Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Weboldal látogatottság – 11 ingyenes módszer, amivel több látogatót szerezhetsz

Alig várod már, hogy elindítsd a saját weboldaladat, blogodat? Vagy már online vállalkozó vagy?

Nagy könnyebbség, hogy ehhez nincs szükséged valódi üzlethelyiségre, csak egy jól működő weboldalra vagy blogra.

És persze látogatókra, akik valahogy rátalálnak az oldaladra. Szerencsés esetben olyan látogatóid lesznek, alig várják, hogy jobban megismerjenek téged és a termékeidet.

De hogyan tudod a weboldalad látogatottságát javítani?

Erre mutatok néhány jól bevált módszert.

weboldal forgalom

A probléma, amivel kezdő online vállalkozók szembesülnek, általában nem a weboldal létrehozása, vagy egy blog elindítása. A kihívás inkább az, hogy hogyan építsék fel a weboldaluk látogatottságát. 

A játékszabályok ugyanis, amelyek korábban működtek, megváltoztak.

Biztos több online vállalkozást ismersz te is, akik néhány éve egy Facebook oldal segítségével rengeteg látogatót tudtak az oldalukra terelni. Ez módszer ma már nem működik. Ráadásul egyre nehezebb kitűnni az óriási információtömegből az interneten.

Eközben pedig már magyarul is kezdenek megjelenni a „garantált” forgalmat ígérő csodamódszerek. Ezeknek nem érdemes bedőlni.

Létezik viszont néhány kipróbált módszer, melyeket a legsikeresebb online vállalkozók is használnak az oldaluk forgalmának építésére. Ilyenek például a keresőoptimalizálás, a fizetett hirdetések, a közösségi médiáról érkező látogatók, stb.

A módszerek közül néhányat kipróbáltam már én is, és a felsorolásnál megemlítem röviden a saját tapasztalataimat.

Hogyan érdemes gondolkodni a weboldalunk látogatottságáról?

Mielőtt rátérünk a konkrét módszerekre, van néhány elv, melyeket érdemes megfontolnunk.

 1. Minőségi látogatók.

Nem minden látogatás számít egyformán, ezért “a látogatók számának a növelése mindenáron” nem jó cél.

1000 bármilyen látogatónál sokkal értékesebb 100 olyan, akiket potenciálisan érdekelhet a termékünk vagy szolgáltatásunk. A legjobb esetben pedig aktívan is keresik a megoldásokat és készek pénzt is költeni.

Ezért célzott és fókuszált forgalmat érdemes inkább építenünk. Ehhez viszont először fontos meghatározni, hogy pontosan kiket szeretnénk elérni.

 2. Diverzifikálás.

Mint sok más területen, itt is érdemes több lábon állni.

Hiába jön jelentős forgalom pl. a Google keresőből vagy egy közösségi médián keresztül a weboldalunkra, az algoritmusok bármikor módosulhatnak.

Ha pedig csak egy fő forrásból érkeznek a látogatóink, akkor bármikor visszaeshet a weboldalunk forgalma. (Kicsit lejjebb elolvashatod a saját tapasztalataimat a forgalom visszaeséséről).

Ez persze nem jelenti azt, hogy mindenhol ott kell lenned és minden módszert egyszerre kellene kipróbálnod, különösen az indulásnál. 2-3 módszernél többet nem érdemes egyszerre tesztelni.

 3. A forgalom nem minden.

Nagyszerű, ha látogatók érkeznek az oldalunkra.

Még nagyszerűbb, ha a forgalmunk növekszik.

Viszont ha ezeket a látogatókat a látogatás után elengedjük, akkor a forgalom önmagában keveset ér.

A látogatóink többsége ugyanis nem lesz rögtön vásárlónk, és nem biztos, hogy később újra visszatér hozzánk. És itt jön be a képbe például az email lista építés, amivel rendszeresen visszatérő látogatókat és forgalmat tudnunk az oldalunkon elérni.

Módszerek a weboldal látogatottság növelésére

Most pedig nézzünk meg néhány jól bevált forgalomépítő módszert.

Alapvetően kétféle út van az oldalunk forgalmának az építésére.

 1.  Az első az ingyenes (organikus) módszerek.

Ide olyan források tartoznak, mint a keresőoptimalizálás, blog, podcast csatorna indítás, vagy a közösségi médiákból érkező forgalom.

Bár pénzbe nem igazán kerülnek ezek a forgalomépítő módszerek, de ingyen ez sincs, hiszen ilyenkor a saját munkánkkal építjük fel a weboldalunk látogatottságát. Ezt a munkát persze részben vagy egészben ki is szervezhetjük, akkor viszont ez is pénzbe kerül.

 2. A másik út a fizetett hirdetések módszere.

Ide tartoznak a Google Adwords vagy Facebook hirdetések.

Én azt vallom a fizetett hirdetésekről, hogy ameddig nem állt fel a rendszerünk nagy vonalakban, és nem tudjuk mérni, hogy 1 reklámra költött forint mennyi bevételt hoz nekünk, addig nem érdemes fizetett forrásokban gondolkodni.

Értelemszerűen, ameddig nincs olyan termékünk, vagy szolgáltatásunk, melynek a konverzióját mérni tudnánk, addig érdemesebb az ingyenes forrásokból felépíteni az elinduláshoz szükséges látogatottságunkat.

Mivel én egyelőre nem használok fizetett hirdetéseket, az organikus forgalomépítési módszerekről fogok a továbbiakban írni.

(Ha többet szeretnél tudni a fizetett hirdetésekről, számos esettanulmányt találsz magyarul is az interneten, csak írd be a keresőbe, hogy “Facebook hirdetés esettanulmány”, vagy “Adwords hirdetés esettanulmány”)

A weboldal látogatottság mérése

Akár organikus forrásból, akár fizetett hirdetések útján érkeznek a látogatóink, ha nem követjük, hogy honnan jönnek a látogatóink az oldalunkra, akkor csak vesztegetjük a látogatószerzésre fordított időnket és pénzünket.

Ilyenkor nem látjuk ugyanis, hogy nekünk melyik módszerek működnek, és ezért  nem fogjuk tudni az erőforrásainkat a leghatékonyabb módszerekre fókuszálni.

A legismertebb módszer a weboldalunk forgalmának a megismerésére a Google Analytics.

A Google oldalán megtalálod lépésről lépésre, hogy hogyan kell létrehozni egy Google Analytics fiókot és összekötni a weboldaladdal:

Google Analytics fiók létrehozása

Ha WordPress weboldalad van, akkor a Monster Insights bővítmény nagy segítségedre lesz a legfontosabb statisztikáid nyomonkövetésében, mivel így közvetlenül a WordPress weboldalad vezérlőpultján látod egyben ezeket az adatokat.

Példa: viszlattaposomalom.hu- MonsterInsights statisztika

Ez a statisztika mutatja a forgalmi adatokat napi bontásban, és összesítve 30 napra.

Itt pedig láthatod, hogy a látogatóid milyen arányban új, vagy visszatérő látogatók, milyen eszközről keresik fel az oldaladat, illetve a keresőn kívüli egyéb forrásokat is, vagyis hogy honnan érkeznek a látogatóid.

Ha van blogod, és keresőoptimalizáltak a bejegyzéseid, akkor még azt is látod, hogy az egyes bejegyzéseid hány látogatót hoznak havi szinten.

11 ingyenes módszer a weboldal látogatottság növelésre

Most pedig nézzünk meg néhány bevált módszert, mellyel kezdőként is el tudod kezdeni a weboldalad vagy blogod látogatottságát építeni.

 1. Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO az abszolút kedvenc módszerem, a viszlattaposomalom.hu látogatóinak a nagy részét ennek a módszernek köszönhetem.

Egy korábbi esettanulmányban részletesen leírtam, hogy hogyan értem el néhány hét alatt havi 5000 látogatót a keresőoptimalizálás módszerével.

Mi történt azóta?

Már ebben a korábbi bejegyzésemben is írtam, hogy veszélyes egy lábon állni, és fontos lenne nekem is más forrásokat is kiépíteni.

Mivel 2019. október környékén már 7500 látogató körül járt a weboldalam forgalma a keresőoptimalizálásnak köszönhetően, ezért nem igazán foglalkoztam az új források kiépítésével. Sőt, új keresőoptimalizált bejegyzéseket sem írtam.

Ez hiba volt. (Mentségemre szolgáljon, szeptembertől a Vállalkozási ötlet képzésem tesztelésén volt a fókuszom. )

Október végén viszont drasztikusan elkezdett visszaesni az oldalam forgalma, és decemberre kb. 5000 látogatóig esett vissza.

Mivel nem láttam pontosan, hogy ez csak a téma szezonalitása miatt történt (eleve kevesebben keresnek erre a témára), vagy a Google elkezdett hátrasorolni, ezért félreraktam szinte mindent, és elkezdtem a forgalmam megerősítésén dolgozni.

Írtam néhány új keresőoptimalizált bejegyzést, illetve elkezdtem a Pinterestről látogatókat szerezni.

Az új keresőoptimalizált bejegyzéseknek és a Pinterestnek köszönhetően jelenleg 10.000 fölött van az oldalam havi látogatóinak a száma, amiből már több, mint 1000 látogató a Pinterestről jön, és ez folyamatosan nő. (ezt láthatod a fönti Monster Insights statisztikában)

 2. Az oldalad és a tartalmaid népszerűsítése a közösségi médiákban

A közösségi médiák népszerű forgalomépítő források.

Nagy előnyük, hogy rengeteg embert el lehet érni rajtuk keresztül. Hátrányuk, hogy elég időigényes források.

Ezért azt javaslom, hogy az indulásnál maximum 1 közösségi médián indulj el, és később bővíts csak. Hogy melyiken indulj, az nyilván nagyban függ a célcsoportodtól, és a témádtól is.

Az én kedvenc platformom jelenleg a Pinterest, ami klasszikus értelemben nem is közösségi média, inkább egy vizuális keresőmotor, és sok hasonlóságot mutat a keresőoptimalizáláshoz.

 3. Vendégposzt

Egy weboldal vagy blog tulajdonosaként fontos, hogy értékes kapcsolatokat tudj építeni más bloggerekkel, vállalkozókkal, akik a tiédhez hasonló célcsoporttal állnak kapcsolatban. Maximálisan egyetértek Mikos Ákossal abban, hogy online vállalkozóként rengeteget tudunk egymásnak segíteni. Erről ebben az interjúban olvashatsz részletesebben:

Itt nem konkurenciája senki senkinek – Interjú Mikos Ákossal

Ha tehát találsz olyan partnereket, akik már rendelkeznek olvasókkal, követőkkel, és értékes tartalmat tudsz írni vendégszerzőként az oldaluk számára, ez forgalmat tud a te oldaladra is terelni, pl. ha a szerző bemutatása részben megemlíted a saját oldalad elérhetőségét.

 4. Mások meghívása vendégszerzőnek a saját oldaladra

Az előző módszernél talán kevésbé egyértelmű, hogy ezzel a módszerrel hogyan lehet a saját oldalunk forgalmát építeni.

Ha valaki elfogadja a felkérésedet vendégszerzőnek, akkor nyilván az oldalad és a branded hiteles számára. Ha pedig az oldaladon megjelenik az írása, akkor jó eséllyel meg fogja említeni a megjelenést a saját közönségének is, és népszerűsíteni fogja a tartalmat a saját közösségi média csatornáin keresztül.

Többször kértem már fel én is vendégszerzőt az oldalamon. Bár a fő célom leginkább az volt, hogy értékes új infókat osszak meg a saját olvasóimmal, a megjelenés után mérhető volt a forgalomnövekedés is a vendégposztoknak köszönhetően.

 5. Interjú

A vendégposztok megjelentetésénél még szívesebben készítek interjúkat, és nem csak szakértőkkel, hanem kezdő vállalkozókkal. Ezek az interjúk többféle módon is tudnak látogatókat hozni egy oldalra:

  • A szakértőkkel készült interjúk nagy előnye, hogy akár a keresőkből is tudnak később látogatókat hozni az oldaladra. Ha valaki rákeres a szakértő nevére, a Google kereső sok esetben jó helyen jeleníti meg az interjút a találati listán.
  • A közösségi médiákban a legtöbbet megosztott bejegyzéseim kivétel nélkül friss vagy leendő vállalkozókkal készült interjúim.
  • Az interjúalanyokat sokszor Facebook csoportokban keresem és találom meg. Az elkészült interjút pedig nagyon könnyű utána megosztani ebben a csoportban is, mint a csoporttagok együttműködésének nagyszerű bizonyítékát.

 

 6. Aktív hozzászólás blogbejegyzésekhez, közösségi médiákon, fórumokban

Ezt a módszert gyakran javaslom induló módszernek.

Ehhez ugyanis semmire nincs szükséged, csak arra, hogy segíteni akarj másoknak. Ha pedig ezt rendszeresen megteszed, az adott platformon megismerik a neved, a tevékenységedet, és többet akarnak majd tudni rólad.

Az én tapasztalatom az, hogy a blogbejegyzésekhez egyre ritkábban fűznek az emberek hozzászólásokat. A kommunikáció sokkal inkább a közösségi platformokon történik.

Ezért az egyik legjobb módszer, ha olyan Facebook csoportokat keresel, ahol a célcsoportod megtalálható, és elkezdesz aktívan részt venni a beszélgetésekben.

A titok: nem szabad „ajtóstul rontani a házba”.

Az adminok és a csoporttagok sem szeretik a direkt reklámokat. Ha viszont találsz egy olyan beszélgetést, amelyhez segítő szándékkal hozzá tudsz szólni, akkor szólj hozzá aktívan, és ha van olyan tartalmad, amely pont arról a témáról szól, ezt a hozzászólásodban akár meg is megoszthatod.

Én ezt rendszeresen csinálom. Néha kikérem egy csoport véleményét is 1-1 bejegyzésem témájával kapcsolatban. Sőt, volt olyan bejegyzésem is, amit kifejezetten egy csoport számára írtam. Több száz látogatót hozott az oldalamra.

Néha pedig az adminok kifejezetten kérik, hogy mutassák be a csoporttagok a tevékenységüket. Ezek is jó lehetőségek a bemutatkozásra és új látogatók szerzésére.

 7. Belső linkek

Ha van egy blogbejegyzésed, amire rátalálnak a látogatóid, egy másik kapcsolódó téma ugyanúgy érdekelheti őket.

Ezért nagyon jó forgalomépítő módszer, ha a blogbejegyzéseidben a témához kapcsolódó, vagy azt kiegészítő más tartalmaidra hivatkozol egy linkkel. Ezzel segíted a látogatódat is, hiszen felhívod a figyelmét olyan tartalmakra is, melyek érdekelhetik, másrészt az oldalad hitelességét nagymértékben tudod ezzel építeni.

 8. Email marketing

Ha hosszú távú és stabil vállalkozást szeretnél, az email lista építés kihagyhatatlan, és rengeteg előnye van. Most a weboldalad forgalmának az építésében játszott szerepéről írnék 1-2 gondolatot.

Ha az algoritmusok változásától független forgalmat szeretnél az oldaladra, akkor érdemes felépítened egy követőtábort olyan emberekből, akik rendszeresen visszatérnek az oldaladra, elolvassák, megnézik az új tartalmaidat, és segítenek a népszerűsítésükben.

Mivel a közösségi médiákon keresztül egyre bizonytalanabb, hogy a követőidet mekkora arányban tudod elérni és az oldaladra terelni (a tapasztalatok szerint egyre kisebb arányban), ezért a legjobb módszer a visszatérő forgalom elérésére az email lista építés.

Itt valójában csak rajtad múlik, hogy tudsz-e olyan jó címeket írni és olyan értékes tartalmakat létrehozni, hogy az email feliratkozóid nagy arányban megnyissák a tőled érkező emaileket,  és átkattintsanak az oldaladra.

 

 9. Tartalomgyűjtő oldalak

Ha sikerül az Index2 oldalára kikerülnöd egy bejegyzéseddel, akkor ezzel több tízezer embert is elérhetsz egy délután alatt, akiket ügyesen át tudsz terelni az oldaladra is.

Ez azonban sok téma esetén nem járható út, és komolyabb tartalomírási tapasztalatot is feltétez, hogy esélyed legyen kikerülni.

Vannak viszont kisebb, talán kevésbé ismert oldalak, ahova könnyebb kikerülni és ahonnan látogatókat tudsz hozni az oldaladra.

Ilyen pl. a Propeller, ahova egy egyszerű regisztráció után elhelyezheted a bejegyzésedet. Pontosabban a bevezetőjét, mert az oldaladon található teljes tartalomhoz  innen egy link vezet. A látogatószerzésen túl így az oldalad hitelességét is építheted az oldaladra mutató backlinkeken keresztül.

 10. Konferenciák, offline rendezvények

Ha rendszeresen ellátogatsz a témáddal kapcsolatos konferenciákra, ahol kapcsolatokat építesz hozzád hasonló online vállalkozókkal, szakértőkkel, soha nem tudhatod, hogy mikor és ki fog felajánlani neked egy szuper megjelenési lehetőséget, ami plusz forgalmat hozhat az oldaladra.

Ennél már csak az jobb, ha előadóként vehetsz részt a rendezvényen, ami után sokan fel fogják keresni az oldaladat. Érdemes tehát offline kapcsolatépítési és megjelenési lehetőségekben is gondolkozni, mert ezek online látogatókat is tudnak hozni a későbbiekben.

 11. Közösségi média megosztó gombok

A bejegyzések megosztását tegyük minél könnyebbé a látogatóink számára, mert a megosztások útján újabb potenciális látogatókhoz juthatunk el – ingyen.

Érdemes kicsit kísérletezni azzal, hogy a te esetedben milyen típusú tartalmakat mennyire osztanak meg a követőid.

Nekem egyértelműen az interjúk (és nem feltétlenül a szakértőkkel készült interjúk) a legtöbbet megosztott tartalmaim, ezért is készítek ilyen interjúkat rendszeresen.

Összefoglalás

Ha kezdő vállalkozóként nincs tőkéd fizetett hirdetésekre, semmi gond.

Számos ingyenes módszer létezik a weboldal látogatottság növelésre, amivel az elinduláshoz szükséges látogatottságot fel tudod építeni a weboldaldon. Fontos viszont, hogy bármelyik forgalom építő módszert is választod, mérd a hatékonyságát, és azokra a módszerekre fókuszálj, melyek a te esetedben a legjobban működnek.

A több lábon állás az oldalad forgalmánál is fontos, ezért építs ki több csatornát. Viszont ne indulj el egyszerre minden módszerrel és az összes közösségi médián, mert ezek időigényes források.

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

7+1 könnyen elindítható vállalkozási ötlet 2020-ban – kezdőknek is, példákkal

 6+1 TOP Online Pénzkeresés lehetőség a tudásoddal 2020-ban

Hogyan értem el havi 73 ezer megtekintést a Pinteresten, és hogyan érheted el te is?

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség