fbpx

Vállalkozás ÚJ STÍLUSBAN: Hogyan keress pénzt az interneten ELADÁS NÉLKÜL?

64 Shares

Az interneten sokféleképpen lehet pénzt keresni.

Ami biztos, hogy kell hozzá egy jó termék (fizikai vagy digitális) vagy szolgáltatás, és kellenek hozzá vevők. Itt két fontos kérdés merül fel, és ha ezekre válaszolni tudsz, a többi már szinte gyerekjáték lesz:

Mi legyen a termék? És honnan szerzel majd vevőket?

Két egyszerűnek tűnő, de fogós kérdés. Ha bármelyikre hiányzik vagy rossz a válasz, nem fog működni a vállalkozásod. Ilyenkor pedig a legjobb online marketing taktikák sem segítenek.

Ajánlok neked egy szuper megoldást, amivel ezt el tudod kerülni!

 

Sok kezdő vállalkozó egyik legnagyobb félelme, hogy nem tudja eladni a termékét vagy szolgáltatását.  Ez egy jogos félelem, mert valljuk be, nem lehet kellemes érzés, amikor szíved-lelked belerakod valaminek a létrehozásába, és utána nem találsz vevőket.

Ezt persze én sem szeretném átélni, ezért addig kerestem, amíg meg nem találtam azt a módszert, amivel ez megelőzhető és elkerülhető.

Te melyik stílusban szeretnéd építeni a vállalkozásodat?

Ehhez először is tudni kell, hogy kétféle módon állhatsz neki a terméked/szolgáltatásod létrehozásának és az értékesítésnek: direkt és indirekt módon. Mondhatjuk úgy is, hogy az online marketingen belül létezik egy „régi stílus” és egy „új stílus”.

A két stílus között az alapvető különbség az, hogy milyen kapcsolatot alakítasz ki a vevőiddel a vásárlás előtt.

Ha még csak tervezed, hogy online vállalkozást indítasz, vagy még az elején vagy, érdemes jobban megismerni mindkét stílust és kiválasztani, hogy melyiket szeretnéd követni:

„Régi stílus” – vagyis értékesítés fókuszú online vállalkozás

Ilyenkor először van egy terméked, és utána keresed meg hozzá a vevőket. A stratégiád fontos része lesz, hogy milyen hirdetéssel éred el a vevőidet hatékonyan (pl. facebook vagy Google hirdetés), vagy esetleg milyen meglévő platformon (terméktől függően pl. Etsy, Jófogás, stb). A legtöbb magyar online marketing tréning ezt a stílust tanítja.

Példa: Szándékosan nem magyar példát fogok hozni. Az upviral.com-tól Wilco de Krij nevét azért tanultam meg elég gyorsan, mert heteken keresztül találkoztam a facebook hirdetésével. Mivel a hirdetések és a keresőmarketing az elmúlt években költségessé váltak, az upviral.com kifejlesztett egy vírusmarketing applikációt. Ez a vírusmarketing és a továbbajánlás módszerét használja, és nagyobb forgalmat ígér az oldaladra. Erről szól a facebook hirdetése, ami videó formájában jelent meg nálam nagyon sokszor.

A direkt módszer hátránya: Amikor direkt módszerrel, hirdetésen keresztül értékesíted a termékedet, szükséged lesz marketing budgetre. Rendszeresen, sok embert el kell érned, mert nem fogsz tudni valódi hosszú távú kapcsolatot kialakítani a célcsoportoddal. Az indulásnál nehezebb lesz közvetlenül a célcsoportodtól visszajelzést kapni a termékedről.

A direkt módszer előnye: Talán gyorsabb pénzkeresési módszer az indirekt módszernél (de őszintén, ebben nem vagyok biztos). Nem feltétlenül kell az arcodat adni a vállalkozásodhoz, a háttérben tudsz maradni.

„Új stílus” – vagyis értékteremtés fókuszú online vállalkozás

Az új stílus lényege, hogy először rendszeresen értéket adsz az ingyenes tartalmaidon keresztül, amiért cserében hűséges és elkötelezett követőket kapsz. Ha megkérdezed a követőidet, el fogják mondani neked, hogy pontosan mi a problémájuk és milyen termékre/szolgáltatásra lenne szükségük. Így pontosan a legjobb terméket tudod létrehozni számukra.  Nem lesz szükséged direkt értékesítési módszerekre, mivel lesz egy bizalmon alapuló kapcsolatod a követőiddel, és akik bíznak benned, várhatóan szívesen vásárolnak tőled.

Ilyenkor először követőid lesznek, és csak utána lesz terméked, amit a követőid közül fognak megvásárolni.

Példa: Az indirekt értékesítés egyik képviselője, Michelle Schroeder, a makingsenceofcents.com oldal tulajdonosa. Én vele találkoztam az elsők között, aki ilyen indirekt megközelítést alkalmaz,  és nagyon megtetszett, amit csinál. Több, mint 10 éve indította a pénzügyi blogját, hetente 2-3 bejegyzést ír. 300 ezren olvassák havonta. A blogjában sok gyakorlati tanácsot oszt meg, és sokakat inspirál arra, hogy változtassanak a pénzügyi tudatosságukon és kezdjenek egy plusz jövedelemforrást kiépíteni. Elsősorban mások szolgáltatását és termékét ajánlja pénzügyi témában (affiliate marketing), de van saját online képzése is, illetve sponzorált posztokat ír. 1,5 millió dollár az éves jövedelme.

Töltsd le a 100 sikeres vállalkozási ötlet e-bookot, amiben sok indirekt megközelítésű példát találsz, melyekből ötleteket gyűjthetsz és inspirálódhatsz!

 

Úgy tűnik, a direkt és az indirekt stílus is működik, én mégis az indirekt módszert választottam, mert sokkal közelebb áll hozzám. Egyrészt nem szeretek eladni, másrészt nem szeretem a fölösleges kockázatokat – vagyis hogy találok-e majd vevőket a termékemre.

Ráadásul az „új stílus” számomra egy sokkal izgalmasabb és élvezetesebb módszer!

A módszert szaknyelven tartalommarketingnek hívják, én pedig blogból vállalkozásnak neveztem el a weboldalamon az erről szóló kategóriát. Mivel rengeteg előnyét látom az indirekt értékesítési módszernek a direkthez képest, én ennek a stílusnak lettem a híve, ezért erről írok most részletesebben.

Mi a tartalommarketing?

Olyan ingyenes és értékes tartalmak készítését és megosztását jelenti, melyek segítik a célcsoportodat egy probléma megoldásában. Tartalmakat létrehozhatsz blogbejegyzés, podcast (hanganyag), videó képzés, idézetek, tippek, infografika, e-book, riport, email hírlevél stb. formában.

Az elinduláshoz 1-2 forma bőven elég. A blog jó kiindulás pont lehet, a legtöbben ezzel indulnak.

Milyen előnyei vannak, ha értéket adsz először?

Amikor értéket hozol létre tartalom formájában és ezt ingyenesen elérhetővé teszed, ennek több előnye is van:

  • Bizalmat épít. A követőid a tartalmaidon keresztül megismernek, bízni kezdenek benned. Gondolj bele, hogy nagyobb döntések előtt kikhez szoktunk tanácsért fordulni? Barátokhoz, szakértőkhöz vagy olyanokhoz, akik ugyanazon az úton vannak, mint mi. Ahogy a tartalmaidon keresztül kapcsolatot építesz a követőiddel, mindhárommá válhatsz a szemükben. Ezután a vásárlás egy természetes következő lépés.
  • Forgalmat generál. A folyamatosan megújuló tartalom visszatérő és új követőket fog neked hozni. Így nem lesz szükséged hatalmas marketing költségvetésre és bonyolult értékesítési taktikákra.
Olvasd el ezt is: Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül? 
  • Hosszú távú stabilitás. Ha értékesítés és hirdetés fókuszú vállalkozást építesz, mindig ki leszel téve a változó algoritmusoknak és új trendeknek. Ezért hosszabb távon a saját branded és a kapcsolataid építésére fordított energia nagyobb stabilitást adhat.
  • „Remény marketing” helyett létrehozás előtt meg tudod kérdezni a követőidet, hogy mire van szükségük. Ha saját terméket vagy szolgáltatást szeretnél létrehozni, fejlesztés közben tesztelheted az ötletedet, és a termékedet teljesen a leendő vásárlóid igényei alapján tudod kialakítani. Ha nem szeretnél saját terméket létrehozni, akkor pedig ajánlhatsz nekik olyan termékeket, amely megoldja a problémájukat (affiliate marketing)
Olvasd el ezt is:
Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?
Affiliate marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?
  • Képezheted a leendő vevőidet a vásárlás előtt. A tartalmaidon keresztül meg tudod tanítani a leendő vevőidnek, hogy mire lesz szükségük következő lépésként a problémájuk megoldásához. Így nem kell őket üldöznöd, hogy vásároljanak, hiszen nyitottak lesznek a problémájuk megoldására.

Az indirekt módszer hátránya: Ez nem egy „gazdagodjunk meg gyorsan” stratégia. Emberek emberekhez csatlakoznak, ezért valamennyire meg kell mutatnod, hogy ki vagy valójában és miben hiszel.

Kinek való a tartalommarketing?

Nem való mindenkinek. A tartalommarketing élvezetes, de sok munka, mert rendszeresen kell tartalmakat létrehozni. Ha szeretsz másoknak segíteni, akkor ezt valószínűleg örömmel teszed majd.

Az is segít, ha szeretsz emberekkel kapcsolatot építeni. Ezért is fontos, hogy olyan célcsoportot válassz, akik között szívesen mozogsz, és ahol szívesen építesz kapcsolatokat hozzád hasonlóan gondolkodó emberekkel.

Mi kell a tartalommarketinghez?

2 dologra lesz szükséged hozzá:

Ebben a bejegyzésben leírtam, hogy mi kell egy blog elindításához: Blog készítés kezdőknek 15 lépésben

Látni fogod, hogy sok feladat  jól automatizálható, vagy kiszervezhető, így az energiád nagy részét az értékes tartalmak és a kapcsolatok építésére tudod fordítani. Ezért ne ijedj meg, ha munka vagy család mellett “részidőben” szeretnél online vállalkozást indítani, mert sokan így kezdik.

Itt olvashatsz nagyszerű javaslatokat valakitől, aki évek óta főállás mellett építi a vállalkozását:
Hogyan keress pénzt online,ha csak kevés időd van? 12 TIPP Mark Masontól

A tartalommarketing működik Magyarországon is?

Láthatóan nagyon jól működik külföldön is és itthon is, bár itthon még gyerekcipőben jár.

Itt találsz két interjút olyan szakértőkkel, akiknek jó rálátásuk van a magyar piacra.
Érdemes-e blogot indítani a magyar piacon? Interjú az első Zrt.-vé alakult bloggercsapattal
Merre keressünk ma vállalkozási ötleteket? Beszélgetés Németh Gáborral az új digitális modellekről

Én személy szerint azt gondolom, hogy Magyarországon még kevesen csinálják ezt jól, ezért sok piacon jól ki lehet tűnni a versenytársak közül egy jó bloggal, vloggal, podcast-tel és nagy lehetőségek vannak még benne.

Összefoglalás:

Több módon is lehet pénzt keresni az interneten. Az online vállalkozások “új stílusú” megközelítése az őszinte, bizalmon alapuló emberi kapcsolatokra épül, ami után a vásárlás a folyamat egy természetes lépése. Ezért nincs szükség költséges és trükkös hirdetésekre. Egy ilyen vállalkozás építése élvezetes, de sok munka, viszont hosszú távon stabil, és növekvő jövedelemforrást lehet vele felépíteni.

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó írásokat is:
Hogya értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?
Milyen témában vállalkozzak? 4 lépéses útmutató a legjobb témád kiválasztásához
8 online vállalkozási modell – Melyik illik hozzám a legjobban?
Már sikeresen megvalósult vállalkozási példákért, melyekből inspirálódhatsz, töltsd le a 100 sikeres vállalkozási ötlet e-bookot!

 

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.