Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

INGYENES Vállalkozási Ötlet Workshop - Április 25-30. Foglald le a helyed és találd meg az ötleted 1 HÉT alatt⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Email lista építés – a következő nagy dobás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Egyre nehezebb elérni a közösségi médiákon keresztül azokat az embereket, akik egyébként szeretnének hallani rólunk.

Ez különösen igaz a Facebookra, ahol a változó algoritmusoknak köszönhetően egyik napról a másikra drasztikusan csökkenhetnek az organikus (ingyenes) elérések.

Mi a megoldás a fizetett hirdetéseken kívül?

A válasz: az e-mail lista építés.

 

 

A Facebook az elmúlt évben többször is módosította az algoritmusát, és ez még nem a vége.

Az algoritmus az, ami meghatározza, hogy milyen tartalmakkal  találkoznak a felhasználók. A korábbi algoritmus frissítések egyik célja, hogy a hírfolyamban csak azok a tartalmak jelenjenek meg, melyeket az adott felhasználó valószínűleg érdekesnek fog találni.

Az is jól látszik viszont, hogy a Facebook a fizetett hirdetések irányába szeretné terelni a vállalkozásokat. Ez nem meglepő, hiszen a Facebook is profitorientált vállalkozás.

Ami meglepő, az organikus elérések visszaesésének a mértéke.

Visszaesés, de mekkora?

Nemrég egy Facebook csoportban olvastam az elérések visszaeséséről egy sikeres bloggertől:

“A Fb mai leállása után – meg úgy egyébként is – egyre jobban tele van vele a hócsukám, hogy ezen a platformon keresztül egyre inkább nem érem el az olvasóimat, követőimet.

Ahogy azt is nagyon unom, hogy időről-időre olyan mértékben visszavágja az eléréseimet, hogy csak nézek ki a fejemből. Az elmúlt másfél hétben organikus elérések alapján több mint 300-an csatlakoztak az oldalamhoz, egy posztom több, mint 150.000 elérését generált organikusan, több mint 600 megosztással.

A következő képes posztomat is megtolta még a Facebook, majd a legújabb írásomat, amely persze kifelé mutató linket tartalmazott, szépen visszavette és eljuttatta 1000 emberhez.

Tudom, hogy arra akar kényszeríteni, hogy itt, a Facebook oldalán blogoljak és hogy hirdessek állandóan. De nekem ez nem opció.

Milyen olyan platformot ajánlanátok, ahol ténylegesen el tudom érni az olvasóimat? “

Pedig ezek az emberek szeretnének hallani róla, de közéjük áll az algoritmus, ami eldönti helyettük, hogy mi juthat el hozzájuk és mi nem.

 

Nemrég a smartpassiveincome.com podcast adásában volt szó ugyanerről a jelenségről.

Pat Flynn tapasztalata is az, hogy egyre nehezebb és bizonytalanabb, hogy a követői közül a közösségi média hány embernek mutatja meg egyáltalán a tartalmat. Két saját példát hozott:

“A smartpassiveincome.com Facebook oldalnak kb. 150.000 követője van, a Youtube csatornájának pedig 200.000 feliratkozója. Az új algoritmusoknak köszönhetően a bejegyzéseit gyakran csak néhány 1000-en látják, néha pedig csak néhány 100-an.”

Pedig ezek az emberek azért követik az oldalt, vagy azért iratkoztak fel, mert szeretnék látni az új tartalmakat. Az algoritmus viszont megakadályozza őket ebben.

Mi a gond a közösségi médiával?

A probléma a közösségi médiával az, hogy ha a közösségünket valakinek másnak a felületén építjük, akkor ott annak a platformnak a szabályai érvényesek.

A szabályok pedig bármikor módosíthatnak, és mi felhasználóként nem sokat tehetünk ez ellen.

Nézőpont kérdése, hogy én szerencsés vagy szerencsétlen vagyok, de én pont az egyik legnagyobb Facebook algoritmus váltás után indítottam a blogomat, amikor már mindenki arról beszélt, hogy vissza fognak esni az organikus elérések. Ezért gyorsan mérlegeltem, hogy mennyi időt és energiát érdemes az egyre bizonytalanabb közösségi média elérésekbe fektetni.

Arra jutottam, hogy érdemes kihasználni a közösségi média előnyeit, de emellett kell egy állandó, biztos csatorna, ahova ki tudom „menteni” az olvasóimat.

Ezért én az e-mail listám építésére fókuszáltam az elindulásom első napjától kezdve.

Olvasd el a Hírlevél Küldés Útmutatót is, amiben megismerheted azt az 5 lépéses stratégiát, amivel elindíthatod és  növekedési pályára állíthatod az email listád!

Miért érdemes e-mail listát építeni?

Nem meglepő, hogy az említett podcast adásban Pat Flynn is arról beszélt, hogy a következő nagy dobás, amin keresztül el tudjuk érni a követőinket, az e-mail lesz.

Vagyis, ha szeretnénk ellenállóvá válni a változó algoritmusokkal szemben, akkor egy olyan csatornára kell fókuszálnunk, ahol a saját szabályaink szerint játszhatunk.

A legegyszerűbb ilyen csatorna pedig az e-mail.

Ha van egy jól felépített és gondozott e-mail listánk, azzal algoritmusok és szűrők nélkül tudjuk elérni a közösségünket.

Igaz, hogy emailen keresztül sem tudunk mindenkit elérni, hiszen az email esetében is van megnyitási arány.

Ez az arány viszont alapvetően azon múlik, hogy tudunk-e rendszeresen értékes tartalmat küldeni a feliratkozóinknak, ami miatt érdemes megnyitniuk az emailünket.

Az értékes tartalmakhoz vezető fontos lépés a feliratkozóink megismerése, illetve hogy kiderítsük, mire vágynak. Ezt történhet például egy néhány kérdésből álló kérdőíven keresztül.

Az tehát, hogy kit érünk el, az email esetén legalább csak rajtunk múlik, és nem egy algoritmuson.

 

email marketing

 

Az e-mail lista építés előnyei

Foglaljuk össze röviden, hogy milyen előnyei vannak az e-mail lista építésnek!

 1. Kapcsolatépítés a közönségünkkel

Nincs még egy olyan csatorna, ami annyira alkalmas lenne a bizalom- és kapcsolatépítésre, mint az e-mail. Azok a rendszeres és értékes tartalmak ugyanis, amiket a hírlevél feliratkozóinknak hétről hétre küldünk, kapcsolatot építenek és megalapozzák a vásárláshoz szükséges bizalmat.

 2. Költséghatékonyság, magas megtérüléssel

Az e-mail lista építése és fenntartása költséghatékony. Nincs szükség hozzá másra, mint egy hírlevélküldő rendszerre és értékes tartalmakra. Emellett az e-mail marketing megtérülése is kiemelkedő: a statisztikák szerint minden e-mail marketingre fordított 1 USD átlagosan 36 USD megtérülést eredményez.

3. Az e-mail lista feliratkozók értékesebbek

A statisztikák szerint egy e-mail feliratkozó üzleti értéke 15-ször magasabb, mint egy közösségi média követő üzleti értéke.

4. Könnyen mérhetők az eredmények

A legtöbb e-mail marketing szoftver mutatja az e-mail lista építés és a hírlevél küldés szempontjából fontos mérőszámokat, így alkalmas az eredményeink nyomonkövetésére. Amit pedig mérni tudunk, azon könnyen javíthatunk is, így egyre hatékonyabbá válhat az e-mail lista építésre fordított munkánk.

 

Gyakran kérdezik tőlem, hogy miért éri meg egy WordPress blog indítása az ingyenes és rögtön rendelkezésre álló blogplatformok helyett.

Nos, többek között pont ezért: egy WordPress weboldal tökéletesen alkalmas e-mail lista építésére.

Egy saját WordPress weboldal létrehozása és egy hírlevélküldő rendszer (más néven e-mail marketing szoftver)  hozzákapcsolása az elején kicsit több munka, mint egy ingyenes blogplatformon indulni.

Hosszú távon viszont sokszorosan megtérül ez a kezdeti időbefektetés.

Egy saját weboldal függetlenséget jelent a blogplatformtól, miközben saját e-mail listát lehet rajta keresztül építeni.

 

E-mail marketing szoftverek

Szerencsére vannak szoftver cégek, ahol mindig is bíztak az e-mail marketing hatékonyságában, vagy előre látták ezt a trendet, és folyamatosan fejlesztik a rendszereiket.

Ennek köszönhetően ma már sok olyan rendszer létezik, ami minden igénynek megfelel, ugyanakkor a hétköznapi ember számára is könnyen használható.

Milyen rendszerek közül választhatunk?

Léteznek egyszerűbb és egészen összetett rendszerek is, amik minden elképzelhető automatizált folyamatot képesek végrehajtani.

  • Vannak magyar nyelvű egyszerűbb rendszerek, mint például a Listamester, aminek a használata 100 feliratkozóig ingyenes.
  • Gyakran javasolják az elinduláshoz a Mailchimp vagy a MailerLite rendszerét. Mindkettő könnyen használható és képes azokat az egyszerűbb automatizmusokat kezelni, amire az elinduláshoz szükség van.
  • Én a ConvertKit rendszert használom az indulásom óta, és ez nagyon jó választásnak bizonyult. Kifejezetten bloggereknek, tartalomgyártóknak hozták létre, így pont azt tudja, amire szükségem van. A használata egyszerű: külső segítség nélkül meg tudtam oldani eddig mindent, amire szükségem volt, miközben rengeteg feladatot tudok a segítségével automatizálni.

 

Töltsd le az ingyenes E-mail Lista Indítás útmutatót, amiben további segítséget találsz az E-mail Marketing szolgáltatód kiválasztásához!

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

Hírlevél Küldés Útmutató: Hogyan építs hűséges közönséget emailen keresztül?

Hogyan találd ki, hogy mire vágynak a hírlevél feliratkozóid? (esettanulmány)

A TOP 3 eszköz, ami nélkülözhetetlen egy vállalkozás elindításához

Hogyan készíts WordPress blogot 5 egyszerű lépésben?

 

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség