Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

10 nagy lecke, amit a blogom 3. évében tanultam

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin

Napok óta készülök ennek a bejegyzésnek a megírására – kicsit tanácstalanul. Mit tudnék írni tanulságképpen egy olyan évről, ami a legjobb indulattal kivételesnek nevezhető, de inkább azt mondanám, hogy annyi kihívást hozott számomra, amire (rém) álmaimban sem gondoltam volna?

Hogy tudnám ezt az évet összefoglalni úgy, hogy közben hasznos tanulságokat osszak meg és inspiráljalak, ha te is már az online vállalkozók életét éled, vagy ha még csak most vágnál bele?

 

Aztán egy ötlettől vezérelve elolvastam a blogom 1. évéről írt összefoglalómat, és valami furcsa lelkesedés lett úrrá rajtam.

Rájöttem ugyanis, hogy amit 2 évvel ezelőtt leírtam, azt ma, sokkal több tapasztalattal csak megerősíteni tudom.

Ez pedig ráébresztett arra, hogy az online vállalkozás valójában egy egyszerű üzlet, aminek gyorsan meg lehet érteni a lényegét.

Utána pedig csak csinálni kell. Tart, ameddig tart.

 

Hajlamosak vagyunk viszont túlbonyolítani a dolgokat. Keressük a könnyebb utat, a gyorsabb eredményekhez vezető taktikákat, amik persze sorban jönnek velünk szembe az interneten ajánlatok formájában. Aztán eltűnnek, és újabb, még csillogóbb ajánlatok jönnek helyettük.

Egy dolog viszont örök: az ember alapvető vágyai: pl. hogy hasonló emberekhez kapcsolódjon.

Egyszerű ez az üzlet, ha nem tévesztjük szem elől ezt az alapelvet:

Az emberek emberekkel szeretnének üzletet kötni.

Ahogy Seth Godin könyvében írja, az emberek olyan emberekkel kötnek üzletet, akit ismernek, kedvelnek, és akiben bíznak. Ma azok a vállalkozók a legsikeresebbek, akik a kapcsolat- és bizalomépítésre fókuszálnak.

Ezt könnyű elfelejteni útközben, és engedni a legújabb taktikák csábításának. Ez nagy lecke volt számomra is az elmúlt évben.

Mi történt az első 3 évben?

Ennyi bevezető után nézzük röviden a blogom történetét, és hogy meddig jutottam vele 3 év alatt.

  • A viszlattaposomalom.hu blogot 2018. nyarán indítottam. Eredetileg személyes pénzügyekről írtam, majd fél év után váltottam az online vállalkozás ötletek és az online pénzkeresés témára az olvasóimtól kapott kérdések, illetve a saját elindulásomnál tapasztalt nehézségek hatására. Bár marketinggel foglalkoztam korábban is, az online világ – különösen a blogolás – teljesen új terep volt számomra.

 

 

  • A blogom második évében elkezdtem saját képzéseket fejleszteni. Először kiscsoportos workshop-ot indítottam, majd lett belőle egy videóképzés VTM Akadémia néven. Idén pedig továbbfejlesztettem és márciusban elindítottam a VTM Bootcamp tagsági oldalt, ami egy teljes képzési rendszer kezdő és haladó online vállalkozóknak.

 

Mit sikerült elérnem 3 év alatt?

Kezdjük egy rövid listával, hogy mit sikerült elérnem 3 év alatt:

  • Az elmúlt 3 évben 144 blogbejegyzést írtam
  •  Az Online Vállalkozás Egyszerűen podcast csatornát pont egy éve indítottam, amin 22 epizódot találsz. Van YouTube csatornám is, ahol egyelőre a podcast adásaimat találod meg Mp4 formátumban.
  • Havi 10-12 ezer egyéni látogató érkezik a weboldalamra, a podcast csatornámon pedig kb. 3500 letöltés történt. Ez 100%-ban organikus forgalom, vagyis a Google keresőből, a Pinterestről és a Spotify-ról érkezik hirdetés nélkül.
  • Az email listámmal lassan elérem a 2000 feliratkozót. Amire büszke vagyok, hogy tartósan 50% körül van az emailjeim megnyitási aránya (Csak viszonyításként: az átlagos megnyitási arány 18%. Forrás: Campaign Monitor)
  • Gyakran megkeresnek együttműködés, tanácsadás miatt, illetve más online vállalkozások (köztük nagy márkák is) szeretnének megjelenni az oldalamon hirdetőként. Sőt, nemrég kaptam egy állásajánlatot affiliate marketing hálózattól is! Ezek többségét elutasítom, mert nem illeszkedik a hosszú távú terveimbe. Viszont úgy tűnik, hogy ez már az a blog méret, amikor sok új lehetőség megnyílik.
  • Ebben az évben értelmet nyert számomra, amiről Pat Flynn Superfans című könyve szól. A VTM közösségben most már vannak néhányan, akik az elkötelezettségükkel hatalmas motivációt adnak nekem. Ők azok, akik minden egyes képzésemen részt vesznek, továbbajánlanak, és ösztönöznek, hogy indítsam el végre a saját affiliate programomat.
  • 2019. decemberében indítottam el jogilag is a vállalkozásomat. Az elmúlt 1,5 évben többféle online pénzkeresési módszert is kipróbáltam: affiliate marketing, egyéni coaching/konzultáció, szponzorált tartalom, fizetett előadás, kiscsoportos workshop, online képzés és tagsági rendszer. Mára elég pontosan látom, hogy milyen irányba szeretnék tovább növekedni.

És amit nem sikerült elérnem…

Nem célom, hogy csak a pozitív dolgokról írjak, ezért leírom azt is, hogy mit nem sikerült elérnem.

  • 2020-as évet, ami a vállalkozásom első teljes pénzügyi éve, 2 milliós bevétellel zártam. Ez messze elmarad az eredeti terveimtől. Az elmaradás fő oka, hogy a koronavírus miatti 2020. márciusi iskolabezáráskor arra jutottam, hogy egyelőre nem lépek szintet és kicsiben csinálok mindent tovább. Én egy egyszemélyes vállalkozás vagyok, miközben egy 11 éves kisfiú anyukája is. Egy iskolabezárás teljesen felborítja az életemet, és ezt tavaly március óta még két alkalommal sikerült megtapasztalnom néhány hónapra.

Ezért a lassú növekedés mellett döntöttem. Szintet lépni akkor szeretnék, amikor 2 hétnél hosszabb időre előre tudok tervezni. Számomra most így élhető ez a vállalkozás, ráadásul nem szeretnék a minőség rovására sem növekedni.

Ebben az évben viszont már március és július között elérem a 2 milliós bevételt, szóval mindennek ellenére növekszik a vállalkozásom.

  • Nem mindig sikerült tartanom magam ahhoz, hogy minden héten egy valóban értékes bejegyzést írjak. Ez különösen igaz azóta, hogy elindult a VTM Bootcamp. Utólag azt látom, hogy egy tagsági rendszer elindítása a koronavírus 3. hullám közepén elég nagy vakmerőség volt részemről. Persze ki tudta ezt előre januárban… Az a tapasztalatom, hogy sok előnye van a tagsági modellnek, de lényegesen több aktív munkával – ügyfélszolgálati és szervezési –  jár,  mint egy online képzés. Ha valaki ebben a modellben gondolkozik, erre érdemes felkészülni.

Mindenesetre eszem ágában sincs feladni a VTM Bootcamp-et, viszont át kell gondolnom, hogy mit és hogyan tudok hatékonyabban működtetni.

A 10 lecke, amit a blogom 3. évében tanultam

Nagyon sokat tanultam ebben az évben a módszerekről, amivel hosszú távú stabil online vállalkozást építhetünk, illetve a vállalkozói gondolkodásmódról is. A 10 legfontosabb leckét gyűjtöttem össze:

Lecke 1: Fókusz: az email lista

Egy online vállalkozás legértékesebb vagyona a kapcsolata a közönségével és a felépített bizalom. Ezeket pedig a legjobban emailen keresztül lehet építeni. Ezért semmilyen más tevékenység nem térül meg annyira, mint az a munka, amit az email listánk építésébe és ápolásába fektetünk.

Lecke: Az email küldést elsősorban értékadásra, kapcsolat és bizalomépítésre használjuk, és csak másodsorban az ajánlataink megosztására. Itt az arányokat kell jól megtalálni, még ha ez nem is mindig könnyű feladat.

Lecke 2: A tartalomnaptár fontossága

Már a 2 évvel ezelőtti bejegyzésemben is leírtam, hogy a tartalomnaptár a kulcs a szervezett munkához, és az időnyomás elkerüléséhez. A podcast tartalmaimnál a szerkesztésbe és publikálásba külső segítséget vonok be, ezért itt előre elkészített tartalomnaptár szerint dolgozunk. Azzal, hogy több tartalmat előre készítek el, 1,5-2 hónapot is fel tudok magamnak szabadítani, amit más fejlesztésekre tudok fordítani.

Az írott blogbejegyzéseimen viszont egyedül dolgozom, így nem vagyok rákényszerítve a szervezettségre. Sokszor ad-hoc módon írok, amikor már nagyon szorít az idő. Mondanom sem kell, hogy így nem jó dolgozni, mert időnyomás alatt nem lehet igazán jó bejegyzéseket írni.

Lecke: A tartalomnaptár a kulcs az időnyomás elkerüléséhez és a hatékonyabb munkavégzéshez. Ez különösen fontos, hogy ha kevés időd an a vállalkozásod építésére, vagy ha külső segítséggel dolgozol együtt. 

Lecke 3: Mindent a maga idejében

A blogom első 1,5 évében kizárólag az alapokkal foglalkoztam. Ide tartozott az ötletem véglegesítése, célközönségem megismerése, a tartalomírás és forgalomépítés megtanulása.

Csak akkor kezdtem el a pénzkereséssel komolyabban foglalkozni, amikor az alapok kicsiben már jó működtek. Sokan, akik ma már nagyon sikeresek,  ugyanezt a stratégiát követték.

Sok emberrel találkozom viszont, akik rögtön a pénzkereséssel szeretnének kezdeni. Bármilyen vállalkozás, egy online vállalkozás felépítése is idő, és alapok nélkül nem lehet stabil jövedelemforrásokat építeni.

Lecke: a pénzkeresésnek is eljön az ideje, de ehhez először biztos alapok kellenek. Ha viszont a cél a gyors pénzkeresés, ehhez nem a blogindítás a legjobb út, mert szinte biztos, hogy kudarc lesz a vége. Sok más módszer van, amivel gyorsabban tudsz pénzt keresni, mint egy blog indításával (pl. vállalj másodállást, kezdj direkt értékesítésbe, stb.)

Lecke 4: Emberek emberekhez szeretnek kapcsolódni

A blogírás egy nagyon személyes műfaj. Az olvasók nemcsak azért jönnek az oldaladra, amiről írsz, hanem azért is, aki vagy, az egyedi hangod és látásmódod miatt.

A sikeres blogok titka az egyediség és a hitelesség. A tapasztalatom szerint ezt nagyra értékelik az olvasók.

Ehhez nem kell, hogy különleges légy. Csak mutasd meg önmagad!

A ma jellemző online zajban, az arctalan, sokszor egymást másoló vállalkozások között a legjobb módszer arra, hogy más legyél és kitűnj a versenytársak közül az, ha megmutatod magad és a személyiségedet. Nem hiszed? Gondolj Elon Musk-ra vagy Richard Bransonra.

Lecke: Minél inkább önmagadat adod, minél inkább vállalod a saját hangodat, annál sikeresebb lesz a blogod.

 

Lecke 5. Érezd jól magad a bőrödben

Visszatekintve az elmúlt egy évemre, az én írásaimból is gyakran kimaradt az „ember”. Egyszerűen azért, mert nem éreztem magam jól a bőrömben, és úgy éreztem, nincs semmi, amit érdemes lenne megosztani magamról. Ráadásul könnyű bekerülni abba az állapotba is, hogy pénzt keresel ugyan, de ehhez megállás nélkül dolgozol.

Egy idő után pedig azt veszed észre, hogy már nem lelkesedsz azért, amit csinálsz. Ez pedig átmegy az írásokon keresztül.

Lecke: A szenvedélyes bejegyzésekhez, ami megragadja mások figyelmét, az kell, hogy jól érezzük magunkat a saját bőrünkben. Ezért különösen fontos, hogy ismerjük a prioritásainkat, és élhető vállalkozást építsünk magunknak.

Lecke 6: Az online vállalkozás Alfája és Omegája az önismeret

Nem létezik egyetlen „megfelelő” módszer az online pénzkeresésre. Ahhoz viszont, hogy megtaláljuk azt, ami hosszú távon is boldoggá tesz minket, pontosan tudnunk kell, hogy mit szeretnénk elérni. Mivel személy szerint mi leszünk a vállalkozásuk egyik legfontosabb építőköve, ezért  fontos, hogy tisztába legyünk azzal, hogy mivel tudunk értéket adni másoknak: ismernünk kell a személyiségünk jegyeit, az erősségeinket, a gyengeségeinket. a kommunikációs stílusunkat.

Én pl. jó vagyok a stratégiai kérdésekben, de nem vagyok jó végrehajtó. A részletekre pedig egyáltalán nem tudok odafigyelni és különösen rossz vagyok adminisztratív dolgokban. Ezért nekem jó irány pl. a tanácsadás vagy a képzések létrehozása, de nem érezném jól magam szabadúszó kivitelezőként, még ha rövid távon gyorsabban és többet kereshetnék is vele.

Lecke: az erősségeink és a gyengeségeink idővel egyre hangsúlyosabbak lesznek. Minél hamarabb felismerjük őket, annál jobb.  Fontos, hogy az önismeret segítségével tudatosan válasszuk ki a nekünk leginkább megfelelő irányt és ne az alapján, hogy miben mennyi pénz van.   

Lecke 7 : Ne hasonlítsd magad másokhoz

A kudarc egyik legfőbb oka, hogy elkezdjük magunkat másokhoz hasonlítani. Ez különösen igaz, amikor valaki olyanhoz hasonlítjuk magunkat, aki már elérte azokat a célokat, ahova mi még csak most indulunk el. Ennek a káros hatásait magamon is tapasztalom néha.

Rájöttem, hogy minden bizonytalanságom a blogommal és a vállalkozásommal kapcsolatban akkor kezdődik, amikor mások eredményeihez próbálom hasonlítani a sajátomat. Ez pedig egyenes út ahhoz, hogy úgy érezzük, más jobban teljesít, mint mi, és nem vagyunk elég jók.

Lecke: Soha ne hasonlítsd magad másokhoz, különösen ne olyanokhoz, akik már az út közepén tartanak, vagy már célba értek, miközben te még csak most indulsz. 

Lecke 8: Tartsd szem előtt a prioritásaid

Egy blog sokszor szerelem-projektnek indul, ahol végre olyan dologgal foglalkozhatunk, ami tényleg számít, lelkesít és ezzel pénzt is kereshetünk. Észrevétlenül átcsúszhatunk viszont abba az állapotba, amikor a fókusz átkerül a pénzkeresésre.

Ilyenkor rövidtávú lehetőségek és a hosszú távú célok összetűzésbe kerülnek.

Lecke: ne add el a lelked a gyors pénzkeresés miatt! Ezzel pont a hitelességed és a szenvedély veszik el, ami miatt emberek hozzád csatlakoznak. Írd le, hogy mik a prioritásaid, és hogy miért is kezdtél bele egy online vállalkozás építésébe! Később pedig emlékeztesd magad ezekre,  különösen akkor, amikor döntéseket kell hoznod.

Lecke 9. Válassz megfelelő mentort

Csak ismételni tudom a 2 évvel ezelőtti bejegyzésemből Tony Robbins idézetét:

„Ha sikeres akarsz lenni, találj valakit, aki elérte már azt az eredményt, amit te szeretnél, másold le, amit ő csinál, és el fogod érni ugyanazt az eredményt.”

Ennek a fontosságát az elmúlt évben megtapasztaltam. A tagsági rendszer létrehozását és működtetését olyan mentoroktól tanultam, akik nagyon profik a témájukban, viszont éjjel-nappal a saját tagsági rendszerük működtetésén dolgoznak. Ma már látom, hogy akármennyire jó is a módszerük, teljesen más az életstílus tervem az övéktől, ezért a módszerüket nem tudom teljes mértékben hasznosítani.

Lecke: olyanoktól érdemes tanulni, akik azt az életstílust élik, vagy afelé tartanak, ahova te is. 

Lecke 10: A blog nem egyenlő a vállalkozással

Amikor a blogod/podcast/YouTube csatornád eljut arra a pontra, hogy elkezdesz vele pénzt keresni, már nem csak tartalomgyártó leszel, hanem vállalkozó is. A blog fontos része az online üzletednek, de nem maga az üzlet.

Lecke: Maga az online vállalkozás sokkal többről szól, mint csak a blogolás vagy tartalomgyártás. A vállalkozás működtetését megtanulni pedig szintén idő. Képesnek kell lenned pl. pénzügyileg is irányítani az üzletedet, döntéseket kell hoznod, hogy mikor milyen plusz erőforrásokat szükséges bevonnod.

 

Az elmúlt egy évben sok mindent elértem, viszont sok hibát elkövettem, sok tervem nem sikerült.

Azt vallom viszont, hogy a hibák azért vannak, hogy tanuljunk belőlük.

A tervek pedig azért, hogy mérni tudjuk a haladásunkat, és ha kell, módosítsunk rajtuk.

A hibákkal és meghiúsult tervekkel együtt is ha visszanézek az elmúlt egy évemre,  nagy lépést tettem előre a céljaim felé.

Azt gondolom, hogyha bármilyen kis lépést tettél te is a valódi céljaid irányába az elmúlt évben, akkor legyél büszke magadra! Az elmúlt évre jellemző sok bizonytalanság és akadály ellenére nagy szó, ha hű tudtál maradni az igazi álmaidhoz, és tettél is értük. Ha minden nap csak 20-30 percet a céljaid elérésére szántál, az is előrelépés.

Egy Dwayne Johnoson idézettel szeretném zárni a posztomat, ami nagyszerű útravaló lehet számodra is:

“A siker nem egyik napról a másikra történik.

Úgy éred el, ha minden nap egy kicsit jobbá válsz. Ez összeadódik.”

 

Olvasd el ezeket a kapcsolódó bejegyzéseket is:

A Blogom Első Éve: 13 lecke, amit jó lett volna előre tudni

Hogyan kerestem pénzt 2020. áprilisban a blogommal?

Podcast #20 – Hogyan váljunk Hatékonyabbá és küzdjük le a Halogatást? – Tóth-Czere Péterrel

Online pénzkeresés bloggal: Így keresd meg az első forintodat az interneten

 

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: linkedin
Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség