűrőként használom, amikor dönteni kell.  Ha valami nem visz közelebb a céljaimhoz, akkor elvetem a lehetőséget.

 2. lépés:  Válaszd ki a vállalkozási ötletedet!

Ha hosszú távon gondolkodsz, akkor tervezéssel érdemes kezdeni. Rövid távon lehet, hogy tervek nélkül is tudsz valamennyi pénzt keresni az interneten, viszont ha hosszú távon is rendszeres jövedelemben gondolkodsz, akkor biztosabb alapokra van szükség.

Először is szükséged lesz egy vállalkozási ötletre, aminek a megvalósításán el tudsz kezdeni dolgozni.

Itt 2 helyzet állhat fent: 1) nincs még ötleted; 2) van vállalkozási ötleted -talán több is.

Mindenesetre ahhoz, hogy egy életképes vállalkozási ötleted legyen, érdemes a vállalkozások univerzális törvényéből kiindulni:

Ahhoz hogy pénzt tudj keresni az interneten, értéket kell létrehozod. Érték pedig az, amikor segíteni tudsz valaki problémájának a megoldásában, vagy egy vágy megvalósításában.

Ez az interneten sincs másként: minden sikeres online vállalkozás valójában egy megoldás valaki problémájára vagy vágyára.

Egy probléma vagy vágy sok minden lehet: egy konkrét informatikai kihívás megoldásától kezdve a szórakoztatásig rengeteg minden. A lényeg: az ötleteinket  a probléma-megoldás elv mentén érdemes keresni.

Ha biztosak szeretnénk lenni az ötletünk életképességében, először mindent úgy érdemes kezelni, mint egy elképzelést, ami igazolásra vár.

Sok módon tesztelhetjük az ötletünket, de itt van 2 egyszerű teszt módszer az ötletünk igazolására:

  • Ha van a témánkban már sikeresen működő versenytárs, ez mindennél jobban igazolja az ötletünk életképességét.
  • A legtöbb esetben jól működik, ha megkérdezzük a célcsoportunk néhány tagját, hogy a témával kapcsolatban mi a problémájuk és mi lenne számukra az ideális megoldás.  Ebből rengeteget tanulhatunk és pontosíthatjuk a terveinket.

3. lépés – Határozd meg a márkád legfontosabb elemeit!

A márkanevünket csak akkor érdemes kiválasztani, amikor már nagy vonalakban kész a tervünk. Ekkor már lesz annyi információnk és átfogóbb képünk a vállalkozási ötletükről, hogy tudunk választani hozzá egy megfelelő nevet.

Néhány gyors tipp a jó márkanév választáshoz:

  • Nem érdemes a választásnál leragadni és várni a tökéletes márkanév ötletre. Érdemes összeírni több ötletet, és kiválasztani a legkevésbé rossz verziót és továbbhaladni vele.
  • A rövid és könnyen megjegyezhető/leírható neveket érdemes előnybe részesíteni.
  • Ellenőrizzük ötletelés közben, hogy szabad-e ez a domain név.
  • Érdemes kicsit “tágabb” kifejezést választani, amiben később van mozgástér bővíteni a témát vagy a célcsoportot.

 4. lépés: Tervezd meg a rendszereidet!

Szerencsére az online vállalkozások világa nem csak az informatikai guruknak van fenntartva. Erre én is jó bizonyíték vagyok, hiszen minden informatikai előképzettség nélkül képes voltam létrehozni és működtetni egy  WordPress weboldalt.

Szóval, ha esetleg az informatikai feladatok tartanának vissza a vállalkozásod beindításától, csak bátorítani tudlak: úgy van minden kitalálva, hogy egy átlagember is képes legyen létrehozni egy egyszerű weboldalt, ami az elinduláshoz szükséges. Igazi “profi” oldalt ráérsz később  csináltatni. Ha viszont nagyon visszariadsz attól, hogy saját magad csináld meg az oldalad, ne akadj el ennél a lépésnél, egyszerűen bízz meg vele egy WordPress webfejlesztőt!

Fontos kiemelés: az egyik leghatékonyabb marketing és kapcsolatépítési eszköz ma is az email lista. Ezért javaslom, hogy már a legelején kezdd el az email listádat építeni, és a terveidben szerepeljen, hogy melyik email marketing szolgáltató rendszerével fogsz dolgozni.

 2. szakasz – Hozd létre a rendszeredet az elinduláshoz!

5. lépés – Első  tartalmak létrehozása

Ahhoz, hogy később ügyfeleid legyenek, először látogatókra és közönségre van szükséged, akik egyre jobban bíznak benned, és akiknek meg tudod mutatni majd az ajánlatodat. A látogatók és a közönség bevonzására a legjobb módszer ma, ha értékes tartalmakat hozol létre a célközönséged számára a témádban. A legegyszerűbb módja ennek az írott forma, vagyis ha a weboldaladon egyben blogot is vezetsz a témádban.

6. lépés – Hozd létre a weboldaladat, töltsd fel a tartalmaidat és kapcsold össze az hírlevél rendszereddel!

Ha elkészült a weboldalad, egyszerűen töltsd fel az első tartalmaidat és kapcsold hozzá az email marketing rendszert, amivel el tudod kezdeni építeni az email listádat. Kész. Az elinduláshoz egy ilyen egyszerű informatikai rendszerre van csak szükséged.

3. szakasz – Elindulás

7. lépés – A közönséged építése

Ennek a szakasznak a fő feladata egy kisebb közönség felépítése, akiknek meg tudod mutatni a terméked első verzióját.

A közönségépítésére sok út létezik. A Google és Facebook hirdetésektől kezdve, a közösségi médiákon át, más szereplőkkel kialakított különféle együttműködésekig sokféle módon építheted a közösségedet.

Javaslom, hogy maximum 1-2 módszerre fókuszálj az indulásnál, és a fő célod az email listád építése és a közönséged megismerése legyen.

8. lépés – A terméked/szolgáltatásod első verziójának a tesztje

Ha már van egy kisebb közönséged, itt az idő, hogy az első online jövedelemforrásodat elkezdd felépíteni. A terméked lehet a sajátod vagy másé, (affiliate marketing) és a témádtól függően lehet fizikai, digitális termék, szolgáltatás, stb.

A lényeg, hogy érdemes mindent tesztelni, és addig javítani kicsiben, ameddig alkalmassá válik rendszeresen és növekvő jövedelem generálására.

 3. szakasz – Növekedés

9. lépés Növekedés, optimalizálás, termékskála bővítés

Ha már van egy kicsiben jól működő terméked, amivel bizonyítottan tudsz pénzt keresni, innen a növekedésé lehet a fő szerep, feltéve, hogy ezt a célt határoztad meg az elején magadnak.

Növekedni, a folyamataidat optimalizálni, automatizálni nagyon sok módon lehet. Mire ide eljutsz, már valószínűleg rendelkezésedre állnak olyan erőforrások, melyekkel növekvő bevételek mellett csökkenteni tudod a vállalkozásoddal töltött értékes idődet is.

 

Mit tegyél, ha szeretnél többet tudni a lépésekről vagy gyorsabban szeretnél haladni?

Egy online vállalkozást egyszerű elindítani, és sokkal könnyebb felépíteni, ha van a kezedben egy jól bevált módszer, amit lépésről lépésre követhetsz. Nekem is az segített a kezdeti bukdácsolásom után, hogy rátaláltam egy vállalkozásépítési módszerre, amit elkezdtem követni.

Egy ilyen rendszert hoztam létre a Viszlát Taposómalom közösség számára, aminek a segítségével sok időt és pénz megspórolhatsz, mivel egy bevált módszert követhetsz a segítségével. Ha szeretnél egyszerűbben és gyorsabban haladni előre, kattints a linkre és nézd meg, hogy milyen segítséget kapsz a VTM Bootcamp tagként!

 

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség