Talán ismerős a következő gondolat:
“Jó lenne valamit csinálni az interneten keresztül. Viszont nem tudom elképzelni, hogyan fogok pénzt is keresni vele. Honnan szerezzek több száz ügyfelet minden hónapban?”
Ha hasonlóan érzel, nem vagy egyedül!
Sokak számára ijesztő a gondolat, hogy havi több száz ügyfélre lesz majd szükségük az online pénzkereséshez.
A valóság viszont az, hogy nincs szükséged sok ügyfélre ahhoz, hogy az internet segítségével ki tudd egészíteni a családi kasszát.
Most néhány egyszerű számításon keresztül megnézheted, hogy a különféle online pénzkeresési módszerek esetén mire lesz szükséged egy adott jövedelem eléréséhez.
Az előző bejegyzésekben körbejártuk, hogyan érdemes nekiállni az ötleted kiválasztásának, majd megismerhettél 6 nagyszerű módszert, amivel pénzt kereshetsz az interneten.
Emlékeztetőül hat üzleti modellt néztünk át, melyek a következők voltak:
1. Egy-per-egy coaching, csoportos coaching vagy tanácsadás
2. Szolgáltatás nyújtása
3. Workshop oktatás
4. Digitális vagy fizikai termékek
5. Előfizetési rendszer vagy tagsági rendszer
6. Affiliate marketing
Ha sokakhoz hasonlóan te is úgy érzed, hogy jó lenne elkezdeni valamit csinálni az interneten, viszont elérhetetlen célnak érzed, hogy pénzt is keress a tevékenységeddel, ezen szeretnék ma segíteni.
Ebben a bejegyzésben egyszerű számításokat fogunk végezni, hogy lásd, a jövedelmed kiegészítéséhez nem szükséges több ezer vásárló.
Mit szólnál havi 200.000 Ft extra jövedelemhez?
A számításokhoz vegyük példának, hogy havi kétszázezer forint plusz jövedelem a célod.
Ez az összeg biztos nem lesz elég ahhoz, hogy kiváltsd vele a főállásodat. Ugyanakkor talán a te családod életminőségén is sokat javítana ennyi plusz pénz.
Ez egy jó első pénzügyi cél lehet, ezért választottam ezt az összeget.
Ráadásul, ha teljes főállás mellett mellékállásban folytatod a vállalkozói tevékenységedet, akkor ez a havi összeg alanyi adómentesség esetén, átalányadózással, 40%-os költséghányad esetén körülbelül pont az adómentes sávot teszi ki. Az adómentesség pedig nagy segítség egy kezdő vállalkozónak!
A neked leginkább megfelelő adózási formával kapcsolatban és pontos információkért mindenképpen egyeztess egy könyvelő vagy egy adózáshoz értő szakértővel!
A számításoknál nem számolok az adóval, illetve a várható egyéb költségekkel sem, melyek jelentősen eltérhetnek a hat üzleti modell esetén.
Ilyenek lehetnek például a szoftverköltségek.
Ha szolgáltatást nyújtasz az ügyfeleidnek, akkor elképzelhető, hogy csak internetkapcsolatra és egy laptopra lesz szükséged. Viszont egy tagsági rendszer indítása már egyéb szoftvekeket is igényel, ennek pedig költségvonzata is lesz.
Hogyan érhetsz el havi 200.000 Ft extra jövedelmet?
Nézzünk meg most néhány elnagyolt számítást arra, hogy hogyan érhetnél el havi 200.000 Ft bevételt a különféle módszerekkel. Figyeld meg, hogy hány ügyfélre, vevőre lenne szükséged ehhez az egyes modellek esetén!
1. Adj el havonta tíz ügyfelednek egy-per-egy coaching órát, fejenként 20.000 Ft-ért (10 x 20.000 Ft = 200.000 Ft)
2. Kínálj havi coaching csomagot két résztvevőnek fejenként 100.000 Ft-ért (2 x 100.000 Ft = 200.000 Ft)
3. Szervezz havi egy csoportos coaching foglalkozást húsz résztvevővel, fejenként 10.000 Ft-ért (20 x 10.000 Ft = 200.000 Ft)
4. Nyújts személyes szakértő szolgáltatást óránként 10.000 Ft-ért és dolgozz húsz órát havonta (20 x 10.000 Ft = 200.000 Ft)
5. Adj el száz darab kisebb értékű digitális terméket (pl. e-könyv) 2.000 Ft-ért/db (100 x 2.000 Ft = 200.000 Ft)
6. Add el a prémium tartalmaidat tagsági rendszer formájában havi 5.000 Ft-ért, és legyen havi szinten negyven előfizetőd (40 x 5.000 Ft = 200.000 Ft)
7. Ajánld az affiliate partnereid termékeit a közönségednek, és érj el havonta nyolcvan eladást, ahol eladásonként átlagosan 2.500 Ft jutalékot kapsz (80 x 2.500 Ft = 200.000 Ft)
Jól látható a fenti példákból: ahhoz, hogy ki tudd egészíteni a jövedelmedet, nem lesz szükséged több ezer, de még száz ügyfélre sem!
Hogyan határozd meg az áraidat?
Természetesen a fenti számításban az árakat is a példa kedvéért választottam ki. Ugyanakkor a példák a különféle szolgáltatások és digitális termékek egymáshoz viszonyított értékét jól mutatják.
Az egy-per-egy tanácsadásért lényegesen többet kérhetsz, mint egy e-könyvért. Ugyanakkor ne vesd el az e-könyvet csak azért, mert kevesebbet lehet vele keresni. Az e-könyvet ugyanis egyszer kell csak megírni, utána az értékesítése jól automatizálható, és a te aktív részvételed nélkül is pénzt kereshetsz vele.
Az egy-per-egy coachingért magasabb árat kérhetsz, mint a csoportos coachingért, viszont csoportos coaching szervezésével ugyanazt a jövedelmet kevesebb idő befektetésével is el tudod érni.
A személyesen nyújtott szolgáltatások egyik előnye tehát, hogy többet kérhetsz értük, mint a digitális termékekért, a digitális termékek esetén viszont olyan eszközöket hozol létre, melyek később a te személyes közreműködésed nélkül is pénzt keresnek neked.
Fontos megjegyezni, hogy vannak olyan modellek is, ahol nem szükséges minden hónapban újabb vásárlókat szerezned ahhoz, hogy rendszeres jövedelmed legyen a vállalkozásodból.
A tagsági rendszereknek például az az egyik szépsége, hogy ha valaki taggá válik a rendszeredben és elégedett a szolgáltatásoddal, akkor általában hónapokig, évekig tag marad.
Ha tehát a fenti számítást vesszük alapul, akkor nem kell minden hónapban negyven új tag ahhoz, hogy stabil és kiszámítható jövedelmed származzon a vállalkozásodból. Természetesen minden hónapban lesznek kilépő tagok, viszont őket könnyebb pótolni, mint minden hónapban teljesen új ügyfeleket szerezni.
A pontos áraid meghatározásához következzen néhány tipp segítségképpen:
1. Csinálj piackutatást! Menj fel az internetre, és nézd meg, hogy más vállalkozások mennyit kérnek hasonló szolgáltatásokért.
2. Kérdezd meg a közönségedet, hogy mennyit lenne hajlandó fizetni egy adott szolgáltatásért!
3. A megkérdezésnél még jobb, ha a a valóságban ki is próbálod, hogy hányan és mennyit hajlandóak fizetni a termékedért. Nagyszerű technikák léteznek a kereslet tesztelésére és a megfelelő árak meghatározására. A teszthez sok esetben még az sem szükséges, hogy a terméked vagy szolgáltatásod elkészüljön.
4. Fordítsd meg a folyamatot, és indulj ki a saját pénzügyi céljaidból! Te mennyit szeretnél havonta keresni? Ez alapján modellezheted, hogy milyen árak mellett hány ügyfélre lenne szükséged, hogy elérd a pénzügyi célodat.
Az árak meghatározása valójában egy trükkös kérdés. Tapasztalataim szerint a legjobb módszer, ha gyakorlati teszteléssel és a szükséges igazításokkal alakítod ki, hogy milyen árak műkönek a legjobban számodra és a közönséged számára is.
Fontos ugyanakkor, hogy olyan árakkal dolgozz, amik lelkesedéssel töltenek el, nem térnek el lényegesen az iparágadban elfogadott sztenderdektől, és amivel el tudod érni a pénzügyi terveidet.
Remélem, te is látod már, hogy nem kell feltétlenül rengeteg ügyfél vagy vásárló ahhoz, hogy havi 200.000 Ft-tal ki tudd egészíteni a jövedelmedet.
Persze ez csak egy lehetséges első lépés a vállalkozói utadon. Minél több ügyfelet szolgálsz ki vagy minél több termékkel segítesz egy adott ügyfelednek, ezzel arányosan növekedhet a jövedelmed is.
Szerencsére most még nem kell döntened arról, hogy milyen termékkel, szolgáltatással és árakkal fogod elérni a megcélzott jövedelmet. Ezt menet közben ki tudod majd találni.
Érdemes viszont megismerni a lehetőségeket, pénzkeresési módszereket, és több szempont alapján is mérlegelni, hogy mik lennének számodra a legjobb lehetőségek.