Milyen vállalkozást indítsak 2020-ban? 10 legjobb online piac, amin érdemes elindulni

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

Ha nyereséges vállalkozást szeretnénk építeni, ennek az egyik feltétele, hogy nyereséges piacon induljunk el.

Sokan ezt az alapfeltételt nem veszik figyelembe.

Támad egy innovatív ötletük, és felépítenek köré egy vállalkozást. Létrehozzák a terméket, a weboldalt, és elindítják a marketing kampányukat. A vevők pedig nem jönnek.

Úgy tűnik, hogy a vállalkozónk mindenről gondoskodott, ami egy virágzó online vállalkozáshoz szükséges. Csak az egyik legfontosabb első lépés maradt ki: hogy kiderítse, létezik-e egyáltalán a piac vagy érdemes-e a piacon vállalkozást indítani.

(A bejegyzés utoljára frissítve: 2020. 09. 24.)

 

Milyen vállalkozásba érdemes belefogni kezdőként?

Van  egy egyszerű elv az online vállalkozásindításban, amely nagyon megkönnyíti egy kezdő vállalkozó helyzetét.

Ha jobb eséllyel szeretnél sikeres vállalkozást építeni az interneten, akkor ne egy teljesen új piacon indulj, amit még soha senki nem tesztelt előtted.

Ilyenkor ugyanis csak reménykedhetsz benne, hogy lesznek vevőid.

„Szexi”, trendi új termékötletek helyett érdemesebb a bizonyítottan nagy, nyereséges piacokon elindulni, ahol egészen biztosan van kereslet, és ott jobb vagy más megoldásokat kínálni.

Van ugyanis néhány olyan nagy piac, melyek régóta léteznek. Ezeken mindig lesz kereslet, mivel az emberek legmélyebb vágyaira és problémáira épülnek.

Nézzük példának a fogyókúra piacot. Az igény,  hogy a megjelenésünkkel jó benyomást tegyünk másokra, illetve hogy az ideális testsúlyunk visszanyerésével vigyázzunk az egészségünkre, mindig is létezett. Míg korábban magazinokból, könyvekből tanultuk a testsúlymegőrzés trükkjeit, az internet valójában csak új, jobb megoldásokat tett lehetővé.

Ennek köszönhetően ma rengeteg testsúlycsökkentő program, közösség, csodatermék, fogyókúrás coach, stb. között válogathatunk.

 

Ezeken a nagy piacokon természetesen már most is sok a  szereplő, a versenytárs, ami egy kezdő vállalkozót elriaszthat.  A sok versenytárs jelenléte viszont nem feltétlenül jelent rosszat.

  • Először is, a sikeres versenytársak mindennél jobban bizonyítják, hogy vannak vevők, akik keresik a megoldást a problémájukra, és hogy lehet sikeres vállalkozást építeni a piacon.
  • Másrészt, egy piacot bővíteni is lehet, nem kell feltétlenül ellopnod a versenytársadtól az ügyfeleket.
  • Harmadrészt, akár együtt is működhetsz a már sikeres versenyzőkkel, például affiliate partnerként

Hidd el, van hely ezeken a piacokon is, csak meg kell találnod a saját kis helyedet, piaci résedet rajtuk.

Milyen témában érdemes vállalkozást indítani?

A legnagyobb online piacokról több angol nyelvű statisztika is rendelkezésre áll.

A magyar piacokról nem találtam külön összefoglaló adatokat. Korábban viszont készítettem a Business & Café online médiaügynökség tulajdonosaival egy interjút, ahol azokról a magyar piacokról is beszéltünk, ahol a leginkább érdemes elindulni.  Nem meglepő módon ez nagy hasonlóságot mutat a külföldi piacokkal.

Ha még keresed a vállalkozási ötletedet  és hosszú távon is sikeres online vállalkozást szeretnél indítani,  itt van 10 olyan téma, amiben érdemes lehet vállalkozást indítani.

10 letesztelt és nyereséges piac, ahol érdemes vállalkozást indítani 2020-ban is

 1. Fitnesz és testsúlycsökkentés

Az emberek mindig is vonzó alakra vágytak. A 21. század civilizációs betegségei (elhízás, túlsúly) tovább rontanak a helyzeten, és erősítik a vágyat, hogy visszanyerjük a formánkat. Talán nincs is olyan demográfiai csoport, és alig van olyan ország, amelyik ne lenne érintve. Természetesen ez nagy probléma Magyarországon is.

A WHO adatai szerint a magyar lakosság közel kétharmada túlsúlyos, de “csak” ötmillió ember véli úgy, hogy súlyproblémái lennének. Ebből az ötmillióból azonban négyötödük aktívan dolgozik azon, hogy ledolgozza a súlyfelesleget. (Forrás:  Nielsen 2018-as felmérés)

Az emberek folyamatosan keresik a megoldásokat a súlyproblémájukra, és rengeteg gyártó igyekszik ennek az igénynek eleget tenni valamilyen formában: táplálék kiegészítők, fogyókúrás programok, coachok, súlycsökkentő gyakorlatok, stb.

A piac telítettnek tűnhet a sok szereplő miatt, de valójában ez nagyon nagy piac, és csak egy picike szeletre, piaci résre van szükséged ahhoz, hogy sikeres vállalkozást tudj rajta felépíteni. Szakértelemre sincs feltétlenül szükséged ahhoz, hogy elindulj ezen a piacon. Egy saját sztori vagy tapasztat is jó alap az elinduláshoz.

 2. Egészség, egészséges táplálkozás

Sok az átfedés az előző piaccal, mégis más. Egyre több ember jön rá ugyanis, hogy saját kezébe kell vennie az egészségét. Felértékelődnek az alternatív gyógymódok és a megelőzés, vagyis bármi, ami az egészséges életmódot és a hosszabb életet támogatja.

Ide tartozik például rengeteg termék (gyógynövény készítmények, gluténmentes termékek, méregtelenítés, stb), de szép számmal vannak könyvek, információs termékek, közösségek, coachok.

Az előző piaccal ellentétben itt valószínűleg nagy előny lehet, ha már szakértő vagy, vagy együtt tudsz működni egy szakértővel.

 3. Párkapcsolat

A sikeres párkeresés és a boldog párkapcsolat szintén örök igény és állandó probléma. Az elmagányosodás, párkapcsolati problémák meg mintha kezdenék egy népbetegség szintjét elérni. Sok embernek vannak nehézségei egy párkapcsolat kialakításában, az online társkeresésben vagy a párkapcsolatán belül.

A piac óriási, és sok réspiac létezik rajta. Elváltak, idősek, gyerekes egyedülállók, társkeresők bizonyos érdeklődési körrel, stb.

 4. Házi kedvencek

A Magyarországon élő házi kedvencek száma évről évre nő. 2017-ben hazánkban kb. 2 millió kutya, 2,3 millió macska, 4,4 millió díszmadár élt. (Forrás: hellovidek.hu)

Valljuk be, imádjuk őket! Ha jártál mostanában kisállat boltban, akkor lehet olyan érzésed, hogy már nem lehet új dolgot kitalálni, amivel még jobban lehetne szeretni őket. Játékok, fekhelyek, egészségmegőrző termékek, ruhácskák, macskapóráz. És mégis lehet őket még tovább kényeztetni, amire itt egy jó példa.

Nem beszélve a kisállataink tanításáról és szórakoztatásáról.

A kisállat piac óriási és növekszik, ráadásul rengeteg speciális igényt lehet rajta találni.

 5. Önfejlesztés

Nem találtam statisztikákat, de biztos, hogy ez is egy óriási piac. Az emberek vágynak a boldogságra, sikerre, elégedettebb életre, szeretnének nagyobb önismeretre szert tenni, stresszmentesen élni stb.

Akár az önbecsüléseden, a magabiztosságodon szeretnéd javítani, célokat kitűzni,  nagyobb szakmai sikereket elérni, vagy túljutni a mélypontokon az életedben, fogsz találni rá valamilyen önfejlesztő terméket.  A könyveken kívül rengeteg képzés, konferencia, program, videó, online tréning stb. létezik.

Aki elkötelezi magát az önfejlesztés iránt, az általában nem csak egyetlen könyvet vesz meg. Sokkal jellemzőbb, hogy több terméket, és nagyobb értékű programokat is megvásárol. Nem szükséges, hogy nagy név légy ahhoz, hogy el tudj indulni az önfejlesztés témában, egy saját történet vagy személyes tapasztalat nagyon jó kiindulópont lehet.

 

 6. Utazás

Az egyik legnagyobb piac (bár 2020-ban a Covid járvány és a külföldi utazások korlátozása miatt szinte leállt ez a piac).

Ezen a piacon belül nagyon sok réspiac létezik, és többféle módon tudsz jövedelmet szeretni egy utazás témájú online vállalkozással.

Ha egy utazási bloggal indulnál, akkor több lehetőséged is van, hogy jövedelmet generálj az oldaladon keresztül. Írhatsz szponzorált bejegyzéseket, e-könyvet, vagy affiliate partnerként ajánlhatod a kedvenc utazással kapcsolatos termékeidet az oldaladon keresztül. Esetleg kiegészítheted a jövedelmet reklámbevétellel is.

Olvasd el ezt is:

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?

7. Pénzkeresés az interneten

Egyre több ember szeretne saját vállalkozást indítani, sokan pedig felismerték, hogy mekkora előnyökkel jár, ha az interneten keresztül vállalkoznak. Ez a piac egyre nagyobb lesz, és már több sikeres magyar vállalkozás mutatja, hogy milyen komoly lehetőségek vannak ebben a témában.

Nem kell feltétlenül online szakértőnek lenned ahhoz, hogy el tudj indulni ebben a témában. Ha jelen vagy valamilyen formában az interneten, és megosztod a tapasztalataidat, ez nagyon értékes információ lehet azoknak, akik most indulnak.

Velem pontosan ezt történt. Pénzügy témával indítottam a blogomat, de olyan sokan kérdezték tőlem, hogy hogyan lehet egy blogot elindítani, hogy elkezdtem ezzel a témával is foglalkozni.

Készíthetsz saját termékeket (workshopok, e-könyvek, coaching programok, online képzések, stb), de ha van olyan termék, ami neked sokat segített, ajánlhatod affiliate partnerként nagyobb szereplők termékeit is.

 8. Szépség, divat

Sok nő és férfi célja a vonzó megjelenés. Fiatalabbnak szeretnénk látszani,  el szeretnénk tűntetni a ráncainkat, erős, csillogó hajra vágyunk. Szeretnénk kifejezni magunkat az öltözékünkkel is.

A szépség és a divat szintén nagy piacok és rengeteg piaci rés létezik rajta. Itt a videós és képi tartalomnak lesz a legnagyobb szerepe, ha influencer-ré szeretnél válni.

 

9. IT és kütyük

Szintén nagy és növekvő piac, és többféle módon is meg tudsz jelenni rajta.

Vannak például olyanok, akik nem szeretnének lemaradni a legújabb technológiákról, legyen szó akár tabletekről, okostelefonokról, okoseszközökről, fülhallgatókról, mikrofonokról, stb. Ha téged is érdekelnek a legújabb megoldások, akkor termékteszteket, összehasonlításokat tudsz csinálni és pl. affiliate partnerként ajánlani az oldaladon keresztül a termékeket.

De fókuszálhatsz azokra is, akiknek nehézséget okoz eligazodni az óriási kínálatban. Vagy akiknek termékek/szolgáltatások használatához van szükségük segítségre. Ha le tudod egyszerűsíteni számukra 1-1 eszköz használatát, vagy a választást, akkor ez is egy jó megjelenési lehetőség lehet a technológiai piacon.

Jövedelmet például videóképzésekkel, vagy affiliate partnerként tudsz keresni ezen a piacon.

10. Személyes pénzügyek és befektetés

Egyre több ember ismeri fel, hogy képeznie kell magát a pénzügyei terén, ha nagyobb pénzügyi szabadságot szeretne elérni.

A pénzügyeken belül fókuszálhatsz például a hitelekre, megtakarításokra, befektetésekre. Nem kell feltétlenül pénzügyi szakértőnek lenned ahhoz, hogy el tudj indulni ezen a piacon, ha képes vagy szakértőkkel együttműködni, és az ő terméküket partnerként ajánlani.

Még csak nagy pénzekről sem kell beszélned ahhoz, hogy ezzel a témával el tudj indulni. Jó kiinduló téma lehet a családi költségvetés, hogyan vezess takarékos háztartást, megtakarítás kuponokkal, stb.

Ha érthetővé és izgalmasabbá tudod tenni mások számára ezt a témát, akkor teljesen új csoportokat is meg tudsz szólítani.

Először a piac, utána a termék

A piac kiválasztása kapcsán érdemes szót ejtenünk röviden a vállalkozásépítés folyamatáról is.

Sokan ugyanis először hozzák létre a terméket, és utána gondolkodnak el azon, hogy kinek is lehetne eladni.

Sokkal eredményesebb, ha fordítva csináljuk. Ha ugyanis egy nagy piacon belül meg tudjuk határozni, hogy mi kiknek szeretnénk segíteni, akkor viszonylag egyszerűen ki tudjuk deríteni, hogy pontosan mire lenne igény.

Seth Godin: This is Marketing (Ez a marketing) könyvében a Zár és a kulcs példájával ezt nagyon jól összefoglalta:

Nincs értelme legyártani a kulcsot és keresni hozzá egy zárat, amit kinyit. Az egyetlen eredményes megoldás az, ha keresel egy zárat, és ahhoz tervezed hozzá a kulcsot.

Könnyebb termékeket és szolgáltatásokat létrehozni olyan ügyfelek számára, akiket ki szeretnél szolgálni, mint termékeknek és szolgáltatásoknak ügyfeleket találni.

Saját példa – a világmegváltó ötlet után egy bizonyítottan nyereséges piac

Szeretnék elmesélni még egy személyes példát. Néhány éve volt egy ötletem (szabadúszó közvetítő portál), ami csak félig volt új, hiszen angol nyelven már létezett több ilyen vállalkozás (pl. fiverr.com), magyar nyelven viszont még nem.

Mivel nem voltam biztos benne, hogy ez az ötlet működőképes lenne-e Magyarországon, ezért több hónapon keresztül teszteltem az ötletet .A teszt után elvetettem.

Egy ismert magyar online vállalkozó nem sokkal ezután létrehozott egy ilyen portált. Kíváncsi voltam, mit fog kihozni ebből ő rutinos online vállalkozóként.   Kb. 1,5 év után feladta.

#1 Tanulság: Ha olyan piacon és ötlettel indulnál, amit nem tesztelt előtted még senki, ebben az esetben ne a vállalkozásod felépítésével kezdj, hanem először teszteld az ötleted! Sajnos sokszor kimarad az első lépés, még a tapasztalt online vállalkozóknál is!

#2 Tanulság: Ebből is tanulva a blogomat egy mások által már tesztelt piacon (online pénzkeresés) indítottam. Sok munka egy ilyen ötlettel is elindulni, de könnyebb és kevésbé kockázatos, mint elsőként kitaposni egy ismeretlen utat. Megnyugtató már maga a tudat is, hogy a választott témáimban biztosan lehet sikeres vállalkozást építeni, mivel mások már megcsinálták előttem. A többi csak rajtam múlik.

Összefoglalás

10 olyan témát soroltam fel, ahol kezdőként is érdemes online vállalkozást indítani. A lista persze nem teljes, és természetesen szükség van innovatív, új ötletekre is, amelyek még egyáltalán nem léteznek, hiszen ezek nélkül nem lenne fejlődés.

A világmegváltó ötleteket viszont érdemes meghagyni a sokadik vállalkozásunknak, és akkor is első lépésként tesztelni őket!

Kezdő vállalkozóként javaslom, hogy a könnyebb utat válaszd és kipróbált, letesztelt piacokon indulj, ahol biztosan vannak vevők. Ezekben a témákban a legjobbak ugyanis az esélyek a sikerre.

Nézd meg ezeket a kapcsolódó tartalmakat is:

Podcast adás: Epizód #7 Milyen vállalkozást indítsak? Az 5 legjobb online vállalkozási ötlet forrás

Blogbejegyzések:

7 TOP vállalkozási ötlet kevés pénzből, amit az interneten el tudsz indítani

Miben vállalkozzak? 4 lépéses útmutató a legjobb témád kiválasztásához

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül? 

 

Ezek is érdekelhetnek