Miről írjak a blogomban? 10+1 tipp, hogy soha ne fogyj ki új ötletekből

A bejegyzés affiliate linkeket tartalmazhat. Részletes infókért kérlek, hogy olvasd el az Affiliate Tájékoztatót

Ha blogot vezetsz, jól ismerheted a rettegett érzést: az olvasók már várják az új posztot, de semmi nem jut az eszedbe.

Ez kezdőként, a blogunk elindításánál, különösen ijesztő élmény tud lenni.

Pedig nem kellene, hogy így legyen, hiszen a blogírásnak pont az a szépsége, hogy a témádon belül arról írhatsz, amiről csak akarsz – a határ a csillagos ég! Az élet ráadásul folyamatosan kínál fel új ötleteket – bármit, ami történt veled, az előnyödre (azaz blogbejegyzésre) fordíthatsz. Csupán meg kell találnod a kapcsolatot az esemény és a témád között.

Én hetente blogolok, viszont én is csodálattal figyelem azokat, akik akár naponta képesek értékes bejegyzésekkel előállni.

Hogyan csinálják? Hogy nem fogynak ki soha jó ötletekből?

Ez a tippek segíthetnek, hogy neked is mindig több ötleted legyen, mint amennyit végül meg tudsz valósítani!

 

1. Olvass! Méghozzá sokat.

Alapvetés, hogy aki jó író akar lenni, annak sokat kell olvasni.

Ezért evidens, hogy ez legyen az első tipp.

Feltételezem, hogy saját, jól felfogott érdekedben meg is teszed, hiszen magadat is érdemes folyamatosan képezni a témádban. Az olvasás, önképzés pedig a blogbejegyzések elsődleges és legjobb forrása.

Ügyelj arra, hogy minden áldott nap olvass újat – akár az interneten, akár könyv formájában. Inspirálódj, és érjenek új ingerek folyamatosan! Írhatsz egy összefoglalót arról, amit olvastál, vagy egy gondolatról, amin egész éjjel töprengtél. Ha valami ennyire megmozgat, biztos, hogy az olvasóidat is érdekelni fogja.

2. Jegyzetelj!

Legyen egy bejáratott módszered, amivel rögzíted az ötleteidet. Könnyedén előfordulhat ugyanis, hogy már estére elfelejted azt az ötleted, ami napközben még lottó ötösnek tűnt.

De miért is felejthetnéd el? Hát azért, mert mire leülsz a gépedhez néhány óra múlva, addigra már száz másik dolgot intéztél el.

Jól jön a jegyzetelés akár olvasás közben is. Ez persze nem másolást jelent. Viszont ha egy-egy gondolat megragadta a fantáziádat, vagy továbbgondoltad, legyél olyan, mint az egyszeri kutya a csontjával: el ne ereszd.

Hogyan jegyzetelhetsz? Választhatod a jól bevált papír-toll módszert, de online is rengeteg eszköz áll már rendelkezésre a témában, pl. a közismert Evernote, a másokkal is megosztható Trello – de a digitális kütyük szinte mindegyike kínál már ingyenes jegyzetelő alkalmazásokat.

A lényeg: ügyelj arra, hogy mindig több ötlet álljon a jegyzetedben, mint amennyit éppen fel tudsz dolgozni!

3. Milyen új dolgot tanultál? Milyen új eszközt kezdtél használni?

Nyilván nem csak abból áll az életed, hogy ülsz és blogposztokat gyártasz. Ahhoz, hogy sikeres legyen hosszú távon a vállalkozásod, fontos, hogy folyamatosan képezd magad, fejlődj.

Az új ismeretekkel új gondolatok, víziók, tervek járnak, amit megoszthatsz olvasóközönségeddel is.

Nem is beszélve magukról a szerzett ismeretekről, melyekről elmondhatod, hogyan profitálsz belőlük.

Elvégeztél egy online képzést? Megírhatod, hogy megérte-e vagy sem. Felfedeztél egy új szerzőt a saját témádban, akitől több könyvet is megrendeltél és kiolvastál? Akár ajánlanád is őket az olvasóidnak.

A fentiekhez hasonlóan, ha kapcsolódó termékeket vagy szolgáltatásokat próbálsz ki, szintén utat mutathatsz a közösségednek.

Ezen a ponton képbe kerülhet az affiliate marketing is, mint jövedelemforrás,  amiről már többször is írtam.

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?

4. „Másolj” jól működő tartalmakat!

Egyáltalán nem arra bátorítalak, hogy tulajdonítsd el mások munkáját. Az nagyon, de nagyon nem menő.

Ugyanakkor sokat tanulhatsz abból, amit másoktól látsz más blogokon. Már csak a saját nézőpontodat kell ráhúzni, vagy a saját, egyedi szemszögedből átdolgozni.

Persze, ami másoknak bevált, nem biztos, hogy neked is működni fog. A puszta tény, hogy egy népszerű témáról írsz, még nem feltétlenül eredményezi, hogy a bejegyzésed is siker lesz. A jól működő tartalmak feltérképezésével lesz ugyanakkor a kezedben néhány olyan téma, amiről biztosan tudod, hogy az emberek szívesen olvassák! Ergo: nem kell órákig törnöd a fejed a nyitott laptop előtt.

5. Öltöztess meglévő tartalmakat új köntösbe!

Sokan vallják azt, hogy ha már egyszer írtál egy témáról, akkor azt már teheted is a fiókba, és többet ne is vedd elő. Nekem más a véleményem.

Az olvasók ugyanis többfélék, és nem egyformán fogyasztanak tartalmat sem.

Lehet, hogy írtál egy nagyszerű elemző posztot egy témáról. Viszont azok, akik könnyebben dolgoznak fel listákat vagy diás prezentációkat, bele sem kezdenek majd egy elemző poszt elolvasásába. Pedig lehet, hogy nagyon is jól jönne nekik az információ, csak másként tálalva.

Azáltal viszont, hogy egy bejegyzés kulcsmondandóját más típusú posztokra is átalakítod, több olvasó számára tudod feldolgozhatóvá tenni a témát. Sőt, még az is lehet, hogy az átírás közben neked is új ötleteid támadnak a témával kapcsolatban, és egy teljesen új bejegyzés is születik az “átcsomagolásnak” köszönhetően.

 

6. Beszélgess a közönségeddel!

Bármit is írunk, azt az olvasóinknak szánjuk.

Az olvasóink pedig azért olvasnak minket a leggyakrabban, mert valamilyen problémára vagy kihívásra keresnek megoldást. Kézenfekvő tehát, ha odafigyelünk arra, hogy mi foglalkoztatja őket és miről szeretnének olvasni.

Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk kideríteni, ha beszélgetünk velük. Érdemes odafigyelni a bejegyzéseinkhez fűzött hozzászólásokra, de megkérdezhetjük őket egy kérdőív útján, egy emailben feltett kérdésben, vagy akár interjút is készíthetünk velük.

Ha rászokunk a kérdezésre, az olvasók és a problémáik szinte kiapadhatatlan témaforrást fognak biztosítani számunkra.

7. Csinálj olyasmit, amit mások félnek megtenni!

Az emberek imádnak olyasmiről olvasni, amit ők nem mernek megtenni. Az emberi természet már csak ilyen – mielőtt valami kockázatosra adnánk a fejünket, először arra vagyunk kíváncsiak, másnak sikerült-e.

Ha te elég bátor vagy vállalni a kockázatot, majd írni róla, akkor duplán jutsz előnyhöz: egyrészt kipróbáltál valami újat, ami potenciálisan előre mozdíthatja a vállalkozásodat, másrészt pedig a téma úttörőjeként lépsz fel, példát mutatva olvasóközönségednek.

Nekem ilyen téma az affiliate marketing, ami viszonylag új kísérletnek számít a magyar piacon. A kevés hazai példa ellenére én belevágtam, és már több bejegyzésem is született ebben a témában:

Affiliate marketing 101.

Hogyan kerestem pénzt 2020. áprilisban a blogommal?

8. Nézz körbe a közösségi médián, online fórumokon!

Ha ismered az olvasóidat, valószínűleg azt is tudod, hogy a virtuális térben hol fordulnak meg a legtöbbet, melyik fórumokon vitáznak, milyen közösségeknek tagjai.

Ezek a virtuális találkozóhelyek a bejegyzés ötletek aranybányái lehetnek. Nincs más dolgod, mint kigyűjteni azokat a kérdéseket, melyek újra meg újra előjönnek, hiszen ezek a kérdések jó eséllyel foglalkoztatják a te olvasóidat is.

Ha ezekre választ tudsz adni egy-egy bejegyzéssel, remek! Rengeteg értékes tartalmat készíthetsz ezzel a módszerrel. Az elkészül bejegyzéseidet pedig akár a kérdéshez is belinkelheted hozzászólás formájában az adott közösségi felületen, így újabb olvasókat is szerezhetsz.

9. Csinálj kulcsszó kutatást!

Nem vagyok a híve annak, hogy tartalom marketing címén minél több kulcsszót passzírozzunk bele egy-egy bejegyzésbe. A fő cél inkább az, hogy értéket adjunk az olvasónak – megoldást kínáljunk a problémájukra és kapcsolatot építsünk velük.

A kulcsszavakra történő kutatás mégis jó módszer arra, hogy rábukkanjunk, milyen problémára keresnek az olvasók választ a Google keresőben. Ha pedig van a kérdésre válaszunk, megoldásunk, akkor bingó!

A kulcsszó kutatás menetéről ebben a bejegyzésben olvashatsz  részletesebben:

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

10. Légy a témád kurátora!

Ennél az ötletforrásnál sem kell túlgondolnod a feladatot: válassz egy témát, amiről már biztosan tudod, hogy van rá érdeklődés.

Kutass utána, és hozz létre egy gyűjteményt a témában megjelent legjobb forrásokról, bejegyzésekről stb. Ezzel megkönnyíted az olvasóid dolgát, hiszen egy helyen rengeteg információt találnak. Ügyelj arra, hogy a gyűjteményben ne a mennyiségre, hanem a minőségre törekedj: hiteles forrásból válogass, és igyekezz több nézőpontot is megvillantani.

A gyűjtemény posztok egyébként jó alkalmat kínálnak akár kapcsolatépítésre is más szerzőkkel. Ezen kívül linképítés céljából sem elhanyagolhatóak: ha a gyűjteményedbe más blogokat, forrásokat linkelsz be, és a szerzőjük ezt megköszöni, ne habozz megkérni őket, hogy hivatkozzanak vissza a te gyűjteményedre.

 

+1 Készíts interjúkat!

Végezetül a kedvencem következik: az interjú.

Mivel folyamatosan dolgozol a saját vállalkozásodon és blogodon, ehhez remélhetőleg sokat kutatsz és olvasol. Így valószínűleg jól tudod, kik a tekintélyt képviselő szakértők a témában. Többükkel talán már kapcsolatban is vagy, egyikük talán a mentorod is.

Az interjúk készítése az olvasóközönséged számára bombabiztos módja annak, hogy fenntartsd érdeklődésüket, és te magad is inspirálódj. Ráadásul, még ha a saját blogodat teljesen egyedül viszed is, az interjúkon keresztül az olvasók is újfajta nézőpontokhoz jutnak néha.

Idővel, ahogy a vállalkozásod fejlődik, és lesznek munkatársaid is, a szakértőkön kívül akár velük is készíthetsz interjút a saját területükről.

Az én kedvenc interjúim mégis azok, melyeket kezdő vagy gyakorló vállalkozókkal készítettem. Ezekből a történetekből sokat tanulhatunk szakmai kérdésekről, illetve a vállalkozói gondolkodásmódról is. Mivel pedig a jó példa ragadós, mások története, kitartása pedig nekünk is erőt adhat, ezekből az interjúkból rengeteget inspirálódhatunk. Néhány példa:

Hogyan csinálj a hobbidból sikeres vállalkozást? Interjú Gere Tamás pilótával

Hogyan érte el egy 29 éves pénzügyi tanácsadó a “korai nyugdíjat”?

Miért volt nehéz otthagyni a multis karriert és elindulni vállalkozóként?

Hogyan csinálj interjút egyszerűen? Az írott interjúhoz nem kell még időpontot sem egyeztetned a másik féllel. Egyszerűen küldd el neki a kérdéseidet, ő pedig visszaküldi neked a válaszokkat, amit utána természetesen finomíthattok. De azt is megteheted, hogy mondjuk videóinterjút készítesz. A felvételt feltöltheted a YouTube-ra, majd az interjú szövegét akár némi új tartalommal is ötvözheted, és bejegyzésként teheted közzé.

 

Nem is olyan nehéz új ötlet találni egy következő bejegyzéshez, ugye?

Néha csupán arra van szükség, hogy a kezdeti félelmeket leküzdd, vagy egy rövidebb meddő időszakot áthidalj. A “Miről írjak a blogomban?” kérdést elkerülheted, ha a fenti tippeket kéznél tartod, és szükség esetén előveszed egy kis gondolatébresztőnek.

Amint pedig visszatér az önbizalmad, újra az áramlatban fogod találni magad tele új ötletekkel!

 

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:

Blog készítés kezdőknek 15 lépésben

Blog írás kezdőknek – ütős blog bejegyzés 5 lépésben

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

 

 

Ezek is érdekelhetnek