Fedezd fel az online pénzkereséshez és a szabadabb élethez vezető utat a LÉGY A SAJÁT FŐNÖKÖD! könyvvel ⟹

Landing transparent

TÖLTSD LE AZ ONLINE VÁLLALKOZÁS ÚTMUTATÓT

Kövesd a bevált lépéseket a vállalkozásod megtervezéséhez és építéséhez

9 ütős blogbejegyzés ötlet, amivel könnyen elindulhatsz kezdőként is

Ha nem csak hobbiból kezdünk blogírásba, hanem a szakmai hitelességünk építése és a folyamatos látogatószerzés a célunk, akkor érdemes rendszeresen új tartalmakat létrehoznunk.

De milyen típusú bejegyzésekben gondolkodjuk akkor, ha kezdőként a legjobb eredményeket szeretnénk elérni?

Ezzel a 9 népszerű és könnyen elkészíthető blogbejegyzés ötlettel nem fogsz mellényúlni!

 

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem azokat a bejegyzés típusokat, melyeket nemcsak az olvasóid fognak szeretni, hanem neked is megkönnyítik az első és a sokadik bejegyzésed elkészítését.

1. Lista posztok

A lista posztokat a legkönnyebben a címükről lehet felismerni, mivel rendszerint szám szerepel bennük. (Jól látod, te is épp egy lista posztot olvasol most!)

A lista posztok mindenhol megtalálhatóak, és jó okkal. Az olvasók számára a listák megkönnyítik az információk befogadását, hiszen akik tippeket, ötleteket keresnek, egy listában gyorsabban megtalálhatják, amit keresnek.

A szerző számára pedig ez az egyik legkönnyebben megírható tartalom típus. Írhatsz lista posztot ajánlott eszközökről, könyvekről, tippekről stb.

Az előnye egyben viszont a hátránya is: mivel lista posztot bárki tud készíteni, sok gyenge minőségű lista bejegyzés kering a neten. Ha ezek közül szeretnénk kitűnni, akkor ügyeljünk arra, hogy az egyszerű megírhatóság ne menjen a minőségi tartalom rovására!

Saját példák:

9 valós passzív jövedelem ötlet 2019-ben

15 Tipp, amivel Egyszerűsíthetsz az Életeden

2. A „Hogyan….”  posztok

A másik legnépszerűbb poszttípus az, ahol valaminek a gyakorlati alkalmazását, vagy egy folyamatot mutatunk be.

Az olvasó sokszor egy konkrét kérdésre keres választ. Ha pedig a bejegyzésed pontosan erre ad választ, máris nyert ügyed van. A Hogyan… posztok fő célja tehát válaszadás egy konkrét kérdésre jól átlátható formában. Az ilyen bejegyzéseket nagyon szereti a Google kereső is, és értékes organikus forgalmat terelhetsz vele az oldaladra.

Érdemes a posztot kiegészíteni vizuális tartalommal is, pl. oktatóvideókkal, képernyőfelvételekkel, melyek a megértést segítik, és értékesebbé teszik a tartalmadat.

A kérdés természetesen nem csak Hogyan… lehet. A bejegyzésünk választ adhat egy  Mikor…, Miért…  Hol… stb. kezdetű kérdésre is.

Saját példák:

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

Hogyan teszteld a vállalkozási ötleted?

3. Esettanulmányok

Ezek a posztok azért értékesek, mert elméleti dolgokat gyakorlati példákkal, tapasztalatokon keresztül mutatnak be. Ez lehet a saját tapasztalatod, vagy akár egy ügyfeled, versenytársad példája is.

A magam részéről szívesen dokumentálom, nekem hogyan sikerült valami, vagy miért nem sikerült, hiszen ebből az olvasóim is tanulhatnak.

Az esettanulmánnyal jó eredményeket lehet elérni akkor is, ha úgy érzed, hiába írsz bármit is, nem tudsz kitűnni vele a rengeteg elméleti megközelítésű poszt közül. A saját tapasztalataid megosztásával egyedi és eredeti tartalmat hozhatsz létre, mellyel könnyebb megragadni az olvasóid figyelémét.

Saját példák:

Hogyan értem el a blogomon havi 5000 látogatót hirdetés nélkül?

Hogyan értem el havi 73 ezer megtekintést a Pinteresten, és hogyan érheted el te is?

4. Ellenőrzőlista

Szintén könnyen feldolgozható és hasznos tartalmat kínálnak az ilyen jellegű blogposztok, amivel rögtön cselekvésre is tudjuk ösztönözni az olvasót. Itt is nagy előny, hogy az olvasó könnyebben rábukkan az írásodban a számára legfontosabb pontokra.

Jó alkalom ez arra is, hogy összeszedd egy helyre azokat a javaslatokat, amiket korábban több posztban küldtél ki. Az ellenőrzőlista szorosan kapcsolódhat a Hogyan… típusú posztjaidhoz is – így akár keresztbe is tudod linkelni őket.

Saját példa:

Pénzügyi Szabadság Ellenőrzőlista

 

5. Útmutató típusú bejegyzés

Ezek a bejegyzések 1-1 témát, kérdéskört járnak körbe a lehető legrészletesebben. Az olvasók számára tehát azért nagyon értékesek, mert itt egy helyen megtalálják a témával kapcsolatos legfontosabb infókat.

Ezzel a típussal jól meg tudjuk szólítani a témával most ismerkedő olvasóinkat. Elmagyarázhatjuk nekik a koncepció lényegét, elmondhatjuk, hogy miért fontos ezzel a témával foglalkozni, illetve segíthetünk az első lépések megtételében. A bejegyzésben hivatkozhatunk  részletesebb tartalmakra is, például egy haladóbb szintű bejegyzésünkre, vagy felajánlhatjuk egy ingyenes e-könyv letöltését is.

Saját példák:

Arculattervezés Útmutató– Egy profi grafikus legjobb tanácsai az elinduláshoz

Affiliate Marketing 101: Hogyan keress pénzt online saját termék nélkül?

6. Sorozat bejegyzés

A sorozatoknál egy nagyobb témát kisebb adagokra bontunk, és rendszeres időközönként jelentetjük meg az egyes részeket, mondjuk minden kedden. Nagy előnye, hogy így időt hagyunk az olvasóknak az információk feldolgozására, miközben várni fogják a folytatást.

Még ha ez elsőre bonyolultnak is tűnik, gondolj csak bele: egy témát tíz részre bontani valószínűleg könnyebb, mint tíz különböző témájú bejegyzést kitalálni. Fontos, hogy az egyes részeket linkekkel összekössük, és egyértelmű legyen a kapcsolat az egyes részek között. Ezért ügyelj arra is, hogy a részeket egymáshoz fűzd a bejegyzések címein illetve a grafikákon keresztül is.

Érdemes „tartalomjegyzéket” is készíteni a sorozathoz, sőt, amikor minden rész elkészült, akár e-könyvvé is fejlesztheted a sorozat bejegyzéseit!

Saját példa:

Hány éves korban kezdődik az életünk? Életstílus tervezés 1. rész

7. Gyűjtemény bejegyzések

Az ilyen típusú bejegyzéseknél gyűjteményt hozol létre a témában megjelent legjobb forrásokról, bejegyzésekről stb. Ezzel rengeteg időt meg tudsz takarítani az olvasódnak, hiszen nem neki kell a fellelhető összes információt végigolvasnia. Te a téma kurátoraként ezt megteszed helyette, szűröd az információkat, a bejegyzésedben pedig a legértékesebb ajánlott infókat találja meg egy helyen.

A gyűjtemény posztok jó alkalmat kínálnak akár kapcsolatépítésre is más szerzőkkel. Ezen kívül linképítés céljából sem elhanyagolhatóak:  ha a gyűjteményedbe más blogokat, forrásokat linkelsz be, és a szerzőjük ezt megköszöni, ne habozz megkérni őket, hogy hivatkozzanak vissza a te gyűjteményedre.

Saját példák:

9 könyv a pénzről, amely megváltoztathatja az életedet

16 csúcs TIPP blog szakértőktől kezdőknek

8. Interjú

Az interjúposztok előnye, hogy egy sablonnal dolgozhatunk. Előre megírhatjuk a kérdéseket, majd alájuk fogalmazzuk a kapott válaszokat.

Remek módszer ez arra, hogy egy harmadik személy véleményét kérjük ki a témáról, a  megkérdezett szakértővel, influenszerrel pedig  megerősíthetjük a kapcsolatunkat is az interjún keresztül. Ráadásul mi magunk is sok új ötletet meríthetünk mások tapasztalataiból.

Nem csak szakértőkkel érdemes azonban interjút készíteni. Az én legolvasottabb interjúim olyan emberekkel készültek, akik csak néhány lépéssel járnak az olvasóim előtt.

A megkérdezettek szívesen válaszolnak majd, hiszen ezzel nagyobb célközönséghez juthat el az üzenetük és a nevük. Ha pedig ők is megosztják az interjút a saját közönségük körében, ez a mi ismertségünket is építi.

Saját példák:

Beszélgetés a makói Coco Chanellel

Hogyan cseréltem le a multis állásomat 10 weboldalra? – Interjú Kerekesi Éva SEO szakemberrel

Hogyan lesz egy Álomból sikeres Online Magazin? Beszélgetés Hidasi Judittal

9. Személyes tartalmú bejegyzés

Szuper posztok készülhetnek saját élményekből, tapasztalatokból is, mivel a célközönség a személyes történetekhez könnyebben tud kapcsolódni.

Mert mi van akkor, ha a mondandódat már más is megírta egy általánosabb poszt formájában?  Mivel tudod elérni, hogy a te verziódat mégis elolvassák?

Szerencsére van megoldás.

Akik téged olvasnak, a te hangodra kíváncsiak. Olyan cikkeket akarnak olvasni, amin átsüt a személyiséged – ezért követik a blogodat. Ezért nyugodtan írd meg a saját élményeidet.

Az emberek többsége amúgy sem viseli jól, ha irányt mutatnak neki. Viszont egy személyes példa ragadós lehet – akár jó, akár elkerülendő. Az én tapasztalatom az, hogy a személyes tartalmú bejegyzésekre is nagyon sok vélemény érkezik. Ráadásul sokkal inkább rá tudják venni a cselekvésre az olvasót, mint a száraz tények – még ha azok alapján is indokolt lenne.

Saját példák:

5 dolog, amit 25 éves korunk előtt meg kellene tanulnunk a pénzügyekről

Amikor a KEVESEBB TÖBB – így szabadíts fel helyet, pénzt és időt az életedben

 

Ha elértél a végére, biztosan belátod te is, hogy nincs mentség az ötlethiányra. Egy kis szervezés, egy kis előre gondolkodás, és mindig lesz téma a tarsolyodban, amivel megörvendeztetheted az olvasóidat!

Egy témát, üzenetet ráadásul több formában is feldolgozhatsz, több szempontból is bemutathatod az olvasóinak, így soha nem fogsz kifogyni blogbejegyzés ötletekből.

Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is a témában:

Blog írás kezdőknek – ütős blog bejegyzés 5 lépésben

Blog készítés kezdőknek 15 lépésben

Hogyan lehet egy bloggal pénzt keresni?

Hogyan kerestem pénzt 2020. áprilisban a blogommal?

Kategóriák

SZIA, PAULÁNYI BEA VAGYOK. 

A küldetésem segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nagyobb szabadságot szeretnének elérni egy saját online vállalkozás felépítésével. Tudj meg többet arról, hogy mit csinálok!

Legújabb bejegyzések:

Csatlakozz a

VTM Bootcamp képzési programhoz!

Untitled design (28)
Untitled design (29)
Untitled design (30)

Gyakorlati képzések és kurzusok

Jól követhető vállalkozásépítési lépések

Támogató és motiváló közösség