fbpx

Email lista építés – a következő nagy dobás?

Egyre nehezebb elérni a közösségi médiákon keresztül azokat az embereket, akik egyébként szeretnének hallani rólunk.

Ez különösen igaz a Facebookra, ahol a változó algoritmusoknak köszönhetően egyik napról a másikra drasztikusan csökkenhetnek az organikus (ingyenes) elérések.

Mi a megoldás a fizetett hirdetéseken kívül?

A válasz: az email lista építés.

 

email marketing

 

A Facebook az elmúlt évben többször is módosította az algoritmusát, és ez még nem a vége.

Az algoritmus az, ami meghatározza, hogy mely tartalmakat látják egyáltalán a felhasználók. A korábbi algoritmus frissítések egyik célja, hogy a hírfolyamban csak azok a tartalmak jelenjenek meg, melyeket az adott felhasználó valószínűleg érdekesnek fog találni.

Az is jól látszik viszont, hogy a Facebook a fizetett hirdetések irányába szeretné terelni a vállalkozásokat. Ez nem meglepő, hiszen a Facebook is profitorientált vállalkozás.

Ami meglepő, az organikus elérések visszaesésének a mértéke.

Visszaesés, de mekkora?

Nemrég egy Facebook csoportban olvastam az elérések visszaeséséről egy sikeres bloggertől:

“A Fb mai leállása után – meg úgy egyébként is – egyre jobban tele van vele a hócsukám, hogy ezen a platformon keresztül egyre inkább nem érem el az olvasóimat, követőimet.

Ahogy azt is nagyon unom, hogy időről-időre olyan mértékben visszavágja az eléréseimet, hogy csak nézek ki a fejemből. Az elmúlt másfél hétben organikus elérések alapján több mint 300-an csatlakoztak az oldalamhoz, egy posztom több, mint 150.000 elérését generált organikusan, több mint 600 megosztással.

A következő képes posztomat is megtolta még a Fb, majd a legújabb írásomat, amely persze kifelé mutató linket tartalmazott, szépen visszavette és eljuttatta 1000 emberhez.

Tudom, hogy arra akar kényszeríteni, hogy itt, a Fb oldalán blogoljak és hogy hirdessek állandóan. De nekem ez nem opció.

Milyen olyan platformot ajánlanátok, ahol ténylegesen el tudom érni az olvasóimat? “

Pedig ezek az emberek szeretnének hallani róla, de közéjük áll az algoritmus, ami eldönti helyettük, hogy mi juthat el hozzájuk és mi nem.

Nemrég a smartpassiveincome.com podcast adásában volt szó ugyanerről a jelenségről. Pat Flynn tapasztalata is az, hogy egyre nehezebb és bizonytalanabb, hogy a követői közül a közösségi média hány embernek mutatja meg egyáltalán a tartalmat. Két saját példát hozott:

A smartpassiveincome.com Facebook oldalnak kb. 150.000 követője van, a Youtube csatornájának pedig 200.000 feliratkozója. Az új algoritmusoknak köszönhetően a bejegyzéseit gyakran csak néhány 1000-en látják, néha csak néhány 100-an.

Pedig ezek az emberek azért lájkolták, követik az oldalt, vagy azért iratkoztak fel, mert szeretnék látni az új tartalmakat.

Mi a gond(om) a közösségi médiákkal?

A probléma a közösségi médiákkal az, hogy ha a közösségünket valakinek a platformján építjük, akkor ott a platform szabályai érvényesek. A szabályokat pedig bármikor módosíthatják, és mi felhasználóként nem sokat tehetünk ellene.

Nézőpont kérdése, hogy én szerencsés vagy szerencsétlen vagyok, de pont az egyik legnagyobb Facebook algoritmus váltás után indítottam a blogomat, amikor már mindenki arról beszélt, hogy vissza fognak esni az organikus elérések. Ezért gyorsan mérlegeltem, hogy mekkora erőforrást érdemes az egyre bizonytalanabb közösségi média elérésekbe fektetni.

Arra jutottam, hogy érdemes kihasználni a közösségi média nyújtotta előnyöket, de emellett kell egy állandó, biztos csatorna, ahova ki tudom „menteni” az olvasóimat.

Ezért én az email listám építésére helyeztem az elejétől fogva a legnagyobb hangsúlyt.

Miért érdemes email listát építeni?

Nem meglepő, hogy az említett podcast adásban Pat Flynn is arról beszélt, hogy a következő nagy dobás, amin keresztül el tudjuk érni a követőinket, az email lesz.

Vagyis, ha szeretnénk ellenállóvá válni a változó algoritmusokkal szemben, akkor egy olyan csatornára kell fókuszálnunk, ahol a saját szabályaink szerint játszhatunk.

A legegyszerűbb ilyen csatorna pedig az email.

Ha van egy jól felépített és gondozott email listánk, azzal algoritmusok és szűrők nélkül tudjuk elérni a közösségünket. Igaz, hogy emailen keresztül sem tudunk mindenkit elérni, hiszen az email esetében is van megnyitási arány. Ez az arány viszont alapvetően azon múlik, hogy tudunk-e rendszeresen értékes tartalmat küldeni a feliratkozóinknak, ami miatt érdemes megnyitniuk az emailünket.

Tehát az, hogy kit érünk el, rajtunk múlik, nem egy algoritmuson.

 

email marketing

 

Gyakran kérdezik tőlem, hogy miért éri meg egy saját domain alatt futó WordPress oldalon indítani egy blogot, például az ingyenes és rögtön rendelkezésre álló blogplatformok helyett.

Nos, többek között azért, mert egy WordPress weboldal alkalmas arra, hogy email listát építsünk.

Egy saját WordPress weboldal létrehozása és egy email küldő rendszer hozzákapcsolása az elején kicsit több munka, mint egy ingyenes blogplatformon indulni, de hosszú távon sokszorosan megtérül ez a befektetés.

Egy saját weboldal függetlenséget jelent a blogplatformtól, saját email listát lehet rajta keresztül építeni, és nagyobb szabadságot ad akkor is, hogy később valamilyen irányba szeretnénk továbbfejleszteni az online vállalkozásunkat.

Email marketing szoftverek

Szerencsére vannak szoftver cégek, akik mindig is bíztak az email marketing hatékonyságában, vagy előre látták ezt a trendet. Ezek folyamatosan fejlesztik a szoftverüket, hogy minden igénynek megfelelő, de mégis a hétköznapi ember számára is könnyen használható email küldő rendszert hozzanak létre.

Több magyar nyelvű email küldő rendszer is létezik. Ezen kívül szokták még javasolni a Mailchimp rendszert, amit egy rövid ideig én is használtam. Ennek az egyik előnye, hogy az indulásnál ingyenes, bizonyos fontos funkciók esetén viszont fizetőssé válik.

Ma sok sikeres külföldi blogger és egyszemélyes online vállalkozó a ConvertKit rendszert használja és ajánlja.

Én is ezt a rendszert használom az indulásom óta és számomra ez eddig a tökéletes rendszer. Külső segítség nélkül meg tudtam oldani eddig mindent, amire szükségem volt. A feliratkozásokon túl, az olvasóimat érdeklődési kör alapján tudom csoportosítani (szegmentálni), nagyon sok feladatot tudok a segítségével automatizálni, és még egyszerű értékesítési tölcséreket is létre lehet hozni a segítségével (bonyolulakat is, csak annak nincs értelme szerintem, főleg az indulásnál).

A ConvertKit rendszer nyelve angol, de néhány kifejezés megtanulásával szerintem bárki képes jól használni.

Ha érdekel, hogy hogyan működik egy email küldő rendszer, konkrétan a ConvertKit, kattints a lenti linkre! Ha sokan kéritek, később egy videóban bemutatom, hogy hogyan működik.

ÉRDEKEL A CONVERTKIT EMAIL KÜLDŐ RENDSZER

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

16 csúcs TIPP blog szakértőktől kezdőknek

A TOP 3 eszköz, ami nélkülözhetetlen egy vállalkozás elindításához

Milyen készségek kellenek egy online vállalkozás indításához 2019-ben? Ez a 7 „skill” nélkülözhetetlen lesz

 

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.