fbpx

Milyen készségek kellenek egy online vállalkozás indításához 2019-ben? Ez a 7 „skill” nélkülözhetetlen lesz

43 Shares

A folyamatosan változó digitális környezethez a tanulásra való hajlandóságunkkal és képességünkkel tudunk a legjobban alkalmazkodni. Ez különösen igaz a vállalkozókra, ezért érdemes már az indulásnál berendezkedni az élethosszig tartó tanulásra. Az információdömpingben viszont nem könnyű eligazodni. Milyen készségek fejlesztésével kezdjünk, ha el szeretnénk indulni az online vállalkozások nagyon izgalmas világában?

7 nélkülözhetetlen képesség

(A bejegyzéseim affiliate linket tartalmazhatnak. Több információért olvasd el az affiliate tájékoztatót )

Mennyit ér 2 diploma, 10 év munkatapasztalat és néhány nyelv ismerete? Elméletileg sokat, a gyakorlatban attól függ. Egy évvel ezelőtt rá kellett jönnöm, hogy nem sokat, hiába dolgoztam éveken keresztül marketing területen.

Amikor ugyanis eldöntöttem, hogy online vállalkozást szeretnék indítani, csak kapkodtam a fejem. A digitális világ állandóan és olyan gyorsan változik, hogy el kellett fogadnom: jobb ha berendezkedek az élethosszig tartó tanulásra.

Új eszközök, megoldások jelennek meg folyamatosan, és sokszor az lesz sikeresebb, akik hajlandó és képes a tudása és képességei folyamatos megújítására.

Milyen tudásra lesz szükséged egy online vállalkozás indításához?

Teljesen jogos kérdés, hogy mivel kezdjük a tanulást.  Egy kezdő vállalkozó számára ugyanis a legnagyobb kihívás eligazodni az információdömpingben, és kitalálni, hogy milyen tudásra lesz szükség az elinduláshoz.

Annyit elárulhatok már az elején, hogy nem mindenre lesz szükséged, ami szembejön veled.

Tanulj Instagram vagy Facebook marketinget? Az online értékesítési tölcsérekről?  Chatbot marketinget? Ilyen tréningekkel gyakran fogsz mostanában találkozni.

Ha nem vagy ebben elég tudatos, akkor jó eséllyel megveszed az első szembejövő tréningajánlatot, amire nem biztos, hogy már az elején szükséged lesz. Ha viszont tudás hiányában kihagysz fontos lépéseket, annak nagy kárát fogod később látni.

Érdemes minél jobban megismerni a vállalkozás építésének a folyamatát és nagyon tudatossá válni abban, hogy mikor milyen készségek tanulására fordítunk időt és energiát, különben elveszünk a minket érő információ-forgatagban.

Amikor én elindítottam az online vállalkozásomat, sok időt töltöttem azzal, hogy kiderítsem, mire lesz szükségem. Persze, még így is sok dologgal foglalkoztam, aminek nem vettem hasznát és amit ma már máshogy csinálnék.

Ez alapján összegyűjtöttem azokat a készségeket, amik nekem a leghasznosabbnak bizonyultak az indulásnál, és amit neked is javaslok, hogy ezekkel kezdj.

J.D. Roth idézet a tanulásról

A 7 leghasznosabb készség az induláshoz

Ezért ha rászánod magad egy online vállalkozás megtervezésére és elindítására, azt javaslom, hogy ezen a 7 területen kezdd el magad fejleszteni először.

 

 1. készség – „Piackutatás”

A vállalkozásod elindításánál az az egyik legkritikusabb pont, hogy olyan dolgot hozz létre, amit az emberek akarnak. Ez annyira kritikus pont, hogy nem tudom eléggé hangsúlyozni! Sok vállalkozás már az első percben elbukik ezen, de ez sokszor csak évek múlva válik nyilvánvalóvá, amikor a vállalkozó már rengeteg pénzt és időt beleölt.

Sok példát tudnék erre hozni, de nagyon jó példa erre Gere Tomi első GPS vállalkozása, amiről ebben az interjúban elolvashatsz. Tomi nem tesztelte az ötletét, és csak évek múlva jött rá, hogy nincs igazán piaca a termékének. Szerencsére túl tudott ezen lépni, és sikeres vállalkozást épített fel más területen.

Ezért még mielőtt bármit elkezdenél létrehozni, fontos, hogy gyűjts össze minden lehetséges információt a piacoddal, a célcsoportod problémájával és az üzleti ötleteiddel kapcsolatban, később pedig lehetőség szerint tesztelj mindent kicsiben.

Ide tartozik egy nagyon konkrét készség, a SEO vagy keresőoptimalizálás.  Nem gondolom, hogy profi keresőoptimalizálóvá kellene válnod már az elején, viszont  tanuld meg alapszinten a kulcsszó elemzést, mert nagyon fontos információkat kaphatsz a piacodról.

2. készség – Tervezés

Bármilyen kivitelezési lépés előtt nélkülözhetetlen, hogy lásd magad előtt a célodat és legfontosabb lépéseket. Sokan átugorják ezt a lépést, mert az eredmény itt nem annyira látványos, viszont nagyon megéri időt fektetni a tervezésbe.

Nem szükséges egy formális és nagyon részletes terv, viszont tudnod kell, hogy kinek, mit és miért fogsz létrehozni, és hogy fog ez neked pénzt termelni. Egy A4-es terjedelmű üzleti terv is megteszi, ha a legfontosabb kérdésekre választ ad.

Az első készségek között ezért tanuld meg, hogy hogy tudsz egy egyszerű tervet készíteni a vállalkozásodnak.

3. készség – Márkaépítés

Akár személyes márkát (brand) fogsz építeni, akár egy tőled elkülönülő céges brandet, fontos, hogy értsd, mi az a márka, mekkora értéke lehet egy erős brandnek,  és hogyan segít neked kitűnni a versenytársak közül.  Két nagyon hasonló termék között ugyanis sokszor a brand a fő különbség, ami a termék árában sokszoros különbséget jelenthet.

A branded a megjelenésed első pillanatától épül, ezért jó, ha a weboldalad, a közösségi média oldalaid, a szavak, amiket használsz, a színek, a betűtípusok, stb.  már az elejétől az általad képviselt értékeket tükrözik.

4.  készség – WordPress weboldal létrehozása és email lista építése

Azt, hogy miért van szükséged weboldalra, egyértelmű. Az email lista építésről pedig röviden csak annyit, hogy ez lesz a legértékesebb kommunikációs csatornád a leendő ügyfeleiddel. Szóval, amikor létrehozol egy weboldalt, tedd rögtön alkalmassá email lista építésre is. A listaépítés legyen az 1. számú prioritásod.

Ha weboldal, akkor mindenképpen WordPresst javaslok, amit egyben blogoldalként is működik.

Még ha úgy döntesz is, hogy egy webfejlesztővel csináltatod meg a weboldaladat, akkor is hasznos, hogy tisztában vagy a WordPress alapjaival. Bármikor szükséged lehet egy gyors módosításra, és ha értesz hozzá, lehet, hogy pár perc alatt meg tudod oldani saját magad.

Készítettem egy 17 részből álló videótréninget, amiből megtanulhatod a WordPress oldal készítés alapjait: WordPress Egyszerűen videótréning

online vállalkozás indításához szükséges készségek5. készség – Tartalommarketing és szövegírás

A tartalom, mint marketing eszköz értéke egyre jobban felértékelődik. Ha van egy meglévő terméked vagy szolgáltatásod (pl. coach-ként dolgozol), akkor az ügyfélszerzésedet tartalommarketinggel nagyon jól tudod támogatni.

De indíthatod az egész vállalkozásodat egy bloggal. Ilyenkor először egy közösséget építesz fel egy téma köré, teszteled az ötletedet, és csak utána hozod létre a termékedet/szolgáltatásodat (én pont ezt csinálom).

A tartalom lehet szöveg, kép, hang vagy videó, de sok témánál és célcsoport esetén a szöveges tartalom megkerülhetetlen. A tartalomírásnak van néhány szabálya, amivel érdemes már az elején tisztában lenni, utána pedig gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás!

6. készség – Kép és videó szerkesztés

A kommunikáció egyre inkább megy el a vizuális irányba, a fiatalabb célcsoportokat pedig nehéz már máshogy elérni. Nem kell az elején profivá válnod, de ha megtanulod legalább azt, hogy hogyan tudsz az interneten ingyenes fotókat keresni, fotókat egyszerűen szerkeszteni, illetve ismered a videó vágás alapjait, annak óriási hasznát fogod venni.

7. készség – Közösségi média jelenlét

Ma már „kötelező” elvárás, hogy a vállalkozásoddal jelen legyél a közösségi médiákon, viszont nagyon sokat is tudnak neked segíteni, ha jól csinálod.

Tanulj meg létrehozni egy-egy fiókot minden közösségi médián, viszont ne próbálj rögtön mindegyiken jelen lenni. Inkább válasz ki egyet, amivel indulsz, és ennek az alapjait tanuld meg jobban.

Mindez megtanulható?

Ha van tőkéd az indulásnál, és nagyon kevés az időd, akkor a készségek megtanulása helyett ezeket a feladatokat kiszervezheted. A legtöbb induló online vállalkozónak viszont kevés befektethető tőkéje van, és maga csinál mindent, ameddig nem tudja finanszírozni az alvállalkozókat.

A jó hír az, hogy tényleg minden megtanulható. Én kb. egy éve találtam ki, hogy elindítom a blogomat, és pár hónap alatt tanultam meg WordPress weboldalt készíteni,  email küldő rendszert használni, fotókat  szerkeszteni, ezen kívül a tartalomírás és pár közösségi média működésének az alapjait.

Nem kell profi szakemberré válnod már az elején, ahogy ezekben én sem vagyok az.

Még egy érv a tanulás mellet: az is előfordulhat, hogy annyira megszereted valamelyik eszközt, hogy plusz pénzt tudsz vele keresni, vagy rájössz, hogy egyenesen azzal szeretnél foglalkozni. Itt találsz két példát is erre:

Hogyan cseréltem le a multis állásomat 10 weboldalra? Interjú Kerekesi Éva SEO szakemberrel

Hogyan csinálj a hobbidból sikeres vállalkozást? Interjú Gere Tamás pilótával

Hol találod meg a tudásod fejlesztéséhez az infokat?

Először is léteznek nagyon magas minőségű szakmai blogok, csoportok, fórumok, ahol rengeteget tanulhatsz a terület legjobbjaitól, vagy éppen olyanoktól, akik pár lépéssel járnak előtted, és megosztják veled a tapasztalataikat. Aztán sok szuper könyveket találsz mindegyik témában, és persze még több kevésbé jó könyvet.

Arra figyelj, különösen a blogoknál és könyveknél, hogy egy adott témában mennyire friss a könyv, vagy a blogbejegyzés. Egy közösségi médiáról 5-10 éve írt könyv vagy blogbejegyzés valószínű, hogy már idejétmúlt.

És persze vannak online vagy offline képzések, amivel le tudod rövidíteni az utat. Itt az a fontos, hogy olyan képzést válassz, ami a te szinteden használható tudást ad neked. Egy „Hogyan szerezz több vevőt/követőt”  online marketing képzés nem fog sokat segíteni neked az elején.

Mi legyen az első lépés?

Javaslom, hogy fókuszálj főleg a piackutatás, vállalkozási ötlet tesztelés és tervezés témára, és ezekben fejleszd először magad, hogy minimalizáld a vállalkozási ötleted bukásának az esélyét.

Ha beszélsz angolul, szerintem a legjobb ebben a témába Pat Flynn Will it Fly? könyve, ami ezekről az első lépésről szól.

Extra TIPP: nagyon jó első lépés még, ha csatlakozol Szendrei Ádám TUDÁSTÁR KLUBJÁHOZ. A klub lényege, hogy segítsen hozzájutni a legfrissebb és leghasznosabb tudáshoz azoknak is, akik nem beszélnek jól angolul, vagy kevés idejük van.

A klubtagként havonta 3 könyv összefoglalóját kapod meg magyarul, többek között a fent említett Pat Flynn: Will it Fly? könyv összefoglalóját. 

Ha klubtaggá válsz, a könyvek összefoglalóján kívül kapsz egy WORDPRESS WEBOLDAL KÉSZITÉS tréninget, egy ÜZLETI TERVEZÉS tréninget és egy PHOTOSHOP ALAPJAI tréninget, a klubtalálkozókon pedig még többet tanulhatsz az online vállalkozásépítésről komoly szakemberektől.

 

 

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé.