Ha vállalkozni szeretnél, egy új, izgalmas kalandnak nézel elébe.
Csakhogy ez egy más világ, ezért érdemes erre fejben is felkészülni.
Igaz, hogy a legtöbbet a „terepen”, munka közben tanulhatunk, viszont le tudjuk rövidíteni a sikerhez vezető utat, ha közben folyamatosan fejlesztjük a tudásunkat és a hozzáállásunkat.
Ehhez pedig a könyv egy csodás eszköz. A könyveken keresztül olyan emberek tudásához férhetünk hozzá, akik hasonló utat jártak végig, mint amire mi készülünk, vagy sokkal nagyobb rálátásuk van egy témára, mint nekünk.
Ráadásul a könyvek nem csak tudást adnak át, hanem „mentorként” segítenek egy döntés előtt, vagy egy nehezebb helyzeten átjutni. Én nehezen tudom elképzelni, hogy könyvek “támogatása” nélkül hogyan boldogulnék. Vannak könyvek, melyeket többször is elolvasok, mert emlékeztetnek arra, hogy valójában miért is kezdtem el vállalkozni.
Összegyűjtöttem a kedvenc 15 könyvemet vállalkozás és marketing témában, amit szívből ajánlok Neked is.
Robert T. Kiyosaki – Cashflow Négyszög
A Cashflow Négyszög volt az első könyv, amit vállalkozás témában olvastam kb. 6 évvel ezelőtt. Meghatározó élmény volt az életemben.
Nemcsak azt segített megérteni, hogy mekkora különbség van egy alkalmazott és egy vállalkozó életstílusa között, hanem azt is, hogy nem minden vállalkozás vezet nagyobb szabadsághoz. Nem ismerek könyvet, amiből jobban meg lehetne érteni a passzív jövedelem lényegét, és hogy ezt nem csak egyféle úton lehet elérni.
Michael E. Gerber – A V-mítosz Vállalkozás 2.
Aki olvasta A V-mítosz könyvet, gyakran ezt ajánlja most induló vállalkozó ismerőseinek. Egy vállalkozás ugyanis könnyen stresszé és nyűggé válhat, miközben ha jól csinálják, akkor az önmegvalósítás és kreativitás legjobb terepe, egy életre szóló élmény.
A könyv abban segít, hogy hogyan kerüljük el a vállalkozói taposómalmot, és érjünk el nagyobb szabadságot a vállalkozásunk segítségével.
Rowe Sharon – Merj kicsi maradni! – Hogyan vállalkozz sikeresen és érj haza mégis vacsorára?
Talán benned is felmerült már a kérdés, hogy hogyan lehet vállalkozói sikereket elérni úgy, hogy közben nem áldozzuk fel az életünk más területeit. A Merj kicsi maradni könyv pontosan erről szól.
A szerző egy családanya, aki EcoBags nevű termékével több millió dolláros vállalkozást épített fel az évek során. Mindezt úgy, hogy közben megmaradt a magánélete, rendszeresen sportolt és szabadok maradtak az estéi meg a hétvégéi.
Tudatosan egy “apróvállalkozást” épített, ami sokkal inkább a vállalkozás szándékára, mint a méretére utal. Én is a nagyobb szabadság miatt kezdtem vállalkozásba, és a Merj kicsi maradni című könyvből nagyon sokat tanultam a szerző történetein és tapasztalatain keresztül.
M. J. De Marco Gyorsítósáv a milliókhoz – Ismerd meg a meggazdagodás titkát, és légy gazdag életed végéig!
Egy őszinte vallomással kezdeném: ez a könyv kevésbé tartozik a kedvenceim közé. Valószínűleg azért, mert a szerzővel ellentétben én nem vetném el ennyire a megtakarítás és a lassú meggazdagodás gondolatát.
Viszont rengeteg ember köszönheti ennek a könyvnek, hogy elindult egy másik irányba, ezért úgy érzem, hogy nem hagyhatom ki a listából. Egyébként pedig tényleg sok bölcs gondolatot találsz benne. Ha motivációra és újszerű gondolatokra van szükséged arról, hogy miért vállalkozz, akkor a Gyorsítósáv a milliókhoz az a könyv.
Timothy Ferriss – 4 órás munkahét – Szabadulj meg a 9-5-ig robottól és élj ott, ahová a szíved húz!
Hasonlóan az előzőhöz, a 4 órás munkahét az egyik legmotiválóbb könyv ahhoz, hogy máshogy kezdjünk el gondolkodni az életről. A szerző saját története sokat segíthet abban, hogy belássuk, valójában mennyi lehetőségünk van egy izgalmasabb életet élni. Nekem is felkerült pár új pont a bakancslistámra a könyv hatására.
A könyv „hogyan” része, vagyis hogy milyen módszerekkel lehet elérni a céljainkat, szerintem kevésbé jól alkalmazható, de ezzel együtt is motivációért, ötletekért nagyon érdemes elolvasni.
Chris Guillebeau – Egy kis mellékes – Az ötlettől a bevételig 27 nap alatt
Az Egy kis mellékes viszont egy szuper, gyakorlati könyv, ami segít rátalálni a vállalkozási ötletedre és elindítani a vállalkozásodat. Külön hasznos, hogy több üzleti modellről is jól érthetően ír, és konkrét példákat mutat be.
Bár én nem pont a könyv által bemutatott 27 napos tervet követtem, sok jól használható gondolatot találtam benne, az ötleteink értékelésétől kezdve, a tesztelésen át az ötleteink továbbfejlesztéséig
Perry Marshall – 80/20 Sales and Marketing: The Definitive Guide to Working Less and Making More
A 80/20 Sales and Marketing könyv mára igazi klasszikussá vált, és olyan online vállalkozásépítési elvekről és szabályokról szól, amit minden internet vállalkozónak ismernie kell(ene).
Seth Godin – This is Marketing
A marketing megváltozott. Bár az alapok változatlanok, azok a tömegmarketing és hirdetési módszerek, melyek évtizedeken át működtek, ma már nem hatékonyak. A legtöbb vállalkozó mégis ilyen módszerekkel szeretne sikereket elérni, és sok tréner ma is ezeket a módszereket tanítja.
Mielőtt vállalkozást indítanál, vagy ha fejlesztenéd a vállalkozásod, érdemes jobban érteni, hogy mi a marketing és milyen módszerek működnek ma hatékonyan. Ehhez pedig a This is Marketing egy nagyszerű forrás.
Seth Godintól több korábbi könyve megjelent magyarul is hasoló témában. Ilyenek pl. a Hab a tortillán, vagy a Minden marketinges sztorizik. Bármelyiket nagyon érdemes elolvasni, ha a ma működő marketingről szeretnél többet tudni.
Pat Flynn – Will It Fly? How to Test Your Next Business Idea So You Don't Waste Your Time and Money
A Will it Fly? egy hiánypótló könyv, ami azt mutatja meg, hogy hogyan és milyen egyszerű módszerekkel tudjuk az online vállalkozási ötleteinket tesztelni, mielőtt pénzt és időt fektetnénk a megvalósításba. Mindezt közérthetően, szóval számomra egy élmény volt a könyvet olvasni!
Evan Carmichael – Your One Word
Ha a Your One Word könyvet elolvasod, majdnem biztos vagyok benne, hogy Te is át fogja alakítani a gondolkodásodat arról, hogy hogyan kommunikálj a célpiacoddal.
A könyv bemutatja, hogy az olyan nagy márkák, mint pl. az Apple hogyan építik a teljes kommunikációjukat egyetlen szó vagy fogalom köré. Majd lépésről lépésre végigvezet azon, hogy a saját márkánknál hogyan találhatunk rá erre az egyetlen szóra, és hogyan építsük fel köré a teljes kommunikációnkat. Külön szerencse, hogy ez is egy könnyen olvasható és jól érthető könyv.
Donald Miller – Building a StoryBrand
Hasonlóan az előző könyvhöz, A Building a StoryBrand könyv óriási segítség a tiszta, egyértelmű és megkülönböztető márkakommunikációhoz. A vállalkozások hatalmas pénzeket költenek el marketingre, sokszor mégsem jönnek a várt eredmények. Gyakran nem is a termékkel van a probléma, hanem a kommunikációval.
Ha ugyanis nem elég világos a fő üzenet, a vásárlók nem fognak odafigyelni. Ami viszont jól működik, az a történetmesélés. A könyv egy teljes útmutató ahhoz, hogy hogyan lehet egy márkát egy történet köré építeni.
Pressfield Steven – A Művészet Háborúja – Nyerd meg a Belső Kreatív Harcot
„A legtöbbünknek kettős élete van. Az élet, amit élünk, és a meg nem élt belső életünk. A kettő között Rezisztencia feszül.”
A Művészet Háborúja című könyv gyorsan az egyik kedvencemmé vált, ugyanis olyan sok helyen magamra ismertem benne, hogy az már fájt. A könyv végigveszi a Rezisztencia és kifogások összes fajtáját és jellemzőjét, amik miatt nem kezdünk el egy kreatív munkát, egy vállalkozást, vagy egészségesebben élni. Szerencsére a szerző azt is elárulja, hogy hogyan lehet legyőzni a belső ellenállásunkat.
Anik Singal – eSCAPE – The four Stages of becoming a Successful Entrepreneur
Az eSCAPE c. könyv valójában egy vállalkozó képző könyv. Megtanít arra a gondolkodásra, ami ahhoz kell, hogy sikeres vállalkozóvá váljunk. Szó van benne többek között a kockázat- és kudarctűrésről, és sok gyakori félreértést is eloszlat közben.
Külön izgalmas a könyvben a szerző saját sikereinek és bukásainak a története, amiből szintén sokat tanulhatunk.
EXTRA TIPP
Ha szívesen fejlesztenéd a tudásodat, de több a könyv, mint az időd, vagy nem tudsz jól angolul, akkor javaslom Szendrei Ádám Tudástár Klubját, ahol havonta új könyvek összefoglalójához kapsz hozzáférést írott és hanganyag formában.
A Tudástár Klub egy idő- és költséghatékony formája lehet a vállalkozói tudásod és gondolkodásmódod fejlesztésének. (A klubhoz időszakosan tudsz csatlakozni. Ha most éppen zárva van, a linken keresztül fel tudsz iratkozni, és értesítést kapsz majd a következő nyitásról).
Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:
9 könyv a pénzről, amely megváltoztathatja az életedet
Interjú Szendrei Ádámmal: Hogyan érte el egy 29 éves pénzügyi tanácsadó a “korai nyugdíjat”?
Online vállalkozás beindítása 2019-ben – lépésről lépésre útmutató
(A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat, ami azt jelenti, hogy ha a linkeken keresztül vásárolsz, akkor én azért egy kismértékű jutalékot kapok. Ez nagy segítség ahhoz, hogy fejleszteni tudjam az oldalamat, és köszönöm a támogatásodat!)