fbpx

16 csúcs TIPP blog szakértőktől kezdőknek

36 Shares

A buffer.com blogján akadtam rá erre az elsőrangú bejegyzésre.

A Buffer szerzője 16 blog szakértőt kért fel, hogy adjanak 1-1 tippet kezdőknek. Nagyon megragadott ez a lista, és azt gondolom, hogy ezek a tanácsok a kezdőkön kívül sok haladónak is nagyon hasznosak lehetnek.

Az eredeti poszt itt olvasható angol nyelven: 16 Top Tips from Blogging Experts for Beginners

Ebben a bejegyzésben pedig röviden összefogltam a lényeget a magyar olvasók számára.

blog tanácsok

 1. Gyűjts ötleteket a közönségedtől! (Dave Larson, a @tweetsmarter alapítója)

A bejegyzéseidben adj választ a legérdekesebb kérdésekre, melyeket a közösségi médiákon keresztül kapsz a követőidtől. Ez nagyszerű módszer olyan ötletek gyűjtésére, amikről a legszívesebben olvasnának az emberek, és ez segít a blogod növekedésében!”

 2. Ismerd a közönségedet! (Brian Clark, a Copyblogger alapítója és vezérigazgatója)

“Értsd jobban a közönségedet, mint ahogy saját magukat értik. Ez feltételez egy csomó előzetes kutatást, és gyakran azt jelenti, hogy te magad is tagja vagy a közösségnek, melyet vezetni szeretnél – de ez megtérül.

Az, hogy jobban érted a közönségedet, azt jeleni, hogy jobban látod, hogy milyen témák fogják megragadni őket, ami nagyon jó kiindulási pont, amikor leülsz bejegyzést írni.

Ehhez jó technika például, ha közzéteszel egy klassz idézetet valamelyik közösségi médián. Ha azt látod, hogy jól reagálnak rá az emberek, akkor valószínűleg ez egy jó téma, amiről a blogodban is írhatnál.”

 3. Mindenekelőtt magadnak írj! (Adii Pienaar, a PublicBeta alapítója)

“Írj legelőször is magadnak! Ne törődj azzal, hogy más is el fogja olvasni. Csak fókuszálj a gondolataidra, az ötleteidre, a véleményedre, és találd ki, hogy hogyan lehetne ezeket szavakba önteni. Írj és jönni fognak!”

Adii tapasztalata, hogy amikor elkezdett magának írni, ez olyan változást hozott a blogjában, amire nem számított. Mióta magának ír, többet ír és gyakrabban tesz közzé bejegyzéseket. Ez azért lehet, mert nem az alapján dönti el, hogy közzétegye-e a bejegyzést, hogy hogyan fogják fogadni az olvasók. Ehelyett, ha valamit szeretne közzétenni, akkor közzéteszi. A saját kedvéért.

 4. Építs email listát! (Kristi Hines, szabadúszó író és profi blogger)

“Kezdd el építeni az email listádat az első naptól kezdve! Még akkor is, ha nem szeretnél később semmit eladni, az email lista lehetővé teszi, hogy az új bejegyzéseidet közvetlenül promotáld az olvasóid felé. Így nem kell aggódnod a keresők találati listája, a Facebook algoritmus vagy egyéb kommunikációs úttorlaszok miatt.”

email marketing

 5. Szeresd a régi olvasóidat! (Darren Rowse, a ProBlogger alapítója)

Szeresd az olvasóidat, akik már olvasnak. Nagyon sok blogger megszállottja annak, hogy új olvasókat találjon – annyira, hogy mellőzi azokat, akik már az olvasói. Igen – próbálj új olvasókat szerezni, de minden nap fordíts időt arra, hogy megmutasd a visszatérő olvasóidnak, hogy nagyra értékeled őket, és meg fogod látni, hogy segíteni fognak neked a blogod növekedésében.”

  6. Legyenek remek cselekvésre felhívásaid (call-to-action)! (Nate Kontny, a Draft alapítója)

“Ezt évekig elrontottam. Írtam és írtam a bejegyzéseket. Néhány bejegyzésem nagyon sikeres volt olyan helyeken, mint a Hacker News. De nem sikerült visszatérő látogatókat szereznem. És kevesen vették a fáradságot, hogy kövessenek a Twitteren.

Ne számíts arra, hogy az emberek fognak megkeresni téged a Twitteren. Ne várd tőlük, hogy ők keressék meg az infokat az oldalsávban. Az emberek vakok az oldalsávokra, hála a banner hirdetéseknek.

Fejezd be a bejegyzéseidet egy cselekvésre felhívással (call-to-action), mint pl. hogy iratkozzanak fel az email listádra vagy kövessenek a Twitteren. Amikor elkezdtem ezt csinálni, az első 7 napban sikerült 335%-kal növelnem a Twitter követőim számát.”

 7. Adj ajándékot!  (Jeff Bullas, blogger, és a Blogging the Smart Way szerzője)

“Annyi ingyenes tartalmat ajándékozz, mellyel értéket adsz az emberek életéhez, amennyi „már fáj”, és szeretni fognak téged és hűséges rajongóid lesznek.”

 8. Légy következetes! (Neil Patel, a KISSmetrics alapítója)

“A következetesség az egyik legfontosabb dolog, amit bloggerek hajlamosak elfelejteni. Sokkal könnyebb elveszíteni a látogatottságot, mint felépíteni, szóval kötelezd el magad, hogy rendszeresen fogsz bejegyzéseket írni.”

 

Érdekel, hogy hogyan lehet egy BLOGGAL PÉNZT KERESNI? 25 féle módon! Nézd meg ezt a 100 sikeresen működő online vállalkozást példaként, és ismerd meg a legjobb pénzkeresési formákat a linkre kattintva: 100 SIKERES ÖTLET

 

 9. Add át a tudásodat! (Jay Baer, a Youtility szerzője)

“Ne félj megmutatni, hogy mit tudsz. Túl sok blogger visszatartja a legjobb anyagokat, mert fél elárulni a „titkos receptet”. Valójában nincs titkos recept egy olyan világban, ahol mindenkinek korátlan hozzáférése van a szélessávú internethez.

Információs falatkákat kell ajándékba adnod ma, ha később tudás főételt akarsz eladni.”

 10. Légy hű a saját hangodhoz! (Chris Pirillo, a LockerGnome alapítója és vezérigazgatója)

“Maradj hű önmagadhoz és a hangodhoz. Az emberek kevésbé oldalakat, és sokkal inkább embereket követnek.”

Egy másik blogger, Jeff Goins, szintén az író saját hangjának a fontosságát hangsúlyozza. Így fogalmazta meg: “A saját hang a blogírás legfontosabb része, de ezt sokan nem veszik figyelembe. Az írás nem a megfelelő téma kiválasztásáról szól, hanem a megfelelő hang megtalálásáról. Ami igazán számít, és ami megragadja az olvasókat, az nem az, amit mondasz, hanem ahogy mondod.”

 11. Adj neki időt! (Rand Fishkin, a Moz vezérigazgatója)

“Tervezd úgy, hogy hosszú távon fektetsz be a blogírásba, mielőtt látni fogod a megtérülést. A web egy óriási, zajos hely, és ha nem vagy kész többet és hosszabb időn keresztül befektetni, mint mások, akkor szinte lehetetlen, hogy sikereket érj el.

Ha rövid távon keresed a befektetésed megtérülését, vagy gyors utat szeretnél az elismerésre, akkor ehhez a blog rossz út.

De ha ki tudsz tartani mellette akár éveken át eredmények nélkül is, és tudsz folyamatosan tanulni, ismételni és javítani, akkor viszont rendkívüli dolgokat tudsz elérni.”

 12. Legyen az email listád a prioritás! (James Clear, vállalkozó, súlyemelő és fotós)

“Ha azért indítottál blogot, hogy egy vállakozást építs, egy mozgalmat hozz létre vagy egy ügyet támogass, akkor email listát kell építened. Ez nem opció.

Én nem is a blogomat tekintem a közösségemnek, az én közösségem az email listám. A legfontosabb célod az legyen, hogy törődj ezekkel az emberekkel, nekik írj és adj értéket.”

 13. Írj ellenállhatatlan címeket! (Dave Kerpen, szerző és a Likeable Local vezérigazgatója)

“Nem számít, mennyire jó a tartalmad, csak akkor, ha van hozzá egy remek címed.

Az emberek a másodperc töredéke alatt döntenek, hogy rákattintnak-e a bejegyzésedre, és a címed lesz az, ami miatt így döntenek. A cím ahhoz is nélkülözhetetlen, hogy könnyebbé és vonzóvá tegye emberek számára, hogy megosszák a bejegyzésedet.

Legyenek a címeid egyszerűek, erőteljesek, hasznosak és merészek.”

 14. Légy önmagad! (Aaron Lee, közösségi média menedzser, vállalkozó és blogger)

“Nincs egyetlen szabályrendszer arra, hogy hogyan lehet sikeressé válni egy bloggal. Amikor elkezdtem blogot írni, lehetőségem volt az iparág tapasztalt és sikeres bloggereitől tanulni.

Az egyik legjobb lecke, amit tőlük tanultam, az volt, hogy egyszerűen legyek önmagam. Így nem kellett túl „szakértőnek” lennem, vagy túl „nagy szavakat” használnom ahhoz, hogy jó benyomást tegyek másokra. Egyszerűen csak önmagam lehettem.

Így, sokkal jobban élvezem az írást és a folyamatot. Ezáltal többet írok, mint amennyit amúgy írnék.

Ha megnézed a legsikeresebb írókat, mint Seth Godin vagy Chris Brogan, észreveszed, hogy mások, és páratlanok a maguk módján.”

 15. Legyen említésre méltó! (Gregory Ciotti, a Help Scout marketing vezetője)

“Amit mindig próbálok a bejegyzés közzététele előtt észben tartani, az az, hogy akarja-e majd bárki bármilyen okból említeni a bejegyzésemet.

Egy érdekes kutatás is azért jó, mert általa felfedezel valamit, vagy kapsz egy ötletet, és azt szeretném, hogy a bejegyzéseim ugyanilyenek legyenek. Ez nem azt jelenti, hogy kutatásokra kell támaszkodnod, csupán azt, hogy bizonyosodj meg arról, hogy minden bejegyzésedben van egy eredeti lecke vagy megvalósítható részlet, ami miatt érdemes rá hivatkozni az interneten.”

A Buffer társalapítója hasonló tanácsot osztott meg. “Amikor írok, közben az van a fejemben, hogy erre az egy kérdésre igennel tudjak válaszolni: Elküldené-e ezt a cikket bárki a barátjának?

 16. Fogd rövidre! ( Derek Sivers, a Wood Egg alapítója)

“A legnagyobb lecke, amit az elmúlt évben tanultam: tartsd a bejegyzéseidet 1-2 perc olvasási idő hosszúságban.

Megtalálni a bejegyzéseid legjobb hosszúságát ravasz feladat. Általánosságban elmondható, hogy a bejegyzésednek minimum 300 szóból kell állni ahhoz, hogy a keresőmotorok indexeljék, de ezen felül a hosszúsága attól függ, hogy te mit érzel a legjobbnak.”

Derek Silver például azt vette észre, hogy a rövidebb posztjait sokkal jobban fogadták az olvasók, és többször osztották meg, mint a hosszabb posztokat.

Ha egy általános szabályt szeretnénk a bejegyzések hosszúságára, akkor itt egy idézet Joe Pulizzi egyik posztjából: “A blogbejegyzés olyan, mint egy miniszoknya. Elég rövidnek kell lennie ahhoz, hogy érdekes legyen, de elég hosszúnak, hogy lefedje a témát.”

 

Ebből a 16 tippből is látható, hogy nem létezik egyetlen sikerrecept, amitől egy blog vagy blogger sikeressé válhat. Végezetül a Buffer poszt szerzőjétől idézek egy bölcs gondolatot:

Blogot írni egyszerre művészet és tudomány.

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

Blog készítés kezdőknek 15 lépésben

Ütős blog bejegyzés 5 lépésben

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.