Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Tökéletes Időzítés: Mikor küldd el a hírleveled, hogy többen olvassák?

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Mikor küldjem el a hírlevelet?

Ez egy gyakori kérdés online vállalkozók körében, miután nekiállnak az email listájuk építésének.

A kérdés teljesen jogos.

A feliratkozóid elfoglaltak. Ezért nem szeretnéd a hírleveledet akkor küldeni, amikor éppen a munkájukkal vannak elfoglalva vagy már a hétvégére készülnek.

Akkor érdemes elküldeni a hírleveled, amikor észreveszik az emailedet, és van idejük elolvasni.

Létezik ilyen időpont? 

A bejegyzésből  megtudhatod, hogy hogyan azonosíthatod be a számodra ideális időpontot.

Miért számít a hírlevél küldés időpontja?

Kezdjük azzal, hogy miért érdemes egyáltalán a hírlevél küldés időpontjával foglalkozni.

Mondjuk, hogy rengeteg időt töltöttél a hírleveled elkészítésével, jól átgondoltad a tárgymezőben a címet is, hogy minél inkább felkeltsd a feliratkozóid érdeklődését.

Mégis kevesen nyitják meg a hírleveled.

Ez könnyen lehet azért, mert nem jó időpontban küldted el a hírleveled.

A feliratkozóid email fiókja ugyanis egy forgalmas hely, ahova rendszeresen érkeznek új emailek.

A fiók tulajdonosai pedig nagyobb eséllyel nyitják meg az újonnan érkezett emaileket, mivel ezeket a listájuk tetején látják.

Ha tehát pont akkor küldöd el az hírleveled, amikor a feliratkozóidnak van idejük megnyitni, jobb az eséllyel érheted el őket.

Egy megfelelően időzített hírlevél esetén

  • jobbak lesznek a megnyitási arányaid, vagyis a hírleveled olvasottsága. A hírleveled sora ugyanis ennél a pontnál dől el: ha a feliratkozód  nem nyitja meg a hírleveled, akkor a legjobban megírt hírlevél vagy a legjobb ajánlat sem ér semmit.
  • magasabbak lesznek az átkattintásaid számai is. Minél többen nyitják meg a hírleveled, annál inkább van esély arra is, hogy átkattintsanak a hírleveledben elhelyezett linkekre is.

 

De létezik-e egyáltalán tökéletes időzítés?

Kezdjük néhány ökölszabállyal, amiből könnyebben kiindulhatunk.

Általános hírlevél időzítés irányelvek

Ha az interneten rákeresel a legjobb hírlevél küldési időpontra (angolul a „best time to send email newsletter” kifejezésre érdemes keresni), akkor rengeteg szakértői javaslatot találhatsz.

Ezek olyan széles körben elfogadott irányelvek, amiket sok vállalkozás követ. Pont ennek az eredménye, hogy gyakran érkezik több hírlevél is különböző vállalkozásoktól szinte azonos időpontban.

Melyik napon küldd ki a hírlevelet?

Kezdjük azzal, hogy az email marketing szakértők melyik napról mit gondolnak hírlevél küldés szempontjából:

  • Hétfő

A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a hétfői nap nem ideális hírlevél küldésre. Hétfőnként az emberek még azzal vannak elfoglalva, hogy visszarázódjanak a munka ritmusába, és ilyenkor a munkával kapcsolatos fontos és sürgős emailek között elvesznek a hírlevelek.

  • Kedd, szerda, csütörtök

Az email marketing szakértők szerint ezek a legjobb napok a hírlevél küldésre. Ilyenkor már belerázódtak az emberek a munkába és feldolgozták a hétfői email áradatot. Ugyanakkor rendszeresen ellenőrzik az email fiókjukba érkező új emaileket.

  • Péntek

A pénteket szintén nem tekintik ideális napnak. Ilyenkor már mindenki a hétvégére gondol, és alig várja, hogy befejezze a munkát és kikacsolhassa a számítógépét.

  • Hétvége

A hétvégét tekintik a legrosszabb küldési időszaknak, mivel ilyenkor általában nem olvasnak emailt az emberek.

 

 

A hétvége viszont kicsit összetettebb kérdés.

A nemzetközi környezetben működő email marketing szolgáltatók úgy látják, hogy kultúrák szerint változik, hogy hol néznek emaileket a hétvégén, és hol nem.

Talán nem meglepő, hogy például Olaszországban vagy Franciaországban munkaidőn kívül nem igazán olvasnak emaileket.

Ezzel szemben az USA-ban a vasárnap estét sokan munkára használják, és ilyenkor készülnek fel a következő hétre.

 

Hány órakor küldd el a hírlevelet?

Ami pedig a napszakot illeti, a statisztikák szerint

  • a délelőtt 10 óra körüli időszak eredményezi a legmagasabb megnyitási arányt. Ennek az lehet az oka, hogy az emberek ilyenkor már belerázódtak a napi feladatokba, de még nem fókuszálnak túlságosan a konkrét feladatokra.
  • A következő csúcsidőszak este 8 óra körül van.
  • Egy másik statisztika szerint a napok között kivétel a csütörtök és a péntek, ahol az este helyett az ebéd után, a délután 1-3 óra közötti időszakban van egy nagyobb felfutás a délelőtt 10 órás csúcs után.
  • Szombaton és vasárnap a délelőtt 10 óra a legjobb küldési időpont.

 

 

Forrás: coschedule.com

 

Az általános elvek összefoglalva

Összegezve tehát a kedd 10 óra tűnik a legjobb küldési időpontnak.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha ez alapján mindenki pont kedden 10 órakor küldi ki a hírlevelét, akkor ez nem ront a hírlevélküldés eredményességén?

Szerencsére vannak más szempontok is, amit érdemes figyelembe venni az időpontunk meghatározásánál.

Így egyáltalán nem biztos, hogy mindenki ebben az időpontban fog hírlevelet küldeni, ahogy számodra sem biztos, hogy a kedd délelőtt 10 óra lesz az ideális küldési időpont.

Nézzük meg, hogy mit érdemes még átgondolni a kiküldés előtt!

 

 

Szempontok a küldési időpont meghatározásához

A témád

Rögtön a tevékenységünk témája meghatározhatja, hogy érdemes-e eltérni az általános elvektől.

  • Ha üzleti témával foglalkozol és az email listádon elsősorban cégek vannak, ahol a cég jobb működését segíted a hírleveleddel, akkor az emailek olvasottsága valószínűleg munkaidőben lesz a legmagasabb.
  • Ha viszont szabadidős témájú a hírleveled (pl. utazás), könnyen lehet, hogy a munkaidőn kívüli, vagy akár hétvégi kiküldés teljesít jobban.
  • Vagy egy speciális példát: a pizza házhozszállítást. Ennél a témánál pont a péntek délután lehet az ideális időpont, amikor az emberek a péntek esti vacsora ötletén gondolkoznak.

 

A célközönséged

A fenti általános elvek egy általános közönség esetén igazak.

Az email időzítésének a kulcsa viszont az, hogy mennyire ismered a saját közönségedet.

Ha ugyanis ismered a közönséged szokásait és életritmusát, akkor sokkal könnyebb a hírlevél időzítéséről is dönteni.

Könnyű belátni, hogy más időpont lesz ideális például egy olyan célközönségnek, akik 9-5 között az irodában ülnek, és más időpont lesz ideális a kisgyerekkel otthon lévő szülőknek.

Ezek a kérdések segíthetnek átgondolni a célközönséged időbeosztását:

  • Hol élnek?
  • Hány évesek?
  • Van családjuk? Vannak gyerekeik?
  • Mivel foglalkoznak? Hol dolgoznak? Irodában? Vagy egész nap autóban ülnek?
  • Hogyan töltik a mindennapjaikat?
  • Mikor kelnek? Mit csinálnak reggel? Hogyan jutnak el a munkahelyükre? Mennyi idő alatt?
  • Hol ebédelnek?
  • Mit csinálnak munka után?
  • Milyen email címmel iratkoznak fel a hírleveledre? Céges vagy magán email címmel?
  • Milyen eszközön olvasnak leginkább az emailt? A mobil felhasználók ugyanis aktívabbak késő este vagy a hétvégén.

 

Könnyen lehet, hogy a te közönséged annyira különleges, hogy teljesen el kell térned a küldési alapelvektől.

Minél többet tudsz a közönségedről, annál jobb küldési időpontot találhatsz számukra.

 

A hírlevél gyakorisága

A legtöbben heti 1 alkalommal küldenek rendszeres hírlevelet, így csak egyetlen időpontot kell beazonosítaniuk, amikor a hét folyamán elküldik a hírlevelet a feliratkozóiknak.

Vannak viszont olyan profik, akik képesek heti 2-5 alkalommal is értékes hírlevelet küldeni a feliratkozóiknak.

Ebben az esetben általános szabályként érdemes a rövidebb és szakmaibb tartalmakat a munkahét elejére időzíteni, a könnyedebb, személyesebb tartalmakat pedig a munkahét második felére.

A hírlevél célja

Érdemes átgondolni azt is, hogy mit szeretnél elérni a hírleveleddel.

  • Tanítani szeretnél a hírleveleden keresztül? Ezért azt szeretnéd, ha alaposan elmélyednének a tartalmában?
  • Csak annyi a célod, hogy gyorsan átfussák az emailedet, és fejben tartsanak?
  • Szeretnéd, hogy vásároljanak?

 

A cél alapján négy email típust különböztethetünk meg:

 1. Hosszabb időt és figyelmet igénylő email

Szeretnéd, ha a feliratkozód teljes figyelmét az emailedre fordítaná egy hosszabb időszakon keresztül? Ilyen lehet pl. egy edukációs célú email vagy az emailben elhelyezett link, ami egy bejegyzésre vagy egy podcast epizódra mutat.

Ennél a célnál a hírleveled jól működhet pénteken, az esti órákban, vagy a hétvégén is. Sőt, podcast adás esetén érdemes megfontolni a közönséged ingázással, utazással töltött időszakát, és ennek megfelelően időzíteni az emaileket.

2. Rövid időt igénylő email

Ha olyan tartalmat küldesz a feliratkozódnak, amit elég gyorsan átfutni, akkor bármikor küldheted a hét során. Ilyenkor az emberek átfutják a beérkező üzeneteket, de csak arra reagálnak, ami fontos. Az ilyen hírlevelek nagyon jól működnek akkor, ha a célod a kapcsolattartás a feliratkozóddal, vagyis hogy ne felejtse el a neved.

3. Emlékeztető email

A rendszeres hírleveledtől eltérő általában az időzítése az emlékeztető céllal írt emaileknek. Ha emlékeztetni szeretnéd a feliratkozódat egy webinárra vagy egy eseményre, akkor küldj előző nap egy emlékeztetőt, és közvetlenül az esemény előtt egy órával teljesen függetlenül a rendszeres hírleveled időpontjától

4. Értékesítési célú email

Szintén eltér az időzítés akkor, amikor értékesítési céllal küldesz emailt a feliratkozóidnak. Amikor a közönséged figyelmét szeretnéd egy termékedre fókuszálni, ezt sokkal gyakoribb küldéssel tudod elérni, mint a rendszeres hírleveled esetén. Ilyenkor a kampányod időszakában külön erre a célra meghatározott időzítést érdemes kialakítani, ahol gyakoriak a 2-3 naponta küldött email, sőt akár a napi több email is.

 

 

A biztos megoldás: a tesztelés

Nem létezik tehát mindenki számára ideális küldési időpont.

A célközönséged megismerése mellett a valódi választ a tesztelés adhatja meg az időzítéssel kapcsolatos kérdésre.

Egyszerűen próbálj ki több időpontot és nézd meg, hogy mikor jobb a megnyitási, illetve az átkattintási arány.

  • Ezt megteheted úgy, hogy néhány héten keresztül egy adott napon és időpontban küldöd a hírleveled, majd néhány héten keresztül egy másik időpontban. Utána pedig összehasonlítod az eredményeket.
  • Vagy úgy is tesztelheted az időpontokat, hogy először csak a feliratkozóid felének küldöd el a hírleveledet, a másik felének pedig egy másik napon vagy későbbi időpontban. Az eredményeket pedig összehasonlítod.

 

Közelebb juthatsz az ideális időponthoz azzal is, ha megkérdezed az email közönséged tagjaitól, hogy milyen gyakran és mikor szeretnének hírlevelet kapni tőled.

Én pont így határoztam meg a hírlevelem időzítését: egy rövid kérdőívben megkérdeztem az email feliratkozóimat, hogy ők mikor szeretnének hírlevelet kapni tőlem.

A kérdőívről és az eredményekről  ebben a bejegyzésben részletesen is olvashatsz.

 

Válassz ki egy időpontot és ragaszkodj hozzá!

Nem létezik tehát olyan időpont, ami mindenki számára ideális lenne.

Érdemes a statisztikák adataiból kiindulni, különösen az elindulásnál, amikor még kevésbé ismered a közönségedet.

Ahogy viszont egyre többet megtudsz a feliratkozóidról és az időbeosztásukról, könnyen lehet, hogy el kell térned az általános időzítési elvektől. Minél jobban ismered a közönséged, annál könnyebb lesz kialakítani a saját küldési naptáradat.

Az ideális időpont megtalálásában sokat segít a tesztelés is, amikor egyszerűen összehasonlítod, hogy egy-egy különböző időpontokban küldött hírlevél milyen eredményeket hoz.

Ha viszont rátaláltál egy olyan időpontra, ami a leginkább megfelel a közönségednek, kötelezd el magad mellette, és küldd a hírleveleidet mindig ebben az időpontban. A rendszeres, kiszámítható kapcsolattartás ugyanis mindennél jobban építi a bizalmat.

A feliratkozóid pedig már várni fogják tőled a hírlevelet a megszokott időpontban.

Ennél jobban pedig semmivel nem tudsz javítani a hírleveled olvasottságán.

 


Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is: 

Hírlevél Küldés Útmutató – Hogyan építs hűséges közönséget emailen keresztül?

Epizód #4 Miért nélkülözhetetlen az email marketing és hogyan működik?

 

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség