Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

Online pénzkeresés bloggal: Így keresd meg az első forintodat az interneten

Blogot indítani a kedvenc témánkban izgalmas kihívás és kaland egyszerre.

Ha ezzel még pénzt is lehet keresni, amivel kiegészíthetjük a jövedelmünket vagy vállalkozóként a saját főnökünkké válhatunk, ez különösen vonzó lehetőség sok ember számára.

Akár a taposómalomból szeretnél szabadulni, akár azzal szeretnél foglalkozni, amiben örömödet leled, a blogindítás nagyszerű vállalkozási ötlet.

Egy egyszerű bloggal ugyanis sikeres online vállalkozást építhetünk néhány év kitartó munkával. Ez pedig nagyobb szabadságot adhat a tulajdonosának, mint amiről valaha álmodott. Erre ma már számtalan sikeres példát találunk az interneten.

Hogyan lesz egy blogból online vállalkozás? Milyen formában lehet pénzt keresni egy blogból?

Ebben a bejegyzésen ezekre a kérdésekre kapsz választ.

online pénzkeresés

 

Mit jelent pontosan ’blogvállalkozónak’ lenni?

Először is kezdjük azzal, hogy blogot többféle céllal indíthatunk. A célok szerint a bloggerek 3 fő típusát különböztethetjük meg:

  • A hobbi blogger – aki kizárólag kedvtelésből ír, és nem célja a pénzkeresés
  • A mellékállású blogger – aki munkahely vagy család mellett a szabadidejében indít blogot azért, hogy szépen lassan jövedelmező vállalkozást építsen köré
  • A főállású blogger – aki teljes idejében csak a vállalkozását építi

Bloggernek lenni tehát már messze nem csak azt jelentheti, hogy hétvégenként írogatsz.

Ez valójában egy életstílus, és egyre több jövedelmező online vállalkozás jön létre abból, ami eredetileg egy egyszerű blognak indult.

Angol nyelven született is erre egy kifejezés:  a ’blogpreneur’, ami a ’blog’ és az ’entreprenuer’ (vállalkozó) szavak ötvözete, magyarul pedig blogvállalkozónak lehetne fordítani.

A wpexplorer.com így foglalta össze a lényeget:

“A ’blogpreneur’ egy olyan személy, aki vállalkozásként működtet egy blogot, és az érdeklődési köréből, vagy a szenvedélyéből épít magának karriert.”

Ha még mindig nem világos, hogy mit csinál egy blogvállalkozó, itt van 2 példa.

Otthonfa – Kárpáti Boglárka és Losonczi János vállalkozása, akik egy egyszerű bloggal indulva hoztak létre egy önismereti közösséget, majd építettek köré különféle jövedelemforrásokat (online képzések, klubtagság, online megvásárolható füzetek, mentorálás stb). Mára sikeres és jól jövedelmező vállalkozásuk van, ami lehetővé teszi számukra hogy digitális nomádként éljék az életüket. 

Viszlát Taposómalom – ez a saját online vállalkozásom, ami egy egyszerű pénzügyi blognak indult. Eredetileg csak affiliate marketinggel szerettem volna pénzt keresni a blogomból. 6 hónappal az elindulásom után viszont – az olvasóim “nyomására” –  az online pénzkeresés témára váltottam. Az affiliate marketing mellett tanácsadás, workshop, online képzések, e-könyv, fizetett előadások formájában kerestem eddig pénzt a blogomból. Nemrég pedig elindítottam a Viszlát Taposómalom saját  tagsági rendszerét.  A blogomnak köszönhetően annyi időt tölthetek a kisfiammal, amennyit szeretnék. 

Az internet tele van hasznos és izgalmas blogokkal. Valószínűleg te is több blogot látogatsz minden egyes nap. A sikeres blogvállalkozókra viszont az jellemző, hogy megtalálták a módját, hogy hogyan keressenek pénzt is a blogjuk segítségével.

Az ugyanis nem elég az, hogy elindítunk és működtetünk egy blogot. Vállalkozásunk akkor lesz, amikor létrehoztunk egy piacképes terméket vagy szolgáltatást, ami bevételt termel.

Megjegyzés: A blog mellett/helyett indíthatunk podcast vagy videó csatornát is, ami köré a bloghoz hasonlóan építhetünk vállalkozást.

Hogyan válj blogvállalkozóvá?

Szerencsére létezik egy jól bevált módszer, amivel a legtöbb sikeres vállalkozó a blogindítástól eljut az első online jövedelme megszerzéséit, majd a sikeres vállalkozás felépítéséig. Ez a módszert egy jól kitaposott út előttünk, amit csak követni kell.

Itt találod a folyamat 5 fő lépését leegyszerűsítve:

  • Hozz létre egy blogoldalt!
  • Töltsd meg folyamatosan hasznos tartalommal!
  • Juttasd el a tartalmaidat minél több emberhez, találj olvasókat!
  • Építs közönséget és email listát!
  • Kezdj el pénzt keresni valamelyik jövedelemszerzési módszerrel, majd bővítsd a jövedelemforrásaidat!

Ebből a folyamatból jól látszik, hogy a pénzkeresést több lépés is megelőzi. Ha még a folyamat elején tartasz, érdemes akkor is megismerni a lehetséges jövedelemszerzési formákat, hogy minél pontosabban lásd, mit is szeretnél valójában elérni. Ha pedig már van egy bloggal, podcast-tel, vloggal felépített közönséged, itt az ideje, hogy pénzre váltsd az eddig elvégzett munkádat!

Nézzük is meg, hogy milyen formában kereshetsz pénzt, miután felépítettél egy kisebb közönséget a témádban!

Létezik legjobb online pénzkeresési módszer?

Ha arról beszélünk, hogy hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni, a legtöbb embernek valószínűleg a hirdetés jut először eszébe.

A reklámjövedelem egy valós online pénzkeresési módszer, azonban a főállású vagy nagyobb jövedelem eléréséhez nagyon nagy közönség szükséges. Ennek a kiépítése hosszú időt igényel. Hirdetési felületek értékesítésére inkább nagy olvasótáborral rendelkező online magazinoknak érdemes fókuszálni, vagy egy blog esetén más forrásokat kiegészítő lehetőségként tekinteni rá.

Szerencsére a reklám messze nem az egyetlen jövedelemszerzési módszer egy blog esetén.

Egy blog köré számtalan jövedelemforrást építhetsz a témádtól, a célcsoportodtól, a saját személyes céljaidtól, személyiségedtől függően. Ez az ábra jól összefoglalja a lehetséges jövedelemtípusokat, amit egy bloggal elindulva felépíthetünk:

 

Valószínűleg felmerül benned is a kérdés, hogy létezik-e legjobb online üzleti modell.

Azt gondolom, hogy mindig egyénileg érdemes mérlegelni, hogy kinek melyik pénzkeresési módszer a legideálisabb. Létezik viszont egy út, amely számtalan előnnyel jár a többi pénzkeresési formával összehasonlítva, ezért érdemes ezt jobban megismerni.

Ez pedig az, amikor a tudásodat vagy tapasztalatodat adod el az interneten keresztül fizikai termékek helyett. Nevezhetjük ezt „szakértő” modellnek is, hiszen a fő cél az, hogy a témádban olyan a hiteles forrássá válj, akitől a legszívesebben fogadja el az információkat a közönséged. (A “szakértő” itt tehát nem a végzettségedre vagy diplomáid számára utal a témában, sokkal inkább a közönségeddel kialakított kapcsolatod minőségére és a hitelességedre).

Ha érdekel, hogy hogyan találhatsz ötleteket ehhez a modellhez, ebben a Podcast adásban részletesebben is hallhatsz erről:

Epizód #7 Milyen vállalkozást indítsak? Az 5 legjobb online vállalkozási ötlet forrás

Milyen előnyei vannak a “szakértő” modellnek?

A “szakértő” modellnek számos előnye van más vállalkozástípusokkal összehasonlítva:

  • Minimális kezdeti befektetéssel, gyorsan elindítható. Nincsen jelentős fejlesztési költség, mint pl. a szoftverek esetén, és nincs induló raktárkészlet, mint egy webáruház esetén.
  • Alacsony működési költségek. Nincs szállítási költség, mint a fizikai termékeknél. A legtöbb eseten egy weboldalra és néhány bővítményre, szoftverre lesz csak szükséged.
  • A tudásod vagy tapasztalatod megosztására létrehozott termékek magas profitrátával értékesíthetők. A profitrátád nem lesz ugyan 100%, de nagyon közel lehet hozzá.
  • Sok feladat automatizálható, ezért ez a modell rugalmas időbeosztást tesz lehetővé.
  • Mivel sok esetben te saját magad állsz a márkád középpontjában, ez önmagában is megkülönbözteti a márkádat a versenytársaktól
  • A márkáddal és a termékeiddel könnyen igazodhatsz a piaci igényekhez. Ezért a „szakértő” modellel gyakorlatilag „jövőbiztos”, mert bármikor bővítheted a témádat vagy igazíthatsz az irányon.

Én ezek az előnyök miatt döntöttem a “szakértő” modell mellett, és ezért javaslom másoknak is ez az utat.

Milyen termékeket /szolgáltatásokat hozhatsz létre “szakértőként”?

A tudásodat és szakértelmedet sokféle módon ‘csomagolhatod’ termékekbe. A jövedelmed tehát nem magából a blogból származik, hanem a szakértelmeddel létrehozott termékeknek/szolgáltaltásoknak az értékesítéséből, amiben viszont a blogodnak hatalmas szerepe lesz.

A hasonló pénzkeresési módszereket kategóriákba csoportosítottam a könnyebb átláthatóság érdekében.

Ügyfél fókuszú modell

Ide olyan szolgáltatások tartoznak, mint az egyéni vagy kiscsoportos tanácsadás, mentorálás, coaching. Általában ez a leggyorsabb és legkönnyebben elindítható pénzkeresési forma, emiatt sok üzleti tréner ezt a modellt javasolja első jövedelemforrásként.

Ennél a modellnél egy ügyféllel vagy egy kis létszámú csoporttal dolgozol együtt óradíjas vagy egy meghatározott program keretében.

Nagy előnye ennek a modellnek, hogy a szolgáltatásodat személyre szabhatod, így magasabb díjakkal számolhatsz.  Hátránya viszont, hogy állandó jelenlétet igényel részedről, mivel személyesen és valós időben nyújtod a szolgáltatást, így a vállalkozásod növekedésének a saját időd lesz az egyik fő korlátja.

Nagyon jó lehetőség ez „örökzöld” termékek (pl. online képzés) tesztelésére is, illetve visszajelzések, vélemények gyűjtésére.

Kivitelezés

Gyakori jövedelemszerzési módszer, amikor a témádban kivitelezést vállalsz. Ilyen lehet pl. a keresőoptimalizálás, a weboldal készítés vagy a grafikai tervezés. A kivitelezésből aktív jövedelmed származik, azonban ezt kiegészítheted más jövedelemforrásokkal is. Készíthetsz pl. a keresőoptimalizálásról egy online képzést, amivel az aktív befektetett munkaidődtől függetlenül is tudsz pénzt keresni.

Infótermék modell

Ez a modell azt jelenti, hogy a tudásodat egy könnyen sokszorosítható digitális termékké alakítod.

Ide tartoznak az online képzések, e-könyvek, letölthető útmutatók. Ezeket egyszer kell létrehozni, utána viszont a saját időd nem akadályozza már a növekedést, mivel a terméked korlátlan számban értékesíthető.

Infótermékekkel „örökzöld” jövedelemforrások építhetők fel, hiszen ha a termék már létezik, az értékesítését jól lehet automatizálni. Így folyamatos jövedelemforrások alakíthatók ki a segítségükkel, melyekkel már az állandó aktív jelenléted nélkül is tudsz pénzt keresni. Ezt nevezhetjük passzív jövedelemnek is.

Affiliate marketing

Ez az egyik legkönnyebb és legrugalmasabb pénzkeresési modell. Itt ugyanis a szakértelmedet úgy válthatod pénzre, hogy nem a saját termékedet vagy szolgáltatásodat kínálod, hanem valaki másét. Ez úgy működik, hogy ha az ajánlásod alapján vásárlás történik, ezért jutalékot kapsz.

A te feladatod tulajdonképpen „csak” a közönség építése és a partnerhez irányítása, de magát az értékesítést és a szolgáltatás nyújtását nem te végzed.

További infók erről a modellről:

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?

 Rendezvény modell

Ide adott időpontban megrendezett élő vagy online rendezvények, workshopok, konferenciák tartoznak, amin a közönséged tagjai részvételi díj ellenében vehetnek részt.

Ez nagyszerű módja annak is, hogy a teljes közösséged fókuszát egyetlen dologra irányítsd, és koncentráld az energiákat. A rendezvény modell esetén is kicsiben érdemes kezdeni, majd idővel a rendezvények mérete is együtt nőhet a vállalkozásoddal.

Tagsági modell

Ide tartoznak a fizetős online VIP közösségek, tagsági oldalak, online klubok.

Chris Ducker (youpreneur.com) ezt a modellt nevezi az „internet Szent Gráljának”, mivel ez a modellel rendszeres és jól tervezhető jövedelmet biztosíthat.

A tagok ugyanis havi, negyedéves vagy éves díjat fizetnek azért, hogy egy hasonló érdeklődésű közösség tagjai lehessenek, illetve hogy exkluzív szolgáltatásokhoz, tartalmakhoz, képzésekhez hozzáférjenek.

Miközben az infótermékek esetében új eladásokra van szükség a rendszeres jövedelemhez, a tagsági modellnél egy eladás hónapokon, éveken át tartó visszatérő jövedelmet jelenthet.

Persze ez nem azt jelenti, hogy egyszer létrehozol egy tagsági oldalt, és utána eltűnhetsz, a pénz pedig jön magától. Ennél a modellnél rendszeresen meg kell jelenned a közönséged előtt, és folyamatosan értéket kell adnod, ha hosszú távon is hűségesen fizető tagokat szeretnél.

Hogyan kezdj hozzá az online pénzkereséshez?

Mivel az ügyfél fókuszú modell és a kivitelezés elkezdéséhez nincs szükség automatizált rendszerek előzetes létrehozásra, vagyis a pénzkereséshez csak te kellesz, ezeket a jövedelemforrásokat a legkönnyebb elindítani. Sok üzleti tanácsadó ezért azt javasolja, hogy személyes szolgáltatások nyújtásával kezdj.

Ha valamelyik másik módszerrel indulnál, ahol jelentősebb munkát és/vagy pénzt kell befektetned a terméked és a rendszerid létrehozásába, mindenképpen teszteld az ötleted, mielőtt belevágnál!

Hogyan? Úgy, hogy először csak a terméked legegyszerűbb verzióját (MVP- Minimum Viable Product) hozod létre, amivel gyorsan és olcsón ellenőrizheted a piacképességét.  Egy online kurzus létrehozása előtt tarthatsz pl. egy fizetős webinárt. Egy konferencia megszervezés előtt tarthatsz először csak egy online workshopot.  Egy tagsági rendszer fejlesztése előtt elindíthatsz egy fizetős Facebook csoportot.

Kicsiben addig módosíthatod és fejlesztheted a termékedet, ameddig nem válik működőképessé, így a kész terméked fejlesztésébe már kockázat nélkül fektethetsz be jelentősebb időt és pénzt.

Összefoglalva

Egy blogból elindulva jövedelmező vállalkozást építhetünk.

Ehhez érdemes a kitaposott utat követni, amivel előttünk már sokan építették fel az online jövedelemforrásaikat.

Számtalan lehetséges pénzkeresési módszer közül választhatunk. Köztük az egyik legjobb módszer, amikor a tudásunkat és tapasztalatainkat ‘csomagoljuk’  termékké. A végleges termék kifejlesztése előtt érdemes a termékünk legegyszerűbb verziójával indulni, amit gyorsan és olcsón létre tudunk hozni. A termékünk végleges verzióját pedig akkor hozzuk létre, amikor kicsiben életképesnek bizonyul.

Így nemcsak a kockázatainkat csökkenthetjük, de sokkal gyorsabban megkereshetjük az első forintunkat az interneten.

Ha szeretnél több segítséget az elinduláshoz és növekedéshez, a pontos lépéseket részletesen is megtanulhatod  VTM Bootcamp tagként.

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

Mennyi pénz szükséges egy online vállalkozás elindításához?

 6+1 TOP Online Pénzkeresés lehetőség a tudásoddal [2021]

Rendszeres Online Jövedelem – Ezért érdemes tagsági rendszert indítani

 

 

 

Kategóriák

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség

Kérdésed van? Írj nekem emailt!

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!