fbpx

Milyen témában érdemes vállalkozni? A 10 TOP online piac

17 Shares

Az egyik kedvenc idézetem John Burroughs amerikai írótól származik:

Ugorj, és a háló megjelenik.

Ez nagyszerű tanács az élet sok területén. Van viszont olyan eset, amikor ez egy nagyon rossz tanács: ilyen például, ha vállalkozást szeretnél indítani az interneten.

Mégis, nagyon sokan pontosan így indítják a vállalkozásukat.

Támad egy verhetetlen termékötletük, és felépítenek köré egy vállalkozást. Létrehozzák a terméket, a weboldalt, hozzáadják a weboldalhoz a fizetési lehetőségeket, és elindítják a marketing kampányukat. A vevők pedig nem jönnek.

Úgy tűnik, hogy a vállalkozónk mindenről gondoskodott, ami egy virágzó online vállalkozáshoz szükséges. Csak a legfontosabb első lépés maradt ki: hogy kiderítse, érdemes-e a témában egyáltalán vállalkozást indítani.

Akár van már vállalkozási ötleted, akár még keresed az ötletedet, érdemes az alapokkal kezdeni.

Milyen témában érdemes vállalkozást indítani?

 

Ha van egy innovatív, világmegváltó ötleted, több módszer is létezik, amivel tesztelni tudod előre, hogy lesznek-e vevőid. Ezek közül sok módszer időigényes, kell hozzá némi gyakorlat, de megéri a befektetett energiát.  Az egyik legnagyszerűbb könyv, amiből megtanulhatod ellenőrizni az ötleted életképességét, Pat Flynn: Will it fly (Fog-e repülni) c. könyve. (Angol nyelven elérhető az Amazon-on. Kindle verzió, Nyomtatott verzió)

Van viszont egy egyszerű elv az online vállalkozásindításban, amely nagyon megkönnyíti egy kezdő vállalkozó helyzetét, és választ ad arra, hogy milyen témában érdemes leginkább vállalkozni. Ez pedig a következő:

Ha minél jobb eséllyel szeretnél sikeres vállalkozást építeni az interneten, akkor ne egy teljesen új ötlettel indulj, amit még soha senki nem csinált meg előtted!

Ilyenkor ugyanis csak reménykedhetsz benne, hogy lesznek vevőid.

Egy új ötlet helyett jobban jársz, ha megnézed, hogy mi az, amit az emberek már vesznek, és olyan szolgáltatást /terméket csinálsz, ami már létező igényekre ad választ – csak jobban.

Először a piac, utána a termék

Seth Godin: This is Marketing (Ez a marketing) könyvében a Zár és a kulcs példájával ezt nagyon jól összefoglalta:

Nincs értelme legyártani a kulcsot és keresni hozzá egy zárat, amit kinyit. Az egyetlen eredményes megoldás az, ha keresel egy zárat, és ahhoz tervezed hozzá a kulcsot.

Könnyebb termékeket és szolgáltatásokat létrehozni olyan ügyfelek számára, akiket ki szeretnél szolgálni, mint termékeknek és szolgáltatásoknak ügyfeleket találni.

Érdemesebb tehát nem „szexi”, trendi új termékötletekkel elindulni, hanem  a bizonyítottan nagy, nyereséges piacokon elindulni, és ott jobb megoldásokat tervezni és létrehozni.

Ezek a nagy piacok régóta léteznek és mindig is lesznek, mivel az emberek legmélyebb vágyaira és problémáira épülnek.

Nézzük példának a fogyókúra piacot. Az igény mindig is létezett, hogy a megjelenésünkkel jó benyomást tegyünk másokra, illetve hogy az ideális testsúlyunk visszanyerésével vigyázzunk az egészségünkre. Míg korábban magazinokból, könyvekből tanultuk a testsúlymegőrzés trükkjeit, az internet valójában csak új, jobb megoldásokat tett lehetővé. Ennek köszönhetően ma rengeteg fogyókúrás program, közösség, csodatermék, fogyókúrás coach, stb. között válogathatunk.

Ezeken a nagy piacokon természetesen sok a  szereplő, versenytárs, ami egy kezdő vállalkozót elriaszthat.  A sok versenytárs jelenléte viszont nem feltétlenül jelent rosszat.

  • Először is, a sikeres versenytársak mindennél jobban bizonyítják, hogy vannak vevők, akik keresik a megoldást a problémájukra, és hogy lehet sikeres vállalkozást építeni a piacon.
  • Másrészt, egy piacot bővíteni is lehet, nem kell feltétlenül ellopnod a versenytársadtól az ügyfeleket.
  • Harmadrészt, akár együtt is működhetsz a már sikeres versenyzőkkel, például affiliate partnerként, saját termék létrehozása helyett vagy mellett.

Hidd el, van hely ezeken a piacokon is, és meg tudod találni majd a saját kis helyedet, piaci résedet rajtuk.

Milyen témában érdemes vállalkozni?

A legnyereségesebb angol nyelvű online piacokról több statisztika is rendelkezésre áll.

A magyar nyelvű piacokról nem találtam összefoglaló adatokat. Viszont nemrég készítettem a Business & Café online médiaügynökség tulajdonosaival egy interjút, ahol azokról a magyar piacokról is beszéltünk, ahol a leginkább érdemes elindulni.  Nem meglepő módon, ez nagy hasonlóságot mutat a külföldi piacokkal.

Ha még keresed a vállalkozási ötletedet  és hosszú távon is sikeres online vállalkozást szeretnél indítani,  itt egy lista a legjobb piacokról, ahol érdemes elindulni.

10 letesztelt és nyereséges piac, ahol érdemes vállalkozást indítani

 1. Fitnesz és testsúlycsökkentés

Az emberek mindig is vonzó alakra vágytak. A 21. század civilizációs betegségei (elhízás, túlsúly) tovább rontanak a helyzeten, és erősítik a vágyat, hogy visszanyerjük a formánkat. Talán nincs is olyan demográfiai csoport, és alig van olyan ország, amelyik ne lenne érintve. Természetesen ez nagy probléma Magyarországon is.

A WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, de “csak” ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének. Ebből az ötmillióból azonban négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget. (Forrás:  Nielsen 2018-as felmérés)

Az emberek folyamatosan keresik a legújabb megoldásokat a súlyproblémájukra, és rengeteg gyártó igyekszik ennek az igénynek eleget tenni valamilyen formában: táplálék kiegészítők, fogyókúrás programok, coachok, súlycsökkentő gyakorlatok, stb.

A piac telítettnek tűnhet a sok szereplő miatt, de valójában ez nagyon nagy piac, és csak egy picike szeletre, piaci résre van szükséged ahhoz, hogy sikeres vállalkozást tudj rajta felépíteni. Szakértelemre sincs feltétlenül szükséged ahhoz, hogy elindulj ezen a piacon. Egy saját sztori vagy tapasztat is jó alap az elinduláshoz.

 

Szükséged lenne már sikeresen megvalósult ötletekre? Töltsd le ezt az e-könyvet a linkre kattintva:  100 SIKERES VÁLLALKOZÁSI ÖTLET

 

 2. Egészség, egészséges táplálkozás

Sok az átfedés az előző piaccal, mégis más. Egyre több ember jön rá ugyanis, hogy saját kezébe kell vennie az egészségét. Felértékelődnek az alternatív gyógymódok és a megelőzés, vagyis bármi, ami az egészséges életmódot és a hosszabb életet támogatja.

Ide tartozik például rengeteg termék (gyógynövény készítmények, gluténmentes termékek, méregtelenítés, stb), de szép számmal vannak könyvek, információs termékek, közösségek, coachok.

Az előző piaccal ellentétben itt valószínűleg nagy előny lehet, ha már szakértő vagy, vagy együtt tudsz működni egy szakértővel.

 3. Párkapcsolat

A sikeres párkeresés és a boldog párkapcsolat szintén örök igény és állandó probléma. Az elmagányosodás, párkapcsolati problémák meg mintha kezdenék egy népbetegség szintjét elérni. Sok embernek vannak nehézségei egy párkapcsolat kialakításában, az online társkeresésben vagy a párkapcsolatán belül.

A piac óriási, és sok réspiac létezik rajta. Elváltak, idősek, gyerekes egyedülállók, társkeresők bizonyos érdeklődési körrel, stb.

 4. Házi kedvencek

A Magyarországon élő házi kedvencek száma évről évre nő. 2017-ben hazánkban kb. 2 millió kutya, 2,3 millió macska, 4,4 millió díszmadár élt. (Forrás: hellovidek.hu)

Valljuk be, imádjuk őket! Ha jártál mostanában kisállat boltban, akkor lehet olyan érzésed, hogy már nem lehet új dolgot kitalálni, amivel még jobban lehetne szeretni őket. Játékok, fekhelyek, egészségmegőrző termékek, ruhácskák, macskapóráz. És mégis lehet őket még tovább kényeztetni, amire itt egy jó példa.

Nem beszélve a kisállataink tanításáról és szórakoztatásáról.

A kisállat piac óriási és növekszik, ráadásul rengeteg speciális igényt lehet rajta találni.

 5. Önfejlesztés

Nem találtam statisztikákat, de biztos, hogy ez is egy óriási piac. Az emberek vágynak a boldogságra, sikerre, elégedettségre az életükben, és stressz mentesen szeretnének élni.

Akár az önbecsüléseden, a magabiztosságodon szeretnéd javítani, célokat kitűzni,  nagyobb szakmai sikereket elérni, vagy túljutni a kihívásokon, fogsz találni rá valamilyen önfejlesztő terméket.  A könyveken kívül rengeteg képzés, konferencia, program, videó, online tréning létezik.

Aki elkötelezi magát az önfejlesztés iránt, az ritkán vásárol csak egyetlen könyvet. Sokkal jellemzőbb, hogy több terméket, és nagyobb értékű programokat is megvásárol. Nem szükséges, hogy nagy név légy ahhoz, hogy el tudj indulni az önfejlesztés témában.

 

 6. Utazás

Az egyik legnagyobb és növekvő piac,  és nem kell utazási irodát nyitnod ahhoz, hogy egy picike szeletet meghódíts magadnak ebből a piacból. Ezen a piacon belül rengeteg réspiac létezik, és nagyon sokféle módon tudsz jövedelmet szeretni egy utazás témájú online vállalkozással.

Ha egy utazási bloggal indulnál, akkor több lehetőséged is van, hogy jövedelmet generálj az oldaladon keresztül. Írhatsz szponzorált bejegyzéseket, e-könyvet, vagy affiliate partnerként ajánlhatod a kedvenc utazással kapcsolatos termékeidet az oldaladon keresztül. Esetleg kiegészítheted a jövedelmet reklámbevétellel is.

7. Online vállalkozás, pénzkeresés az interneten

Egyre több ember szeretne saját vállalkozást indítani, sokan pedig felismerték, hogy mekkora előnyökkel jár, ha az interneten keresztül vállalkoznak. Ez a piac egyre nagyobb lesz, és már több sikeres magyar vállalkozás mutatja, hogy milyen komoly lehetőségek vannak ebben a témában.

Nem kell feltétlenül online szakértőnek lenned ahhoz, hogy el tudj indulni ebben a témában. Ha jelen vagy valamilyen formában az interneten, és megosztod a tapasztalataidat, ez nagyon értékes információ lehet azoknak, akik most indulnak.

Velem pontosan ezt történt. Pénzügy témával indítottam a blogomat, de olyan sokan kérdezték tőlem, hogy hogyan lehet egy online vállalkozást elindítani, hogy elkezdtem ezzel a témával is foglalkozni.

Készíthetsz saját termékeket (workshopok, e-könyvek, coaching programok, online képzések, stb), de ha van olyan termék, ami neked sokat segített, ajánlhatod affiliate partnerként nagyobb szereplők termékeit is.

 8. Szépség, divat

Sok nő és férfi célja a vonzó megjelenés. Fiatalabbnak szeretnénk látszani,  el szeretnénk tűntetni a ráncainkat, erős, csillogó hajra vágyunk. Szeretnénk kifejezni magunkat az öltözékünkkel is.

A szépség és a divat szintén nagy piacok és rengeteg piaci rés létezik rajta. Itt a videós és képi tartalomnak lesz a legnagyobb szerepe, ha influencer-ré szeretnél válni.

 

9. IT és kütyük

Szintén nagy és növekvő piac, és többféle módon is meg tudsz jelenni rajta.

Vannak például olyanok, akik nem szeretnének lemaradni a legújabb technológiákról, legyen szó akár tabletekről, okostelefonokról, okoseszközökről, fülhallgatókról, mikrofonokról, stb. Ha téged is érdekelnek a legújabb megoldások, akkor termékteszteket, összehasonlításokat tudsz csinálni és pl. affiliate partnerként ajánlani az oldaladon keresztül a termékeket.

De fókuszálhatsz azokra is, akiknek nehézséget okoz eligazodni az óriási kínálatban. Vagy akiknek termékek/szolgáltatások használatához van szükségük segítségre. Ha le tudod egyszerűsíteni számukra 1-1 eszköz használatát, vagy a választást, akkor ez is egy jó megjelenési lehetőség lehet a technológiai piacon.

Jövedelmet például videóképzésekkel, vagy affiliate partnerként tudsz keresni ezen a piacon.

10. Személyes pénzügyek és befektetés

Egyre több ember ismeri fel, hogy képeznie kell magát a pénzügyek terén, ha nagyobb pénzügyi szabadságra vágyik, és el szeretné érni a pénzügyi céljait.

A pénzügyeken belül fókuszálhatsz például a hitelekre, megtakarításokra, befektetésekre. Nem kell feltétlenül pénzügyi szakértőnek lenned ahhoz, hogy el tudj indulni ezen a piacon, ha képes vagy szakértőkkel együttműködni, és az ő terméküket partnerként ajánlani.

Még csak nagy pénzekről sem kell beszélned ahhoz, hogy ezzel a témával el tudj indulni. Jó kiinduló téma lehet a családi költségvetés, hogyan vezess takarékos háztartást, megtakarítás kuponokkal, stb.

Ha érthetővé és izgalmasabbá tudod tenni mások számára ezt a témát, akkor teljesen új csoportokat is meg tudsz szólítani.

 

Szükséged lenne már sikeresen megvalósult ötletekre? Töltsd le ezt az e-könyvet a linkre kattintva:  100 SIKERES VÁLLALKOZÁSI ÖTLET

 

Saját példa – a világmegváltó ötlet után egy egyszerű téma, amiben érdemes vállalkozni

Szeretnék elmesélni neked egy személyes példát. Néhány éve volt egy ötletem (szabadúszó közvetítő portál), ami csak félig volt új, hiszen angol nyelven már létezett több ilyen vállalkozás (pl. fiverr.com), magyar nyelven viszont még nem.

Mivel nem voltam biztos benne, hogy ez az ötlet működőképes lenne-e Magyarországon, ezért több hónapon keresztül teszteltem az ötletet interjúkkal és egy marketing tanácsadó email listáján.

A teszt után elvetettem az ötletet.

Egy ismert magyar online vállalkozó nem sokkal ez után megcsinálta itthon ezt a vállalkozást. Nagyon kíváncsi voltam, mit fog kihozni ebből, úgy, hogy ő nyilván profi marketingkampányt tudott mellé rakni.  Kb. 1,5 év telt el azóta, és nem működik az öltet ebben a formában. Az oldalon található infok szerint most éppen új üzleti modellre váltanak.

#1 Tanulság: Ha olyan piacon és ötlettel indulnál, amit nem tesztelt előtted még senki, ebben az esetben ne a vállalkozásod felépítésével kezdj, hanem először teszteld az ötleted! Sajnos sokszor kimarad az első lépés, még a tapasztalt online vállalkozóknál is!

#2 Tanulság: Ebből is tanulva a blogomat mások által már tesztelt piacokon (pénzügyek és online pénzkeresés) és ötlettel indítottam. Sok munka egy ilyen ötlettel is elindulni, de könnyebb és kevésbé félelmetes. Megnyugtató a tudat, hogy a választott témáimban biztosan lehet sikeres vállalkozást építeni. A többi csak rajtam múlik.

Összefoglalás

10 olyan témát soroltam fel, ahol kezdőként is érdemes online vállalkozást indítani. A lista persze nem teljes, és természetesen szükség van teljesen új ötletekre is, amelyek még egyáltalán nem léteznek, hiszen ezek nélkül nem lenne fejlődés. A világmegváltó ötleteket viszont érdemes meghagyni a sokadik vállalkozásunknak, és akkor is első lépésként tesztelni őket!

Kezdő vállalkozóként javaslom, hogy a könnyebb utat válaszd és kipróbált, letesztelt piacokon indulj, ahol biztosan vannak vevők. Ezekben a témákban a legjobbak ugyanis az esélyek a sikerre.

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

7 TOP vállalkozási ötlet kevés pénzből, amit az interneten el tudsz indítani

Miben vállalkozzak? 4 lépéses útmutató a legjobb témád kiválasztásához

 

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.