Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Hírlevél Küldés Útmutató – Hogyan építs hűséges közönséget emailen keresztül?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Te miért szeretnél email listát építeni?

  • Online vállalkozást indítanál, hogy nagyobb szabadságot érj el az életedben?
  • Tudod, hogy a jövedelmező  vállalkozáshoz vezető leghatékonyabb eszköz a hírlevél küldés?
  • Van már online vállalkozásod, de nem sikerül növekedési pályára állítani?

 

Bármi legyen is az ok, amiért hírlevél küldést tervezel, csak megerősíteni tudlak:

Az email lista építés és a rendszeres hírlevél küldés a legjobb marketing stratégia, amit online vállalkozóként követhetsz.

Ebben a bejegyzésben olvashatsz a hírlevél küldés jelentőségéről, illetve megismerheted azt az öt lépésből álló email marketing stratégiát, amivel növekedési pályára állíthatod az email listád.

 

hírlevél készítés és hírlevél küldés

Miért fontos a hírlevél küldés és az email lista építés?

Kezdjük azzal, hogy miért érdemes egyáltalán belefogni a hírlevél küldésbe.

Bár az email közel 50 éves, ez a mai napig a leghatékonyabb marketing csatorna.

Hiába jelennek meg újabbnál újabb közösségi média felületek, hiába jósolták már sokszor az email korszak végét. Az email és a hírlevél küldés változatlanul a legjobb csatorna, amin keresztül márkák, vállalkozók, cégek a közönségükkel, közösségükkel, ügyfeleikkel kapcsolatot tarthatnak és építhetnek.

Az email lista építésnek számos előnye van:

  • a hírlevél készítés kevés időt igényel
  • a hírlevél küldés költsége alacsony
  • nincsenek kiszámíthatatlanul változó algoritmusok közötted és az email feliratkozóid között

 

A közösségi média jó eszköz az email listád építésére. Viszont ha csak a közösségi médiára építed a vállalkozásodat, bármikor elveszítheted a kapcsolatot a követőiddel egy algoritmusváltozás következtében.

  • az email listánál a befektetett idő és pénz megtérülése magasabb, mint bármelyik más csatorna esetén

 

A statisztikák szerint email marketing megtérülési aránya kiemelkedően magas, ugyanis minden 1 dollár, amit email marketingbe fektetettek, átlagosan 36 USD profit eredményez.

A kimagasló hatékonyságot két saját tapasztalattal is meg tudom erősíteni: a VTM Bootcamp képzésemre a jelentkezési arány 20:1-hez az email listám javára a közösségi médiából érkező jelentkezésekkel összehasonlítva.  A “Légy a saját főnököd!” könyvem bevezetésénél ez az arány 35:1 volt!

Hírlevél küldés – a leghatékonyabb eszköz

Ha van email listád, amit gondosan építesz és ápolsz, mindig lesz kinek megmutatni az ajánlataidat, és rögtön ott lesz a lehetőség, hogy bevételt teremts vele.

Ezáltal pedig az egész vállalkozásépítési út sokkal egyszerűbbé és kockázatmentesebbé válik.

Az email lista tehát egy online vállalkozás legértékesebb erőforrása.

Az email lista mérete és egy online vállalkozás bevételei általában egyenes arányban változnak.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy hatalmas listára lenne szükséged ahhoz, hogy pénzt tudj keresni. Egy kisebb email listával is lehet pénzt keresni, ha a megfelelő emberek vannak a listán, és sikerült a vásárláshoz szükséges bizalmat felépíteni a hírlevél küldés útján.

Miből áll a sikeres email lista építés és hírlevél küldés?

Rögtön az elején érdemes tisztázni, hogy a sikeres email marketing stratégia nem csak új feliratkozók bevonzásából áll.

Ha a hírlevél feliratkozás után ugyanis nem törődünk a feliratkozóinkkal, akkor egy idő után már nem fogják megnyitni a tőlünk érkezett emaileket, tehát nem érjük el őket.

A sikeres email lista építés ezért két szakaszból áll:

  1. A hírlevél feliratkozás szakasz– amikor új feliratkozók csatlakoznak a listánkhoz
  2. A hírlevél küldés szakasz –amikor az email közösségünk tagjainak rendszeresen küldünk értékes hírleveleket, és így építjük velük a kapcsolatot és ápoljuk az email listánkat.

Milyen eszközre lesz szükséged az lista építéséhez és a hírlevél küldéshez?

Technikailag csak egy Hírlevélküldő Rendszerre vagy más néven Email Marketing Szoftverre lesz szükséged.

A legjobb rendszerek ma már mindent tudnak, amire szükséged lesz:

a feliratkoztató űrlapoktól kezdve a szegmentált kiküldéseken át az egészen összetett automatizált folyamatokig mindent meg tudsz oldani egyetlen szoftverrel.

Én a ConvertKit rendszert használom az elindulásom óta, ami a tapasztalataim szerint az egyik legjobb választás az email lista építéséhez és az online pénzkereséshez.

Vannak egyszerűbb, de szintén nagyon jó rendszerek, ilyen pl. a MailerLite.

Az Email Marketing Szolgáltató kiválasztásában segít a NÉLKÜLÖZHETETLEN EMAIL LISTA INDÍTÁS ÚTMUTATÓ, amit ingyenesen letölthetsz a linkre kattintás után.

Nézzük meg most az öt lépést, amivel lépésről lépésre felépítheted te is az email listád!

 

5 lépéses Email Lista Építés stratégia

1. lépés – Következetes tartalomgyártás

Az email lista építést a legjobban az segíti, ha következetesen és rendszeresen teszel közzé új tartalmakat.

Amikor minden héten megjelensz a közönséged előtt, akik olvassák, hallgatják vagy nézik a tartalmaidat, kapcsolatot építesz velük, és nagyobb eséllyel iratkoznak fel az email listádra is, mert szeretnének tőled még több értékes tartalmat kapni.

A tartalom lehet egy új blogbejegyzés, podcast epizód vagy videó.

2. lépés – A lead mágnes vagy „csali”

Gyakori kérdés, hogy hogyan lesznek a látogatókból hírlevél feliratkozók.

Az „Iratkozz fel a hírlevelemre!” felhívás már nem működik. Senki nem akar egy újabb email listára feliratkozni, hacsak nem látja a feliratkozással járó előnyöket, értéket.

Az email lista építéshez ezért nélkülözhetetlen egy értékes és ingyenes tartalom, amit a hírlevél feliratkozásért cserébe adunk.

Ennek a tartalomnak ellenállhatatlannak kell lenni.

Annyira értékesnek kell lenni a közönséged számára, hogy amikor a közönséged egy tagja meglátja, akkor alig várja, hogy megkapja, ezért boldogan megadja cserébe az email címét.

Mi kell az ellenállhatatlan csalihoz?

  • Fontos, hogy pontosan az ideális célközönségednek szóljon
  • Egy fontos problémát, akadályt oldjon meg
  • Egy kisebb eredmény gyors elérésében segítsen

 

A jó lead mágneshez  először is be kell azonosítanod egy fontos kérdést, ami gyakran felmerül a közönséged körében.

A lead mágnesedben erre adj választ, vagy ehhez kínálj egy gyorsan végrehajtható akciótervet, amivel a közönséged tagjai konkrét eredményeket érhetnek el!

Sokan azt gondolják, hogy a lead mágnes akkor értékes, ha minél hosszabb és minél több kérdésre ad választ.  Ennek épp az ellenkezője igaz: a jó lead mágnes egyetlen kérdésre ad gyors választ, vagy egyetlen problémára ad gyors megoldást.

Ennek megfelelően egy néhány oldalas PDF vagy egy néhány perces videó tökéletes lead mágnes lehet.

A lényeg, hogy annyira értékes legyen a segítség, amit rajta keresztül adsz, hogy a feliratkozód ezt érezze:

„El sem hiszem, hogy ez ingyen van. Milyen lehet itt egy fizetős anyag?”

Milyen formában készítsd el a lead mágnesed?

Többféle forma közül választhatsz. A „csalid” lehet…

  • PDF
  • email sorozat
  • videó
  • audió
  • kvíz stb.

 

Az elinduláshoz a legegyszerűbb és leggyorsabb, ha egy néhány oldalas PDF dokumentumot készítesz. Ez lehet egy útmutató, ellenőrzőlista, sablon, minta stb.

Példák PDF lead mágnesre

 

Az elindulásnál egyetlen lead mágnessel kezdj, és teszteld az eredményeidet! (erről bővebben az 5. lépésnél lesz szó).

 

3. lépés: A lead mágnes megosztása

Ahhoz hogy legyenek feliratkozóid, a lead mágnest és a feliratkozási lehetőséget több helyen is elérhetővé kell tenned.

A célközönségedből minél több ember találkozik a „csaliddal”, annál nagyobb eséllyel lesznek feliratkozóid.

Hol helyezd el a „csalit”?

A weboldalon

Minél több értékes tartalom van a weboldaladon, annál több helyen el tudod helyezni a lead mágnesed.

Ha tehát következetes vagy a tartalomgyártást illetően, és rendszeresen készítesz új blogbejegyzéseket, egyre több hely lesz, ahol a potenciális feliratkozóid találkozhatnak  a lead mágnesedet.

A weboldaladon ne hagyd ki pl. a Nyitóoldaladat, vagy a Rólam című oldalt, amik általában a leglátogatottabb oldalak közé tartoznak.

Közösségi média

Hol tölt időt a közönséged?

Ezeken a felületeken érdemes elérhetővé tenni a csalidat. Rengeteg módszer és tipp létezik, amivel a közösségi média követőidet bevonzhatod az email listádra. Néhány gyors ötlet:

  • A közösségi média profil bemutatkozásodban megemlítheted a lead mágnesed, és megoszthatod  a hozzá vezető linket.
  • Ha van saját zárt Facebook csoportod, akkor a felvételi kérdéseknél felhívhatod a figyelmét a letölthető anyagodra, megoszthatod a feliratkozáshoz a linket.
  • A Pinteresen önálló pinként megjelenítheted a lead mágnesedet és a linket.

 

Vendégposzt

Különösen az elindulásnál nagy lökést tud adni az email listádnak, ha vendégposztokat írsz.

A vendégposztok útján ugyanis sok emberrel  kerülhetsz kapcsolatba a célközönségedből, akiket egy linkkel át tudsz irányítani a saját weboldaladra a feliratkozáshoz.

4. lépés: Rendszeres hírlevél küldés: kapcsolatépítés a feliratkozókkal

A kapcsolatépítés kulcsa a rendszeres hírlevél küldés, amiben újabb értékes tartalmakat, információkat osztasz meg a feliratkozóiddal.

Gyakori kérdés, ami online vállalkozók körében felmerül, hogy mégis mit küldjenek az feliratkozóknak.

Mit küldj a feliratkozóidnak?

Ahogy már szó volt róla, a sikeres email lista építés kulcsa a rendszeres tartalomgyártás.

Ha ugyanis rendszeresen gyártasz értékes új tartalmakat, akkor ezeket el tudod küldeni az email feliratkozóidnak.

Értékes hírlevél tartalom lehet egy hosszabb, hasznos írás közvetlenül az emailben, vagy a hírlevélben egy rövid bevezető után elküldheted a legújabb blogbejegyzésed vagy podcast adásod linkjét a feliratkozóidnak.

A javaslatom az, hogy heti egy értékes tartalmat hozz létre a témádban, és heti egy alkalommal küldj hírlevelet az email feliratkozóidnak. Így rendszeresen tudsz új értéket adni, ami építi a kapcsolatot és a bizalmat.

A kapcsolatépítés legjobb módja: a kérdések

Érdemes szem előtt tartani, hogy az email lista igazi értékét nem a feliratkozók száma adja.

Nem a létszám a lényeg, hiszen az email közösségedben ugyanolyan emberek vannak, mint te vagy én.

Az email lista igazi értékét az emberi kapcsolatok adják.

A hírlevélben azért is nagyszerű eszköz, mert rajta keresztül nemcsak értékes tartalmakat tudsz küldeni a feliratkozóidnak, hanem meg is tudod szólítani őket.

Kérdéseket tehetsz fel, és valódi beszélgetést tudsz velük kezdeményezni.

A tapasztalataim szerint semmi nem építi jobban a kapcsolatot a feliratkozókkal, mint az őszinte érdeklődés és a kérdések.

A hírlevelekben tehát bátran tegyél fel kérdéseket és kezdeményezz beszélgetéseket!

 

5. lépés A hírlevél küldés eredményeinek mérése és javítása

Az email marketingben az a nagyszerű, hogy könnyen mérhetők az eredmények, ezért könnyen javíthatunk rajtuk.

Sok dolgot mérhetünk, de valójában három mérőszámra érdemes fókuszálni:

  1. A feliratkozási arány– Ez azt jelenti, hogy milyen arányban iratkoztak fel azok közül, akik meglátogatták az űrlapot tartalmazó oldalt.
  2. A megnyitási arány – Ez azt jelenti, hogy milyen arányban nyitották meg a hírlevelet azok, akiknek elküldtük az emailt.
  3. Az átkattintási arány – Ez azt jelenti, hogy az emailben elhelyezett linkre milyen arányban kattintottak át.

 

Léteznek benchmarkok iparáganként –  vagyis egy adott iparágra jellemző átlagos arányok -, amire rá tudsz keresni az interneten.

Ezekre a számokra érdemes tájékozódási céllal tekinteni, benchmarknak viszont sokkal inkább a saját eredményeidet érdemes nézni.

A lényeges kérdés ugyanis ez:

  • Tudsz-e javítani a jelenlegi arányaidon és hogyan.
  • Ha pedig romlottak az arányaid, akkor tudnod kell, hogy mi okozta ezt, és hogyan tudod a csökkenést visszafordítani.

 

Fontos záró gondolatok…

Az email lista építés és a hírlevél küldés hosszú távú elkötelezettség, amibe az elején munkát kell fektetni, utána viszont sokszorosan megtérül a befektetett munka.

Sokan pont ezért nem vágnak bele az email lista építésbe, mert túl sok idő és munka.

Helyette új “csillogó” taktikáktól  vagy a közösségi médiától várnak gyorsabb eredményeket. A közösségi média remény gyakran az első komolyabb algoritmus változásig tart.

Azt gondolom, hogy a rutinosabb online vállalkozók tapasztalata sokat elmond arról, hogy melyik utat érdemes választani:

amikor ma már sikeres online vállalkozókat kérdeznek arról, hogy mit csinálnának máshogy az elején, szinte mindegyik azt említi, hogy ha újrakezdhetné,  az első naptól kezdve az email listája építésére fókuszálna.

Ne ugord át tehát az email lista építést, sőt, és állj neki még ma!

Kezdd el akkor is, ha még nincs terméked, vagy még alig vannak látogatók az oldaladon! Már a weboldalad létrehozása közben elkezdheted.

Minél előbb, annál jobb!

Ha további segítségre van szükséged az email listád építéséhez és a hírlevél készítéshez, csatlakozz be a VTM Bootcamp programba, ahol minden lépést részletesen is megmutatok, illetve szükség esetén a technikai kérdésekhez is megtalálod a segítséget.

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is: 

Email lista építés – a következő nagy dobás

Hogyan találd ki, hogy mire vágynak a hírlevél feliratkozóid?

Hogyan készíts WordPress blogot 5 egyszerű lépésben?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség